Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

Tja sant det! :)

Tanten min er Anne-Grethe Sætrang.. hun er vel med i dopingkomiteen eller noe tror jeg :)

:)

(Dette er god grunn til at vi trenger et forum, vi har jo allerede startet masse i tråden om å starte forum!)

Og jeg som trodde jeg kjente alle :D Men dopingkomiteen har jeg altså ikke kontroll på.

Jeg stemmer for at du melder deg inn i NTK jeg! Vi trenger flere medlemmer, og deltakere på de forskjellige tingene vi arrangerer. Jeg sitter som leder i turgruppa (sammen med en annen), og vi trenger folk som vil være med på tur :o Og du trenger ikke betale startkontigent på løp og vi har.. eh.. ja, det var vel det. Bortsett fra at vi er relativt hyggelige folk da :)

Enig, hundekjøring som underforum takk.

Skrevet

Og jeg som trodde jeg kjente alle :) Men dopingkomiteen har jeg altså ikke kontroll på.

Jeg stemmer for at du melder deg inn i NTK jeg! Vi trenger flere medlemmer, og deltakere på de forskjellige tingene vi arrangerer. Jeg sitter som leder i turgruppa (sammen med en annen), og vi trenger folk som vil være med på tur :) Og du trenger ikke betale startkontigent på løp og vi har.. eh.. ja, det var vel det. Bortsett fra at vi er relativt hyggelige folk da :D

Enig, hundekjøring som underforum takk.

Hihi.. tja du kjenner henne sikkert ved utseende, hun var jo der med meg på onsdag :)

Da har jeg sendt mail til NTK om medlemskap :)

Skrevet

Hihi.. tja du kjenner henne sikkert ved utseende, hun var jo der med meg på onsdag :)

Da har jeg sendt mail til NTK om medlemskap :)

Jeeey :) Og du er herved pålagt å stille opp på alle slags turer. (og jeg lurer på hvor lenge det er siden klubben sist fikk et nytt medlem.. Annet enn støttemdlem og barna til aktive medlemmer altså :))

Det håper jeg i hvert fall. Og siden jeg nå ble fryktelig nysgjerrig, hvaslags hund(er) har hun? (+ navn takk.)

Skrevet

Jeeey :) Og du er herved pålagt å stille opp på alle slags turer. (og jeg lurer på hvor lenge det er siden klubben sist fikk et nytt medlem.. Annet enn støttemdlem og barna til aktive medlemmer altså :))

Det håper jeg i hvert fall. Og siden jeg nå ble fryktelig nysgjerrig, hvaslags hund(er) har hun? (+ navn takk.)

Åsmyra's Birk II, en 6 år gammel engelsk setter.. men som sagt så er hun ikke aktiv i sporten lenger annet et doping og dommer og sånt.

Men hun drev jo på i gamle dager da, eller for en god stund tilbake.

Skrevet

Åsmyra's Birk II, en 6 år gammel engelsk setter.. men som sagt så er hun ikke aktiv i sporten lenger annet et doping og dommer og sånt.

Men hun drev jo på i gamle dager da, eller for en god stund tilbake.

Hm, jeg har i hvert fall fall ikke møtt hunden. Men har sikkert sett henne en eller annen gang, bare at jeg ikke klarer å feste navn til ansikt.

Guest Dratini
Skrevet

Kult!

Kunne ønske det var mer sånn i norge også.. Heia mangfold :)

Jeg kunne ha tenkt meg at vi med hoffer hadde fått delta her i Norge også. I Sverige kan vi oppnå DRH II og SE (DRAG)CH. Men det kan vi ikke oppnå i Norge, fordi det ikke er trekkhunder (av polar rase :) ), synes at i alle fall de nordiske landene hadde koordinert litt bedre.

Inn på SKK og se, der finnes det i alle fall 2 hoffer som er SE (DRAG)CH:

S10761/89 og S41259/88.

Skrevet

Jeg kunne ha tenkt meg at vi med hoffer hadde fått delta her i Norge også. I Sverige kan vi oppnå DRH II og SE (DRAG)CH. Men det kan vi ikke oppnå i Norge, fordi det ikke er trekkhunder (av polar rase :) ), synes at i alle fall de nordiske landene hadde koordinert litt bedre.

Inn på SKK og se, der finnes det i alle fall 2 hoffer som er SE (DRAG)CH:

S10761/89 og S41259/88.

Men man kan jo delta med hoffer (og alt annet) på vanlige løp, selv om de ikke kan få flotte titler. De fleste hunder som blir brukt i hundekjøring kan vel ikke oppnå disse titlene, da det bare er noen få utvalgte raser(noen av polarhundene)? Eller er jeg helt på vilspor nå?

Skrevet

Hei,

Freestyle skulle aldri vært laget. Det var ikke nok aktivitet til det. Nå har vi laget en kategori som heter Andre hundesporter. Så da kan dere gå inn der og skrive om Hundekjøring. Hvis det blir så mange emner at det forsvarer en egen kategori kommer vi tilbake til det :)

Skrevet

om raser og hundekjøring- på prøve VM i helgen var det i hvertfall en riesenschnauser med

Ja, han kjørte vel på fredag? Men ikke i "vanlig" klasse tror jeg. Hm, nå ble jeg litt usikker..

Guest Dratini
Skrevet

Da synes jeg at dere andre også kan legge hundekjøringstemaet i rett tråd :)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Dette har funket i alle år for meg og mine hunder.  Det er spesielt viktig for røytefrie hunder, der pelsen er mye finere og glattere enn andre pelstyper.  Ørepulveret gjør at hårene i ørene blir "trå" så det blir lett å få tak i dem og alle mine (har og har hatt mange) godtar dette. Det er viktig å få tak i de innerste hårene ellers kan det bli klumpete og da er det vanskelig og tar tid å få ut. Det er aldri feil å bruke hjelpemidler som er helt ufarlig og gjør jobben lettere.  Mindre plagsomt for hunden.
    • Det er vel nyttig uansett hva slags pels hunden har vil jeg tro. Du skrev i startinnlegget at du har en "ikke røytefri hund"? Mente du omvendt? Det er jo stor variasjon i pelstype på hunder som ikke røyter også, men uansett må jo ørene nappes.
    • Er det nødvendig? Altså om det er lurt å ha og å bruke på pels som ikke røyter? Om det funker bra?
    • Det var jo en himla krangel her om "etikette" for noen (mange) år siden. Mange sluttet å bruke forumet etter det, antageligvis fordi de "tapte". Ironisk nok forsvant de som vant også, så den diskusjonen var jo mye vits i 😛  Ellers er det vel som flere sier, andre arenaer og livssituasjoner har tatt over. Jeg kikker innom av og til. Blir forhåpentligvis valp i september   
    • Jeg har hunder som jeg napper hår i ørene på.  Bruker earpowder, det gjør det lettere å få tak i hårene og de slipper lettere.  Noen ganger når hårene sitter langt inne, bruker jeg veneklemme (arterieklemme) for å få de ut.  Dette får du i dyrebutikk. Håper dette kan hjelpe deg.  Hvis hunden stritter imot, må det bare trenes på, så går det fint.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...