Gå til innhold
Hundesonen.no

Det er med stor uro og skam at jeg må meddele


Inustaff

Recommended Posts

Hehe..Lola...

Han lille kineserkødden er også bannlyst fra løpetiden fordi han er så sinnsykt smart,og pågående!

Han kunne klart det han..Jeg trodde ikke jeg behøvde uroe meg for han i begynnelsen...Men kinesere er noen testobomber!

Så han skal ihvertfall holdes langt vekke! Han er dessverre bur/ganghund under løp,fordi han pisser overalt og er helt idiot,han angriper Bøgvald i løpetiden,men Bøgvald er for snill til å svare han bare går... :hmm:

Forresten hva vet jeg om HVEM det er?? Nei **** han hadde jeg glemt som potensiell far... :getlost: Kjørte meg fast på Bøgvald for det virker mer naturlig...men jeg vet hva han er i stand til...og begynner å tenke på at jeg aldri så noe heng eller merka noe..å djises..Angst! NEI da dør jeg!

Om jeg fikk sjokk ja..Jeg var på Kreta i 2 uker,og så var jeg i Kr.Sand umiddelbart etter hjemreise.

Landa på Sola,ble henta direkte og kjørte til Kr.sand på Pink konsert samme dag...lå på hotell der osv...Kommer hjem og voila!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 253
  • Created
  • Siste svar

Nå begynner det å svive her...jeg er nervøs med tanke på størrelsen hennes.... :P

Jeg vil jo ikke være kynisk og 100% slem og ta alle fra henne ved fødsel,samtidig som hun jo er så ung og jeg er redd det kommer 12-14 valper,noe som jeg mener er for mye for henne,og mht gode hjem.

Jeg klarer ikke se for meg og plukke ut hvem som får bli og hvem som må dra...

Det første jeg sa til barnebesøket som var her var "Spiller ingen rolle om hun er gravid,de skal dø" De maste og gnaget på hvor gravid hun er,og jeg kjente det bare sprakk...

Dridtøff i trynet der og bare bang bang sånn er det,fikk bare fnatt av hele greia...

Men så tenkte jeg at tja jo,jeg tror vi bør muligens la henne få et par - 3 og fø opp..men så begynner ungene :

"Ja hvis hun får 5 da,skal du ta 2 da bare fordi det er 2 for mye" Og jeg kjente at **** dette funker ikke...De har jo rett!

Det er ikke bare bare å tenke sånn heller!

Det og prøve å sette et antall på 3,som plutselig blir 5,men hva hvis det kommer 6,skal bare en avlives da?

Nei det er jo et dilemma uten like...Det får en til å tenke aaahr!

Men det funker ikke at hun blir større og større for hvert sekund føler jeg,og jeg vil jo,eller MÅ jo være realistisk og tenke at som hun ser ut så kan det bli " vemmelig "mange.Og hvem er jeg til å velge ut hvem som skal dø eller ikke...Djises...

Men uansett hvordan man snur på det hvis man skal ta noen bør man ta alle?

Hva blir egentlig motivet for å beholde noen da?

Og få kosen utav galskapen er jo en ting...og selvfølgelig så tror jeg ikke hun er dum så hun vil jo merke at noen snapper alle og de er borte...Det er vel motivet for noen..

Så hva gjør man nu,og hvordan er holdningene her inne!??

Er det "ok" og bare beholde noen få hvis antallet går over stokk og stein eller bør man da bare ta alle da...?

Jeg kjenner jeg har ingen fast mening i denne saken,men jeg kunne tenke meg og trylle bort en hel del av det mageomfanget..

Jeg tipper 12-14 ,men hva vet jeg...:lol:

Jeg klarer hvilket antall som helst,men tenker på henne,hun er ung...og tenker på fremtiden og gode hjem..

Ville satt pris på noen råd her..selv om det er mitt problem såklart og avgjørelsen tilslutt er min..

