Gå til innhold
Hundesonen.no

Vis meg rosett samlingen din!


ipadda

Recommended Posts

Imponerende samlinger hos mange!

Så mange rosetter har vi ikkje, men dette må da være bra etter to utstillinger som junior. Har også noen AG-rosetter liggende etter forrige hund, men de er pakket ned. Har heller ikkje bilde av kun rosettene, så her er bikkja med :wub:

Picture+003.jpg

025.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ååå masse fine rosetter, har masse vi også men har ikke hengt opp etter at vi flyttet. Har liksom ikke helt funnet ut hvor vi skal gjøre av dem men samlingene er vel på sånn ca 2 stk av disse palstkassene med hjul på som tar ca 70L så vet liksom ikke helt hvor vi skal gjøre av dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 3 months later...

Her er min samling

IMG_6852.jpg

IMG_6853.jpg

IMG_6856.jpgSamlingen - med noen pokaler i forgrunnen

Borterst på skap-veggen henger det blandt annet 1xNorsk Lydighets-ch, 1x Svensk LP-ch og 3xres.CACIOB (der en har blitt omgjort til ekte CACIOB, men fikk aldri den ekte sløyfen.,..)

Stort sett alle er Amira sine. Har konkurrert med henne i 5 år nå, men det blir sjeldent mer enn 7 konkurranser i året. Så da synes jeg ikke fangsten er så aller værst jeg :icon_redface: Yippie har fått inn 3 x1.plass LP-sløyfer på 3 konkurranser + 2xHP og 1xCK på 3 utstillinger. Har altså ikke deltatt så mye med henne ennå...!

Synd at LP-fargene er så tyske og stygge :hmm: Har planer om å legge de fleste i noen kasser, og bare ha oppe de jeveste rosettene :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrytevegg nr. 1, på soverommet mitt. Her er de så langt gjeveste og peneste rosettene, samt sølvhunden til Saeta fra utstillingskonkurransen 2009.

Fra venstre mot høyre: 2 BIS voksen (1 år gammel), Finsk juniorvinner og Finsk vinner 2009, Nordisk juniorvinner og Nordisk vinner 2009, BIS valp, BIS valp, 3 BIS valp i Sverige, BIS valp og reserve Festivalvinner (alle disse Tíbrá sine), Årets unghund 2008 (Villa), Championat i Sverige, Danmark og Norge (Saeta) og klassevinnersløyfen fra Crufts (Tíbrá igjen). Under sees sølvhunden og premiekortet fra Crufts ved siden av noen av yndlingsbøkene mine :icon_redface:

2010-04-26101.jpg

Også på soverommet, oppå kommoden min, flesteparten av disse ble vunnet i fjor. Der jeg kan unngå pokaler gjør jeg det, men de jeg har må liksom vises fram da :hmm:

2010-04-26103.jpg

Skryteveggen i stua. Mangler noe som ikke er pakket opp etter flytting, derav minst 3 cacib (siden Saeta har 5 og Villa 1). Syns ikke det er verst av 3 hunder i løpet av 4 år! Alle deltagerrosetter er fjernet og CK har jeg ikke kjøpt de 2 siste årene..

2010-04-26102.jpg

Sorterte i samlingen her om dagen og fikk opp nesten en hel ny rad på stueveggen:

2010-08-18022.jpg

Ellers er det en ny rød og grønn på veggen for de gjeveste rosettene og en ny pokal fra NV på pokalhylla :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er de gjeveste rosettene fra SGDK sødre rasespesial, SGDK mellomsvenske rasespesial og NKK Bjerke :innocent: Mangler 4 HP'er og 4 1. kval sløyfer :) Fôrsekker og et vandrealbum med bilder av den beste blå GD'en :)

Bilde0116.jpg

Fra venstre: BIS2 valp (Nanti), CK (Kita), CERT (Kita), CACIB (Kita), BIS5 (Kita), CACIB (Kita), CK (Kita), BIS3 (Kita)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Guri land for noen skrytebilder! Spsielt RLT sitt, jeg ønsker meg like mange BIR/BIM/CERT rosetter en vakker dag, haha! Nå driver jeg ingen kennel, er bare en privat person som ELSKER å reise og stille ut. Jeg har to dvergpinschere, Fixa og Meggie. Så har jeg en basenji jente, Krona, hun er nettopp ferdig med valpekarieren sin, og debuterer som junior om en måned.

Dette er Fixa, svensk frøken, 3 år.

995825.jpg?224

Hun har totalt: 1 x BIM, 1x BIR, 2 x CERT, 21x CK. Exellent på WW i Stockholm. Very good på WW i Herning.

Her er Meggie, russisk, 3 år. Hun er jeg forvert på, så eier har de fleste rosettene hennes.

