Gå til innhold
Hundesonen.no

Er din hund den aller vakreste?


Aya

Recommended Posts

  • Svar 89
  • Created
  • Siste svar

Er det noen som har møtt Äyni og ikke falt for henne da? Det går jo ikke an! Hvis du noen gang skal ha kull på henne, må jeg holde meg laaaangt unna :)

Nei, det er jo ikke det, men Belgerguri har jo ikke møtt henne engang! ;) Men det er helt sant; Aynï har en utrolig sjarmerende personlighet og fremtoning, og jeg er ikke alene om å være av den oppfatningen. Men så var det jo derfor jeg ville ha fra akkurat det kullet også; det var flere som var på besøk hos oppdretteren hennes og var usikker på om cairn var rett rase, men når de fikk møte moren til Aynï var de ikke i tvil lenger, og de kunne gjerne tatt henne med seg hjem på flekken.. :) Og Aynï er veldig lik sin mor, det skal hun ha. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er jo ikke det, men Belgerguri har jo ikke møtt henne engang! :) Men det er helt sant; Aynï har en utrolig sjarmerende personlighet og fremtoning, og jeg er ikke alene om å være av den oppfatningen. Men så var det jo derfor jeg ville ha fra akkurat det kullet også; det var flere som var på besøk hos oppdretteren hennes og var usikker på om cairn var rett rase, men når de fikk møte moren til Aynï var de ikke i tvil lenger, og de kunne gjerne tatt henne med seg hjem på flekken.. ;) Og Aynï er veldig lik sin mor, det skal hun ha. :)

Men moren hennes er pensjonert nå eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg på Aynïbølgen :) Hun er så utrolig herlig og Tia er helt enig :)

Åå, så herlig å høre! ;)

Men moren hennes er pensjonert nå eller?

Hun skal i alle fall ikke ha flere kull, og hun er "omplassert" til søsteren til oppdretteren. Årsaken er at hun er en veldig glad og positiv hund, som ble litt for "kuet" og kontrollert av de andre hundene i flokken. Nå lever hun det glade familieliv med barn og en annen pensjonist (Aynïs oldefar), og har blomstret skikkelig opp! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en fin tråd!

Jeg er så heldig at jeg har verdens vakreste Nemi :)

IMG_5011.jpg

Og jeg har jammen meg verdens fineste Buffy også ;)

hoidalstopp293-08054.jpg

Vakker og fin er liksom ikke helt ordene jeg leter etter, men jeg har defintivt verdens kuleste Cash :P

cash4ar2.jpg

Jeg er fullstendig klar over hvilke svakheter de ha i forhold til rasestandard, men for meg er de alle helt perfekte. Eller nja nesten. Nemi er ihvertfall helt perfekt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Emma er jo en blandingshund så jeg har ingenting å sammenligne henne med. Uansett er vel ikke akkurat "vakker" det første ordet som kommer ramlende når man ser denne:

4340681716_30e4ac3b8d.jpg

4272493548_ee778e1800.jpg

Emma har iallefall SJARM så det holder, jeg digger den hunden uten å ha møtt hun og jeg er IKKE en som digger små hunder til vanlig :)

Det er noe med Emma som får meg til å smelte hver gang jeg ser bilder av hun, tøffeste lille hunden :);)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, det er helt utrolig hvor du har fallt for Aynï.. :D:)

Øhm, jammen hun er jo bare det søteste på jord. Også høres hun jo kjempekul ut i tillegg liksom. :);)

Er det noen som har møtt Äyni og ikke falt for henne da? Det går jo ikke an! Hvis du noen gang skal ha kull på henne, må jeg holde meg laaaangt unna :D

Jeg har ikke møtt henne engang, som Huldra sier. :P Vet ikke om jeg tør det heller, jeg kommer sikkert til å stjele henne da. :D

For en fin tråd!

Jeg er så heldig at jeg har verdens vakreste Nemi ;)

*klippe fiiint bilde*

Nemi er også superfin! :P

Også Turbo da, fineste blandingen jeg noen gang har sett. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Turbogutten : JA, han er ihvertfall den PENESTE blandingen jeg noen gang har sett :)

Turbo er virkelig en av de vakreste han! :) Alltid likt han!

Også Turbo da, fineste blandingen jeg noen gang har sett. ;)

Aww :P

Må si vi har mange vakre hunder her på sonen altså :P!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om min hund er verdens vakreste? :)

Jeg synes ikke hun er vakker i det hele tatt, og da kan hun umulig være verdens vakreste :P

Men hun er jo verdens beste lille bisk, med bøtter av sjarm. Og med et utseende litt utenom det ordinære får vi veldig mange kommentarer på tur. 9 av ti er av typen "åååååå, se den søøøte hunden!", og en av ti er av typen "den bikja er for stygg til å være ute i dagslys!".

