Gå til innhold
Hundesonen.no

DeepEyes Sleepless Malice II, "Ikke"


Benedicte
 Share

Recommended Posts

Herlig film! Synes hun jobber veldig bra, balansert og fin uten å bli hverken for mye eller lite.

Keep up the good work! :thumbs:

Ja, hun pleier å holde hodet kaldt selv om hun er intensiv, og det er en fantastisk egenskap! :D

Fy søren så flinke dere er! :D Skikkelig inspirerende og kult å se på! :D

Takk! Og så kjekt å kunne inspirere :D

Dere er flinke :D Og superpene hunder!

Takk! :D

Herregud så flinke dere er! Helt rått!

Edit; Må bare få med at for oss "dødelige", så er det så fascinerende det du har fått til med at de to som ikke trenes omtrent ligger som statuer og ser på at det er helt skremmende! Hvordan i all verden?! Bedøver du de eller noe?! :lol:

Haha! DAP vettu!

Neida, jeg er for lat til å hente ut en og en hund, så da blir det slik! Også er det super trening for de hundene som ligger i ro og må vente på tur - hvert fall for små aussiefrøkner som så gjerne vil være med på alt av action! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 651
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

NKK Hamar i dag! 14 mnd gammel og opprykk til LP3, og det med 0 på fellesdekk! Har ikke karakterarket her, men hun fikk 10 på fri ved foten, innkalling med stå, apportering, hopp over hinder, avst

Tusen takk Har dessverre ikke film! Fellesdekk: 0 - vi gikk ut av ringen og opp trappene. Etter å ha stått der i 2 sekunder hører jeg "brrrrrrp!" opp trappene og der kommer Ikke halvsmygende, men

Her er film fra treningen i dag! Vi har hatt en lang pause i vinter, så fremgangen er ikke så stor. Er allikevel superfornøyd med hvordan avstanden hennes har blitt! http://www.youtube.com/watch?v=5

Åh, tror du jeg får LITT lyst til å trene hund nå eller?? Det er jo dødsbra! Dere er jo klare for elite på et blunk nå! Jeg digger hvordan hun er når du belønner... hun er liksom helt på deg hele veien :w00t:

Åh, så kjekt å høre! Og ja, hun er veldig kul å belønne! Hun skal dele alle lekene sine med meg, hele tiden, og blir superglad bare man smiler til henne :)

Dere er kjempeflinke!

Må ærlig innrømme at jeg også ble helt satt ut av at du kan trene og belønne en hund i mens de to andre ligger helt inntil og SER på !

Takk! Men det er ikke sååå vanskelig altså :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! Men det er ikke sååå vanskelig altså :icon_redface:

HAHAH :P Du ser for deg AMIGA gjøre noe slikt ikke sant? :P Foxi ja, Issi klarer med en del hjelp (hun foretrekker heller åpent tøybur/burleker). Men Amiga skjer det ikke med :P

Men så er nå alle dine hunder flinke og lydige også :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! Den er fra CM design :)

Ikke ser ut som en helt fantastisk hund :) Og jeg er også ganske så imponert over de to som bare ligger og ser på.. Har nok når jeg skal prøve og konsentrere meg om en hund jeg :)

Men jeg lurer på om det finnes noen nettside til cm design :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Ler* Jeg tar det liksom som en selvfølge at de ligger slik, og er 99% avhengig av at de kan det :P Er alltid noe jeg har fokusert på fra dag 1. Er også avhengig av å kunne trene en hund på stuegulvet mens de andre ser på, uten å være nødt til å stenge de bort.

Ikke ser ut som en helt fantastisk hund :) Og jeg er også ganske så imponert over de to som bare ligger og ser på.. Har nok når jeg skal prøve og konsentrere meg om en hund jeg :)

Men jeg lurer på om det finnes noen nettside til cm design :)

Takk :) Og jeg syns hun er helt fantastisk :)

CM design finner du på Facebook: http://www.facebook.com/cmdes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å fortelle at lille Ikke har vært på utstilling. Hadde jeg vært smart så hadde jeg ventet med å stille henne til hun fikk mer kropp, men dommeren som skulle dømme kunne ha likt henne ganske godt (og kanskje gitt henne en exc). Dessverre ble det dommerendring, og når vi først skulle opp dit så kunne vi jo like gjerne stille :)

“17 mnd, ennå ung og uferdig, men har god tid. God hode, men skal utvikle snutepartiet. Bra lenge på hals. Tilstrekkelig vinkler, men skulder kunne vært litt mer tilbakelagt skal også utvikle brystet noe mer for å gi bedre støtte til albuer. Ikke helt korrekt overlinje i bevegelse. Meget lovende pels. Beveger seg ennå noe ineffektivt. Typisk temperament.” Resultat: VG

Tidligere var hun noe trang bak (og foran), men hun har utviklet seg en del og er absolutt ikke det nå lengre. Trang foran er hun fortsatt, og siden hun mangler mye masse i brystet så hjelper det nok ikke på bevegelsene akkurat.

