Gå til innhold
Hundesonen.no

Nansen har fått lillebror!


Pim

Recommended Posts

  • Svar 60
  • Created
  • Siste svar

Å kjære vene - tusen takk for kjempelatter!

Jeg fikk jo mer og mer hakeslepp der jeg leste, og kunne ikke fatte at Nansen-eier kunne finne på noe så høl i hue.. og når Nansen ble for vll så ble liksom begge stengt ut sammen..????? Og så fikk man se bildet - av verdens mest slunkne dalmatiner valp.. :P

Jeg krysser bare fingre for at dere slipper noen "destuffing" periode (som vil innebære mye hobbykirurgi på den lille)!

Skulle det være noe rart også, nå da, liksom? Kjempelur hundeoppdragelse - det viktigste er jo tross alt at det er minst mulig styr med bikkjeskinnet, ikke sant? Jeg har hund for kos, ikke slit; så når han er slitsom er det vel ingenting som er lurere enn å gi ham et anna bikkjeskinn å slite ut? :P:P Og ja, valpisgutt er litt tynn, men han spiser jo så dårlig nå som det er så varmt... :D Det kommer seg sikkert, altså :)

Åhhh, takk og lov ;)

En god latter forlenger livet heter det, og nå lever jeg litt lenger!

Men jeg gikk litt på når jeg leste de første linjene, helt til jeg leste IKEA. Da kunne jeg puste igjen :P

Muligens jeg skal kjøpe en kullbror til din?? Mannen min ønsker seg dalmis hannhund, noe jeg har holdt igjen på lenge nå. Kanskje det blir stille når jeg endelig kjøper en til han??

Haha, do it! Putt den inni et sånt lite transportbur eller noe, og arranger høytidelig overrekking med valpehalsbånd og -kobbel og alt som hører med :)

HAHAHAHAHA jeg gikk fem på! Tilogmed etter jeg hadde sett bilde! :):P :P Er det mulig! Hahaa Jeg skjønte liksom ikke helt hvordan dere hadde bare kommet over et valpekull liksom :D

Hihi! :(

:P;):P

Herlig tråd! :P

Herlig valp, skal jeg fortelle deg! Anbefaler på det varmeste uregistrerte, raseutypiske, slappe og tynne dalmisvalper som ikke klarer å stå på egne bein engang; særlig når de koster 49 kr! :P

Haha, jeg bare løftet mer og mer på øyenbrynene nedover og kunne ikke helt skjønne at Nansen-eier "gjorde slikt" :P

:P

Edit: Fannhvit, dalmisdyret er tragisk dårlig til å trekke. Dro ham med ut på joggetur m/kløv her i stad, men han ville ikke rikke seg så mye som en cm! Bare en ting å gjøre: bootcamp! Her blir det 2 timers intervalltrening hver morgen! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knallbra, hehe... Dette regner jeg med blir en skikkelig bruksdalmis, som har fin slank kropp og mye mellom øra, hehehe.. Gleder meg til å følge dere videre. Dette blir nok kjempebra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Debbie, jeg venter fortsatt på at Syrinstua's Almost A Dalmatian skal dukke opp :)

(denne var litt intern, men kort sagt, Zebra, innbildt, kosedyrkull og jeg fikk kjøpe den som lignet mest på en dalmatiner fordi Casper muuuligens kunne være faren :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knallbra, hehe... Dette regner jeg med blir en skikkelig bruksdalmis, som har fin slank kropp og mye mellom øra, hehehe.. Gleder meg til å følge dere videre. Dette blir nok kjempebra

Mhm, jeg tror det jeg også, altså. Også så miljøsterk?!? Helt fantastisk, altså. Klart det blir oppdateringer framover! Vi skal begynne på fellestreninger med både lillemann og minstemann om en ukes tid. Bilder og oppdateringer følger :P

Hahahahaha! Uff, er det slemt å si at jeg ble lettet da jeg så valpen! :D

Wow, that made my day ;)

Mer tillitsvekkende kanskje? :P

Veldig glad jeg kjenner deg fra før, jeg :) Kanskje han kan hete Amundsen? Du skriver så bra, Vims :P

Hihi, Amundsen var slettes ikke dumt :P

Så søt liten tass. Hvordan har Nansen tatt imot det nye familiemedlemmet? :D

Med stor entusiasme, får man vel si... :P Han blir i alle fall slengt iherdig veggimellom til tider :(

herregud, jeg gikk jo rett på, og på toppen loada ikke bildet inn så jeg satt her og inbilte meg en dalmatiner valp og nansen :P

søtt bilde nå som jeg faktisk fikk sett det :P

:P Jupp, de er litt av et radarpar! :P

Fantastisk bra :P :P Jeg gikk rett på til jeg så bildet gitt, og tenkte mitt om diverse saker og ting her :)

:);)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nok altfor nysgjerrig og jeg har skjønt at godeste nansen eier har god humor, så jeg skjønte det var noe "gakt" og scrollet til bilde tvert :) Men gud som jeg lo :) Nansen er så skjønn altså...trur nok Frost har et godt øye for den skjønne herremann!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det burde jo blitt funnet opp en plysjvalperase! Sånn at man kunne trykke på en knapp på valpen, slik at den ble som Nansens lillebror. Det er vel kanskje ønsketenkning når man har en 3mnd gammel blanding mellom toller,piraya, makuleringsmaskin, byggmester, rengjører og en øøøøørliten terrorist?? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

;) jadda jeg gikk virkelig hardt 5på.