En ting er rasehunder,men her er det en mix som jeg tviler på suger så mye seriøse folk..

De mest seriøse ser jo ofte ikke på sånt,og hvis de ser det så får jeg masse kjeft når boblen sprekker på Finn.

Hyyyl..om noen skjønner så hyl tilbake :)

Sorry hvis jeg hørres helt loco ut her nå :aww:

Har googla det litt og ser mye ulike meninger..men de fleste gjelder avliving av planlagt kull,der man avliver de man ikke vil ha..

Men dette er jo uhell...Vet ikke helt om det gjør saken bedre men..

WTF nå fikk jeg deja vu..Fint om deja vu kom FØR sånn at man så fremtiden FØR det skjer og ikke akkurat når det skjer at "aha dette visste jeg" :(

Ja var det ikke fare for å bli skutt før så er det vel det jaffal nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som du selv sier: Det blir neppe enkelt å finne riktige hjem til disse valpene. Det vil jeg anta er vanskelig nok med renrasa valper av disse rasene.

Jeg skjønner at det sitter langt inne å avlive alle, men jeg synes oppriktig talt ikke du bør spare mer enn to-tre, uansett hvor mange det blir. Om ingen skiller seg ut som åpenbare kandidater til å leve videre og du ikke har hjerte til å velge: La veterinæren ta valget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Jeg syns det er helt legitimt å ta noen av valpene om du syns det blir for mange. Hvor mye som er for mange, det vet du bare selv. Jeg hadde tenkt som så at tre stk er svært realistisk å finne gode hjem til. Blir det færre en seks beholder jeg alle, er det flere beholder jeg tre uansett antallet. Da hadde jeg plukket ut de minste og flest hannhunder til avliving.

Lykke til uansett utfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puuuh!

Takk for svar...Ble letta nå!Men man nå prøve å gjøre så "rett man kan" med det feil som skjer...

Jeg tenkte først 2-3,men tror jeg går for at færre en 6 så beholdes alle(med mindre alle er hanner av de 6 :aww: ),og hvis mye over 6 så ja...Da må vi begynne å bli kyniske..

Vel nå igår var tempen 37.5 og idag er den 38...jeg har ikke målt noe temp og gått ut fra sånt før fordi jeg har visst ca dato,så nå vet jeg ikke hva jeg skal forholde meg til her...Hun er jo bare helt rolig og avslappet,som om hun venter..Hun får for seg å krafse i kassen av og til men ligger stort sett som slakt,hun er jo bare lat av natur så umulig og merke forskjell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg snakka med vetten igår og var velkommen inn,men jeg tror helt ærlig ikke det er noe vits i det,for det antallet kan man ikke stole på likevel..og jeg vet vi oppdaget løpetid 2 i begynnelsen av juni,og hun må ha blitt parret FØR vi oppdaga det,for etterpå ble de skilt...så da er det jo ikke så mange dagene til man er i rute sånn sett...Jeg er ganske naturlig av meg sånn sett...Men såklart dette er jo spennende,og gjør meg urolig men jeg tror alt er så bra som det kan,og at det bare er å vente utålmodig! :aww:

Jeg prøvde å gå tilbake i historien på Facebook og se når jeg hylte ut om løpetid nummer to luremusa,men historien ville ikke tilbake dit idag...Jeg tipper innen 1 døgn eller 2 jeg da,men det bare pga tempen som jeg ikke vet hvor sikker er!

Well well..skal hyle ut når ting skjer,en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Men ok...sjekk den komla!

Bare ett spørsmål, men er virkelig flis noe stilig å bruke i valpekassa?

Jeg mener, valper sutter og suger på alt, de puster inn ofte med åpen munn osv. - det slår meg som litt dumt for en liten valp å få munnen full av flis.

Aviser er vel bedre underlag vil jeg tro. Jeg ville i alle fall ikke engang tenkt på å ha flis i en valpebinge før valpene var så store at de kunne spytte ut ting de får i seg.

