Gå til innhold
Hundesonen.no

Regndekken


Recommended Posts

Vi er på campingtur nå, og hittil har vi vært heldige med regnet. Men jeg kan jo forestille meg at våt hund i telt ikke er så gøy, så da tenker jeg at jeg skal ha regndekken klart til neste tur. Hunder er jo vantette, og sommerregn skader ingen, men jeg innser jo at til campingbruk er det ganske praktisk, han bruker en evighet på å bli tørr, selv etter et par håndduker.

Vel, det jeg er på jakt etter er ett rent regndekken, altså ikke kombinert med varmedekken (har vinterdekken fra dogman som også er vanntett), trenger ikke noe som varmer opp, så det skal jeg ikke ha.

Så på ruffwear k9 overcoat i dag, men var jo tynt fôr i den. Er kanskje ikke til å unngå? Erfaringer med denne? Den hadde ikke krage, men det er kanskje ikke noe problem? Ser bare for meg at vannet renner ned på ryggen, men skal jo sitte stramt da.

Såh, kjære soniser, tips og erfaringer? :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips :thumbsup: Petshopgirls sine var kule, men synes det var litt dyrt og, jeg blir nødt til å kjøpe et større vinterdekken i år, så vil heller legge pengene i det- er ikke så ofte det kommer til å bli brukt. Det fra hooks var jo veldig rimelig da! Hetten går det sikkert ann å klippe av på en grei måte? Men litt kult og da haha :innocent: Bra det er ufôret.

Eneste er at jeg finner ikke hvordan man velger riktig størrelse, er det lengden på ryggen det er snakk om? Isåfall går det bare til 50, og han må ha 65 i dekken :/ *lete etter tabell*

Paws, ja det var noe sånt jeg hadde sett for meg, bare noe enkelt og greit :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fra Høøks skal jeg prøve neste gang.

JEg kjøpte det fra Hurrta og er fornøyd, men er litt merkelig passform på de.. for stort over alt, men virker ikke som hun får strekt bena skikkelig. Men solid da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har veldig god erfaring med Hurtta pro regndekkenet, det kan justeres i både i hals og midje og sitter perfekt på min hund. Det er veldig solid og helt regntett. Nå er Sølve ganske dyp i bringen, smal over ryggen og kvaderatisk i kroppen. De fleste dekken jeg prøvde på han var enten tispedekken eller for vide i ryggen så det er nok greit å prøve flest mulig før du kjøper. :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har veldig god erfaring med Hurtta pro regndekkenet, det kan justeres i både i hals og midje og sitter perfekt på min hund. Det er veldig solid og helt regntett. Nå er Sølve ganske dyp i bringen, smal over ryggen og kvaderatisk i kroppen. De fleste dekken jeg prøvde på han var enten tispedekken eller for vide i ryggen så det er nok greit å prøve flest mulig før du kjøper. :icon_redface:

Det dekkenet har Mini også,veldig fornøyd med det.Helt vanntett og bra krage sånn at han ikke blir våt i nakken :thumbsup:

Her er et bilde av det:

DSC00190a-1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips :innocent: Petshopgirls sine var kule, men synes det var litt dyrt og, jeg blir nødt til å kjøpe et større vinterdekken i år, så vil heller legge pengene i det- er ikke så ofte det kommer til å bli brukt. Det fra hooks var jo veldig rimelig da! Hetten går det sikkert ann å klippe av på en grei måte? Men litt kult og da haha :thumbsup: Bra det er ufôret.