Jeg tror det bygde seg opp nyt spm for hver setning jeg leste. ;)

1. Hvordan bare ramla du over ett kull

2. Hvordan hadde du bare 10tusen slengende i lommeboka og kjøpe en valp

3. Altså, kjøpe en valp på impuls er jo aldri lurt

4. Lurer på hvor gammel den andre hunden er

5. Stenge begge to ute på hverandan hvis de krangler, klikka helt eller :)

6. Det er fortsatt ikke lurt og kjøpe valp på impuls

Jadda lista ble lang oppi hue mitt den :);)

;) ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

;) Dimlingmann er drøyt 6 mnd gammel, proppa full av ekle hormoner og omtrent like stabil og pålitelig som en hyperschizofren øksemorder om dagen :) Selvsagt lønner det seg å kjøpe impulsvalp for å lette litt på trykket :);) ;) ;) Nyvalpen er helt super, den, er nesten så man ikke merker at det har kommet enda en valp til i hus ;);)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Dratini

;) Dette var dagens absolutte høydepunkt :) Og da jeg leste at dere hadde vært på Ikea så så jeg for meg Ikea-kennelen og det stemte jo... :)

Uansett; Håper at Dimlingen tar etter det rolige vesenet til valpisen etterhvert, og kanskje Dimlingen får litt futt i lillebror (eller får UT litt futt av han kanskje...? ;) ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt en kullbror, Ikea's Hardly a dalmatian (etter Universal UCh Ikea's Breeding machine og Ikea's Puppy mill) dessverre har han feilstilte forpoter, så han egner seg ikke til utstilling :/ men såklart skal han avles på da. Jasper heter han forresten.

Oppstillingsbilde:

(Casper digger ham, koseklør på ham med munnen :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pent vinklet og står godt på sine poter bak - men frambena var bare fryktelige... Dere BURDE kunne finne noe bedre enn det dèr, synes jeg.

Men "sikkert en søt familiehund", og han lever kanskje ikke lenge nok så belastningsskadene i fronten rekker å utvikle seg noe særlig...

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt en kullbror, Ikea's Hardly a dalmatian (etter Universal UCh Ikea's Breeding machine og Ikea's Puppy mill) dessverre har han feilstilte forpoter, så han egner seg ikke til utstilling :/ men såklart skal han avles på da. Jasper heter han forresten.

Åja, men akkurat sånn er forpotene til Amundsen også. De skulle være sånn, kunne Damen fortelle - de har nemlig begynt avlsarbeid for å dele dalmatinerrasen i en show- og en (not) working-type ;) Damen var forresten ikke Oppdretter, sa hun, hun bare skaffet valpekjøpere for Oppdretter, mens det var Noen Andre som faktisk solgte dem - veldig intrikat og tydeligvis profesjonelt system, altså ;)

Så søt valpen din var, forresten :);) ;) Skikkelig misunnelig på at du har en som faktisk klarer å stå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pent vinklet og står godt på sine poter bak - men frambena var bare fryktelige... Dere BURDE kunne finne noe bedre enn det dèr, synes jeg.

Men "sikkert en søt familiehund", og han lever kanskje ikke lenge nok så belastningsskadene i fronten rekker å utvikle seg noe særlig...

;)

Alle de 300 valpene i kullet hadde feilstilte poter, så måtte bare ta en :/ har jo casper som utstillingshund, så får denne bare brukes i avl.

Jeg og noen folk har forresten kommet frem til at vi skal kjøpe hele opplaget og bruke dem som KIP premier på spesialene, og som trøst til fluehoder som kommer for sent ;)

Jasper har overlevd rekordlenge nå, Casper er usedvanlig grei, han som pleier makulere! Han klør den bare, du vet sånn rask tygging ;)

Åja, men akkurat sånn er forpotene til Amundsen også. De skulle være sånn, kunne Damen fortelle - de har nemlig begynt avlsarbeid for å dele dalmatinerrasen i en show- og en (not) working-type ;) Damen var forresten ikke Oppdretter, sa hun, hun bare skaffet valpekjøpere for Oppdretter, mens det var Noen Andre som faktisk solgte dem - veldig intrikat og tydeligvis profesjonelt system, altså ;)

Så søt valpen din var, forresten :);) ;) Skikkelig misunnelig på at du har en som faktisk klarer å stå :)

Aha sånn og forstå! Men da er det jo greit, non working er allright! Den klarer ikke stå så lenge av gangen, blir fort sliten, men regner med at han kommer til å vokse seg sterkere, må bare bære ham i trapper fremover. Må nok røntge han for ad etterhvert og gitt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha sånn og forstå! Men da er det jo greit, non working er allright! Den klarer ikke stå så lenge av gangen, blir fort sliten, men regner med at han kommer til å vokse seg sterkere, må bare bære ham i trapper fremover. Må nok røntge han for ad etterhvert og gitt...

Valper som er så rimelige som Jasper og Amundsen trenger ikke røngtes :) Visste du ikke det? De trenger ikke vaksiner eller ormkur, heller, og å chippe dem er jo bare dyrere enn å kjøpe ny og derfor helt overflødig. Er du helt nybegynner, eller? :);)

Ellers, er det noen som har en kvinnelig puddel og vil gjøre henne til mor? Jeg skulle gjerne lagd noen daloodles ;) Alle vet jo at doodle-mikser automatisk blir den beste kombinasjonen av foreldredyrene (og ofte enda litt bedre, også), og i alle fall aldri får noen av foreldredyrenes skavanker, så da har man løst problemet med feilstilte forpoter, øyne som plutselig faller av og den noe skrøpelige beinbygninga ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...