Gå til innhold
Hundesonen.no

Mikke & Gneis


Guest janson
 Share

Recommended Posts

  • 2 months later...
  • Svar 275
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Den diskusjonen kan dere vel ta i en annen tråd. Jaggu har frøkna blitt høy! Og mikke må man bare digge.

Hahah Akkurat på det stevne har jeg også dårlige erfaringer! Jeg TRYNA under foten i mine egne skolisser hahaha Dritt stevne!

Gratulerer med dagen, Mikke!

Dere var så flinke se! :D

Takk! :ahappy:

Gratulerer :D For et kult bilde!

:lol: Takk! Jeg fikk spm om jeg nå skulle ta et nytt bilde med sølvmerket.

------------------

I dag har Gneis fått debutere i LP kl 1. Jeg visste vi hadde en mulighet på opprykk om alt gikk bra, men målet var å gjennomføre og å gå uten nuller. Vi var første i ringen og da vi var ferdige så skjønte jeg at vi hadde klart opprykket. Ingen karakter under 7,5 og flere på 9. Jeg fikk ikke sett de to neste etter meg, men skjønte at vi hadde en pallplass da jeg så de to neste. De gjorde mye bra, men samtidig var det et par øvelser som trakk ned. Da de ropte opp 2. plass og jeg skjønte at vi tok 1.plassen så spratt tårene fram. At vi skulle vinne i dag hadde jeg ikke forventet. Jeg stod til og med og hulka på telefon til mor og far så at de trodde noe alvorlig hadde skjedd. :lol: Gneis har jo hatt sine utfordringer og periodevis har jeg vært overbevist om at hun aldri ville fikse en konkurransesituasjon. Så at hun nå klarte dette såpass bra og til og med vant - ja, det ble litt heftig i dag. :heart:

Med 176 poeng, opprykk og seier i klassen så fortjener man en hamburger:

15166096862_29a607c502_z.jpg

14981770117_e855b77946_z.jpg

14981761048_7a0ae53bc9_z.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra hurra hurra :D :D :D

Gratulerer! :D

Gratulerer :)

Gratulerer! :)

Gratulerer :-D :-D

Tusen takk alle sammen! :D

Herregud så søt hun var på det siste bildet :wub: Trøtt kosegneis :ahappy:

Gratulerer :D Dere fikser alt!

:lol: Det skjer vel omtrent hvert skuddår. Og da skal man helst ligge i fanget mitt og sove mens jeg holder i en labb. Og takk! :ahappy:

14980033857_57c67eabbd_z.jpg

(Bilde tatt av Therese E. på Tullarbackens kennelläger.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Dere to altså! :cheer:

Takk! :ahappy:

----------------

Nylig fikk vi være med på klubbmesterskapet i LP! Moro! Gneis i kl 1 og Mikke i kl 2.

Fellesdekken for Gneis ble i overkant spennende da begge hundene på hver sin side av Gneis reiste seg underveis. I tillegg hadde vi jevn trafikk rundt ringen og det ble litt vanskeligere enn hva Gneis er vant med fra før, men utrolig nok så ble hun liggende! Det er mye bra momenter, men det er tydelig at hun er uvant med å jobbe uten belønninger og det er noe vi skal jobbe videre med nå. Mye frustrasjon og bråk i ringen denne gangen. Likevel fikk vi samla med oss 164 poeng og en 3. plass i klassen.

Mikke skulle egentlig ikke gå, men jeg falt for fristelsen og meldte oss på i siste liten. Til tross for at han var sliten etter å ha vært med hele dagen så gjorde han en kjempejobb. Det var så mye bra og jeg er så fornøyd med innsatsen hans. Ved hinderet ble det dog litt for vanskelig - der lå det nemlig en apportbukk utenfor ringen. Det var en fristelse som ble for stor for Mikkemann. :lol: Totalt ble det 154 poeng og en 2. plass i klassen.

15053000827_597b7885df_z.jpg

(Foto: Mona H.)

