Gå til innhold
Hundesonen.no

NKK Trondheim

armagnac

Recommended Posts

• Svar 98
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Utstillinga starter ikke før i morgen, så det er vel litt optimistisk å håpe på resultater enda...

Bare jeg som tar feil av dagene :lol: Ikke jobbet i dag, så tror det er lørdag :P Men vente på resultater kan jeg gjøre uansett :lol: :lol:

Lykke til alle sammen, da rekker jeg å se det også :P:P

Da har jeg fått noen resultater fra åven :lol: Highesteem Time has Come fikk storcertet (da hannene foran var champions) og Papermoon's Billy Jean blei Bim :P

Usikkert på hvem Bir hunden er, men en fra nordnorge :D Finner nok ut av det etterhvert :P

Skrevet

Herlige Ola :whistle:

Ja, han er en fryd for øyet å se på i ringen :whistle:

Må gjerne slenge ut bilder i denne , eller lage bildetråd :thumbs: Sikkert noen som har bilder fra i dag :aww:

Skrevet

Han som ble BIS i fjor (springeren) vant gruppe 8.

Tenk om han hadde fått til det samme to år på rad...? Heia Apollo!

Guest Dratini
Skrevet

Jeg sitter her i lykkerus jeg :whistle:

Dratini's Alakazam Fenris 1/1 CK Cacib BIM

Dratini's Beautifly "Zira" 1/2 CK 3dje beste tispe

Dratini's Blastoise "Stacy" 1/1 CK Cert Res.Cacib 2dre beste tispe og ny champion!

Dratini's Azumarill "Zuma" 1/1 CK Cacib BIR og nr 4 i gruppa!!

HP i oppdretterklasse, men ikke plassert i finalen. Og vi lurer på hvorfor dommere ikke sjekker hundene der, for bis-dommeren tittet ikke engang på våre hunder, mens alle de andre oppdretterklassene ble hundene grundig undersøkt :whistle:

Skrevet

Ikke så mye å skryte av her. Både Bella, Fredrik og Eros fikk flat rød. Fredrik 1 i klassen og Eros 2 i klassen.

Dropse tok sitt femte storcert og ble 3btk og broren hennes Nero tok hannhundcertet og ble 3bhk.

Fredrik var med i Ola sin avlsgruppe og ble BIS3.

34281_460666520224_723220224_6399363_7390703_n.jpg

Grattis til alle fornøyde! :whistle:

Skrevet

Jeg sitter her i lykkerus jeg :whistle:

Dratini's Blastoise "Stacy" 1/1 CK Cert Res.Cacib 2dre beste tispe og ny champion!

Dratini's Azumarill "Zuma" 1/1 CK Cacib BIR og nr 4 i gruppa!

HP i oppdretterklasse, men ikke plassert i finalen. Og vi lurer på hvorfor dommere ikke sjekker hundene der, for bis-dommeren tittet ikke engang på våre hunder, mens alle de andre oppdretterklassene ble hundene grundig undersøkt :aww:

Lot dere noen andre få noe eller? :whistle: Gratulerer, spesielt med ny champion :thumbs:

Gatulerer også til alle andre som er fornøyde! Jeg er installert hjemme hos LinKr og har gjort klar hundene til i morgen :aww:

Skrevet

Lot dere noen andre få noe eller? :whistle: Gratulerer, spesielt med ny champion :whistle:

Gatulerer også til alle andre som er fornøyde! Jeg er installert hjemme hos LinKr og har gjort klar hundene til i morgen :thumbs:

Nei, ikke egentlig. Burde vi det kanskje.... ? :aww:

(var egentlig ikke så mange andre som kunne fått noe i rasen, kun ei tispe til)

Skrevet

Nei, ikke egentlig. Burde vi det kanskje.... ? :whistle:

(var egentlig ikke så mange andre som kunne fått noe i rasen, kun ei tispe til)

Det VAR en spøk altså, hehe :whistle:

Guest Dratini
Skrevet

Edit:

Lot dere noen andre få noe eller? :whistle: Gratulerer, spesielt med ny champion :thumbs:

Gatulerer også til alle andre som er fornøyde! Jeg er installert hjemme hos LinKr og har gjort klar hundene til i morgen :aww:

Tusen takk :aww: Var utrolig moro med en flott gjeng med hunder :aww: Og ikke minst til eierne som stiller opp med hundene :D

Det VAR en spøk altså, hehe :aww:

Var som Fannhvit skrev, kun en annen tispe, men den stillte til gjengjeld i championklassen og ble plassert som 4BTK :)

Ellers så har jeg problemer med å forstå hva som skjedde i grupperingen, fordi dette var (så vidt meg bekjent) kun 6. gang at en hoffe har blitt plassert i gruppa på en NKK-utstilling :whistle:

Skrevet

Idag gikk det ikke så greit med oss i agility og hopp, der disket vi på begge. Kenzo ville heller leke og ha det gøy i ringen :whistle: Men derimot i lydighet gikk det strålende! Vi fikk 174,5 poeng og kom på 1. plass :whistle:

Guest Dratini
Skrevet

Jeg sitter her i lykkerus jeg :thumbs:

HP i oppdretterklasse, men ikke plassert i finalen. Og vi lurer på hvorfor dommere ikke sjekker hundene der, for bis-dommeren tittet ikke engang på våre hunder, mens alle de andre oppdretterklassene ble hundene grundig undersøkt :)

Legger til klassene de stillte i:

Fenris i Championklassen, Zira og Stacy i åpen klasse og Zuma i championklassen

:whistle:

Idag gikk det ikke så greit med oss i agility og hopp, der disket vi på begge. Kenzo ville heller leke og ha det gøy i ringen :aww: Men derimot i lydighet gikk det strålende! Vi fikk 174,5 poeng og kom på 1. plass :aww:

Gratulerer med LP'n det gikk jo bra :whistle: Lek og gøy er jo moro (men kanskje ikke i konkurransesituasjonene :aww: ) Kommer nok gjennom agilityen også dere :aww:

Skrevet

Grattis til Dratini :whistle: Kjempekult!

