Gå til innhold
Hundesonen.no

Skriveleif i Emnetitlene


Recommended Posts

Men er det så utrolig mange innlegg og emnetitler som er så fulle av feil slik at folk ikke forstår inneholdet? Må innrømme at jeg ser lite av de. Men det har kanskje noe med viljen til å forstå? :)

Kanskje dere skal starte å irritere dere over noe annet enn at folk ikke skriver like perfekt norsk som dere selv mener at dere gjør? Rettskrivning og ordforråd har noe med flere ting å gjøre, og sist jeg sjekket, var ikke Sonen kun for godt voksne folk med gode norskkunnskaper. En på 11 år skriver faktisk litt anderledes enn en på 40.

Ikke rart at folk som har dysleksi eller sliter med rettskrivning flykter fra mange forum. Det virker som om det faktisk er OK å mobbe disse menneskene til stadig, siden dette er et tema som er oppe gjentatte ganger på alle forum. Og er det så enkelt at en som ikke klarer å skrive korrekt norsk ikke har noe å bidra med på et HUNDEforum? Eller har hundetrening noe med kommaregler å gjøre?

Edit: Jeg synes forresten en poll skulle vært offentlig da. Slik at folk kan se hvem som er smålig nok til å skal sitte og nærmest hakke på de som sliter med rettskrivning da...

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 83
  • Created
  • Siste svar

Ehm, jeg mener det blir LITT drøyt å sammenligne det å fikse på feil i emnetitlene, med ondsinnet mobbing...

De stadig tilbakevendende innleggene ang. dårlig skriftspråk nok lett kan forveksles med mobbing, da. Og det er trist å lese, synes jeg. At man kan sitte og irritere seg over noe så trivielt som akkurat dèt.

JEG kan dog irritere meg grønn over skrivefeil jeg SELV har skrevet, og ikke rukket å fikse på. Men det skulle da ikke falle meg inn å bruke tiden til en av moderatorne for å fikse noe slikt? Jeg håper virkelig de har annet å gjøre i livet sitt, liksom!

Vi må være åpne for alle her inne, og så lenge man kan forstå hva som menes - hva gjør det da om det er litt leifer her og der?

Hva da med de som skriver inn som ikke har norsk som morsmål? Eller de som skriver fra andre siden av kloden som ikke har æ-ø-å? Dyslektikere som VET de ikke greier å se at de har noen småfeil i det de skriver. Overivrige hundefolk som VET at de skriver så fort at hjernen ikke følger med av og til, osv, osv.

Hvorfor må det poengteres i det hele tatt, noensinne? Ser man noe som man irriterer seg noe veldig over - rapporter det, så kan mod'ene gjøre noe med det. Hvis man greier å ignorere det så lover jeg at man får en hyggeligere hverdag...

Slutte å hakke på folk som ikke er så flinke som deg selv må være en god leveregel, synes jeg.

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De stadig tilbakevendende innleggene ang. dårlig skriftspråk nok lett kan forveksles med mobbing, da. Og det er trist å lese, synes jeg. At man kan sitte og irritere seg over noe så trivielt som akkurat dèt.

JEG kan dog irritere meg grønn over skrivefeil jeg SELV har skrevet, og ikke rukket å fikse på. Men det skulle da ikke falle meg inn å bruke tiden til en av moderatorne for å fikse noe slikt? Jeg håper virkelig de har annet å gjøre i livet sitt, liksom!

Vi må være åpne for alle her inne, og så lenge man kan forstå hva som menes - hva gjør det da om det er litt leifer her og der?

Hva da med de som skriver inn som ikke har norsk som morsmål? Eller de som skriver fra andre siden av kloden som ikke har æ-ø-å? Dyslektikere som VET de ikke greier å se at de har noen småfeil i det de skriver. Overivrige hundefolk som VET at de skriver så fort at hjernen ikke følger med av og til, osv, osv.

Hvorfor må det poengteres i det hele tatt, noensinne? Ser man noe som man irriterer seg noe veldig over - rapporter det, så kan mod'ene gjøre noe med det. Hvis man greier å ignorere det så lover jeg at man får en hyggeligere hverdag...