Jeg syns det er helt legitimt å ta noen av valpene om du syns det blir for mange. Hvor mye som er for mange, det vet du bare selv. Jeg hadde tenkt som så at tre stk er svært realistisk å finne gode hjem til. Blir det færre en seks beholder jeg alle, er det flere beholder jeg tre uansett antallet. Da hadde jeg plukket ut de minste og flest hannhunder til avliving.

Lykke til uansett utfall.

Jeg ville gjort som Gråtass - luket unna, mor er teknisk sett egentlig bare en valp enda og de trenger ikke å måtte ta vare på en 10-14 valper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare ett spørsmål, men er virkelig flis noe stilig å bruke i valpekassa?

Jeg mener, valper sutter og suger på alt, de puster inn ofte med åpen munn osv. - det slår meg som litt dumt for en liten valp å få munnen full av flis.

Aviser er vel bedre underlag vil jeg tro. Jeg ville i alle fall ikke engang tenkt på å ha flis i en valpebinge før valpene var så store at de kunne spytte ut ting de får i seg.

Jeg ville gjort som Gråtass - luket unna, mor er teknisk sett egentlig bare en valp enda og de trenger ikke å måtte ta vare på en 10-14 valper.

Det med flisen var akkurat det jeg sa til sambo etter han kasta alt oppi,men da var det for sent,men tenkte vi lar det bli for nå,så vi lar henne rote rundt der nå og så føder hun dem der og klisser til alt,så bytter vi til aviser og tepper..frem til de er ca 4 uker..Jeg tenkte å legge dem på et teppe imens og bare renske...Egentlig er det nok lettere og gjøre ordentlig før hun begynner,men jeg har vært så kaputt i hjernen..Tror jeg skal gjøre det med en gang faktisk...

Så du tenkte helt riktig,men det skal gå bra! har aldri hatt spøne så tidlig før,men jeg var ikke akkurat tilstede da han tok det oppi,og kommenterte det også,hehe...men jeg har kommentert nok surskap for en dag og 3.. :lol:

Ja hun er jo bare nettopp fyllt 1 år :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, ille å måtte bli kynisk :/ orker ikke tanken engang jeg, men skjønner jo at blir det 14 valper så funker jo ikke det. Apropos det, leste i danske dalmatinerbladet at det var tatt, eller skulle taes en besluttning på at tispene ikke skulle beholde mer enn ti valper. Jeg syns nå det er hjerterått å sette en slik grense for alle, man må jo se det an. Men det var sånn sett litt ot.

Blir det vanskelig å velge om det blir til at noen må gå, så er det kanskje greit å ta de største? Det er iallefall en måte å eliminere på.

Er det slemt av meg å håpe pittelitt på at det er cc'en som er pappaen? :aww: haha

Neida, skal ikke tulle, jeg skjønner du er ganske opprørt. Men det vil nok helst gå bra skal du se. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, jeg misunner deg ikke situasjonen. Men det er nok fornuftig det de sier her, at kanskje det beste er å bare beholde noen få, og hvis det blir mange, avlive dem. Man må jo tenke fornuftig og være realistisk og legge følelsene tilside.. Gjøre det beste ut av situasjonen. De skal jo tross alt få et bra nok liv etterpå disse valpene, og med få valper har man bedre forutsetning for å finne det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke enkelt dette her.... Om du tar røntgen hos vet så kan du telle ryggrader og få en viss peikepinn på antall valper.

Eg tok tempen morgen og kveld i ca en uke før fødsel. (Men eg visste ca dato då)

Min søster har en hanhund som er blanding av Napolitansk Mastiff og Dogo Canario

Veldig stor og tung hund, og ikke noe for alle å eie om du forstår...

Ang pris, ikke selg dei for billig i vertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OT, er hun kupert? (import da, antar jeg...)

