Gå til innhold
Hundesonen.no

Lydighetstrening


Wanderlust

Recommended Posts

Nå er vinteren over, og snøen har forsvunnet. Og jeg og Grim prøver å få til trening minst èn gang i uka. Men så tenkte vi jo at det hadde vært kjekt om flere også ville bli med. Vi har trent mest på dagtid, men kveldstid fungerer det også. Så dag og klokkeslett får man bli enige om. (Mandag-torsdag, evt søndager som en ekstradag).

Vi trener bak rådhuset/politihuset i Lillestrøm, hvor det er fine muligheter for trening på gress. Bussterminal og togstasjonen ligger bare 2 minutter unna, så ikke lange biten å gå.

Man trener det man ønsker å trene på, og spør om det er noe en ønsker hjelp til. For min del trenger jeg folk som kan hjelpe meg med tannvisning og litt håndtering, og noen til å trene fellesdekk med.

Så er det flere som har lyst til å slenge seg på treningene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lyst, men har ikke noe fast tidsplan å forholde meg til, så må bare ta det litt på sparket, jeg. Men har jeg mulighet en dag/kveld dere er der, så kommer jeg nok en tur innimellom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har diverse jeg skulle ønske jeg kunne få trent Frost med i forhold til andre hunder. Hu er jo bare 5 mnd, så det er litt tidlig å begynne med så lange seriøse økter med trening. Ting vi kunne ønske å trene på kan være eks:

- Passeringstrening.

- "ikke hoppe på folk trening" :wub:

- Kanskje også litt innkalling med annen hund i nærheten.

Som du ser er det mer almenn ting jeg skulle trent på. Men også vanlig lydighetstrening som lineføring, fri ved fot, innsitt ved innkalling, sitt/dekk og bli..osv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har veldig lyst. Trenger litt hjelp til å knekke koden på Demi.

Jeg klarer ikke å lære henne noen ting så kanskje noen andre har noen gode råd :wub:

Dessuten trenger hun litt sosialisering med store hunder.

Jeg kan på formiddag eller kveld på stort sett alle hverdager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig flexibel på hvilke dager og klokkeslett hvertfall. Så er bare å hive ut forslag. :wub:

Monica foreslo kl. 11 på torsdag (snakker vi forresten morgen eller kveld da? *ler*), jeg blir hvertfall med.

Og som Monica sa, så trener man på det man ønsker. I starten stillte jeg ikke høyere krav til gubban annet enn at han ikke skulle bråke liksom. Så hiv dere på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig flexibel på hvilke dager og klokkeslett hvertfall. Så er bare å hive ut forslag. :wub:

Monica foreslo kl. 11 på torsdag (snakker vi forresten morgen eller kveld da? *ler*), jeg blir hvertfall med.

Og som Monica sa, så trener man på det man ønsker. I starten stillte jeg ikke høyere krav til gubban annet enn at han ikke skulle bråke liksom. Så hiv dere på!

11 på dagen da, teita :)

LeneG. Ang parkering er jeg litt usikker hvor en bør parkere. Enten blir det vel ved stasjon, ellers så kan man kanskje kjøre rundt og parkere innover der man kjører inn til Esso. Bittelitt usikker, ettersom det ikke er noe jeg tenker over når jeg går dit :D

Men vi sier kl 11 på torsdag, og møt opp dem som kan. Jeg og Silje (Grim) møtes hvertfall, uansett vær :D Så den som kommer risikerer ikke å stå alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper ikke dere bare skal møtes på dagtid, jeg studerer og er i praksis hver dag omtrent :wub:

Bare å slenge ut dag og tidspunkt altså. Vi er ganske fleksible :)

Jeg gidder ikke hvis det er sånn grisevær som nå ihvertfall. Håper det slutter å regne til i morra.

Tror det skal bli bedre i morgen. Men som sagt, jeg møter opp uansett vær. Må trene i møkkavær også :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 på dagen da, teita :)

LeneG. Ang parkering er jeg litt usikker hvor en bør parkere. Enten blir det vel ved stasjon, ellers så kan man kanskje kjøre rundt og parkere innover der man kjører inn til Esso. Bittelitt usikker, ettersom det ikke er noe jeg tenker over når jeg går dit :D

:wub:

Når det var hundekurs som holdt på der, pleide jo mange å parkere på den lille parkeringsplassen nærmest der. Går vel fint det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:wub:

Når det var hundekurs som holdt på der, pleide jo mange å parkere på den lille parkeringsplassen nærmest der. Går vel fint det?

Spørs litt på dagtid, men en kan jo kjøre inn å se. Aner ikke hva det står på skiltene der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kan finne på no på søndag om du ønsker Monica. Trening/lek på fotballbanen kanskje?

Saphire; når på lørdag? Kristina foreslo mellom 12-14 ellerno' Passer det?

Ja, kan sende deg meld i løpet av morgendagen ang søndagen da :lol:

Men vi har laget en gruppe på faceb., og der er forslaget søndager og en ukedag. Jeg kan alle dager fra mandag og tom. torsdag.

Lydighetstrening i Lillestrøm

Saphire: Er det hver helg at du kun kan på lørdager? Eller gjelder det kun denne helga? (Selvfølgelig dukker det opp ting som kommer i veien andre ganger også, det er jo i helgene utstillinger og slike ting holdes som regel).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, kan sende deg meld i løpet av morgendagen ang søndagen da :lol:

Men vi har laget en gruppe på faceb., og der er forslaget søndager og en ukedag. Jeg kan alle dager fra mandag og tom. torsdag.

Lydighetstrening i Lillestrøm

Saphire: Er det hver helg at du kun kan på lørdager? Eller gjelder det kun denne helga? (Selvfølgelig dukker det opp ting som kommer i veien andre ganger også, det er jo i helgene utstillinger og slike ting holdes som regel).

Jeg jobber annenhevr helg, lørdag dag 07.30-15.30 og søndag kveld 15-22.30, så jeg er liksom litt håpløs i forhold til faste dager :lol: Men Frost er jo så ung uansett, så for vår del blir det mest å se på, lære å slappe av med andre hunder rundt seg. + og små trene noen små økter..

Men dvs jo si at jeg kan annenhver søndag :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...