Gå til innhold
Hundesonen.no

Dentastix for store hunder


SFX

Recommended Posts

Erfaringen min med dentastixen er dessverre lik 0. Frøkna mi får raskt tannstein, og et par dager uten noen form for forebygging så har hun fått belegg på tennene. Så vi prøvde dentastix hver dag,og tannpuss 3 ganger per uke. Dette måtte jeg bare slutte med siden hun fikk ekstremt med plakk på tennene. Meine å huske at vi prøvde det i 4 uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, det skal ikke så mange kilo på baken før dentastixen er borte :) Blondie veier 6,3 kg og spiser den på omtrent 5 min vel.. Blondie har veldig små tenner, så her er det kun tannpuss som gjelder for å holde tennene frie fra plakk :P

Fem minutter er lenge.

X'en bruker maks ti sekunder.

Blondie rekker jo både å kjenne hvordan den smaker, gjøre et par tygg og kanskje få skrapt litt bort på ei tann :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fem minutter er lenge.

X'en bruker maks ti sekunder.

Blondie rekker jo både å kjenne hvordan den smaker, gjøre et par tygg og kanskje få skrapt litt bort på ei tann :)

hehehe... :P Jo, men så fryktelig virkning av dem har hun ikke da. Men hun elsker de, så da bruker vi de som godis :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine to får dentastix når jeg drar på jobb. Er det siste jeg gjør før jeg går og det er blitt en rutine. Hadde gått tom en dag og det var ikke populært ...

Mine to er mellomstore hunder på 16 kg og jeg pleier å kjøpe den store ( bilde av Berner )

Kjøper en eske til 150kr og den holder nesten 1 mnd tror jeg.

De bruker ikke lange tiden på å tygge denne i seg. Skal prøve tipset fra Renate A med å la de tørke ut litt ....

Jeg forer 100% på VH, men merker ikke noe forskjell på dette kontra tørrfor ( som jeg brukte før ). Mine hunder får godt med margbein ( kjøper esker i Sverige ) og griseører/haler. ( og merker ikke noe på avføring selv om jeg forer 100% med VH )

Skulle gjerne funnet noe som fjerner det gule belegget som kommer, men de fleste tyggesaker blir fort borte.... ( tips tas i mot ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig har jeg ingen tro på dentastix. Pedegree kan ikke lage hundemat, så hvorfor skulle de være gode på hundesnacks liksom? ;)

Jeg ville heller prøvd greenies (Eukanuba) og margbein, som tidligere nevnt. Greenies synes jeg faktisk hjelper litt på uggen ånde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...