Gå til innhold
Hundesonen.no

Australsk Kelpie kull

Guest Jonna

Recommended Posts

• Svar 985
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Gratulerer så mye! Jeg trenger vel ikke nevne at jeg gleder meg fryktelig mye til å være barnevakt :icon_redface:

Håv eller garn? :whistle:

Skrevet

Får ikke helt sove her selv om det har vært en lang natt.

Tusen takk for hjelpen Caroline! Hun har vært her hele helgen og passer på meg Men det var også veldig kjekt med ett par ekstra never under fødsek også. For Talli ville gjerne ha hode mot meg og få kos hun *ler*

Fødselen gikk veldig fint! Som det står i bloggen fra i går så kom de med gode mellomrom. Uten at det kompliserte ting. Valpene kom ut etter ett trykk fra Talli, så puslet hun med den og tok det hele som om hun hadde gjort dette 4-5 ganger før. Kjempe flink og alle valpene la seg til pupp med en gang Livlige valper!

Hele kullet ble født imens vi så alle LOTR filmene så etterhvert som de blr født har de fått ett LOTR kallenavn Kallenavnen har opphav fra hva som foregikk i filmen i det de ble født *ler*

39902_10150237221205072_834435071_13982061_1555138_n.jpg

Nr.1 "Balrog" merket høyre bak. Hannhund. Sjokoladebrun. Halsbånd: Blå kamo

Nr.2 "Wizard" merket venstre bak. Hannhund. Sjokoladebrun. Halsbånd: Svart/hvit kamo

Nr.3 "Fangorn" merket halerot. Hannhund. Rød. Halsbånd: Grønn Kamo

Nr.4 "Simbelmyrë" merket nakken. Tispe. Rød/sjokolade? Halsbånd: Rosa Kamo

Nr.5 "Sting" merket midt på kroppen. Hannhund. Sjokolade. Halsbånd: ikke utdelt

Nr.6 "Strider" merket hode. Hannhund. Rød. Halsbånd: Lilla (han ble litt femi da vi håpet han var en tispe og ble bla tørket med en rosa håndduk)

"Simbelmyrë" kommer jeg til å sette ut på halvför og hennes stamtavle navn blir nok DeepEyes Sleepless Malice II.

I valpekassen er det fred og ro. Talli har ingen problemer med å ligge alene på valperommet uten meg der. Og må overtales ut av kassen. Igjennom hele fødselen spiste hun imellom hver valp og spiser like godt enda. Valpene har hengt i puppene siden de ble født.

Her er noen bilder av gjengen (flere bilder i bloggen på hjemmesiden)

Fra venstre: Simbelmyrë, Strider (rød hannhund oppe, umerket), Wizard, Balrog, Sting og Fangorn.

39496_10150237241865072_834435071_13982468_1912666_n.jpg

Sliten oppdretter som sover i valpesengen imens hjelperen holder vakt. En hånd på Talli så jeg er sikker på at jeg våkner *ler*

Caroline holdt på å få en valp født midt i tryne når hun sovnet *ROFLMAO*

39238_10150237221260072_834435071_13982063_2636453_n.jpg

Skrevet

:icon_redface: Veldig godt å lese at alt har gått bra! Gleder meg til å følge med alle teknikkene du må ta i bruk for å ha kontroll på alle om en 4-6 uker. :whistle:

Blir vel noen skuffede valpekjøpere som venta på tispe nå da?

Skrevet

Navn:

Tispen:

DeepEyes Sleepless Malice II, aka ??

Hannhundene, 2 av de har fått navn fra kjøpere alt. Resten er forslag fra meg.

DeepEyes Small Chance Of Succes II

DeepEyes Seduced By Power II

?DeepEyes Meaning Of Haste II

?DeepEyes Nothing Is Certain II

?DeepEyes Dire Deeds Awake II

Skrevet

Alice! Hva ellers? :icon_redface:

Ja, det passer jo perfect! Alice- hun blir sikkert en leken, spretten liten frøken med skarpe tenner tenker jeg!

Skrevet

Gratulerer med flotte valper, de så ut som de var jevne i størrelsen. Kjempeflinke var dere nok alle. Og jeg lurte på hvorfor jeg ikke så Caroline i Nesbyen?

Skrevet

Gratulerer med flotte valper, de så ut som de var jevne i størrelsen. Kjempeflinke var dere nok alle. Og jeg lurte på hvorfor jeg ikke så Caroline i Nesbyen?

Ja de var veldig jevne og fine, men ikke store for å være AK valper. Men de hadde mer enn nok livskraft. Flere av de begynnte å sutte med en gang posen ble tatt.

Nei Caroline var hjemme hos meg som psykisk støtte. Etter litt mange dårlige opplevelser så ser jeg skrømt på høylys dag når det kommer til valpefødsler :icon_redface:

Har vel glemt å takk henne også!

Tusen-millioner takk Caroline :whistle:

Og tusen takk til Benedicte som sitter barnevakt :lol:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
    • Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...