8379348.jpg?280

Hun har totalt: 2x BIM, 2x BIR, 3x CACIB, 7x CERT,1x resCERT,10 x CK. 1x BIS2 junior, HSPK JuniorClub Winner-08, HSPK ClubChampion, ISPU-KCH Cert. 1x BIS valp, 4 BIR valp og 4 BIM valp. (hun er kuppert så er ikke alle land hun kan stilles i.)

De eneste rosettene jeg har fra henne selv, er de hun røsket med seg under Triple Dog Show i sommer, siden det var jeg som stilte henne, fikk full pakke 2 av 3 dager. Eier fikk den ene BIR rosetten da, så jeg mangler en

:D

1997636.jpg?483

Her er skryteveggen deres hjemme, bare noen få rosetter som er hengt opp og kurs diplomene deres.

Diverse015.jpg

World Dog Show rosetten er skillet, (den store røde) alt til venstre er Fixa sitt, og det til høyre er Meggie sitt :D

Dette er Krona, norsk, 9 mnd.

7731995.jpg

Hun har totalt: 13x BIR,1x BIM, 2x BIG1, 1x BIG2, 2x BIG3, 1x BIG4, 1x BIG5, 1x BEST IN SHOW, 2x BEST IN SHOW4.

Dette er hennes skrytebilde :P

3748767.jpg?448

Nå gleder jeg meg til å debutere med henne i junior :D

Vår Hjemmeside for de som vil ta en kikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min gjeveste rosett er en CK (pluss 2 førstepremier der alle som kommer blir dritimponert og tror jeg har vunnet hele sjiten. Har sluttet å forklare utstillingsreglene :D ) :D synes det er kjempestas jeg, men skjønner jo at den kanskje ikke når helt opp når jeg ser disse samlingene. Men satser på noe nasjonalfarget etterhvert, minst :P

Jeg er så barnslig at jeg elsker rosetter og pokaler og sånt. Når jeg en vakker dag har flere hunder som hanker inn flotte plasseringer, vil jeg nok slutte å kjøpe CK'er, men akkurat nå er CK-rosetter det eneste man som champion liksom kan få, med mindre man blir BI/BIM. Og å komme hjem fra en utstilling uten en eneste rosett, det føles kjipt altså.. :D Men 1.premie-rosettene har jeg sluttet å kjøpe da, haha! :P

Pokaler, krus, osv som er vunnet står i et eget glass-skap, rosettene henger på skryteveggen på TV-stuen. Hundene har hver sin vegg, og det tok ikke lange tiden før Aynï måtte skyves over til en liten vegg, og Nenya ta over den store. :P

Her er Aynïs rosettvegg, hennes 1.premier vokser ikke på trær..

NenyaAyniSept016copy.jpg

Nenya har overtatt Aynïs tidligere vegg, og skal etterhvert få et bilde i midten, derav "hulrommet" mellom rosettene. Gjevest er BIS-rosetten..

NenyaAyniSept017copy.jpg

Tullas vegg, med bilde i midten, modent for utskiftning til litt nyere bilder:

NenyaAyniSept018copy.jpg

Det mangler lassevis med agilityrosetter, men det er ikke alle som deler ut sånne dessverre, og de er heller ikke å få kjøpt. 1.premiene bør vel ned snart for å gjøre plass til noen andre.. :P

Jepp, det er litt tacky, men det driter jeg i! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nice samling Huldra :lol:

Nå har vi endelig fått en nasjonalfarget rosett, så nå slenger jeg inn ett bilde av den fantastiske samlingen :) er som sagt dritstolt jeg da, fortsatt newbie på dette med utstilling :innocent: . Vi stiller ikke så ofte, så jeg blir nok å kjøpe CK rosettene frem mot nuch (håper jo vi kommer dit), men 1.premiene dropper jeg nå, men var jo gøy å ha minne fra de to første utstillingene, og den gleden :ahappy:

DSC_0315.jpg

1.premien til venstre er fra Trondheim hundefestival i fjor, første gangen jeg har stilt ut hund, og Casper. Utrolig lettet over å få rød, ny på det hele visste jeg ikke helt hvor landet lå. Den røde til høyre fikk vi på dogs4all'09, hans andre rød, og tredje utstilling. Etter en blå dag på stange i år, fikk han sin første ck dagen etter. Og neste utstilling gikk det enda bedre, for to uker siden ble det både ck og cert. Så det så, det var den interessante historien bak. Hvorfor skriver ikke dere andre om hver eneste rosett? ( :) )

Haha, jeg må bare presisere at jeg er ikke en 12 år gammel jente som liker å gå i prinsessekjoler, de henger på rommet mitt hos foreldrene mine, et rom som ble malt i en rosa periode som varte ca. 3 minutter. :) Nei fy **** for et grelt bilde dette er, setter ikke signatur på det iallefall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I forbindelse med et årsdebuten i utstillingsringen, tok mannen min bilder at Yoshis rosetter. Nå i helgen fikk vi 7 til, men de har vi ikke tatt bilder av.