Slutte å hakke på folk som ikke er så flinke som deg selv må være en god leveregel, synes jeg.

Susanne

:wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehm, jeg mener det blir LITT drøyt å sammenligne det å fikse på feil i emnetitlene, med ondsinnet mobbing...

Tja, det er kanskje ikke ondsinnet mobbing, men spesielt hyggelig er det vel neppe? Skal vi se litt på hva som er skrevet i denne tråden?

Hehe - ja, det er irriterende, lurer på hva potensielle nye brukere tenker når de dropper innom her? Dysleksiforeningens eget hundeforum? Sorry, men jeg synes det ER mye rot, uansett hva som ligger bak, dysleksi eller bare latskap, eller hva det nå er.

Om jeg var dyslektiker, så ville jeg antageligvis syns du var en smule nedlatende - jeg ville kanskje til og med følt at det var et behov for egne forum for dyslektikere. Videre skriver du:

Det har litt med holdninger generelt å gjøre også da, Silje. Hvis man skal få såre tær av hver minste lille ting som blir gjort i beste mening, og til fordel for fellesskapet, så er det klart at det aller MESTE kan føles som et grovt "overtramp".

Og jeg kan fortsatt ikke fatte og begripe HVOR tungvint det egentlig kan være å fikse på småfeil - småfeil som tydeligvis skaper irritasjon generelt. Du får det jo til å høres ut som om dere fratar et medlem all dets verdighet og selvrespekt dersom man endrer litt på skrivefeil. Det er ikke farlig å utføre et arbeid, og det å være moddis er jo helt og holdent frivillig :wub:

Jeg vet ikke om du kjenner mange dyslektikere jeg, men de fleste jeg har snakket med syns det med skrivefeil er sårt, selv om de har en "unnskyldning" til å være det du kaller lat og irriterende. I tillegg så er det litt nedlatende mot moderatorene når du skriver at det ikke er farlig å utføre et arbeid - særlig i all den tid du selv har sagt fra deg moderator-vervet. Men det er kanskje ikke farlig å forvente at andre tar det arbeidet du ikke gidder?

Et annet eksempel fra en annen bruker:

Jeg er altså en av dem som irriterer meg over skriveslurv. Jeg synes det er rart at folk ikke gidder å anstrenge seg bittelitt for å framstå som ryddige og seriøse mennesker. For meg blir det omtrent det samme som å slenge fra seg sjokoladepapir på gata, ikke gidde å tørke opp etter seg når man søler etc etc. Helt unødvendig og irriterende rot, kort og godt.

Så om man skal oppsummere, så er altså folk med skrivefeil late, useriøse, uryddige og irriterende. Men det er ikke mobbing å si det til dem? Eller satser vi på at folk som ikke skriver korrekt, heller ikke kan lese?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, det er kanskje ikke ondsinnet mobbing, men spesielt hyggelig er det vel neppe? Skal vi se litt på hva som er skrevet i denne tråden?

Om jeg var dyslektiker, så ville jeg antageligvis syns du var en smule nedlatende - jeg ville kanskje til og med følt at det var et behov for egne forum for dyslektikere. Videre skriver du:

Jeg vet ikke om du kjenner mange dyslektikere jeg, men de fleste jeg har snakket med syns det med skrivefeil er sårt, selv om de har en "unnskyldning" til å være det du kaller lat og irriterende. I tillegg så er det litt nedlatende mot moderatorene når du skriver at det ikke er farlig å utføre et arbeid - særlig i all den tid du selv har sagt fra deg moderator-vervet. Men det er kanskje ikke farlig å forvente at andre tar det arbeidet du ikke gidder?

Et annet eksempel fra en annen bruker:

Så om man skal oppsummere, så er altså folk med skrivefeil late, useriøse, uryddige og irriterende. Men det er ikke mobbing å si det til dem? Eller satser vi på at folk som ikke skriver korrekt, heller ikke kan lese?

:wub:

Kan vel legge til at eg flere ganger har vært på tanken på gi meg her inne, pga kommentarer på småting. Dette er et hundeforum, ikke et skrivebestnorskforum.

