Gå til innhold
Hundesonen.no

Australsk Kelpie kull

Guest Jonna

Recommended Posts

• Svar 986
  • Created
  • Siste svar

Herlige, ler meg ihjel av Ikke :lol:

Og gutta er fine de... særlig den blå da :lol:

Nå begynner de å se ut som hunder nå :D Overrasket over hvor store de ser ut, har jo snart tatt igjen Ops! Mulig jeg har skaffet meg en dvergsak..

de hadde jo tatt igjen Ops for to uker siden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Phø.. :lol: Hun er faktisk hele 30 cm og 5 kg, så det så. Gleder meg til du henter Balrog jeg :lol:

Er hun det nå eller når du hentet henne?

Jeg klarte få tak på en balje i dag som var stor nok til å presse nedi en terrorist og stå på vekten. Vekten ble som følger (ca):

Balrog - 4,2 kg

Wizard - 4,2kg

Fangorn - 3,9 kg

Ikke - 3,4 kg

Sting - 4,4 kg

Strider - 3,9 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er hun det nå eller når du hentet henne?

Jeg klarte få tak på en balje i dag som var stor nok til å presse nedi en terrorist og stå på vekten. Vekten ble som følger (ca):

Balrog - 4,2 kg

Wizard - 4,2kg

Fangorn - 3,9 kg

Ikke - 3,4 kg

Sting - 4,4 kg

Strider - 3,9 kg

Flinke flinke oppdretter det! :lol: Terrorister må veies.

Det er nå. Når jeg hentet henne var hun ca 3,5, så hun var nok en del mindre enn disse. Sikkert bare senvokst, for hun skal nemlig bli 50 cm :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59546_10150272550035072_834435071_14913620_8344297_n.jpg

:lol::D Hva ER det du skal selge meg????? :lol:

Flinke flinke oppdretter det! :D Terrorister må veies.

Det er nå. Når jeg hentet henne var hun ca 3,5, så hun var nok en del mindre enn disse. Sikkert bare senvokst, for hun skal nemlig bli 50 cm :D

Jeg henter jo Ikke på fredag, så da veier de jo ca like mye ved 8ukers alder (siden hun er ca 3,4 nå). Men det blir spennende å se de ved siden av hverandre, da blir det plutselig ganske mye enklere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg henter jo Ikke på fredag, så da veier de jo ca like mye ved 8ukers alder (siden hun er ca 3,4 nå). Men det blir spennende å se de ved siden av hverandre, da blir det plutselig ganske mye enklere :lol:

Det er sant, og du har å vise henne frem så fort som mulig! Blir spennende å se hvordan de utvikler seg i forhold til hverandre :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut til å være en artig gjeng. Har vært lite online og har ikke fulgt med så mye, men husker jeg sa mine barn kunne være disponible for den slag miljøinput. Du får hoie om det fortsatt er ønskelig eller om de har fått gnage på andres barn, hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut til å være en artig gjeng. Har vært lite online og har ikke fulgt med så mye, men husker jeg sa mine barn kunne være disponible for den slag miljøinput. Du får hoie om det fortsatt er ønskelig eller om de har fått gnage på andres barn, hehe..

Takk for tilbudet, men vi har alt ett ganske fullbooket program. Og de kommende dagene kommer til å gå til veterinærbesøk og valpekjøpere som kommer og henter. De to første forsvinner alt på fredag også en til på søndag :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det fins ikke plass på noen i område dette året, akkurat sjekket de 3 siste som går her i område pr.mail.

Så da drar jeg muligens heller til Terje å tar den.

Ikke får jeg tittel for den, og ikke trenger hun den for å starte i bruks. Det er mer for min egen del :whistle:

Så får heller folk bestemme selv om den "teller" eller ikke.

Ahh, okei. Bare nysgjerrig jeg. :ahappy:

Det bildet av Ikke med tunga er jo bare til å dø av. :ahappy: Virker som en gjeng herlige krabater, og det er de nok med den mammaen iallefall. :icon_confused: (Kjenner jo ikke pappaen :ahappy: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig store de har blitt nå, de ser jo ut som mini-kelpier jo! Kanskje ikke så rart, i og med at det faktisk er kelpier, men det er jo mange som er mye mer valpete enn det disse er, ved denne alderen. Søte var de alle fall, muligens bortsett fra Ikke, som bare så helt rabiat ut..! :icon_confused::whistle::ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk at 8 uker alt er gått! Eller de blir 8 uker om 2 dager, men to av valpene har alt reist i dag :icon_redface:

Tiden har bare flakset avgårde.

Men det er "godt" at de reiser nå. Ser at de begynner bli klar for verden og krever mer og mer som individer. Så det føles veldig godt at alle kommer til på bli "ene" barn snart.

Ikke og Sting (nå Messi) reiste i dag. IKKE satt det endelige punktum i vårt forhold ved å hugge meg i nesen :) :)

Talli og Blaze fikk sitte i bilen under overlevering, begge er fortsatt opptatt av å følge med når jeg flytter rundt på valpene og løper "imellom".

