Gå til innhold
Hundesonen.no

Tema til tenkt kull


Margrete

Recommended Posts

Du kan jo ha "kjendiser på D" F.eks Da Vinci, DiCaprio, Darwin m.m.

Eller hva med "biler på D", Dodge m.fl.

Disney figurer på D (Donald Duck, Daffy, Doffen, Dolly m.fl.)

Byer på D, Malere på D, TV-serier på D... uendelige muligheter :rolleyes2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Musikk: Di Derre, DDE, De Lillos, Duran Duran, Dance With A Stranger, Dum Dum Boy(s), Dimmu Borgir, Dissimilis, Depeche Mode, DePress, Dream Police, Diana Ross, Dr Hook, David Bowie, Donna Summers, Deep Purple, Destiny's Child, Dido, Diddy, Dire Straits, Dixie Chick(s).

Eller så kan du ha et "Den"-kull, hvor alle heter Den ....

Den Du Veit, Den Derre, Den Er Grei, Den Tar Jeg, og andre uttrykk og sayings.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Musikk: Di Derre, DDE, De Lillos, Duran Duran, Dance With A Stranger, Dum Dum Boy(s), Dimmu Borgir, Dissimilis, Depeche Mode, DePress, Dream Police, Diana Ross, Dr Hook, David Bowie, Donna Summers, Deep Purple, Destiny's Child, Dido, Diddy, Dire Straits, Dixie Chick(s).

Eller så kan du ha et "Den"-kull, hvor alle heter Den ....

Den Du Veit, Den Derre, Den Er Grei, Den Tar Jeg, og andre uttrykk og sayings.

Oh det var fint! Tenke mer på de der

Nå ser jeg på bc navn, Schæfernavn er jo så "tunge"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dragons!

Jeg har dessverre ingen planer om å drive med avl, men har alltid ønsket å navngi et kull etter drager. Enten drager fra Forgotten Realms (en fantasyverden), eller ganske enkelt bronze dragon, blue dragon, silver dragon, osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dragons!

Jeg har dessverre ingen planer om å drive med avl, men har alltid ønsket å navngi et kull etter drager. Enten drager fra Forgotten Realms (en fantasyverden), eller ganske enkelt bronze dragon, blue dragon, silver dragon, osv.

Ja så på de i går, men vanskelige ord og lite D... De som er er vanskelige å dele, så man kan bruke forkortelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm ... Dyr? Eksotiske dyrenavn, f.eks Anakonda? Eller desserter, hihi! Gelè, Mousse, Muffins, Cookie, Cup Cake .... Oh, D var en skikkelig vanskelig bokstav! Desert (ørken)- Desert Moon, Desert Sun, Desert Snake, Desert Sand, Desert Wind, Desert Wolf? .... Bah, jeg var ikke noen god hjelp i dag merker jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømmer, døden (så morbid..), dans, dubbede filmer-temaet :lol: , dingo, damer, drapsmenn (fysj for et spor jeg har kommet inn på nå! :wub: ), dverger (feks snøhvit eller kanskje LoTR?), dampskip (sikkert massevis av stilige navn på skip), Darwin.. Og der stoppet det opp for meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh viste jeg det ikke! Tulleunger; Mikkel og Vims!

Utfordring: Jeg trenger da 4-6 tispenavn og 2-4 hannhundnavn (de er kjent for å få store kull disse tispene i de linjene, så vi satser stort) Med tema Diktatorer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det vel diskutabelt i hvor stor grad alle disse personene var diktatorer, men jeg lister opp:

Til de små herrene:

Nåværende diktatorer

Kim Jong-il

Robert Mugabe

Tan Shwe

Isaias Afwerki

Hugo Chavez

Historiske diktatorer

Fidel Castro

Julius Caesar

Napoleon

Francisco Franco

Mao Zedong

Til de små damene: (siden det ikke har vært noen offesielse kvinnlige diktatorer så tar jeg meg en del friheter her)

Eva Peron

Thatcher

Eva Braun

Golda Meier

Carmen Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Med tema Diktatorer

Litt Wiki-fakta:

A dictator is a ruler who assumes sole and absolute power (sometimes but not always with military control) but without hereditary ascension such as an absolute monarch.

***

In the Roman Republic the term "Dictator" did not have the negative meaning it has later assumed. Rather, a Dictator was a person given sole power (unlike the normal Roman republican practice,where rule was divided between two equal Consuls) for a specific limited period, in order to deal with an emergency.

Julius Caesar var en sånn diktator.

***

Still, even in the 19th Century, the term "Dictator" did not always have negative connotations. For example, the Italian revolutionary Garibaldi, during his famous Expedition of the Thousand in 1860, proclaimed himself "Dictator of Sicily", which did not prevent him from being extremely popular in Italian and international public opinion.