Jeg husker ikke helt når Talli begynte å få mer kropp, men jeg håper at Ikke følger moren sin utvikling :)

Husker ikke hvor høy Ikke er, men det er vel rundt 46-47 cm? Også veier hun 11 kg (på en god dag ;) ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46-47 cm! Liiita jooo :wub: Mana er jo litt over 60 nå ca! Får skikkelig lyst til å trene hund når jeg ser på treningsvideoene dine. Gleder meg til våre, og sommeren kommer for da blir det nok mye mer trening på oss også... Og så får jeg jo såklart skikkelig lyst på kelpie med mye motor og morro :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46-47 cm! Liiita jooo :wub: Mana er jo litt over 60 nå ca! Får skikkelig lyst til å trene hund når jeg ser på treningsvideoene dine. Gleder meg til våre, og sommeren kommer for da blir det nok mye mer trening på oss også... Og så får jeg jo såklart skikkelig lyst på kelpie med mye motor og morro :whistle:

Du hadde kledd kelpie :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg hoppet over EFIT i dag, siden jeg har tilbragt halve dagen i en lab-sal, og dersom jeg hadde sølt noe på kameraet hadde vi blitt nødt til å destruere det :P

Tok derfor noen bilder av jentene mine i solen i stedet. Ikke bare bilder av Ikke her, men tenkte det var unødvendig å lage ny tråd :)

426175_10150718105116303_530141302_11907430_1833973399_n.jpg

Ekorn

429073_10150718105326303_530141302_11907431_853958524_n.jpg

425592_10150718105466303_530141302_11907434_865572590_n.jpg

Tia, Ikke og Cita. Nå er jeg skikkelig amatørfotograf, men jeg syns det er sååå vanskelig å ta bilde av alle hundene ved siden av hverandre i lyset! Tia blir veldig lys og Cita får veldig mange skygger.

425393_10150718105606303_530141302_11907436_2047105470_n.jpg

424535_10150718105761303_530141302_11907437_409450273_n.jpg

Bildet lyver litt, for Ikke er en del lavere enn Cita

418506_10150718105896303_530141302_11907438_1592087693_n.jpg

Slapper av på hundehuset, som også er blitt Tia og Ikke sin utkikkspost over Greverud City

428211_10150718106136303_530141302_11907440_328879322_n.jpg

Cita har ikke behov for å leke verdenspoliti, så hun holder seg på bakken

430674_10150718106266303_530141302_11907441_727444859_n.jpg

Det ser ut som hun har sett et spøkelse, men det er en ganske vanlig "look" altså

418152_10150718106561303_530141302_11907442_437057274_n.jpg

Samme problem - en altfor lys Tia og skyggete Ikke. What to do?

64738_10150718106786303_530141302_11907444_550368263_n.jpg

Tia har fått seg nye pilotbriller fra Gina Tricot til lange sommerdager

431315_10150718107051303_530141302_11907446_1464290366_n.jpg

431315_10150718107311303_530141302_11907448_282733879_n.jpg

:heart:

422057_10150718107461303_530141302_11907449_331486852_n.jpg

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelige jenter du har :wub: og fine bilder!

Jeg synes og mørk og lys hund ved siden av hverandre er dritvanskelig... så skal jeg ha to hunder samtidig blir den og lys, av fotopraktiske årsaker :P

*Flir* Ja, man må jo tenke litt praktisk :P

Kjempefine bilder :D

Ikke er kul og pen og søsters liksom, så henne digger vi jo.

Tia er også kul og helt nydelig.

Og Cita... er ikke mer å si enn: :heart:

Så enig :wub: Cita er noe for seg selv :heart:

Nydelige jenter! :wub: Gleder meg til det henger en liten basenji i halen eller øra på en av dem. :D

Hihi, jeg også!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempefine hunder :D Og da blir jo bildene også kjempefine! hehe...

