Gå til innhold
Hundesonen.no

Navneforslag til guttevalp?


mokken

Recommended Posts

Om bitt og testikler utvikler seg som de skal, så dukker det opp en liten guttevalp her til høsten :yes:

Navn sliter vi fælt med, Birk var Birk lenge før han ble født og flaks for meg så passet navnet når han endelig kom til verden.

Vi vil ha et kort og greit navn, hundenavn vel og merke, ikke Kåre eller noe i den duren....

Det holder vel at labbisen heter Merethe... :icon_redface:

Navnet kan fint ha en eller annen betydning men ikke et must. Vil ikke ha et navn som hver tredje hund i Norge heter.

Ca 4-5 bokstaver og 2 stavelser.

Navn jeg liker:

Ekko - vurderes, men det dukket plutselig opp to andre som ble hetende det.

Mick - tja...

Jack - liker navnet, men det schvunger ikke så pent likssom :whistle:

Noah - opptatt!

Så soniser, vær kreativ! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 95
  • Created
  • Siste svar

De har så kule kallenavn allerede de, så jeg synes du kan beholde det den har *host* :yes:

Ehmmm altså, jeg sliter jo med å uttale flere av de! :icon_redface:

Edit: Sting var kult forresten! Og brukanes :whistle:

Børni! : D

NEI! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår forrige hund kalte vi Ivo og vi syns naturlig nok at det var fint - Hadde egentlig navnet fra kennel, men når han kunne ligge på rygg og få med seg alt rundt seg og man så øynene gå rundt i hodet på'n, så så han ut som en karakter fra Ivo Caprino dukkene - derav ble det ett enkelt og kort Ivo - har ikke hørt andre med det navnet før og mulig vi er litt sære på navn, men vi likte det :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår forrige hund kalte vi Ivo og vi syns naturlig nok at det var fint - Hadde egentlig navnet fra kennel, men når han kunne ligge på rygg og få med seg alt rundt seg og man så øynene gå rundt i hodet på'n, så så han ut som en karakter fra Ivo Caprino dukkene - derav ble det ett enkelt og kort Ivo - har ikke hørt andre med det navnet før og mulig vi er litt sære på navn, men vi likte det :-)

Jeg vurderte faktisk Ivo til min første whippet :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja... Når jeg kjøpte Norma fant jeg maaange flere fine hannhundnavn enn tispenavn, og Norma-navnet var ikke med på tispe-lista engang :whistle:

Min erfaring: det "riktige" navnet dukker opp når du har truffet og blitt mer kjent med valpen. Orry fikk navnet sitt når han ble hentet, Norma fikk sitt et par dager før henting. Jeg hadde "lange" lister med forslag til begge to, men alle navnene føltes feil.

Meeen, jeg kan jo sikkert komme med noen forslag uansett :lol: Vil du helst ha norske navn, engelske navn eller noe helt annet?

Edit: og så glemte jeg jo det viktigste... Gratulerer så mye med valp :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja... Når jeg kjøpte Norma fant jeg maaange flere fine hannhundnavn enn tispenavn, og Norma-navnet var ikke med på tispe-lista engang :whistle:

Min erfaring: det "riktige" navnet dukker opp når du har truffet og blitt mer kjent med valpen. Orry fikk navnet sitt når han ble hentet, Norma fikk sitt et par dager før henting. Jeg hadde "lange" lister med forslag til begge to, men alle navnene føltes feil.

Meeen, jeg kan jo sikkert komme med noen forslag uansett :lol: Vil du helst ha norske navn, engelske navn eller noe helt annet?

Ja takk begge deler! :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Laban? (kanskje litt ubrukelig på bergensk)

Viggo? *sukk* (da må han jo bare bli en kjekkas)

Brune? (kanskje ikke så bra på bergensk når jeg tenker meg om)

Iggi

Porter

Lasse

..mange hensyn å ta, men om du ikke vil ha navn som er mye brukt så bør du stryke Ajax - ett mye brukt schæfernavn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laban? (kanskje litt ubrukelig på bergensk)

Viggo? *sukk* (da må han jo bare bli en kjekkas)

Brune? (kanskje ikke så bra på bergensk når jeg tenker meg om)

Iggi

Porter

Lasse

..mange hensyn å ta, men om du ikke vil ha navn som er mye brukt så bør du stryke Ajax - ett mye brukt schæfernavn.

Å det visste jeg ikke, har ikke så mange schæferbekjente :lol:

Laban heter hunden til en venninne, men Viggo har jeg faktisk vært inne på før. *tenke tenke....*

Å ja, klart han blir en kjekkas :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Naaai.. En AK er altså ingen bris, mer storm eller orkan om du skal bruke været!

Hurricane (evt. Hurri som forkortelse)

Storm

Typhoon

Cyclone

Blizzard

Tsunami

Det er passende navn vet du ;)

Haha... Men vi har både Storm og Frost hunder i Bergen allerede :lol:

Blizzard, ville nok blitt forkortet til Blizz og det ble plutselig litt jentete...