Blir jo spennende å se hvem som er faren... og jeg misunner deg IKKE jobben med å finne seriøse hjem til valpene! Jeg ville ihvertfall tatt 3000-4000 kr, og såklart sørget for vet. attest, ormekurer og alt det der. Er foreldrene sjekket for HD og rasesykdommer? Hvis ikke kan det vel være en idé å gjøre det også, så snart som mulig.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg normalt ikke for rutinemessig kastrering av hunder, men i disse valpenes tilfelle tror jeg kanskje det kan være en idé å kreve det. På den måten kan man kanskje luke bort noen potensielle kjøpere som ser for seg en gullgruve i form av "corstinoweilers" eller noe sånt. Man kan vel lage en slags forvertavtale som sier at hunden går over i kjøperens eie først når den er kastrert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det hørtes ut som litt av en mix,jeg kjenner til Dogoen ganske godt og også blandinger av dem.

Vet også om noen som med vilje driver å mixer Dogo,Nappe,Corso,Amstaff,Bordeaux og Am.bull i ei suppe :aww:

Men men..

Dette er en veldig jevn mix å jeg håper på ok valper som er like ukompliserte,dumme /korka og koselige som mamma og pappa har blitt :lol::)

Takk for alle lykkeønskninger og oppmuntrende ord! Håper det skal gå seg til! Og jeg veeeenter...og hu sover,dakar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg normalt ikke for rutinemessig kastrering av hunder, men i disse valpenes tilfelle tror jeg kanskje det kan være en idé å kreve det. På den måten kan man kanskje luke bort noen potensielle kjøpere som ser for seg en gullgruve i form av "corstinoweilers" eller noe sånt. Man kan vel lage en slags forvertavtale som sier at hunden går over i kjøperens eie først når den er kastrert?

Oh yes...Vi er på samme side..Det er dette jeg koker på for tiden,fordi det er der mange ellers så koselige og kompetente mastiffmix eiere faller igjennom hos meg fordi de forteller eller lar være å fortelle,men vil blande dem med hunden de har fra før.Jeg kan jo ikke nekte eller mistro folk som feks har en mastiff / rottis eller noe fra før at de automatisk vil parre dem,men det er det første som slår meg er at det skjer...

Jeg kjenner så mye folk som er supre hundeeiere mht trening,kos osv men som ikke har sperre for mix meg her å der.Det er fryktelig vanskelig å finne ut om de vil mixe eller ikke...på dem du ikke kjenner.

Jeg tenkte kanskje og ha en "egentlig pris" men at de selges liksom for halv pris,fordi kastreringsklausul er bundet opp mot kjøpet.

Noen som vet hvordan jeg praktisk kan gjøre det og om det er lov?

Hvis de da ikke kastrerer,og parrer så hva er konsekvensen?

Jeg vil jo helst sjekke folk i hodet og rævva for å ikke dumpe oppi sånne,men vi vet jo at folk er folk og når folk kan virke ok og ha incestbarn i kjelleren så vet man aldri...sånn helt satt på spissen! :aww:

Hvis noen har tips til utforming av klausul (om det går mot redusert pris) så kom igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, ille å måtte bli kynisk :/ orker ikke tanken engang jeg, men skjønner jo at blir det 14 valper så funker jo ikke det. Apropos det, leste i danske dalmatinerbladet at det var tatt, eller skulle taes en besluttning på at tispene ikke skulle beholde mer enn ti valper. Jeg syns nå det er hjerterått å sette en slik grense for alle, man må jo se det an. Men det var sånn sett litt ot.

Blir det vanskelig å velge om det blir til at noen må gå, så er det kanskje greit å ta de største? Det er iallefall en måte å eliminere på.