Ellers ble det nå en ny runde for Mikke med kiropraktisk behandling, røntgen og sjekk av veterinæren på jobb, og konklusjonen er at kneet er verre. Så nå blir det 2-3 måneder med smertestillende/betennelsesdempende og ro. Bruksen er han da pensjonert fra for godt, men jeg håper at vi likevel skal få se en liten bedring etter vinteren så at vi kunne få konkurrere videre i LP. Jeg kjenner jeg er ikke helt klar for å pensjonere han fullstendig i en alder av fire år. :no:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Så bra (gode resultater&action) og så dumt! (Mikkes kne). Sånt er så kjipt, her skal Shy til kiropraktor på fredag, håper at ryggen hennes er ganske bra da altså - skal jo gå hver 4. uke, håper at det holder!

Jah, det er kjipt. Det er liksom ikke sånn en kelpie i sin beste alder skal ha det. Hvordan går det med Shy? Ser du noen forskjell/fremgang?

Uff, så utrolig leit med Mikke sitt kne :( Krysser fingrene for at han holder seg frisk nok for lydighet i mange mange år. God bedring, Mikke! :flowers:

Ellers kjempe fine poengsummer fra konkurranse da :ahappy: Er det gøy å konkurrere med to hunder? :)

Takk! Fingerkryssing hjelper visst! :ahappy: Det er veldig gøy og veldig lærerikt i og med at de fungerer på forskjellig vis.

God bedring til Mikke! :hug:

Takk! :ahappy:

----------------------

God bedring-ønsker hjalp visst for nå ser det ut som om Mikke snart skal få slippe smertestillende. :D

15864899358_1d12efbb67_z.jpg

Som et siste stunt før sykemeldingsperioden så fikk Mikke og jeg prøve oss i rally for første gang. Resultatet ble en 189 poeng og en 2. plass i klassen. En artig erfaring!

Siden september har Mikkes hverdag hovedsakelig bestått av smertestillende, båndturer, Fitpaws-trening og besøk på jobb hvor han har fått kiropraktisk behandling. Og det har vært en utfordring. :lol: Mikke Mus er ikke alltid enig med mine beslutninger og han er en utspekulert j*****. Nå ser jeg heldigvis at Mikke ikke hopper på tre ben etter en seiersrunde og veterinær/kiropraktor har gitt oss lov til å være litt mer aktive. Om han fortsetter på dette viset så slutter vi med Rimadyl etter nyttår! :ahappy:

15881862371_0ec8de1591_z.jpg

15696329758_f3d7787d5a_z.jpg

Med en eier som ikke har selvkontroll så fikk Gneis prøve seg i kl 2 i begynnelsen av november. Konklusjonen er at Gneis er flink, det er jeg som ikke har kontroll. :lol: Jeg pleier å ha et sunt forhold til nerver og når jeg står der klar for å gå i ringen så står jeg bare igjen med «tiden er ute, trent er trent, nå skal vi ha det gøy!». Det var visst ikke like lett denne gangen og jeg hadde trengt et balltre i bakhuet sekundene før vi skulle inn i ringen. :fear: 1,5 usle poeng fra opprykket ble det og Gneis gjorde en kjempejobb. :ahappy: I januar prøver vi oss igjen!

16026578376_2454acab01_z.jpg

15881862241_c152f0f630_z.jpg

Ser man bort i fra Mikkes teite kne så har vi hatt et artig år. Litt konkurranser på begge, masse morsom trening og en hel haug med gode turer. Neste år byr forhåpentligvis på enda mer moro! :ahappy:

16026578696_c1c118a876_z.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme poengsum som Harly hadde i sin kl 2 debut!

Litt kjipt å være så nærmt, men neste gang! :D

Virkelig? :lol: Det hadde jo vært veldig hyggelig med det 1,5 poenget ekstra, men skitt au. Gneis gjorde en kjempejobb så jeg kan liksom ikke være misfornøyd heller. :ahappy:

Hurra for høyst sannsynlig frisk(ere?) Mikke :D

Du og Gneis er rå altså! Dere debuterte vel i år, og nå har dere nesten opprykk til klasse 3? Wow! :D Imponert!

Takk, snille du! Vi debuterte i september og omtrent to måneder senere i kl 2. Det var visst en eier der som ikke helt hadde selvkontrollen. :whistle:

Yay! Gleder meg til å se dere i rally klasse 2 til våren! ;)

:lol: Først må vi jo få til opprykket!

