Gå til innhold
Hundesonen.no

DeepEyes Sleepless Malice II, "Ikke"


Benedicte
 Share

Recommended Posts

  • Svar 651
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

NKK Hamar i dag! 14 mnd gammel og opprykk til LP3, og det med 0 på fellesdekk! Har ikke karakterarket her, men hun fikk 10 på fri ved foten, innkalling med stå, apportering, hopp over hinder, avst

Tusen takk Har dessverre ikke film! Fellesdekk: 0 - vi gikk ut av ringen og opp trappene. Etter å ha stått der i 2 sekunder hører jeg "brrrrrrp!" opp trappene og der kommer Ikke halvsmygende, men

Her er film fra treningen i dag! Vi har hatt en lang pause i vinter, så fremgangen er ikke så stor. Er allikevel superfornøyd med hvordan avstanden hennes har blitt! http://www.youtube.com/watch?v=5

Takk for koselige kommentarer! Verken Tia eller Cita ble trent før de var rundt 2 år gamle, fordi jeg alltid har tenkt at valper sikkert lærer utrolig sent :icon_confused::) Men når jeg trente Vilje og så hvor fort hun lærte, så måtte jeg jo starte tidlig med Ikke også!

Renate: Så bra! Da blir det selvfølgelig flere filmer :icon_redface:

... Akkurat nå driver vi på med å shape inn en fri ved fot-posisjon, og at hun skal tilby å komme i riktig posisjon, så jeg slipper å lokke henne fremover. Også har vi begynt med luktdiskriminering. Planen er å denne gangen lære hunden å fryse posisjonen på riktig neseprøve før jeg lærer inn apportering (selv om å trene apportering er veldig fristende!), siden jeg har slitt så mye med smaking på de andre hundene (og at de har hatt et altfor stort fokus på å apportere). Så får vi se om det gjør en forskjell. Også trener vi burleker, hvor hun skal tilby å løpe inn i buret av seg selv. Trener med vilje på veldig mye i starten slik at hun skal få litt treningserfaring innenfor mange forskjellige "felt". Både øvelser som krever mye ro og konsentrasjon (f.eks luktdiskriminering og kontakt), øvelser som krever fart (etterhvert musematte og snurr rundt, og burøvelser), øvelser som krever kreativitet (shaping av f.eks å løfte på labbene) og øvelser som krever at hun jobber bort fra meg (løpe til bur).

Syns dette er greie valpeøvelser, i tillegg til at jeg kommer til å trene søksutvikling med henne i skogen etterhvert, kanskje jeg får filmet det på søndag!

Utenom treningen (som ikke er mye faktisk, men kanskje 4-5 veldig korte økter i løpet av en dag) er hun bare valp og er med på alt. Hun sover ikke godt om natten akkurat, så derfor gleder jeg meg til helgen, da kan jeg sove på dagtid også :no: Men ute blant folk sover hun veldig mye, og folk på skolen lurer på hvordan jeg har fått henne så rolig :):D:) :)

Jeg har også funnet ut at det ikke er så greit å ha valp i 3.etasje, derfor skal jeg på visning allerede på mandag! Har jo ikke fått begynt noe særlig med hjemmealene-trening fordi jeg er livredd for piping ned til naboene, selv om de sier at det ikke er noe problem :) Har heller ikke begynt å gjøre henne stueren, siden jeg sjeldent gidder å løpe opp og ned trappene stadig vekk :) Da flytter man heller! :)

Ellers tar hun bylivet bra. Vi tar mye buss, trikk og t-bane, samtidig som vi går mye rundt omkring i byen. Hun er med meg på skolen hver dag, men til uken har jeg labkurs hvor hun ikke kan snikes inn, så jeg driver og fikser barnevakt i 2-3 timer hver dag Bestevenninnen min har høstferie, sååå smiske litt der kanskje :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg passet Ikke noen timer mens Benedicte hadde teite skole-greier. Eller, jeg syns ikke de var teite, for jeg fikk jo mulighet til å passe bittelille og kjempeskjønne Ikke. :ahappy: Hun roet seg nesten med en gang vi kom inn, hun sjarmerte romkameratene mine i senk og hun er rett og slett så heeerlig! :wub:

Jeg tok en del bilder, og nå når jeg har lastet dem opp innser jeg at jeg mistet alle hemninger jeg vanligvis pleier å ha når det gjelder antall bilder jeg laster opp. Jeg gidder derfor ikke å legge ut alle her, men de ligger her inne på Flickr. :)

Og en bitteliten forsmak, da:

5041290643_6c4761a2d6_z.jpg

IMGP1886 by ingvildbs, on Flickr

5041296503_cea75b2519_z.jpg

IMGP1976 by ingvildbs, on Flickr

5041921512_cfaebccf83_z.jpg

IMGP2002 by ingvildbs, on Flickr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Benedicte ville ha oppstillingsbilder av valpen sin. Lettere sagt enn gjort. :) En idé kunne jo kanskje ha vært å ha litt bedre lysforhold og lavere gress, men det hjelper kanskje ikke så mye når bikkja står som en blanding av schäfer og ku? :wub:

Først søt og liten valp. (Ja, hun er liten fremdeles, selv om hun faktisk har vokst en del i løpet av de siste par ukene. Kelpiebebis. :))

5078613555_09cb424c88_z.jpg

Søt og liten valp som er glad i å leke.

5078613961_908d5baf2b_z.jpg

5079206840_0eaaa818c9_z.jpg

5078614943_67b9aa920c_z.jpg

Så kommer oppstillingsbildene, hvis man kan kalle dem det... Og dette er de beste av ca. åtti bilder, så dere kan jo tenke dere resten. :) For å si det slik er jeg nå dypt imponert over oppstillingsbildene Jeanette fikk av valpene da de enda bodde hos henne!

5079207766_71ef784319_z.jpg

5079208374_703b8f2b64_z.jpg

5078616327_c756b067ac_z.jpg

Også leke bittelitt igjen, denne gang med genseren til mor :)

5079209152_fb38eef4a6_z.jpg

Så ble Monica og jeg stående som hundepassere mens Ikke litt småfrustrert måtte se på at Benedicte trente med Tia. Verden er urettferdig, assa!

5079209460_16774a5d7b_z.jpg

5079209804_d3cc93d9bc_z.jpg

5078617669_a72dccfd6f_z.jpg

(Bildene er linker til Flickr-sidene til bildene, hvor det også ligger større og mindre versjoner av bildene.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aww de ble slett ikke verst da :wub: (forholdene tatt i betraktnig iallefall!)

Jeg prøvde selv igår nemlig! :whistle: Hadde hjelp av en venninne, men det endte bare med at hun ble rundslikket og overfalt istedet :lol:

Ser ut som jeg og Caroline må ta ett oppstillings/fotokurs av sprelske AK valper :)

... så jatakk! :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fineste Ikke det :)

Ser ut som jeg og Caroline må ta ett oppstillings/fotokurs av sprelske AK valper :)

*kremt* ønsker du et stk corgi som tror den er AK også? :whistle:

Holder dere brevkurs også...?! :ahappy:

*mhmmm* *nikke* det må da super oppdretteren klare :lol:

Også søteste flotteste Ikke, gleder meg til å møte krapylet :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...