Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Lurer på om det er mulig å få et eget tema "hundekjøring" under "hundesport". Der kan vi snakke trekkhunder, utstyr, løpsresultater, løp og andre ting som har med hundekjøring å gjøre. Flere som ønsker det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om det er mulig å få et eget tema "hundekjøring" under "hundesport". Der kan vi snakke trekkhunder, utstyr, løpsresultater, løp og andre ting som har med hundekjøring å gjøre. Flere som ønsker det?

Ja!

Tenkte på det samme selv.. har akkurat begynt og har mange spørsmål. Også hadde det jo vært veldig gøy å hatt et eget sted og dele resultater og sånn (vi skal debutere om tre uker ca.!)

Det er jo en hundesport!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja!

Tenkte på det samme selv.. har akkurat begynt og har mange spørsmål. Også hadde det jo vært veldig gøy å hatt et eget sted og dele resultater og sånn (vi skal debutere om tre uker ca.!)

Det er jo en hundesport!

Stilig! Innenfor hvilke klasse? Hvilke rase kjører du med? Spennede!

(det er sånne ting vi trenger en tråd for!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å lage en underkategori som omhandler hund på TUR? Altså både hundekjøring, snørekjøring, kløving, utstyr for hund på tur / tips for telting også videre... ;) "Friluftsliv med hund" eller no i den duren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stilig! Innenfor hvilke klasse? Hvilke rase kjører du med? Spennede!

(det er sånne ting vi trenger en tråd for!)

Det er vel nordisk det heter.. bare noe småtteri greier i lysløypa i området. Kjører med miniatyrhund, Phalene (hun i signaturen min). Men hvis jeg fortsetter å like det så må jeg vel få lånt meg en hund, etterhvert skaffet meg en.

Hva med å lage en underkategori som omhandler hund på TUR? Altså både hundekjøring, snørekjøring, kløving, utstyr for hund på tur / tips for telting også videre... ;) "Friluftsliv med hund" eller no i den duren?

Den var ikke dum! Det går jo mye under det samme, det har jo vært en del spørsmål rundt turskigåing med hund også...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke bare legge det dere lurer på under de kategoriene som passer? Vi har forum for vanlig trening, vi har for utstyr, og vi har for resultater.

Fordi det er mye ryddigere og ha det under et forum, spesielt hvis man skal finne igjen en gammel tråd og sånn. Eller bare ønsker å lese så mye som mulig om kløving og snørekjøring f.eks.

Hvorfor har lydighet f.eks. et eget forum? Ser også nå at gjeting har eget forum. Hundekjøring er faktisk en veldig stor sport, og som også har store konkurranser og sånn, hvis ikke jeg er helt på jordet :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja!

Tenkte på det samme selv.. har akkurat begynt og har mange spørsmål. Også hadde det jo vært veldig gøy å hatt et eget sted og dele resultater og sånn (vi skal debutere om tre uker ca.!)

Det er jo en hundesport!

Hæ, skal du starte i hundekjøring med lille Tinka? Så kult! Hvordan blir det ifh til de andre hundene, hun kan jo ikke trekke som en husky liksom ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hæ, skal du starte i hundekjøring med lille Tinka? Så kult! Hvordan blir det ifh til de andre hundene, hun kan jo ikke trekke som en husky liksom ;)

Ja! Tja, men regner med å bli forbikjørt ørten ganger.. for nei hun trekker jo utrolig bra i forhold til størrelse og sånn.. men jeg veier jo ikke 20kg akkurat heller!?

Så målet er jo å fullføre å ha det gøy, og bevise at det går an ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja! Tja, men regner med å bli forbikjørt ørten ganger.. for nei hun trekker jo utrolig bra i forhold til størrelse og sånn.. men jeg veier jo ikke 20kg akkurat heller!?

Så målet er jo å fullføre å ha det gøy, og bevise at det går an :)

Kjempe kult! ;) Lykke til! Trenger jo ikke vinne for å ha det gøy. Jobber hun godt?

Vi trenger ett skikkelig hundekjøringsforum syns jeg. Det er en voksende hundesport, og endelig har media funnet fram til denne sporten. Syns sonen også skal vise litt interesse for sporten. Det er nok brukere her som interesserer seg ihvertfall ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja! Tja, men regner med å bli forbikjørt ørten ganger.. for nei hun trekker jo utrolig bra i forhold til størrelse og sånn.. men jeg veier jo ikke 20kg akkurat heller!?

Så målet er jo å fullføre å ha det gøy, og bevise at det går an ;)

Wow, så tøft! Sånt liker vi ;)

Eneste ikke-vorsteher/fuglehundblandingen jeg har sett i nordisk er en schäfer, og den så jeg forrige lysløyperenn som NTK arrangerte. Så det er utrolig gøy at det kommer andre raser også! Selv om de nok ikke kan måle seg i fart og arbeidskapasitet.. Men det er da ikke så farlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempe kult! ;) Lykke til! Trenger jo ikke vinne for å ha det gøy. Jobber hun godt?

