Gå til innhold
Hundesonen.no

Australsk Kelpie kull

Guest Jonna

Recommended Posts

Guest Jonna
Skrevet

Åh, jeg tipper 5. Minst! Og iallfall 3 er tisper. Dermed basta!

Hvor mange har du på liste som ønsker det ene og det andre`?

3 + 3 hadde faktisk vært det perfekte antallet. Evt 4 + 2 med overvekt på tisper. Har en som ikke er bestemt på kjønn, men vil helst ha en hannhund.

Nye bilder er selvsagt tatt i dag. Så her kommer 7 ukers bildet mot 5 ukers bildet.

38065_10150228228155072_834435071_13689729_5009643_n.jpg

34186_10150218159210072_834435071_13415454_2418048_n.jpg

Også litt flere "mage" bilder fra i dag.

38065_10150228228160072_834435071_13689730_4005142_n.jpg

38065_10150228228165072_834435071_13689731_1443572_n.jpg

Å måle henne rundt buken har jeg gitt opp, målene blir forskjellig iløpet av 10 min liksom :)

• Svar 985
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Jeg kan jo prøve å tippe jeg og? 4 valper, 2 hanner og 2 tisper. Jeg har ikke spesielt god magefølelse og er ikke god på gjetting heller :)

Det samme som jeg tipper det. :)

Guest Jonna
Skrevet

Når har hun termin? Fine! Tipper 12 jeg - bare sånn for å ha sagt et tall. :)

Første uken i august. Så det er bare 2 uker til. :)

Guest Jonna
Skrevet

"Lambada ÅÅååå"

Ser ut til at det er starten på en liten fest i magen til Talli nå. På tur i dag viste hun tydelig at "noe" skjer og hun vagget rundt og måtte titte litt på magen sin iblandt. Så dagen runde ble grundig kuttet ned.

Etter å ha sjamert potensiel valpekjøper i senk (som forøvrig selv er oppdretter og mente det var 2 på her side, men ikke lett å kjenne med hennes stramme muskelatur) så måtte hun VIRKELIG slappe av på fanget mitt.

Etter en stund ser jeg ene brystvorten henne begynner å bevege seg i en litt annen takt enn pusten og pulsen hennes og samtidig kjenner jeg en anntydning til "snurring" på andre siden. Så nå blir det liv :rolleyes2:

Men litt skye som de tydeligvis er så ble de borte en stund før jeg nok en gang så en annen brystvorte drive med en helt annen takt enn alt det andre som bevegede seg.

Om noen dager nå så skal det nok blir lettere å kjenne aktivitet :rolleyes2:

Skrevet

Så gøy!

Men de er ikke skye, de har bare veldig mye de skal gjøre og da kan man ikke ligge å sløve på et sted! :rolleyes2: Så du bør sikkert begynne med hovtrening ganske snart.

Skrevet

Så gøy!

Men de er ikke skye, de har bare veldig mye de skal gjøre og da kan man ikke ligge å sløve på et sted! :rolleyes2: Så du bør sikkert begynne med hovtrening ganske snart.

De runderer sikker jo :rolleyes2:

Skrevet

Spännande! Håller alla tummar för att allt går bra. Här röntgade vi Fly idag och såg 5 valpar. Känns ganska lagom, fast en till får gärna gömma sig där inne...

Guest Jonna
Skrevet

Spännande! Håller alla tummar för att allt går bra. Här röntgade vi Fly idag och såg 5 valpar. Känns ganska lagom, fast en till får gärna gömma sig där inne...

Jeg trooor jeg ser en ekstra ryggrad når jeg forstørrer bildet og legger på litt ekstra kontraster. Men vanskelig å si ettersom jeg tror det er det jeg ser oppe ved tarmene. Hvor stor er hun rundt buken nå? Utifra røntgen bildet så ser hun heller ikke så dyp ut?

Guest Belgerpia
Skrevet

Første uken i august. Så det er bare 2 uker til. :rolleyes2:

Vel, Jessy som er bestemor til Norrisen var av typen som ikke så drektig ut første gang hun skulle ha valper. Det var sånn "tjaaaa - om det er noen der så er det en eller to" når jeg leverte henne til Anne Grete 8 dager før nedkomst - i løpet av 5 dager svellet hun ut så hun så ut som en strandet hval og fødte 8 valper tre dager før termin.

Jeg ville ikke bannet på at det bare var tre valper i Talli *ler* Jeg tipper 6 valper jeg - og skal vi se - 2 hanner og fire tisper.

Skrevet

Jeg trooor jeg ser en ekstra ryggrad når jeg forstørrer bildet og legger på litt ekstra kontraster. Men vanskelig å si ettersom jeg tror det er det jeg ser oppe ved tarmene. Hvor stor er hun rundt buken nå? Utifra røntgen bildet så ser hun heller ikke så dyp ut?

Jag har faktiskt aldrig mätt henne runt buken, men jag upplever henne som mer bred än djup. Hoppas att du har rätt om den extra ryggraden - det är ju lov att hoppas :rolleyes2:

Skrevet

Å kjære :whistle: enten de runderer eller trener felt allerede så er dette utrolig spennende :rolleyes2: :rolleyes2:

Skrevet

Vel, Jessy som er bestemor til Norrisen var av typen som ikke så drektig ut første gang hun skulle ha valper. Det var sånn "tjaaaa - om det er noen der så er det en eller to" når jeg leverte henne til Anne Grete 8 dager før nedkomst - i løpet av 5 dager svellet hun ut så hun så ut som en strandet hval og fødte 8 valper tre dager før termin.

Jeg ville ikke bannet på at det bare var tre valper i Talli *ler* Jeg tipper 6 valper jeg - og skal vi se - 2 hanner og fire tisper.

Det er samme antall og fordeling jeg har tippet, så får vi se da :rolleyes2:

Skrevet

Det er samme antall og fordeling jeg har tippet, så får vi se da :wub:

Jeg og. :D Prøvde å tippe noe som ikke var tippet fra før av, men bommet visst der. Jeg får tippe sju valper jeg da, med fire tisper og tre hanner. :lol:

Skrevet

De runderer sikker jo :wub:

:lol: Synes det er artig å se magen boble frem på lille slanke Taliban! Jeg tipper ingenting, dette er egentlig helt uinteressant (hører du det Jinxen!)

Skrevet

Vil ikke tippe jeg heller, er så innmari dårlig på sånt, hihi.

Det eneste jeg vil er at alt går bra og søte, små, velskapte Talli'banere ser dagens lys helt uproblematisk :wub: Du skal ikke se bort fra at jeg tigger meg til et valpebesøk (endelig skal jeg finne ut hvor du bor, hihi).

Guest lijenta
Skrevet

Nei det å gjette gir jeg meg ikke ut på men at det blir noen små terorister ja det er jeg da sikker på :wub:

Skrevet

Fra 5 uker til 7 uker skjedde det mye ja! Spennende :wub:

Jeg gleder meg til å følge kullet fra begynnelsen denne gangen, forrige gang var jeg så vidt blitt medlem :lol:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...