Fikk ikke til å laste opp bildet, må få hjelp av mannen i morgen, men de kan sees inne på mikroborderiet.no (litt ned på siden) i mellomtiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selma har fått en god del rosetter nå, men etter vi flyttet så har jeg hengt opp bare certene og cacibene hennes. Vet ikke helt hvor jeg skal gjøre av resten. Skal nok finne på noe. Man må jo vise de frem! :innocent:

IMG_0818.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Ja her var det mange fine samlinger!

Jeg flyttet fra alle mine rosetter jeg, og begynte på nytt - kun to rosetter ble med på flyttelasset og det var blant annet BIS veteran rosetten til Timo fra Stavanger. Har begynt på nytt, men må ærlig innrømme at jeg kun kjøper rosetter når de er fine - og ellers kun tar vare på de som er penest, og som er lette å henge opp - NKK rosettene er helt glimrende i så måte og de har fått plass på gitteret i bilen - ser så fint ut atte, så har vi en kurv inne med siste måneders fangst, deriblant championatrosetten til Supra og grupperosettene til Noah. Er litt usikker på om jeg vil ha dem på veggen egentlig, er nok kanskje litt ferdig med det *ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har vi satt av det ene rommet til hunderom - og det er pusset opp for å tåle litt (= valpekull). Her står trimmebordet, her står et garderobeskap fullt av hundeutstyr, og her skal skryteveggene flomme og premieskapet bule! :P

Rommet er ikke helt ferdig dekorert, TTJLT hos meg, men i helga ble i hvert fall arbeidet med å få opp rosettene ferdig. Så jeg ropte på X'en i stad for å få henne til å posere med rosettene, og søte snuppa gjorde seg klar for å gå på trimmebordet, hun simpelthen elsker å sitte der oppe og bli stelt og få en godbit eller to for det:

rosetter02.jpg

Men så fikk jeg henne til å fokusere på modelloppgaven. For å få en lettvint rosett-samling, har jeg kjøpt to store og tykke isoporplater, drapert med et søtt stoff jeg fikk billig på IKEA, spikret de på veggen - så kan rosettene festes med knappenål og lett flyttes etter behov. Foreløpig kjøper jeg alt jeg kan få, synes det er stas å komme hjem med noe, og vi har såpass stor konkurranse at det er ikke en selvfølge å gjøre det bra. Rosettene er fra X'ens samling gjennom sitt hittil tre år lange liv, samt Evens herjing i veteranringen.

På dette bildet er rosetter fra X'ens valpekarriere, og deretter begges samlinger av HP og CK:

rosetter01.jpg

På hovedveggen er kremrosettene. Under her skal det stå en sovesofa, den er bare flyttet for å få hengt opp ting, det skal blant annet opp ei bokhylle for å få plass til bøker og diverse bernereffekter, så slipper stua å se ut som et bernertempel...

rosetter04.jpg

Close up av rosettene:

rosetter03.jpg

Øverst fra venstre diiiiiger rosett Even fikk på spesialen i år for å være eldste berner påmeldt, BIS4 veteran-rosetten hans, en vanvittig kul deltagerrosett i tricolor-fargene fra den svenske rasehundklubbens jubileumsutstilling i 2008, og spinnvilt dyr deltagerrosett fra Crufts - det må en ha! Ved siden av henger sølv- og bronsemerke i LP.

Raden under er excellent og tittelrosett fra Nordisk Vinner i 2008, da hun ble nordisk juniorvinner, og hennes to cert.

Tredje rad er fem rosetter Even har fått for å bli BIR eller BIM veteran, den sjette er X'ens BIM i eksteriør (hun har også en BIM junior, som jeg synes er litt upretensiøst, så den henger med valperosettene).

Femte rad er rosetter for plassering i klassen/BTK på rasespesialer.

Og langsetter på høyre side henger alle sløyfene, her går intet til spille! :ahappy:

Jeg ønsker meg to rosetter: Den rød-grønne i eksteriør, og en sort-gul-rød i LP. Og på sikt ønsker selvfølgelig alle oppdrettere å få den hvit-lilla i oppdretterklasse :P

rosetter08.jpg

Til venste er bilde av våre tre første bernere, som danner grunnlaget for vårt kennelnavn. LAika, TRUlte og DArkie (kennel Latruda).

