Gå til innhold
Hundesonen.no

Pipskvikgjengen

Raksha

Recommended Posts

• Svar 77
  • Created
  • Siste svar

Nydelige små dunballer Raksha! Vi har ikke kyllinger hjemme i år, og det er litt synd synes jeg. :( Kanskje neste år!

Gratulerer med søteste små, jeg trodde nyfødte kyllinger var mer fjærløse og ekle, jeg :icon_redface: Disse er jo bare nydelige!

Nei, kyllinger er bare søte og dunete :wub: , men det er slett ikke alle fugler som er like ferdige når de klekkes.

Her er et bilde jeg har tatt av en heipiplerkeunge f.eks.:

heipiplerke06.jpg

:lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert veldig lett å oppdra høns :D Har noen av de framtid som middag?

De skal jo være greie å klikkertrene? Ref. chickencamp. :lol:

Middag, vel altså. Jeg foretrekker egentlig å ikke vite noe om personligheten til den jeg spiser, så det spørs vel. :icon_redface:

Nydelige små dunballer Raksha! Vi har ikke kyllinger hjemme i år, og det er litt synd synes jeg. :( Kanskje neste år!

Nei, kyllinger er bare søte og dunete :wub: , men det er slett ikke alle fugler som er like ferdige når de klekkes.

Her er et bilde jeg har tatt av en heipiplerkeunge f.eks.:

heipiplerke06.jpg

:lol:

:lol: Foretrekker definitivt kyllinger, selv om den der saken hadde sin sjarm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guri-malla så søte, da!

Og ja.. Merkelig at de er sååå søte når de er nyklekket, mens endel andre (papegøyer f.eks) er superekle! Og ja - den siste greia der var jo bare grusomt stygg..

Gratulerer med familieforøkelsen!

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Dunballmafians kull II er et faktum. Vet ikke om de er ferdige med klekking enda, så kan hende 10 blir til flere.

Dunball posering.

5828421797_df1a886937_z.jpg

Hele gjengen:

5828969842_61643ddd19_z.jpg

Svarting:

5828968762_fa060b4bb6_z.jpg

Enda en svarting:

5828968428_0e1c86c74e_z.jpg

Denne gangen ble jeg overrasket med tre brune, de er helt fantastisk fine. :wub:

5828420667_a2d17838d5_z.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

oh oh oh! Jeg har en hel haug, men egentlig ikke tid til å legge ut nå... Eller? Ja ok, siden du spør så pent. :innocent:

Både høsnemafiaen og dunballmafiaen har lidd store tap i det siste. Først måtte Kommandant Pipskvik bøte med livet pga støyklager. Kjipt, men ikke uventet. Så kom reven (eller grevling eller hund eller diger katt eller gudene veit) og tok med seg intet mindre enn hele 11 kyllinger. Deriblant alle de yngste og den lyse av de eldste. KlaraKlukk kjempet med nebb og klør, og reddet nok de andre fra samme sjebne. Fant igjen Klara dagen etter, pjusk og forkommen, men i live. Håpet inderlig hun skulle klare seg, men akk, desverre måtte hun få slippe da det viste seg at hun hadde punktert lunge på ene siden. :hmm:

Så på to dager mistet hønsegjengen hanen sin, en høne og 11 kyllinger. Det var et hardt slag. Men det er nå engang slik det er med høns, naboer og rovdyr.

De 6 gjenlevende fra Dunballmafians kull I vokser og trives. Typisk nok er det nok flest haner der da. :lol: Men bilder!

5884206151_ab4b1be67d_z.jpg

5884772526_8b1e28b953_z.jpg

5884206727_b49675acb1_z.jpg

5884207075_14e4d5c427_z.jpg

5884773280_60b6c17eb6_z.jpg

5884207729_8c07fa204a_z.jpg

5884208041_9e5bbf2129_z.jpg

5884208433_c5990b0288_z.jpg

5884208611_7919d28a95_z.jpg

5884774820_be1dd654ae_z.jpg

5884775020_2e00abb92a_z.jpg

5884209273_b28fb2f937_z.jpg

5884775654_7ee834c6e3_z.jpg

Til min store glede så har jeg minst en gjenlevende Klaradatter, så hun får store "sko" å fylle. :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det ser jo ut som at det virker å bruke strup, men jeg ønsker ikke å bruke det på hundene mine uansett. Mykere metoder tar nok lengre tid, og krever sikkert mer av meg som hundefører, men jeg ønsker heller å legge inn den innsatsen enn å påføre smerte på hundene mine. Hva forskning sier er ikke så relevant for meg, når jeg ser at jeg klarer å oppnå det jeg ønsker uten å bruke brutale metoder så gjør jeg selvsagt det.  Ingen av mine hunder er enkle typer, så når det går an å få de til å fungere godt uten bruk av vold så tenker jeg det skal være mulig for de fleste. 
    • Det er veldig lenge siden jeg har brukt noe slik(da jeg gikk på folkehøyskole for 20+ år siden). Men jeg husker at man skulle skylle før man satte inn i maskinen. Jeg fant også dette, om det er til noe hjelp; Oppvaskmaskin til industri: Slik får du best resultat - Machine Products Storkjøkken AS
    • Er det noen som har kompetanse når det gjelder forvask av spisebestikk og servise før man setter det inn i maskin med kort vaskesyklus (steamer). Skal man vaske med håndoppvaskmiddel først, eller bare bruke rent vann? Finner ingen spesifikk beskrivelse hos mattilsynet. Har bare hørt at det kan ødelegge maskinen. Hvis noen har en link å vise til, helst fra produsent (Miele, Hobart el.lign.) hadde det vært fint.  
    • Huken multisele eller Troll nomesele. 
    • Avstand? Om hun kjefter, ta henne bort fra ham. Eller ham bort fra henne.  Dette er en prosess som tar mye tid, så jeg tenker at det kan være hun har større behov for rom og avstand en god stund til. Å ta igjen et par år med sosialisering som skulle skjedd fra valpestadiet vil ta lang tid og mye tålmodighet tror jeg.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...