Neste gang stiller jeg med balltre, just in case :P Herlige bilder som vanlig, spessielt det siste. Vi blir med på tur snart :D

Takker. Da stoler jeg på deg. :P Og tur det bli snart! Altfor lenge siden Dum og dummere har vært på utflukt!

Haha hundene dine ser alltid like kloke ut!

Godt å høre om Mikke. :)

Takk! Jeg er veldig glad for at Mikke er bedre. :ahappy: Og det ligger visst veldig naturlig for dem å se kloke ut. :whistle::lol:

15883843145_b3169cb1c6_z.jpg

16026578656_ce96ae8053_z.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

«Vi har jo också den andra halvfodertiken Tullarbackens Kalas aka Gneis… som är en påhittig, MYCKET energisk liten dam med gott om egna åsikter också… Så, Lisa… lycka til!»

Det skrev oppdretter om Gneis uken før jeg hentet henne. Man kan vel si at mye av det fortsatt stemmer. :rofl:

Jeg er vel tidenes treigeste, men nå har jeg endelig redigert Gneis sin MH-film fra i juni. Det hele var jo en veldig interessant opplevelse. Jeg forventet mye større reaksjoner fra henne og at hun ville trenge en hel del hjelp, så det hele ble en stor overraskelse. Til slutt var det vel egentlig bare kontaktdelen og skuddet som gikk slik jeg forventet det. Moro!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Ikke lett å få til disse oppstillingsbildene av valp 😂 Men tenker jeg skal forsøke å få til 1 bilde i måneden.    Tempo 4 måneder gammel.  12 kg og 42 cm høy. 
    • Jeg ønsker at prisene på valpene sank betraktelig. Både på blandinger og rasehunder. Grunnen til det er at når man nå tjener så utrolig godt på hvert valpekull, så er jeg redd det bli mer rovdrift på tispene. Og mer useriøs oppdrett. Jeg vet om flere som sper på pensjonen ved å avle kull etter kull, år etter år (på flere tisper, men likevel). Han ene får opp til ca 50 valper pr. år, og sånn har han holdt på i mange mange år. Blir penger av det gitt... 
    • Han får typisk siste måltid i 20-tiden, og da er det oppbløtet, så han får i seg mye væske da. Har tenkt at dette kanskje er litt for seint og at han da får full blære en gang midt på natten. Vi legger oss ca. 22:30 og står opp klokken 07, så det er jo over 8 timer. Men som sagt har han jo klart dette fra han var 2 måneder gammel, så jeg syns det er rart at nå som han er større, så skal han plutselig ikke klare å holde seg lenger. Ja, jeg er streng på at det er kun ut for å tisse og bæsje. Han får ikke begynne å leke med pinner osv. Han sovner fort igjen etter å ha vært på do, så det er bra! 
    • Litt av problemet er at om man avler renrasede hunder så får man konsekvenser i det at man ikke får registrert valpene, mens med blandingshunder så er det litt mer "fritt frem". Dessverre. Og det er lite man kan gjøre så lenge hundene har tilgang til mat, vann og ly, og får det tilsynet de har behov for helsemessig.
    • Hei.. Jeg blir så frustrert.. Noen jeg så hadde valper liggende ute på finn i starten av året (valpene født i Desember), har nå parret tispa igjen på første løpetid etter forrige kull, dette skjer så ofte og jeg blir kvalm! Er det virkelig ingen lov som skjermer de stakkars tipsene for sånt? De blir jo brukt som pengemaskiner. "Oppdretter" får søte små valper og itillegg så tjener de GODT på det, vinn vinn tenker de..  Ikke bare skal de ha nytt kull, men rett etter å solgt valpene fra forrige kull så ble både mor og far (de eier begge selv) lagt ut for omplassering på finn, dette ett eller annet vås om at de skulle bruke tid på Gud og hadde blitt frelst og blabla. Jeg blir helt paff.. Men viser seg jo at hundene aldri ble omplassert allikevel for nå har de lagt ut ny annonse om at de venter valper i August, fra samme tispe og hannhund... Har forresten screenshot fra annonsen til forrige kull. Er det lov å holde på sånn? Rådrift på tispa for at de har funnet ut at de tjener gode penger på det?!  Gjelder forresten Malamute/husky blanding, hvite hunder, du finner de på finn 🤪
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...