Til høyre er gloryglory fra verdensvinneren 2008 - deltagerrosett, excellent, klassevinner og tittelrosett. Skal det være, så skal det være! Inni rammen er titteldiplomet, tittelbildet, kortet jeg fikk for å vinne klassen, og den rosa excellentsløyfa. Jeg har tatt vare på ALT fra den dagen (startnummer, kritikk, deltagerdiplom, alt), og lagt det i permen med kritikkene.

rosetter05.jpg

Premieskapet, kjøpt til 150 kroner på loppemarked.

rosetter07.jpg

rosetter06.jpg

På øverste hylle er de fineste premiene - mye porselen med håndmalt bernermotiv. Til høyre ligger tre fat som skal få en betydelig mer synlig plass når jeg har fått kjøpt tallerkenstativ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 months later...

jeg har dessvere pakket mine ned i en eske men kitha har nå 3 bir og 3 cert eller er 2 hehe . Er lenge siden jeg stilte henne ut men hun gjorde det bra. jeg har pokalene hennes framme 3 stk. Så nå jåper jeg ikke at jeg er helt rusten for jeg har lyst og prøve meg igjen i ringen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Det kan ikke være en brist i en tå eller noe sånt da? Små sår har jeg også oppdaget at de blir fryktelig utilpass av, selv om de nærmest er mikroskopiske. Min hund ble tilnærmet invalid når hun hadde et bittelite gnagsår mellom to tær, ville ikke legge vekt på den foten i det hele tatt 🙈
    • Jeg forstår hva du mener, og jeg kan sette meg inn i situasjonen din. Om det hadde vært en hunderase som ikke var tallrik; der foreldredyr og linjer bakover utmerket seg, f.eks ved å ha god mentalitet og fantastiske brukshundsegenskaper ville jeg kanskje kunne ha firet noe på krava. Men om det er en tallrik rase (som schæfer, rottweiler, belgisk fårehund, golden eller labrador) ville det måtte en god del overtalelse til for at jeg hadde takket meg til en hund med potensielle leddsjukdommer eller mentale brister.  Hunder er levende vesener og vi er selvfølgelig ikke garantert at de holder seg friske. Og det kan jo hende at du uansett ender opp med en hund med både HD og svak mentalitet for det jeg vet. Men hvorfor ta sjansen? Om det så skjer, kan du i minste trøste deg med at du gjorde det du kunne for å få en frisk hund, og at bare har hatt uflaks. 
    • Det er en vanskelig balanse. Jeg er godt i gang med å analysere alt han gjør for å unngå skader og slikt. Går han rart, virker han mer sliten enn normalt. Spiser han som han burde? Hvis han begynner å røyte mer enn vanlig, er det tegn på stress og at han har ondt, eller er det på grunn av årstidsskifte? Mange krisetanker etter hvert, ja 😪 Enn så lenge tror jeg at jeg trykte på alarmknappen unødvendig.. Sikkert ikke siste gangen, i og med at han ikke er noe ungdom lengre.  Tusen takk svar, setter pris på at dere setter av tid til å hjelpe meg ❤️ 
    • Det er skummelt med godt voksne hunder. Hva er filleting og hva er viktig å legge merke til, liksom. God bedring, håper dette bare var en filleting!
    • Takk for svar, @simira❤️ er veldig nøye på å ta på ulldekken når vi har vært på trening/tur og han skal i bilen. han ligger mjukt og varmt inne buret. skal se på back on track dekken. Har jo lest og hørt mye bra om disse dekkene gjennom årene.  6 tenner er en del, men merker at han er mye mer oppesen etter operasjonen. Han virker mye mer fornøyd med livet   Den gode nyheten nå er at jeg *kan* ha vært en smuuule hysterisk. Etter tannoperasjonen nå i april ser jeg etter tegn til vondter på ham, jeg er kjemperedd for å overse ett eller annet. som jeg gjorde med tennene.. Jeg mistenker at det "kun" er våteksem som har oppstått innimellom tredepotene 😅 Kan hende et eller annet har vært kilt innimellom der, som jeg ikke har sett. Jeg syntes det gir mening i og med at vi har gått i mye vått terreng, og at jeg ikke har vært spesielt flink til å tørke ham. Pluss, han er allergiker og får fort sår og eksem av tilsynelatende ingenting. Har begynt behandling og håper det fort går over 😊 Har en bulldog med utypisk smerteterskel for kan ikke skjønne at det lille greiene kan gjøre *så* vondt. Blir om eieren: Dramaqueen!! Tusen takk for gode ønsker ❤️  Enn så lenge puster jeg letta ut. Men, vil fortsatt begynne med tilskudd til leddene. Noen forslag? Hva skal jeg se etter i et godt tilskudd, eller er det bortkasta pæng? 🤷‍♂️
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...