Garibaldi's case was, however, an exception. In general, the term "dictator" came to be a negative term, not a title used by rulers to call themselves but a term used by the foes of an oppressive ruler. Such was the case with Maximillien Robespierre, whose supporters knew him as "The Incorruptible", while his opponents called him "dictateur sanguinaire", French for "bloodthirsty dictator".

***

The benevolent dictator is a more modern version of the classical “enlightened despot”, being an absolute ruler who exercises his or her political power for the benefit of the people rather than exclusively for his or her own benefit. Like many political classifications, this term suffers from its inherent subjectivity. Such leaders as Napoleon Bonaparte, Anwar Sadat, Alfredo Stroessner, Kenneth Kaunda, Józef Piłsudski, Ion Antonescu, Miklós Horthy, Deng Xiaoping, Omar Torrijos, Park Chung-hee and Sukarno have been characterized by their supporters as benevolent dictators. In Spanish, the word dictablanda is sometimes used for a dictatorship conserving some of the liberties and mechanisms of democracy. (The pun is that, in Spanish, dictadura is “dictatorship”, dura is “hard” and blanda is “soft”). Some examples include Yugoslavia under Josip Broz Tito or Spain under Francisco Franco.

***

Men jeg tror du skal slite litt med å finne kvinnelige diktarorer, da er vi mer over på tyraner og ren maktmissbruk:

Even though it's a man's world, there have certainly been some notable female tyrants, but nearly all of them have been monarchs from centuries past. From Queen Ravanalona I ("The Cruel") of Madagascar to Empress Catherine II of Russia, one would normally find a crown on the head of a woman crushing her people under her heel.

***

Naturally, there have been a number of dictators whose wives have played a role behind the scenes, but only one of them, Argentina's Eva Perón, took a public role alongside her dictator husband (a role she eventually renounced).

***

The best I can think of is a woman who, while not a dictator in the strict sense of the word, did at one point exercise dictatorial control over her country: the late Indira Gandhi of India.

***

Ellers kan man vel kalle Cleopatra for en slaks diktator? Eller Queen Elisabeth I, men en monark er vel ikke en diktator?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

"velgjørere" da? Slik som Gandhi? Mor Theresa og slike?

Ville du hatt en hund som het Mor Theresa? Eller Gandhi som bare sitter å filosoferer? *ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Ooooooh jeg har tema!!

Deadly Viper Assassination Squad.

Den gjengen som fins i Kill Bill.

Bill, Budd, O-Ren Ishii, Beatrix Kiddo, black mamba, California mountain snake , Elle Driver, Vernita Green, Copperhead, Sidewinder, Snake Charmer, Cottonmouth, Sofie Fatale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Takk begge to ☺️ Jeg vet ikke hvor mye video det blir postet her av trening, men vi poster en del på Instagram for de som vil se litt der ☺️ Tempothekelpie heter vi på Instagram. 
    • Som @maysofie er inne på, jeg vil vite at en person med utdanning innen hund og adferd er til stede og ansvarlig til enhver tid. Jeg hører om kenneler som stort sett har studenter og utenlandske ansatte uten noe særlig erfaring. Selvfølgelig kan de alltids fint mate og lufte hunder, men om man skal ha ansvaret for de rundt andre, fremmede hunder, og ikke minst sørge for at de har det bra i fremmede omgivelser, så må man ha litt mer erfaring og kunnskap. Personlig foretrekker jeg privat pass der ikke fremmede skal avgjøre om hundene mine skal omgåes andre eller ikke.
    • Jeg har klart en natt hvor hun sov i  syv timer i strekk, men det var unntaket. Men hun er ikke 16 uker enda. 
    • Det som er viktig for meg når jeg har dyret mitt på dyrehotell er at jeg er sikker på at det har det godt. Det vil si at jeg er opptatt av at de oppholder seg på en koselig, ren og hygienisk plass med stort område å bevege seg på. Jeg er også opptatt av sikkerheten til dyret. At det ikke kan stikke av og at andre dyr eller uvedkommende ikke kan komme inn til mitt dyr. Det er også viktig at de har en avtale med veterinær som kan komme straks om noe skulle skje. Jeg er også opptatt av at dyret skal få mye daglig aktivitet og lek. Det er også fint med oppdateringer daglig, gjerne flere ganger hver dag med bilder og video av hvordan dyret har det, gjerne av aktiviteter og lek.
    • Vanlige 'gammel-manns vorter' (dog uten betennelse og puss) og dessverre kreft er vel det jeg har vært borti på gamle hunder. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...