Eneste er at jeg finner ikke hvordan man velger riktig størrelse, er det lengden på ryggen det er snakk om? Isåfall går det bare til 50, og han må ha 65 i dekken :/ *lete etter tabell*

Paws, ja det var noe sånt jeg hadde sett for meg, bare noe enkelt og greit :banana:

Jeg tror det er rygglengden det er snakk om. da blir det vel for lite ja :drool: Jeg er også fornøyd med Hurtta sitt regndekken, sitter veldig bra på min hund ihvertfall. :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle kjøpe hurtta pro varmedekken i vinter, passet perfekt, bortsett fra at flappen gikk over tissen hans, og slik kan vi jo ikke ha det... så om det er samme passform så utgår det :icon_redface: Men jeg kan jo prøve en mindre størrelse forsåvidt da, og se hvordan det sitter. :thumbsup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drømmer også om regntøy til "dyret"! :icon_redface:

Tenker å låne en symaskin snart, for å eksperimentere med plastfrotté-laken som regntøymateriale til hunden min (Plastfrott´€ kort frotté på oversiden, myk, solid plast på baksiden. Man bruker det vanligvis for å beskytte madrasser mot urin/blod.).

Materialet passer fint på oversiden av hunden, men om hun skal holdes tørr også på magen, er det muligens litt for tykt. - Hva tror dere, dere som evt.har prøvd å sy til hund (eller barn) med plastfrotté ? Jeg tenkte å ha minst mulig sømmer, og lime/teipe de som er så godt som mulig.

Hmmm.... Jeg setter meg i tenkeboksen, og legger inn et bilde av produktet, såfremt jeg får til noe som kan brukes, da. :thumbsup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drømmer også om regntøy til "dyret"! :innocent:

Tenker å låne en symaskin snart, for å eksperimentere med plastfrotté-laken som regntøymateriale til hunden min (Plastfrott´€ kort frotté på oversiden, myk, solid plast på baksiden. Man bruker det vanligvis for å beskytte madrasser mot urin/blod.).

Materialet passer fint på oversiden av hunden, men om hun skal holdes tørr også på magen, er det muligens litt for tykt. - Hva tror dere, dere som evt.har prøvd å sy til hund (eller barn) med plastfrotté ? Jeg tenkte å ha minst mulig sømmer, og lime/teipe de som er så godt som mulig.

Hmmm.... Jeg setter meg i tenkeboksen, og legger inn et bilde av produktet, såfremt jeg får til noe som kan brukes, da. :icon_redface:

Det høres jo lurt ut :banana: Håper du tar bilder hvis du setter igang! :thumbsup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha det skal jeg søke opp Paws, takk for at du så etter merket :)

Kifani ja, var visst noen innlegg jeg ikke fikk med meg her. Det skal jeg vurdere altså, slettes ikke dumt! Takk!

Eneste er at jeg synes det er litt styr med spesialbestilling, blir gjerne så dyrt... (men aldri bestilt derfra før da).

Jeg fant noen her http://www.febo.no/subdet6.htm

(regnfrakk lorient), men man kan jo ikke bestille, og står ikke pris heller. Synes det var litt stilig :) kanskje jeg får spørre på dyrebutikken om de kan fikse.

Det trixie-dekkenet høres veldig greit ut egentlig, men finner ikke noe slikt noe sted... æsj, dårlige google-skillz i dag :lol:

Også ser jeg litt på dette http://www.hundekroken.no/ds_product_info.php?cPath=56&products_id=454, er jo på tilbud, men det tror jeg blir litt varmt. Og det er jo ikke et regndekken sånn sett, jeg tenker at noe glatt stoff må være bedre.

edit; der ja

dette du mente paws? http://www.trixie.de/trE/thtml/detail_iframe.html?SPC=&dispkat=&kattree=185-464&firstp=&aid=53502&kattree=185-464&pkat=185

Ikke pent akkurat, men samme det, så lenge det holder ham tørr og er passe billig (og det må vel den plastikkdingsen være vel)

Edit 2

je, Lorient dekkenet er også fra trixie! Da må det jo gå an å spørre i dyrebutikken om de kan ta inn, de har jo andre trixieting der :aww:

http://www.trixie.de/trE/thtml/detail_iframe.html?SPC=&dispkat=&kattree=185-464&firstp=11&aid=55954&kattree=185-464&pkat=185

Dette http://www.trixie.de/trE/thtml/detail_iframe.html?SPC=&dispkat=&kattree=185-464&firstp=21&aid=55840&kattree=185-464&pkat=185 var jo heller ikke dumt.

(tenker litt høyt her hahaha)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...