Gå til innhold
Hundesonen.no

Australsk Kelpie kull


Guest Jonna

Recommended Posts

  • Svar 986
  • Created
  • Siste svar

Får ikke helt sove her selv om det har vært en lang natt.

Tusen takk for hjelpen Caroline! Hun har vært her hele helgen og passer på meg Men det var også veldig kjekt med ett par ekstra never under fødsek også. For Talli ville gjerne ha hode mot meg og få kos hun *ler*

Fødselen gikk veldig fint! Som det står i bloggen fra i går så kom de med gode mellomrom. Uten at det kompliserte ting. Valpene kom ut etter ett trykk fra Talli, så puslet hun med den og tok det hele som om hun hadde gjort dette 4-5 ganger før. Kjempe flink og alle valpene la seg til pupp med en gang Livlige valper!

Hele kullet ble født imens vi så alle LOTR filmene så etterhvert som de blr født har de fått ett LOTR kallenavn Kallenavnen har opphav fra hva som foregikk i filmen i det de ble født *ler*

39902_10150237221205072_834435071_13982061_1555138_n.jpg

Nr.1 "Balrog" merket høyre bak. Hannhund. Sjokoladebrun. Halsbånd: Blå kamo

Nr.2 "Wizard" merket venstre bak. Hannhund. Sjokoladebrun. Halsbånd: Svart/hvit kamo

Nr.3 "Fangorn" merket halerot. Hannhund. Rød. Halsbånd: Grønn Kamo

Nr.4 "Simbelmyrë" merket nakken. Tispe. Rød/sjokolade? Halsbånd: Rosa Kamo

Nr.5 "Sting" merket midt på kroppen. Hannhund. Sjokolade. Halsbånd: ikke utdelt

Nr.6 "Strider" merket hode. Hannhund. Rød. Halsbånd: Lilla (han ble litt femi da vi håpet han var en tispe og ble bla tørket med en rosa håndduk)

"Simbelmyrë" kommer jeg til å sette ut på halvför og hennes stamtavle navn blir nok DeepEyes Sleepless Malice II.

I valpekassen er det fred og ro. Talli har ingen problemer med å ligge alene på valperommet uten meg der. Og må overtales ut av kassen. Igjennom hele fødselen spiste hun imellom hver valp og spiser like godt enda. Valpene har hengt i puppene siden de ble født.

Her er noen bilder av gjengen (flere bilder i bloggen på hjemmesiden)

Fra venstre: Simbelmyrë, Strider (rød hannhund oppe, umerket), Wizard, Balrog, Sting og Fangorn.

39496_10150237241865072_834435071_13982468_1912666_n.jpg

Sliten oppdretter som sover i valpesengen imens hjelperen holder vakt. En hånd på Talli så jeg er sikker på at jeg våkner *ler*

Caroline holdt på å få en valp født midt i tryne når hun sovnet *ROFLMAO*

39238_10150237221260072_834435071_13982063_2636453_n.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:icon_redface: Veldig godt å lese at alt har gått bra! Gleder meg til å følge med alle teknikkene du må ta i bruk for å ha kontroll på alle om en 4-6 uker. :whistle:

Blir vel noen skuffede valpekjøpere som venta på tispe nå da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Navn:

Tispen:

DeepEyes Sleepless Malice II, aka ??

Hannhundene, 2 av de har fått navn fra kjøpere alt. Resten er forslag fra meg.

DeepEyes Small Chance Of Succes II

DeepEyes Seduced By Power II

?DeepEyes Meaning Of Haste II

?DeepEyes Nothing Is Certain II

?DeepEyes Dire Deeds Awake II

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med flotte valper, de så ut som de var jevne i størrelsen. Kjempeflinke var dere nok alle. Og jeg lurte på hvorfor jeg ikke så Caroline i Nesbyen?

Ja de var veldig jevne og fine, men ikke store for å være AK valper. Men de hadde mer enn nok livskraft. Flere av de begynnte å sutte med en gang posen ble tatt.

Nei Caroline var hjemme hos meg som psykisk støtte. Etter litt mange dårlige opplevelser så ser jeg skrømt på høylys dag når det kommer til valpefødsler :icon_redface:

Har vel glemt å takk henne også!

Tusen-millioner takk Caroline :whistle:

Og tusen takk til Benedicte som sitter barnevakt :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...