Så jeg tenkte det var best at de fikk være der. Og det ser ut som det gikk bra, for de kan tydeligvis ikke telle :hug:

Men utrolig hvor stille det ble bare 2 stk forsvant :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aiko og jeg møtte Ikke, Benedicte og Ingvild i dag helt tilfeldig. Jeg ville ikke ta på henne (enda så fristende det var å lage prompelyder på den bare valpemagen), for Aiko er ikke helt god i magen om dagen, og jeg ville ikke risikere evt smitte.

Men guuud så søt! Og veldig satt ut og forvirra. Tipper det vil være eneste gangen jeg kommer til å se henne sittende pal og rolig i armene til noen, så det var veldig hyggelig, hehe. :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aiko og jeg møtte Ikke, Benedicte og Ingvild i dag helt tilfeldig. Jeg ville ikke ta på henne (enda så fristende det var å lage prompelyder på den bare valpemagen), for Aiko er ikke helt god i magen om dagen, og jeg ville ikke risikere evt smitte.

Men guuud så søt! Og veldig satt ut og forvirra. Tipper det vil være eneste gangen jeg kommer til å se henne sittende pal og rolig i armene til noen, så det var veldig hyggelig, hehe. :icon_confused:

Stakkars, de blir veldig forvirra når de blir revet bort fra alle lukter og alt kjent som er. Har liksom ingen holde punkter i livet sitt lengre.

Messi (prøver hardt å skrive det istedet for Sting) er framme i Bodø og syns sin nye samboer er Schtøgg, en Flatt :hmm: Ellers hadde turen deres gått bra. Skal bare se at vi straks syns synd på flatten og ikke Messi :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Messi (prøver hardt å skrive det istedet for Sting) er framme i Bodø og syns sin nye samboer er Schtøgg, en Flatt :) Ellers hadde turen deres gått bra. Skal bare se at vi straks syns synd på flatten og ikke Messi :lol:

Åååå nå ble jeg nysgjerrig! Æsj at den nye samboeren hans måtte være en flat, vet jo om så mange aktive med flat her i byen :D Gi meg et hint da? :icon_confused: Er eieren rødhåret? :hmm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars, de blir veldig forvirra når de blir revet bort fra alle lukter og alt kjent som er. Har liksom ingen holde punkter i livet sitt lengre.

Messi (prøver hardt å skrive det istedet for Sting) er framme i Bodø og syns sin nye samboer er Schtøgg, en Flatt :hmm: Ellers hadde turen deres gått bra. Skal bare se at vi straks syns synd på flatten og ikke Messi :lol:

Ser for meg "møllspist flat".. (skal ha sånn etterhvert vi og!) Nei flatter er jo ikke helt til å like sånn umiddelbart :icon_confused: Men godt reisen gikk bra for småttingen da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Men sist så ville ikke vetrinæren ta biopsi fordi de da kan stikke akkurat på det området som det ikke er ondartet. Og motsatt. Måtte operere den bort også vet man om den er godarta eller ondartet.
    • Hei og hopp. jeg skal bytte for til min 10 mnd gamle finske lapphund. Hun er ekstremt sensitiv i magen, får lett diare. Ønsker et skånsomt og selvfølgelig næringstett for. Har per nå Purizon, og har vært fornøyd med det. Men tenker å prøve noe annet og se om magen blir mer stabil da. Vurderer enten Markus Muhle eller Købers. Har noen noen erfaringer med disse formerkene til sensitive hunder? setter pris på alle svar!:)
    • Nå tviler jeg på at det er spesielt farlig, hvis det var vanlige, små muffinspapir. Bare følg med på allmentilstanden. MEN, når det gjelder slike medisinske spørsmål om ting som kan være farlige så bør du alltid kontakte veterinær heller enn et tilfeldig nettforum, facebook, eller tilfeldige folk. Ta en telefon og spør, det kan redde livet til hunden din.
    • Hunden min klarte å spise tre muffinspapir i går når jeg var på toalettet.. papiret var soggy og mykt, men jeg blir jo bekymret. Hun har ikke kastet opp og bæsjet to fine bæsjer i dag . Formen hennes er også helt normal. Men hun hikket både i går og i dag, og jeg har aldri lagt merke til at hun har hikket før. Noen her som har erfaring med hund som har spist muffins/bakepapir😅 er det noe som pleier å komme ut av seg selv? Eller løses lett opp i magen? kan legge til at hun er bare 3.7 kg så ikke den største hunden.
    • Mitt inntrykk med working cocker er at de er slitsomme arbeidsjern med lite ro i kroppen. De vibrerer av energi. Kjøp deg en vanlig cocker og klipp den ned/ikke barber. Men vil ikke du ha en pelshund er det ganske safe å ikke kjøpe pelshund..  Vil ikke du ha jakthund... ikke kjøp en jakthund.  Ganske enkel matte    
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...