Gå til innhold
Hundesonen.no

Navneforslag til guttevalp?


mokken

Recommended Posts

Om bitt og testikler utvikler seg som de skal, så dukker det opp en liten guttevalp her til høsten :yes:

Navn sliter vi fælt med, Birk var Birk lenge før han ble født og flaks for meg så passet navnet når han endelig kom til verden.

Vi vil ha et kort og greit navn, hundenavn vel og merke, ikke Kåre eller noe i den duren....

Det holder vel at labbisen heter Merethe... :icon_redface:

Navnet kan fint ha en eller annen betydning men ikke et must. Vil ikke ha et navn som hver tredje hund i Norge heter.

Ca 4-5 bokstaver og 2 stavelser.

Navn jeg liker:

Ekko - vurderes, men det dukket plutselig opp to andre som ble hetende det.

Mick - tja...

Jack - liker navnet, men det schvunger ikke så pent likssom :whistle:

Noah - opptatt!

Så soniser, vær kreativ! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 95
  • Created
  • Siste svar

De har så kule kallenavn allerede de, så jeg synes du kan beholde det den har *host* :yes:

Ehmmm altså, jeg sliter jo med å uttale flere av de! :icon_redface:

Edit: Sting var kult forresten! Og brukanes :whistle:

Børni! : D

NEI! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår forrige hund kalte vi Ivo og vi syns naturlig nok at det var fint - Hadde egentlig navnet fra kennel, men når han kunne ligge på rygg og få med seg alt rundt seg og man så øynene gå rundt i hodet på'n, så så han ut som en karakter fra Ivo Caprino dukkene - derav ble det ett enkelt og kort Ivo - har ikke hørt andre med det navnet før og mulig vi er litt sære på navn, men vi likte det :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår forrige hund kalte vi Ivo og vi syns naturlig nok at det var fint - Hadde egentlig navnet fra kennel, men når han kunne ligge på rygg og få med seg alt rundt seg og man så øynene gå rundt i hodet på'n, så så han ut som en karakter fra Ivo Caprino dukkene - derav ble det ett enkelt og kort Ivo - har ikke hørt andre med det navnet før og mulig vi er litt sære på navn, men vi likte det :-)

Jeg vurderte faktisk Ivo til min første whippet :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja... Når jeg kjøpte Norma fant jeg maaange flere fine hannhundnavn enn tispenavn, og Norma-navnet var ikke med på tispe-lista engang :whistle:

Min erfaring: det "riktige" navnet dukker opp når du har truffet og blitt mer kjent med valpen. Orry fikk navnet sitt når han ble hentet, Norma fikk sitt et par dager før henting. Jeg hadde "lange" lister med forslag til begge to, men alle navnene føltes feil.

Meeen, jeg kan jo sikkert komme med noen forslag uansett :lol: Vil du helst ha norske navn, engelske navn eller noe helt annet?

Edit: og så glemte jeg jo det viktigste... Gratulerer så mye med valp :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja... Når jeg kjøpte Norma fant jeg maaange flere fine hannhundnavn enn tispenavn, og Norma-navnet var ikke med på tispe-lista engang :whistle:

Min erfaring: det "riktige" navnet dukker opp når du har truffet og blitt mer kjent med valpen. Orry fikk navnet sitt når han ble hentet, Norma fikk sitt et par dager før henting. Jeg hadde "lange" lister med forslag til begge to, men alle navnene føltes feil.

Meeen, jeg kan jo sikkert komme med noen forslag uansett :lol: Vil du helst ha norske navn, engelske navn eller noe helt annet?

Ja takk begge deler! :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Laban? (kanskje litt ubrukelig på bergensk)

Viggo? *sukk* (da må han jo bare bli en kjekkas)

Brune? (kanskje ikke så bra på bergensk når jeg tenker meg om)

Iggi

Porter

Lasse

..mange hensyn å ta, men om du ikke vil ha navn som er mye brukt så bør du stryke Ajax - ett mye brukt schæfernavn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laban? (kanskje litt ubrukelig på bergensk)

Viggo? *sukk* (da må han jo bare bli en kjekkas)

Brune? (kanskje ikke så bra på bergensk når jeg tenker meg om)

Iggi

Porter

Lasse

..mange hensyn å ta, men om du ikke vil ha navn som er mye brukt så bør du stryke Ajax - ett mye brukt schæfernavn.

Å det visste jeg ikke, har ikke så mange schæferbekjente :lol:

Laban heter hunden til en venninne, men Viggo har jeg faktisk vært inne på før. *tenke tenke....*

Å ja, klart han blir en kjekkas :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Naaai.. En AK er altså ingen bris, mer storm eller orkan om du skal bruke været!

Hurricane (evt. Hurri som forkortelse)

Storm

Typhoon

Cyclone

Blizzard

Tsunami

Det er passende navn vet du ;)

Haha... Men vi har både Storm og Frost hunder i Bergen allerede :lol:

Blizzard, ville nok blitt forkortet til Blizz og det ble plutselig litt jentete...

Keep en coming! :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg får ofte raskere bånd med hannhunder jeg omgås, men jeg har nok selv landet på at det er tisper jeg skal ha nå. Foretrekker å ha hund som ikke skal tøffe seg eller bli tøffet på av andre hunder (og min erfaring er at dette er svært mye mer utbredt blant hanner enn tisper, selv om det det å forvente uansett kjønn blant noen raser), og synes ikke det er stas med høy kjønnsdrift hele året og stresset det kan medføre heller. Men hanner er generelt noe friskere (på den måten at det er flere tisperelaterte plager enn hannhundrelaterte) og ikke variabel i forhold til egen syklus som noen tisper er. 
    • Hannhunder kan sikkert være fine dyr for noen, men det er dessverre ikke min personlige opplevelse, og den jeg har hatt ga ikke særlige gode erfaringer med kjønnet. Jeg foretrekker helst tisper, især siden man nå ønsker drive oppdrett. Syntes de er mer seriøse, ærlige og stabile oppå det igjen. For ikke å snakke om manglende snoppevask, markering og lettere for samkjønnsaggresjon For all del, jeg kjenner trivelige hannhunder, og en gang i fremtiden var planen å forhåpentligvis importere en trivelig og fin en. Men har skjønt at å planlegge hund skal jeg ikke gjøre, det går aldri som jeg vil   
    • Jeg eier en selveier leilighet i et sameie. Helt uproblematisk. Leste vedtektene før jeg bydde/kjøpte og snakket med megler om dyrehold også først.  vi er vel rundt en 70 enheter tror jeg totalt på 5 bygg. Og jeg vet det er minst 10 hunder som bor her fast pr.d.d + folk som passer hund med ujevne mellomrom. Og en hau med katter er det også. Eneste regelen vi har er at hunder ikke skal i heisen pga allergi, det går bra siden hvert bygg kun er 4 etasjer. Tror dog det er folk som bryter den regelen ganske ofte som bor høyere opp en meg i første. 😂  Relativt nytt bygg da, ferdigstilt i 13/14 og dermed veldig god lydisolering også. 
    • Han fikk vite det når vi hadde hilsa på valpene! 😂
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...