Jeg sliter skikkelig med å ta bilder av begge gutta her selv :/ Nico blir lys og Bronto blir mørk. Så er det vanskelig å få frem øynene liksom... Sååeh! Men det må jeg vell lære meg hvis jeg skal ha et ekorn selv? :innocent:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk dere :wub:

I dag filmet jeg litt av Ikke sin avstandskommandering. Hun hadde litt lite futt i dag, men det er jeg ikke så bekymret for når det gjelder henne. Så i dag ble det litt treige oppsitt og lignende, men jeg er VELDIG fornøyd med hvor låste bakbein hun har fått! Har jobbet sååå mye med det, og det er så deilig at ting endelig har løsnet og at jeg kan kjøre full øvelse på full lengde med låste bakbein. La også ved en film fra litt apportering over hinder-trening i vinter, hvor Tia fikk joine på slutten :)

http://www.youtube.com/watch?v=zzQhfIKRu0Y&feature=youtu.be

Ellers har lille Ikke fått løpetid nummer 2, og er nå 19 mnd gammel. Allikevel er det ingen flekker på gulvet, i sengen, i sofaen eller noen ting, så hun kan egentlig ha hatt det en stund.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Labtispe (noe partisk her). Ønsker du ikke heftigheten til jaktlinjer har man jo dual, eller også linjer av standard som ikke er blant de tyngste. Finnes absolutt standard labs som er flotte med funksjonelle kropper (og hjelper jo når de holdes slanke og spreke).    Lagt til: Ellers gjelder de samme linjene golden også, med mindre pelsstell enn på springer.
    • Hei sonen!  År 5 uten hund. Nå er jeg lei. Har vært innom de fleste rasene (altså vurdert) og har over gjennomsnittet (nerde) kunnskap om raser, men allikevel sliter jeg litt med å lande. Kanskje dere kan hjelpe?  Springer eller Sheltie. Meeennnnn. Springer: redd pelsstell men skjønner at man kan klippe den I sportsklipp uten å barbere eller ødelegge pels.  Sheltie: hater bjeffing, ser på fb gruppene at 9/10 sliter med unødvendig bjeffing og at de ikke egner seg I ymse sport grunnet lyd...   Hva skal jeg med hund?  Familie hund som jeg kan trene med og dra på kurs/seminar med. Lære mer hands on, har masse bok kunnskap men mangler litt hundespråk forståelse og hvordan løse problemer. Går turer i fjell og skog. Er mye ute og diller med barna.  Jeg har stor familie, 2 små barn, 1 stort. Mye barn innom på besøk.  Kom gjerne med andre forslag, men har vært igjennom alle rasene og slått de fra meg av forskjellige årsaker. Hjertet mitt vil en ny bruksschæfer tispe men hjerna sier nei  
    • Jeg er tispemennenske, og trives mye bedre med tisper enn hannhunder.  Men jeg oppfatter ofte hannhunder som mer kosete, og lojale.  De er ofte "dummere" enn tispene synes jeg.. Skal ha tispe denne gangen også. 
    • Jeg får ofte raskere bånd med hannhunder jeg omgås, men jeg har nok selv landet på at det er tisper jeg skal ha nå. Foretrekker å ha hund som ikke skal tøffe seg eller bli tøffet på av andre hunder (og min erfaring er at dette er svært mye mer utbredt blant hanner enn tisper, selv om det det å forvente uansett kjønn blant noen raser), og synes ikke det er stas med høy kjønnsdrift hele året og stresset det kan medføre heller. Men hanner er generelt noe friskere (på den måten at det er flere tisperelaterte plager enn hannhundrelaterte) og ikke variabel i forhold til egen syklus som noen tisper er. 
    • Hannhunder kan sikkert være fine dyr for noen, men det er dessverre ikke min personlige opplevelse, og den jeg har hatt ga ikke særlige gode erfaringer med kjønnet. Jeg foretrekker helst tisper, især siden man nå ønsker drive oppdrett. Syntes de er mer seriøse, ærlige og stabile oppå det igjen. For ikke å snakke om manglende snoppevask, markering og lettere for samkjønnsaggresjon For all del, jeg kjenner trivelige hannhunder, og en gang i fremtiden var planen å forhåpentligvis importere en trivelig og fin en. Men har skjønt at å planlegge hund skal jeg ikke gjøre, det går aldri som jeg vil   
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...