Jeg skal ikke late som jeg har peiling på standard, vinkler, etc, men jeg synes at hun for mops å være er et fint eksemplar. Eller nei, av mopsene er hun den fineste! ;)

Min styggsøte:

PA170729JPG.jpg

Når jeg en gang i fremtiden har en av mine drømmeraser i hus derimot, da kan vi snakke om vakker hund.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med tidligere hunder så har jeg klart å se ting som kunne vært bedre (eksteriørmessig)og sett andre hunder jeg syntes var finere/vakrere. Men- ikke med Supra :) Jeg synes- helt seriøst at hun er en utrolig flott hund og en ordentlig vakker tervueren. Jeg finner liksom ikke vakrere eller bedre, hun er perfekt i mine øyne :)

Ikke drar det ned på mitt bilde av henne heller at veldig mange er enige i at hun er vakker ;)

loppa.jpg

4226741268_c8809b194e_o.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, King er en lydig, hyggelig og ukomplisert hund, men der stopper det liksom, han er ikke vakker, og han er ikke best på noen annen måte heller, men han glimter til og er fryktelig søt nå og da selvfølgelig:

20080610kamerabilda0039ip7.jpg

Kodaen min derimot :) Han har sine feil, og mange vil nok putte han i klassen "dritthund", men for meg er han verdens beste, min perfekte match, min one-in-a-lifetime-hund. Han er sta som et esel og har en arbeidsglede jeg ikke har sett maken til, han gir 110% til enhver tid, ikke engang skader stopper ham, han er ufattelig aktiv, full av liv, galskap og rampestreker. Han er en utfordring, og har nok ført til at jeg har rivi hår ut et par ganger for mye, samtidig som han gjør alt GØY med et uslåelig rampete gladhumør, han er en 3år gammel valp.

Jeg vet ikke hvordan eksperter vil mene han ligger ann eksteriørmessig, men i mine øyne er han ikke en stygg sheltie hvertfall, og viktigst av alt, han er bygd for fart og smidighet, det er en fryd å se han i bevegelse, og han er verdens vakreste kodababy, jeg blir aldri lei av å titte på han :)

20100208kamerabilda0063.jpg

20070127kamerabilda0106.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Emma har iallefall SJARM så det holder, jeg digger den hunden uten å ha møtt hun og jeg er IKKE en som digger små hunder til vanlig :)

Det er noe med Emma som får meg til å smelte hver gang jeg ser bilder av hun, tøffeste lille hunden ;):P

Så hyggelig å se at det er flere som "ser" det :D Emma HAR mye sjarm og sjarmerer seg inn hos de fleste som treffer henne. Også er hun også veldig blid, også tror hun at alle mennesker og hunder er hennes potensielle bestevenner. Når vi er ute å går prøver hun titt og stadig å dra oss opp på trappene og inn døra til folk. På sommerstid har det skjedd flere ganger at hun har klart å spurtet inn døra til noen som luftet på verandaen eller i inngangspartiet sitt :) Men det blir jo bare fliring og morsomme episoder av det, for folk syns hun er så morsom og sjarmerende :D

Hun logrer til alle og blir like glad hver gang noen ser på henne og prater til henne :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Argyr er en aldeles nydelig, supervakker hund. Som KO derimot.. Tja. :whistle: Han har en farge som ikke er godkjent med dertil feilfargede øyne (som jeg synes er veldig spesielle på KO, og sånn "hundemessig" helt nydelig). Han har tynn benstamme i forhold til kroppen, litt dårlig stopp, han er kuhaset bak og fransk i fronten og har et litt lite hode i forhold til kroppen. Sånn i grove trekk, liksom. :banana:

Jeg ser mange KOer som jeg synes er mye penere og bedre rasemessig enn han er i forhold til hvordan en KO bør se ut i mine øyne - men han er fortsatt en aldeles nydelig hund, selv med sine feil og mangler. :banana:

IMG_6351-1.jpg

6013_106907696050_546696050_2612795_6602665_n.jpg

Garm er mest rar og søt, ikke så veldig pen alltid. Han har øyenbryn som jeg ikke synes er veldig pene, og så er han litt kort i beina i forhold til lengden på kroppen. Bortsett fra det synes jeg han er både en veldig pen hund OG en pen schäfer. Han kunne hatt mindre ører og kraftigere benstamme da (sikkert annet og), sånn standardmessig (og da mener jeg skreven standard, ikke dagens dommerstandard).

Det hender ofte jeg ser schäfere som jeg synes er penere, men da likner de gjerne ganske mye på ham. :banana: De er penest med masse mørkt på!