Men det har gått utover bruken av forumet. Gidder nesten aldri å lage nye emner fordi eg vet at folk ikke svarer men heller kommer med kommentarer på en skrivefeil.

Og da blir eg bare pissed.

Noen folk her inne presterer faktisk å gå inn, lese igjennom, for så å bare hakke ned på innlegget og hopper elegant over det å svare på eg faktisk lurer på. Har skjedd flere ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, det er kanskje ikke ondsinnet mobbing, men spesielt hyggelig er det vel neppe? Skal vi se litt på hva som er skrevet i denne tråden?

Ok, det var nedlatende, og skrevet i et svakt øyeblikk. Den biten der kan jeg ikke annet enn å BEKLAGE til dem som følte seg støtt, det var lite konstruktivt og svært lite hyggelig!

Om jeg var dyslektiker, så ville jeg antageligvis syns du var en smule nedlatende - jeg ville kanskje til og med følt at det var et behov for egne forum for dyslektikere. Videre skriver du:

Innlegget du kommenterer her, var i utgangspunktet rettet mot moderatorne, og en kommentar til det arbeidet man eventuelt legger ned i det å redigere emnetitler. Jeg synes fortsatt det ikke er overdrevet, slemt eller grovt å gå inn og fikse titler med for eksempel orddelingsfeil, det tar to minutter, det ser mye ryddigere ut og det blir generelt sett enklere å forstå hva trådstarter prøver å formidle. (Og nei, jeg synes det er UNØDVENDIG å måtte notere endringene i startinnlegget, samt sende PM.)

Jeg vet ikke om du kjenner mange dyslektikere jeg, men de fleste jeg har snakket med syns det med skrivefeil er sårt, selv om de har en "unnskyldning" til å være det du kaller lat og irriterende.

Eh...Vel nå kaster du ordene litt i munnen på meg her, og det gidder jeg ikke å gå videre inn på. Men ja, jeg kjenner til flere dyslektikere, faktisk med skikkelig kraftig dysleksi, og ja, jeg vet at enkelte synes dette med skrivevansker er sårt - likevel synes jeg ikke det trenger å sette en stopper for moderatorne i forhold til det å fikse på emnetitler som inneholder feil.

I tillegg så er det litt nedlatende mot moderatorene når du skriver at det ikke er farlig å utføre et arbeid - særlig i all den tid du selv har sagt fra deg moderator-vervet. Men det er kanskje ikke farlig å forvente at andre tar det arbeidet du ikke gidder?

Vel, mulig det var nedlatende, og mulig jeg synes det var helt på sin plass. Men jeg vil gjerne ha meg frabedt å få slengt i trynet hva jeg gidder og ikke gidder - det er en grunn til at jeg ikke er moderator lenger, og det er IKKE fordi jeg har vært redd for å bidra med noe. Du må gjerne kalle meg ekkel, usympatisk og nedlatende, men hva som ligger til grunn for at jeg ikke moderer her, og aldri kommer til å gjøre det igjen, vet du heller lite om, og du trenger kanskje ikke å uttale deg rundt akkurat det heller.

Så om man skal oppsummere, så er altså folk med skrivefeil late, useriøse, uryddige og irriterende. Men det er ikke mobbing å si det til dem? Eller satser vi på at folk som ikke skriver korrekt, heller ikke kan lese?

Det er forskjell på å sette disse adjektivene på titlene og å sette dem på personer. Det som er poenget er vel at skrivefeil i emnetitlene fører til at: forumet fremstår som useriøst, oppsettet ser rotete ut og det overnevnte kan skape irritasjon, ja. Selvfølgelig går det an å vri og vende på vært ord og hver setning som blir skrevet, men når alt kommer til alt, så handler det (for min del) om å holde litt orden (i TITLENE) og jeg vet det koster så lite :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner flere dyslektikere, og vet det er flere her inne som er det. Når det er sagt, er det mange av disse som skriver utrolig mye bedre enn de som ikke er dyslektisk! Jeg har inntrykk av at de som har dysleksi virkelig prøver å skrive bra; de er opptatt av det, og de legger antageligvis ned mye mer arbeid i et innlegg enn hva jeg selv gjør. Når jeg leser innlegg av noen jeg vet har dysleksi, bryr jeg meg heller ikke om skrivefeil og slikt. Og slurvefeil i innlegg fra andre brukere er heller ikke noe som tar fra meg nattesøvnen.