Vi trenger ett skikkelig hundekjøringsforum syns jeg. Det er en voksende hundesport, og endelig har media funnet fram til denne sporten. Syns sonen også skal vise litt interesse for sporten. Det er nok brukere her som interesserer seg ihvertfall ;)

Hun jobber veldig godt, og elsker det!

Wow, så tøft! Sånt liker vi ;)

Eneste ikke-vorsteher/fuglehundblandingen jeg har sett i nordisk er en schäfer, og den så jeg forrige lysløyperenn som NTK arrangerte. Så det er utrolig gøy at det kommer andre raser også! Selv om de nok ikke kan måle seg i fart og arbeidskapasitet.. Men det er da ikke så farlig.

Var du der? I Sørkedalen? Startet du?

Jeg var jo og hjalp til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun jobber veldig godt, og elsker det!

Var du der? I Sørkedalen? Startet du?

Jeg var jo og hjalp til! ;)

Jeg så deg! Gikk ikke opp for meg før nå.. Husker du at du sto inn i huset der de tar tider osv, også spurte en deg hvilken rase Tinka var. Siden hun så så stor ut? Det var venninnen min,og jeg sto bak med bolla som bjeffet fordi alt var skummel ;)

Startet ikke, fordi bollehunden har forkalkninger i ryggen. Men vi heier i hvert fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stemmer også for hundekjøring som eget underforum. VI har jo jakt, agility, bruks osv, osv. Synes hundekjøring fortjener en plass.

Så kan friluftliv med hund evt bli en egen, eller så legger man ting angående det i de andre kategoriene. Synes hundekjøring fortjener egen iallefall, det er jo en hundesport. Friluftsliv med hund er jo en aktivitet og ikke en sport;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stemmer også for hundekjøring som eget underforum. VI har jo jakt, agility, bruks osv, osv. Synes hundekjøring fortjener en plass.

Så kan friluftliv med hund evt bli en egen, eller så legger man ting angående det i de andre kategoriene. Synes hundekjøring fortjener egen iallefall, det er jo noe hundesport. Friluftsliv med hund er jo en aktivitet og ikke en sport;)

Signeres!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Dratini

Eneste ikke-vorsteher/fuglehundblandingen jeg har sett i nordisk er en schäfer, og den så jeg forrige lysløyperenn som NTK arrangerte. Så det er utrolig gøy at det kommer andre raser også! Selv om de nok ikke kan måle seg i fart og arbeidskapasitet.. Men det er da ikke så farlig.

Her ser du en annen hund (hovawart), dette er fra Sverige, hvor det er utbredt med andre raser (raser som bl.a. kan oppnå trekkhundchampionat i Sverige men ikke i Norge :) ).

Bogey.jpg

Den hunden er den samme som vant klasse CW - B - 4km under SM i 2009. Hunden har forøvrig vunnet de fleste av de gangene han har stillt i klasse D21 10km pulk og D21 11km pulk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så deg! Gikk ikke opp for meg før nå.. Husker du at du sto inn i huset der de tar tider osv, også spurte en deg hvilken rase Tinka var. Siden hun så så stor ut? Det var venninnen min,og jeg sto bak med bolla som bjeffet fordi alt var skummel :)

Startet ikke, fordi bollehunden har forkalkninger i ryggen. Men vi heier i hvert fall.

Hun ganske sorte? Så morro hehe.. kanskje vi sees på en av de andre løpene da :) Tanten min er jo veldig aktiv i NTK fortsatt :) (selvom hun selv ikke konkurrerer lenger)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun ganske sorte? Så morro hehe.. kanskje vi sees på en av de andre løpene da :) Tanten min er jo veldig aktiv i NTK fortsatt :) (selvom hun selv ikke konkurrerer lenger)

Troor det. Sort/mørk ved ryggen? Eller, hallo, hvor mange store phalener finner man på et nordisk løp liksom? Det kan godt være vi sees da ja!

Hvem er tanten din? NTK er en veldig liten klubb, så jeg kan vel si at jeg kjenner alle de aktive :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Troor det. Sort/mørk ved ryggen? Eller, hallo, hvor mange store phalener finner man på et nordisk løp liksom? Det kan godt være vi sees da ja!

Hvem er tanten din? NTK er en veldig liten klubb, så jeg kan vel si at jeg kjenner alle de aktive :)

Tja sant det! :)

Tanten min er Anne-Grethe Sætrang.. hun er vel med i dopingkomiteen eller noe tror jeg :)

:)

(Dette er god grunn til at vi trenger et forum, vi har jo allerede startet masse i tråden om å starte forum!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...