Gå til innhold
Hundesonen.no

Arwens siste Whippet kull

Kristinh

Recommended Posts

• Svar 188
  • Created
  • Siste svar

Fremdeles veldig søte altså! :ahappy:

Noen som vet hvordan whippeter reagerer på bcer som synes at andre ikke skal løpe for fort? :frantics: Buffy synes nemlig at om andre hunder begynner å ta av litt så skal hun stoppe dem, så hun bjeffer og prøver å avskjære dem. Har en kelpie i hundeklubben som er veldig veldig rask og når denne er på agilitybanen så skal Buffy helst etter, drar i båndet og pistrer og småbjeffer. Alle andre hunder er ok, hun bryr seg ikke. Om hun er løs sammen med andre hunder passer hun på at det ikke blir bråk (om noen leker for voldsomt så går hun mellom) og da om noen løper for fort så får de "kjeft". Vil jo tro at en rask whippet kanskje vil få henne til å reagere (må legge til at hun gjør ikke noe annen enn å løpe ved siden av og bjeffe da, hun angriper ikke eller noe), men hvordan vil en whippet reagere på henne? Spør fordi jeg vurdere flere forskjellige raser som hund nr 2 en eller annen gang, og da bla whippet. :lol:

Det kommer jo helt an på whippeten,men om de vokser opp sammen og lærer seg hverandres væremåte så tror jeg ikke det er noe problem. Mange whippeter er litt sånn selv også og bjeffer mens de jager den som ligger foran og prøver å stoppe hverandre. Vi har møtt flere sånne og min erfaring er at whippetene bare peiser på og synes det er litt artig å bli jaget :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hermes er et skikkelig kosedyr, han sover og sover, og når han er våken noen minutter er det full fart før det er rett på puten eller fanget igjen. Nå skal vi ut og hente posten... hvis han våkner snart :)

hermes1.jpg

hermes2d.jpg

hermes3.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj så morro at dere holder liv i tråden :) og se hvor fine barna er ,, ja de som spørr,, ja jeg er en kjempe stolt oppdretter av disse små whippet barna kan jeg si :)

Ser jo at disse to har fått et kjempe godt hjem, akkurat som alle de andre i kullet.

Bare lille Heracles som ikke har fått noen familie ennå. Men den dukker vell opp før eller sener vil jeg tro.

Blir veldit trist den dagen han reiser i hvertfall, han er jo bare godheta selv. Veldig snill og rolig er han,,,

Men morro å se så fine bilder av de små barna.

Gi de masse av kos fra "Bestmor"

Klem

Kristin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hermes er et skikkelig kosedyr, han sover og sover, og når han er våken noen minutter er det full fart før det er rett på puten eller fanget igjen. Nå skal vi ut og hente posten... hvis han våkner snart :)

hermes1.jpg

hermes2d.jpg

hermes3.jpg

Sååååååå fine bilder av søtnosen.. også har han jo kosebamsen sin som han fikk av meg jo::)) morro å se ja.

Hilse Stine også

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er vi kommet hjem. Tipsi sov seg gjennom flyturen, ble godt mottatt av hunden vår her hjemme, og nå ligger hun og sover på fanget mitt :)

34667_397467542214_740237214_4420366_5080687_n.jpg

Den som sover synder ikke :)

He,he hun er nå bra søt ja.

Kose mose lille nurket.

Klæm

fra Kristin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei tenkte jeg måtte skrive noen linjer:) Nå har de fleste valpene flyttet til sine hjem og alt går helt supert med de. Flinke valpeeiere er dere. Alle er supre på å oppdattere om hvordan det går med de små nurka og det setter vi kjempe stor pris på.

Har selv beholdt ei av tispene og hun er bare så sjarmerende og med godt mot og humøret på topp. Sammen med sin bror Heracles så koser hun seg med lek og morro dagen lang. Hercales har fortsatt ikke fått noe hjem, det skal bli tøft å la han reise for han er sjarmøren selv og vi koser oss veldig med han.

Ellers har vi ei som har kjøpt whippet hos oss fra før av, som også har et kull med vakre små barn som har igjenn 3 guttebasser til riktige hjem. De valpene er etter vår N uch Softouch Little Big Man "Chaplin" og mor er Courtborne Eros Tu Se "Lady"i som er et avkom etter vår stor vinner INT NORD UCH KBHV-06 og NV-07 Courtborne Ramazotti "Eros"

Valpekullet er i sammarbeide med kennel Courtborne og vil bli registrert i vårt kennel navn. Om du er på utkikk etter en whippet valp så nøl ikke med å kontakte oss, vi har bred erfaring med rasen og har hatt mynder i 35 år. VI ble i fjor årets mestvinnende oppdretter og har vært det mange år tidligere også og driver også veldig allsidig med våre whippet`s sammen med våre valpekjøpere som f.eks viser til flotte resultater i ag.og lurecoursing og en valpekjøper har startet med litt spor, dette sier vell litt om rasen at den er veldig allsidig og ikke minst supre familiehunder.

poster litt bilder av god gutten så dere får se hvor fin han er:)

Heracles3.jpg

Heracles venter på familien sin.

Heracles4.jpg

Heracleshode.jpg

Heracles.jpg

Hilsen stolt oppdretter.

Kristin H

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Naaah, nå begynte jeg nesten å grine her altså... :blink:

Men det var et utrolig nydelig bilde! :lol: Resten også forresten!