5072_100762846050_546696050_2503962_3151541_n.jpg

b12.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min er så vakker at jeg mister litt pusten iblant :banana: - men jeg er litt for klar over eksteriørfeilene hennes til å synes hun er verdens vakreste, skjønt det ikke er langt ifra! :banana:

Med både utseende ifht. standard og min personlige mening, personlighet, intelligens, læreevne, arbeidsvilje, helse (inkludert de nedarvede anleggene) og væremåte er hun uten tvil verdens beste, og jeg er dypt forelsket i gullet mitt! :banana::banana::whistle:

post-1847-12674035801484_thumb.jpg

%7Boption%7D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes både at Marco og den nye jenta mi som kommer om et par uker - Saga er utrolig vakre. Hun er helt lik han så det skulle jo bare mangle :whistle: Marco er selvfølgelig ikke perfekt det er jo ting jeg gjerne skulle hatt forbedret. Men den tingen som gjør han til verdens vakreste for meg er at han har tidenes vakreste hode og uttrykk. Det beste jeg har sett på rasen faktisk.

IMG_1029ff.jpg

Gullet mitt :banana:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øhm, jammen hun er jo bare det søteste på jord. Også høres hun jo kjempekul ut i tillegg liksom. :) :)

Jeg har ikke møtt henne engang, som Huldra sier. :D Vet ikke om jeg tør det heller, jeg kommer sikkert til å stjele henne da. :)

Guri-malla! Jeg blir jo helt rørt her..! :):)

Og så må jeg få slenge meg på fan-bølgen av de som synes at Emma har sjarm! Se på det her da! :)

4272493548_ee778e1800.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes helt ærlig Chessea har det peneste blikket og det søteste hundeansiktet jeg har sett. :)

Men peneste hunden i hele verden er hun nok ikke. Hun har en velbalansert kropp og er søt og sånt, men jeg har sett hunder som slår med helt ut på grunn av et helt utrolig vakkert utseende. Jeg faller veldig for velbalanserte, velvinklede hunderaser uten for mye "bolemuskler". Gjerne slanke raser. Har fakt pladask for saluki i det siste. Og jeg har alltid elsket utseendet på en muskuløs, staselig dobermann! Og fargemessig favoriserer jeg ofte chockolate&tan, fordi det simpelten er en hydelig fargekombinasjon i mine øyne.

Men den beste personligheten jeg vet om innehar min egen hund, uten tvil. Jeg mistenker at jeg aldri vil komme til å få en hund med så tydelig, sjarmerende, frustrerende og morsom personlighetn som henne. :) Dronningen min!

desember_067.jpg

Personlig synes jeg "Calina"s hunder er fantastisk vakre:

http://kitderizzi.webs.com/apps/photos/photo?photoid=26446296

Forøvrig synes jeg den ene tispen til oppdretteren min er fantastisk nydelig.. Hun har et ordentlig vakkert blikk og mandelformede øyne du bare må forelske deg i. Fant ikke noe representabelt bilde i øyeblikket.

http://gw-kennel.com/shellsea/shellsea0022.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig mange fine hunder det var her! Nå har jeg en tendens til å synes at alle hunder er fine også, på hver sin måte :) Synes selv jeg har fått en spennende blanding. Hun er veldig glad i mennesker og alle er potensielt nye bestevenner(som noen så pent sa ovenfor her), men litt skeptisk til andre hunder noen ganger, selv om hun vil bort og leke med én gang hun ser en, så tør hun ikke helt.

18050_252150540519_740780519_4751617_3839111_n.jpg

PS: Artig at mitt første innlegg her skulle bli av denne typen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulrik var absolutt en av de fineste hundene på jord! Mye pga personligheten da, han var en typisk once in a lifetime hund! Og jeg har vanskelig for å se at noen andre lundehunder slår han i vakkerhet. Men utifra standard så var han vel ikke en sikker vinner da :)

i72566_1967327414518129255558129248853282677614n.jpg

i72567_1967327272770129255558129248784223345288n.jpg

Ingen tvil om at han var vakker da :)

Bamse er veldig fin han også, absolutt den fineste Bichon frisé jeg noensinne har møtt, men jeg klarer å se at det finnes finere hunder enn han da. Men han er ekstremt søt, med en flott personlighet! Men han hadde ikke vunnet en døyt på utstilling :) Han har masse rasefeil!

i72568_Kongen.jpg

i72569_Pentsmil.jpg

Bamse smiler også han :)

