Gå til innhold
Hundesonen.no

Få hunden til holde seg unna blomsterbedet.


Bambi

Recommended Posts

Noen som har tips til hvordan jeg skal få Zaira til å holde seg unna blomsterbedet? Ikke det at det er blomster, men det er jord og det er gøy å grave i... :getlost: Jeg har vært konsekvent på hoppingen hennes oppi bedet siden vi flyttet hit, hun får ikke lov til å være oppi der. Men nå som sommeren er her, vil jeg gjerne ha verandadøren åpen uten å måtte putte hu i bur eller båndt, fordi hun ikke lar være med å grave i bedet eller hopper opp i det.

Tips tas veldig godt imot!

*gå og ta ett bilde for å vise bedet*

DSC_9347.jpg

DSC_9348.jpg

DSC_9349.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svigermor har noe greier i sine bed for å holde katter unna (katt ha deg vekk, kan det hete noe sånt?), kan det fungere på hunder også? Det skal være lukta som holder kattene unna, så de ikke bæsjer blant rosene.

Jeg vet ikke om blomstene vil like det, men hva med å helle oppi eddik? Det smaker pjuk, det lukter pjuk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville gått for omvendt lokking. Belønning for å ikke gå i bedet. Det må såklart foregå en del trening ute sammen med henne, før du kan la henne være ute uten tilsyn. Hold en godbit/leke over/i bedet, og fjern den hvis hun hopper opp. Når/hvis hun hopper ned, belønner du, masse.

Hvis hun kan "nei", er det "bare" å ta henne på fersken, si "nei", og masse belønning når hun stopper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis hun kan "nei", er det "bare" å ta henne på fersken, si "nei", og masse belønning når hun stopper.

Tror en BC gjennomskuer den ganske fort og går i bedet fordi hun vet hun får belønning når hun stopper :getlost:

Det beste er sikkert å være der hele tiden og gi klar beskjed hver eneste gang. Jeg holdt på slik i ett halvt år med Bonnie på plenen vår men det funket til slutt.

Eventuelt sett opp noe som bråker så hun skvetter når hun hopper oppi der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spruteflaske med vann?

Tørr jeg ikke, hun holdt på å falle bak over av sin egen skvetting, og vi bor i 3 etasje, så ja.. :getlost:

Svigermor har noe greier i sine bed for å holde katter unna (katt ha deg vekk, kan det hete noe sånt?), kan det fungere på hunder også? Det skal være lukta som holder kattene unna, så de ikke bæsjer blant rosene.

Jeg vet ikke om blomstene vil like det, men hva med å helle oppi eddik? Det smaker pjuk, det lukter pjuk.

Gir blanke i blomstene egentlig, skal få tømt beddet etterhvert for jeg vil ikke ha planter, jord eller blomster. Intet som kan tiltrekke vepsen hos oss egentlig. Jeg skal prøve om det funker :)

Ville gått for omvendt lokking. Belønning for å ikke gå i bedet. Det må såklart foregå en del trening ute sammen med henne, før du kan la henne være ute uten tilsyn. Hold en godbit/leke over/i bedet, og fjern den hvis hun hopper opp. Når/hvis hun hopper ned, belønner du, masse.

Hvis hun kan "nei", er det "bare" å ta henne på fersken, si "nei", og masse belønning når hun stopper.

Det er nei og fersken og belønning når hun er nede, det har vi gjort siden november konsekvent, men det har ingen virkning. Hun skyr bedet i 10 minutter også er det på en igjen....

Dryss over litt pepper? Det klør og svir litt, så etter noen nys holder hun seg unna? Om du ikke vil være så ond, så spray godt med eddik, ev Get Off/ No Bite.

Eddik er en god ide :) pepper, nja kanskje? Jeg kan godt være litt ond, for det er allermest det at vi bor i 3 etasje at dette skummelt for min sin del. Jeg er bekymret for hennes sikkerhet. Graving er en ting, hoppe ukontrollert oppi bedet 3 etasjer opp :wub:

Tror en BC gjennomskuer den ganske fort og går i bedet fordi hun vet hun får belønning når hun stopper :P

Det beste er sikkert å være der hele tiden og gi klar beskjed hver eneste gang. Jeg holdt på slik i ett halvt år med Bonnie på plenen vår men det funket til slutt.

Eventuelt sett opp noe som bråker så hun skvetter når hun hopper oppi der.

Jeg prøver å ikke ha noe som bråker i leiligheten eller på verandaen. Zaira er ekstremt lydfølsom og hun blir fort utrygg om noe skremmer henne i leiligheten. Prøver de andre forslagene før jeg vil prøve lydskremming..Vil unngå det så langt jeg kan... :)

Takk for mange tips :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...