Er det slemt av meg å håpe pittelitt på at det er cc'en som er pappaen? :lol: haha

Neida, skal ikke tulle, jeg skjønner du er ganske opprørt. Men det vil nok helst gå bra skal du se. :)

JAA det er slemt,for hvis det er det så må hun ha minst 30 beregnet på størrelse slik jeg ser det for meg,og så stygge som de hadde blitt så måtte jeg avlivet alle sammen fordi å legge dem på Finn ville gi folk hjerteinfarkt eller evig latteranfall! :) ahahah,nei fra spøk til revolver så vet jeg ikke,men går ut ifra at det er Bøgvald fordi Ottar er en psykobeskytter kun på Lucy i løpet,mens Tipsi kunne han liksom avse til Bøgvald...Bøgvald hadde aldri fått nærma seg Tipsi hvis Ottar hadde bestemt seg...men then again...hva vet jeg? :( Når jeg har gått glipp av en løpetid plutselig og selve parringen som må ha skjedd RETT utfor huset så hva annet har jeg missa for tiden :aww:

HYSSSJ! You evil! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg vil bare få si at selv om hun fikk løpetid med kun 3 mnd mellomrom, så betyr det ikke at hun vil få det resten av livet. De første løpetidene pleier å være ganske ustabile før de får et fast mønster. Så hvis det er eneste grunn til å sterilisere henne, ville jeg ventet litt å sett det ann :aww:

Ellers vil jeg bare si lykke til med valpene, så får vi håpe det ikke kommer så mange :lol: Bilder må vi få uansett! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja håper ikke hun skal fortsette med det,for da er det jo på an igjen ca om 4 uker igjeeeen!

Jeg har hatt mye hund i mitt liv,men visste faktisk ikke at 3 mndrs intervaller var vanlig...eller ikke vanlig,men KAN skje..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

angående det med å få dem til å steriliser så ta for eks 6000 for dem og gi igjen 2000 når dem kommer med bevis på at dem har sterilisert/kastrert. Ellers ønsker jeg deg lykke til med valper og håper det blir et lite kull.

Ta med i kontrakten at det gjelder hvis dem steriliserer/kastrerer innene så og så lang tid. Hør med vetrinær om hvor gamle hundene må være for å bli sterilisert/kastrert/ og sett tiden til lrett ettter så gamle og at dem da får igjen noen kroner for å gjøre det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg ville gått ut med han, for det er jo ubehagelig å holde seg. jeg holder på med det så lenge de trenger. Den lengste varte tilogmed 5 måned. Det er forskjell på hunder og valper.
    • Det blir nok kompostgrinder og langline. håper bare det går bra med flytting midt i alene hjemme treningen.
    • Jeg tenker og gjør det samme som de ovenfor. Viktigere med gode hundemøter med gode sikre, kjente hunder.  
    • Har ei tispe på 5 som begynte å renne fra det rene øyet for litt siden. Vi dro til vet, men siden det ikke var rødt, eller irritert og ikke gul veske, så fikk jeg beskjed om å dryppe med saltvann en periode og komme tilbake om det ble verre. Det plager henne heller ikke.  Det er bedre om jeg drypper typ to ganger om dagen, men forsvinner ikke. Virker som om det blir verre på tur i vind feks.   Kan det være tett tårekanal? Hva gjøres med det?    Jeg spør her før jeg drar til veterinæren. Hun som så på det sist nevnte ikke det som et alternativ selv om jeg sa det virka som om det ble verre i «vær».  
    • Det bør du ikke. Gå god for dem. En av eierne der nå er anmeldt av veterinær, for dyremishandling. Etter at en valp på 6 mnd som var på kurs der ble strupt og holdt opp i luften etter kobbelet (Med struphålsbånd) og fikk påført varige skader på luftrør og strupehode.  Fordi den "utagerte" mot andre hunder. Som om valper bjeffer av annen grunn enn usikkerhet.... Veterinæren ble så rystet over skadene at mat-tilsynet ble meldt.    Så styr langt unna er mitt råd. Man risikerer at hunden blir varig skadet på kropp og sinn. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...