Keep en coming! :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Få hunder krever pelsstell mer enn 2-3 ganger i uken, spørsmålet er mengden klipping og børsting. Med kravene dere har ville jeg vurdert en voksen omplasseringshund, der dere vet litt mer hva dere får. En valp er mye jobb, både å lære inn renslighet, hverdagslydigheten og det å lære inn å være alene hjemme. Ingen hunder er født trent til å være alene, og det kan ta mye tid. Selv med en omplasseringshund må dere regne med å bruke noen uker på tilvenning til å være alene hjemme en hel arbeidsdag i nytt hjem. Med valp må dere regne med å være hjemme de første 4 ukene eller så, og videre ha mulighet for tilpasning, ha med valp på jobb, korte dager eller hjelp fra andre, for å gradvis tilvenne lange dager alene hjemme. Vår forrige hund kunne ikke være alene en arbeidsdag før han var 6 måneder. I tillegg til daglig tur må dere huske at hunden må også ut innimellom for å gjøre fra seg, morgen og kveld. Den skal fôres, stelles, oppdras, og selvfølgelig ha kos og kvalitetstid. Det går mye tid på å ha hund utenom de 1-2 timene med tur. De fleste hunder setter også pris på mental stimulering i form av søk, triksetrening eller lignende. Jeg tenker umiddelbart at en collie kunne passet dere, enten kort- eller langhår. De krever litt børsting, røyter en del, men er relativt enkle hunder som ikke krever veldig mye. Men jeg vil også forslå at dere låner/passer en hund en ukes tid eller to, for å se om dette er et liv dere kan tenke dere. Det er ofte koslig med tanken på å ha en hund til selskap, men få er klar over hvor mye tid og fokus det faktisk tar i hverdagen.    
    • Jeg og min samboer ønsker oss veldig en pelskledd venn i vårt selskap, vi har følt oss klare til å skaffe oss en hund det siste halvåret. Vi har noen ønskelige krav når det kommer til hundens personlighet og atferd, men vi syntes det er vanskelig å finne den mest perfekte rasen for oss. Blant de kravene vi har er: - lite bjeffing. Dette er en grunn ved at vi bor i leilighet og ikke vil være til sjenanse for de andre beboerene.  - ikke en alt for aktiv hund. Vi har ikke hatt vår egen hund før, og er bekymret for om vi får gitt nok fysisk stimuli for rasen. Vi vil rett og slett ha en hund vi ikke er bundet til å måtte gå mer enn 2 timer om dagen med, fordi vi er usikre på vårt eget energinivå i denne sammenhengen.  - ikke et krav om å være mye ute i hagen. Vi bor i borettslag uten egen hage, men vi har et fellesområde med hage som vi kan benytte.  - vi trenger en hund som kan være alene hjemme. Vi er begge i 100% stilling i jobb på dagtid og hunden må være hjemme i opptil 8 timer alene på hverdagene. (utenom jobb er vi stort sett alltid hjemme). Som personer er vi veldig avslappet og rolige og ser etter en selskapshund som kan bli vår venn i hverdagen. Vi er ikke spesielt aktive av oss nå, men vi håper vi kan bli det med en hund i hus. Vi tar gjerne hunden med oss hvis vi skal bort, for å være mest mulig med hunden. Vi er i en familiekjær familie som vi er mye sammen med og ønsker å ha med oss hunden på besøk. Vi har ikke barn nå men vi ønsker oss det i fremtiden.    vi bor i en leilighet på 70 kvadratmeter på et boligfelt utenfor sentrum, med muligheter for både bading og skogsturer med voffsen.  selvom utseende på hunden ikke skal bestemme hvilken rase man skal velge så har vi noen ønsker til utseende. Vi ønsker en hund med en god pels å kose med, men som ikke krever noe særlig mer en pelsstell mer enn 2-3 ganger i uken. Vi har mest lyst på en hund mellom 7-25 kilo +/- som kan trives i leilighet.   vi har lenge vært inne på tanken på en golden retriver, men er usikker med tanke på aktivitetsnivået og størrelsen.
    • Jeg har heller ikke lov å gjerde inne utenfor, så jeg har en hau kompostgrinder stående som jeg drar ut og bruker som gjerde når jeg vil. Funker gull og ikke noen som kan si noe på det. 😊 Dog er egen hage et must når jeg en gang flytter, firte på det kravet her fordi jeg fikk så mye annet jeg ville ha og jeg kan gjøre som jeg gjør nå med grindene. 
    • Foreslår som Simira, langline. Da jeg bodde i Trondheim hadde jeg heller inne inngjerdet hage. Den lydige hunden gikk løs, den ikke så lydige var i langline. Haha, nei, si det. Man blir vandt med det etterhvert. Men det er mange ganger hvor jeg teller etasjene for å motivere meg  I tillegg har jeg drømt om å på en eller annen måte kunne gå rett ut fra 4.etasje og ned på gress. Vi koser oss ekstra mye når vi er på hytten hvor vi kan ta to skritt fra soverommet, også er vi ute.
    • Bodde i blokk (med heis) med marka like utenfor døra og parker i nærheten og synes det fungerte helt fint med valp/hund. Selvsagt deilig med egen hage som vi har nå, men det er først og fremst en større fordel for oss tenker jeg (tror ikke hunden bryr seg nevneverdig om å være ute i egen hage eller sitte en rolig plass ute i nærheten, med mindre hunden liker å være mye ute i hagen også alene da, som ikke har gjeldt hundene jeg har hatt/den jeg har). 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...