Ja gjør det selv også.. man blir jo så glade i dem vet du.,, skulle gjærne ha beholdt han selv for han er værdens skjønneste liten krabat som har funnet en stor plass i hjertet mitt. Det er baksiden av medaljen å drive oppdrett, at man faktisk må gi de i fra seg og spesielt når de blir litt lengre. Men med 9 hunder så kan mann desverre ikke beholde alle.

Håper bare han får en like fin familie som alle de andre har fått.

Klem

Kristin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krysser fingrene for at Herakles også får seg et godt hjem :lol: Kan skrive under på at han er en sjarmør! Veldig kosete og rolig :blink:

Ellers er valpene 10 uker i dag, her er bilde av Tipsi, som har vokst masse siste uken:

37601_401108857214_740237214_4506534_7505721_n.jpg

I helgen var vi på besøk til hennes bror Hermes, og alle hundene koste seg som bare det :)

36754_400480872214_740237214_4490761_4264276_n.jpg

Tipsi i front, med Hermes hakk i hel

36754_400480882214_740237214_4490763_2083964_n.jpg

Tipsi

34045_400481082214_740237214_4490767_3371719_n.jpg

Pirajaene og Blida

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei tenkte jeg måtte skrive noen linjer:) Nå har de fleste valpene flyttet til sine hjem og alt går helt supert med de. Flinke valpeeiere er dere. Alle er supre på å oppdattere om hvordan det går med de små nurka og det setter vi kjempe stor pris på.

Har selv beholdt ei av tispene og hun er bare så sjarmerende og med godt mot og humøret på topp. Sammen med sin bror Heracles så koser hun seg med lek og morro dagen lang. Hercales har fortsatt ikke fått noe hjem, det skal bli tøft å la han reise for han er sjarmøren selv og vi koser oss veldig med han.

Ellers har vi ei som har kjøpt whippet hos oss fra før av, som også har et kull med vakre små barn som har igjenn 3 guttebasser til riktige hjem. De valpene er etter vår N uch Softouch Little Big Man "Chaplin" og mor er Courtborne Eros Tu Se "Lady"i som er et avkom etter vår stor vinner INT NORD UCH KBHV-06 og NV-07 Courtborne Ramazotti "Eros"

Valpekullet er i sammarbeide med kennel Courtborne og vil bli registrert i vårt kennel navn. Om du er på utkikk etter en whippet valp så nøl ikke med å kontakte oss, vi har bred erfaring med rasen og har hatt mynder i 35 år. VI ble i fjor årets mestvinnende oppdretter og har vært det mange år tidligere også og driver også veldig allsidig med våre whippet`s sammen med våre valpekjøpere som f.eks viser til flotte resultater i ag.og lurecoursing og en valpekjøper har startet med litt spor, dette sier vell litt om rasen at den er veldig allsidig og ikke minst supre familiehunder.

poster litt bilder av god gutten så dere får se hvor fin han er:)

Heracles3.jpg

Heracles venter på familien sin.

Heracles4.jpg

Heracleshode.jpg

Heracles.jpg

Hilsen stolt oppdretter.

Kristin H

Vakreste valpene...

Litt dårlig gjort dette her Kristin! :blink:

*Skal ikke ha whippet enda nei, nei nei...*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heracles3.jpg

Skulle gjerne tatt han også, men tror vi må vente litt til vi får oss nummer to :blink:

Hermes vokser bra til. Syns han blir større og større for hver dag som går, og han har allerede vokst ifra mors cairn (i høyde, riktignok, Rocky, som han heter, har fortsatt noen kilo mer vekt med seg i brytekampene dem i mellom, hehe).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Men sist så ville ikke vetrinæren ta biopsi fordi de da kan stikke akkurat på det området som det ikke er ondartet. Og motsatt. Måtte operere den bort også vet man om den er godarta eller ondartet.
    • Hei og hopp. jeg skal bytte for til min 10 mnd gamle finske lapphund. Hun er ekstremt sensitiv i magen, får lett diare. Ønsker et skånsomt og selvfølgelig næringstett for. Har per nå Purizon, og har vært fornøyd med det. Men tenker å prøve noe annet og se om magen blir mer stabil da. Vurderer enten Markus Muhle eller Købers. Har noen noen erfaringer med disse formerkene til sensitive hunder? setter pris på alle svar!:)
    • Nå tviler jeg på at det er spesielt farlig, hvis det var vanlige, små muffinspapir. Bare følg med på allmentilstanden. MEN, når det gjelder slike medisinske spørsmål om ting som kan være farlige så bør du alltid kontakte veterinær heller enn et tilfeldig nettforum, facebook, eller tilfeldige folk. Ta en telefon og spør, det kan redde livet til hunden din.
    • Hunden min klarte å spise tre muffinspapir i går når jeg var på toalettet.. papiret var soggy og mykt, men jeg blir jo bekymret. Hun har ikke kastet opp og bæsjet to fine bæsjer i dag . Formen hennes er også helt normal. Men hun hikket både i går og i dag, og jeg har aldri lagt merke til at hun har hikket før. Noen her som har erfaring med hund som har spist muffins/bakepapir😅 er det noe som pleier å komme ut av seg selv? Eller løses lett opp i magen? kan legge til at hun er bare 3.7 kg så ikke den største hunden.
    • Mitt inntrykk med working cocker er at de er slitsomme arbeidsjern med lite ro i kroppen. De vibrerer av energi. Kjøp deg en vanlig cocker og klipp den ned/ikke barber. Men vil ikke du ha en pelshund er det ganske safe å ikke kjøpe pelshund..  Vil ikke du ha jakthund... ikke kjøp en jakthund.  Ganske enkel matte    
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...