Shensi er helt klart den søteste valpen jeg har sett, hun er bare så fantastisk på alle måter :)

i72570_Bilder032119.JPG

i72571_Untitled3.jpg

Om jeg har vært objektiv nå er jeg jaggu ikke sikker på :D med Bamse har jeg nok klart å være det, men med Ulrik er jeg ikke sikker... Og Shensi har jo akkurat kommet, så der vet jeg heller ikke xD Men det er jo ingen tvil om at jeg har/hadde fantastisk flotte dyr! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns faktisk at Dina er en av de vakreste groenendaelene jeg har sett, også i forhold til rasestandarden. Hun har selvsagt feil, men de er minimale i forhold til kvalitetene hennes, syns jeg. Eneste jeg kanskje kan innrømme at er penere enn Dina, er Lilli, men det er mest fordi at Lilli er mer feminin (litt nettere, kortere og har mørkere øyne - men det er jo bagateller :) ). Dina kunne fint ha vært en lekker hannhund og, hun *flir*

Norris er nusselig hun, ikke vakker :) Jeg syns hun er supersøt, mest fordi hun er som hun er inni seg, men vakker er neppe et ord jeg ville brukt om jeg skulle beskrive henne. Rar, søt, morsom, ivrig, intens og knepp derimot passer nok bedre *ler* Men hun beveger seg bra når hun bare gidder (trav er ikke hennes yndlings-gangart.. hehe), det skal hun få for!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg personlig ville ikke kastet pinne/leker da det er en aktivitet som får opp stressnivået veldig og er en mindre smart måte å slite ut valpen på. Prøv å heller å gjemme en leke som hun må søke etter.  Pinner kan dessuten være skadelig.  Får hun mental trening i tillegg til fysisk mosjon?  Edit: får hun dekket behovet for tygging? 
    • Du sier ingenting om hvor mye aktivitet hun faktisk får. 12 uker gamle begynner de jo å bli ganske aktive. Har dere begynt på valpekurs? Jokkingen og gravingen sier for meg at det er for lite aktivitet, selv om det kan være reaksjon på for mye også. Uansett ville jeg avbrutt adferden og gjort noen øvelser eller avledet på annen måte. Det samme med biting. Ha tilgjengelig ting det er lov å bite i, og avled med dette. Kjefting, straff eller å holde over snuten vil ikke hjelpe. Hvis hun klør i tennene kan det hjelpe å vri opp en tauknute eller tøyfille i vann og legge i fryseren, og så gi den for å tygge på ,det lindrer kløe i tennene. Det viktigste er nok aktivisering, men at det er gode pauser mellom. Allerede tenker jeg at hun bør ha en ok tur i løpet av dagen, få oppdage verden litt, og litt hodearbeid i form av triks eller hverdagslydighet, både underveis på turen, og innimellom hjemme. Korte økter. Selv om det er "valpeoppførsel" betyr ikke det at vi skal godta det og ikke gjøre noe med det. Bruk avledning, leker, lær inn alternative kommandoer, og avbryt eller forebygge adferd du ikke vil ha. Har dere akkurat kommet inn fra en lang tur og du vet hun er sliten og hun begynner å styre, gjør noen rolige øvelser, og øv på å legge seg å slappe av.
    • Jeg har en golden retriever valp som er 12 uker gammel. Hun gjør meg litt bekymret. Jeg er redd for at ho er veldig over eller understimulert men jeg klarer ikke å finne ut om det er for mye eller for lite aktiviserende av ho. Den siste uka har ho begynt å bli mye mer urolig, hun klarer ikke å finne roen lenger og er derfor mye våken og får ikke den søvnen en valp skal ha. Ho har også begynt å Jokke veldig mye, noe vi prøver å ignore til hun er ferdig. Energien er også veldig høy og ho er veldig gira stort sett hele tiden. Ho har også begynt å bjeffe veldig mye og bjeffer egentlig på alt og ingenting. Sammen med dette er det jo også biting, men jeg syntes ikke det virker som vanlig valpebiting. Ho angriper oss nesten, og klarer ikke å stoppe om vi sier nei, om vi går eller om vi holder ho over munnen. Jeg har også lest noe om graving og det har det blitt litt mindre av hos ho men ho har ikke stoppet med det enda. I stad var vi ute for å prøve å få energien over på noe annet ved å kaste pinne, noe ho liker å gjøre. Jeg hadde også med godbiter men det eneste hun ville var å bite meg i beina. Grunnen til at jeg er usikker er fordi mye av dette er valpeoppførsel og jeg syntes det er vanskelig å skille hundeoppførsel og valpeoppførsel. Er det noen som vet om dette er normalt og som kan gi oss noen råd om hvordan vi skal håndtere det på best mulig måte? 
    • Takk for svar.
    • Tusen takk for veldige hjelpsomme og nyttige tilbakemeldinger  - Skal sjekke med advokat. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...