Micko ble BIM og fikk sitt andre storcert i dag, og sitt tredje cert totalt og ble dermed CHAMPION :aww: Hurra :thumbs:

Debutten i agility hopp gikk ikke like bra, der ble det disk. Men jeg er likevel kjempefornøyd med løpet vårt :whistle: Sier meg veldig fornøyd med dagen!

Skrevet

Jeg sitter her i lykkerus jeg :D

Grattis grattis :thumbs:. Det var jo knallbra - ikke minst gruppeplassering da gitt. Det skjer jo ikke hver helg liksom :aww:.

Idag gikk det ikke så greit med oss i agility og hopp, der disket vi på begge. Kenzo ville heller leke og ha det gøy i ringen :whistle: Men derimot i lydighet gikk det strålende! Vi fikk 174,5 poeng og kom på 1. plass :aww:

Grattis med flott LP-innsats iallefall!

Micko ble BIM og fikk sitt andre storcert i dag, og sitt tredje cert totalt og ble dermed CHAMPION :whistle: Hurra :D

Grattis så mye til deg også :aww:.

Dette lover jo godt for Sonens medlemmer :aww:. Vi krysser fingrene for morgendagens deltakere også :)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette avhenger nok en del av individ, men jeg tenker nå at både puddel og bichon-rasene er gode alternativer. Jeg mistenker at puddel generelt er mindre sære enn bichon, men de har også sine særegenheter. Jeg vil anbefale dere å dra på utstilling eller rasetreff for de ulike rasene og møte ulike individer og oppdrettere og eiere av alternativene, så får dere litt mer følelse med hvordan de er. En del av de små terrierrasene kan også være allergivennlig. De er strihåret og må nappes. Men de kan også være en del striere, ha mye jaktlyst og krever mer aktivitet.
    • Det kan være verdt å prøve ut ulike fôrtyper, men også gi lakseolje som tilskudd. Hvis hunden allerede er sensitiv så kanskje prøve ut sensitiv-fôr fra noen merker? RC er stort og kommersielt, og er nok helt greit fôr. Selv brukte jeg svenske Robur kombinert med Vom de siste årene og var veldig fornøyd med det. Acana og Orijen er populære merker som er ganske bra. 
    • Hei! Jeg har en Engelsk Toy Terrier gutt på litt over 4år. Han mister nesten all pels på vinteren for så å bli litt bedre på sommeren. Har pels på hodet og labber og litt på ryggen. Men han er så å si nakenhund nå. Pratet med ei som hadde samme problemet med sin Dvergpincher. Men så var det ei venninne av hu som passet hunden i en måneds tid. Og hun hadde visst byttet ut fôret og hunden hadde plutselig fått fin pels over hele. Hun husket ikke hvilket fôr det var, men hun trodde det ble solgt på butikken. Jeg bruker Royal Canin Small Dogs. Og det hadde hun og brukt, men hun synes ikke det var et bra fôr... Har en gutt til som har helt fin pels. De spiser de samme tingene. Ingen av de tåler noe med and i, de blir skikkelig dårlige i magen av det. Lurer på om det er noen andre som har hatt samme problem med sin hund og funnet en løsning?  Det skal sies at han er veldig følsom til vaskemiddelet vi bruker når klærne hans vaskes så vi bruker Nautral for det er det mildeste jeg har funnet.
    • Hei! Vi har en hund som begynner å bli en gammel mann og jeg er derfor på leting etter det som skal bli familiens neste familiemedlem etter han blir borte. I den forbindelse trenger jeg deres kloke hoder. Vi er en familie på tre, med et barn på 8 år. På grunn av allergi har vi vurdert det slik at Bichon Havanais og dvergpuddel fremstår som de mest aktuelle rasene.   Vi har en Havanais nå og han er litt spennende eksemplar. Fra han var valp har han vært ganske sær. Han er blant annet veldig lite kosete, ekstremt lite tilpasningsdyktig og har alltid hatt vanskeligheter med å slå seg til ro, så jeg kjenner vel han egentlig ikke igjen når jeg leser typiske rasebeskrivelser (nå fikk jeg dårlig samvittighet, så må legge til at han selvfølgelig er verdens beste hund!). Sønnen min har noen utfordringer blant annet på skolen og han trenger derfor å komme hjem til en bestevenn. Det var i søken på dette jeg kom over puddel, som jeg ser ofte blir brukt som terapihunder. Men når jeg leser rasebeskrivelser virker det som om Havanaise i all hovedsak er fantastiske med barn, mens det for puddler fremstår mer som om de kan være gode med barn. Så jeg lurer på om dere har noen erfaringer med disse rasene, gjerne begge? Vi kommer til å dele ansvaret med min mor som bor i samme hus, så den kommer ikke til å være noe særlig alene. Pelsstell er heller ikke noe problem. Krysser fingrene for at noen kan hjelpe oss i valget:)
    • Da er operasjon utført og alt gikk fint, vi er snart igjennom første døgnet og ho har gjort sitt benødne også slapper mye av i senga si. Ho har ikke spist enda men det kommer med tiden tenker jeg etter narkose og sånt så er jo det veldig normalt så. Godbiter har ho spist men ikke veldig mat interessert enda. Men alt i alt virker det veldig bra med ho ettersom forholdene. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...