Men nå skulle vel ikke dette egentlig handle om dyslektikere "har lov" å skrive på forumet eller ikke.. Jeg var i utgangspunktet enig i at små skrivefeil bør kunne bli rettet uten at det er nødvendig å påpeke det verken i innlegget eller på PM. Som et enkelt eksempel på hva som kunne vært rettet er jo tittelen til denne tråden; å gjøre om den store E'en i Emnetitlene til en liten e. Men nå har jo moderatorene talt, og sier at noe sånt ville krevd ufattelige ressurser å gjennomføre, og dessuten høres det jo ut som om folk er så hårsåre at en slik rettelse ville ført til mental undergang eller noe slikt.. Javel greit - det er ikke en SÅ big deal for min del, at jeg gidder bruke mer energi på å høre om moderatorene orker å gjøre noe med det - da får det heller bare være. :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det heter skrivefeil i ett ord. (Det som sies som ett ord skrives som ett ord). Måtte bare kommentere det, for det var et morsomt ord å skrive feil! :P

Jeg er altså en av dem som irriterer meg over skriveslurv. Jeg synes det er rart at folk ikke gidder å anstrenge seg bittelitt for å framstå som ryddige og seriøse mennesker. For meg blir det omtrent det samme som å slenge fra seg sjokoladepapir på gata, ikke gidde å tørke opp etter seg når man søler etc etc. Helt unødvendig og irriterende rot, kort og godt.

:wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mulig?

Hvis det er så mange grove feil, så hadde vel moderatorene muligens gjort noe med det?

Men jeg synes ikke det har vært så mange grove feil jeg altså, kan ikke si jeg har lagt merke til noen som kan refereres til grove heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mulig?

Hvis det er så mange grove feil, så hadde vel moderatorene muligens gjort noe med det?

Men jeg synes ikke det har vært så mange grove feil jeg altså, kan ikke si jeg har lagt merke til noen som kan refereres til grove heller.

Det er ikke snakk om grove feil, det er snakk om små feil og slurvefeil. Som for eksempel orddelingsfeil. Det er ikke veldig mange av dem heller. Så det er bare snakk om å rette noen få overskrifter i ny og ne, for å få litt orden. De som har dysleksi har dysleksi, det blir noe annet. Men SLURVEfeil er irriterende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, mulig det var nedlatende, og mulig jeg synes det var helt på sin plass. Men jeg vil gjerne ha meg frabedt å få slengt i trynet hva jeg gidder og ikke gidder - det er en grunn til at jeg ikke er moderator lenger, og det er IKKE fordi jeg har vært redd for å bidra med noe. Du må gjerne kalle meg ekkel, usympatisk og nedlatende, men hva som ligger til grunn for at jeg ikke moderer her, og aldri kommer til å gjøre det igjen, vet du heller lite om, og du trenger kanskje ikke å uttale deg rundt akkurat det heller.

hehe - Jeg gir blanke f... i hvorfor du ikke er og aldri kommer til å bli moderator jeg, men som jeg også skriver til Huldra lenger ned her - det har også vært snakk om å åpne for at noen kan få tilgang til å rette sånt, men så vidt jeg kan se så er ikke køen av frivillige kjempelang.

Jeg har forøvrig ikke kalt deg hverken ekkel eller usympatisk, jeg skreiv at jeg syns du var litt nedlatende når du klager over jobben moderatorene ikke vil gjøre, når du helt tydelig ikke har lyst til å ta på deg den rettejobben selv :lol:

Det er forskjell på å sette disse adjektivene på titlene og å sette dem på personer. Det som er poenget er vel at skrivefeil i emnetitlene fører til at: forumet fremstår som useriøst, oppsettet ser rotete ut og det overnevnte kan skape irritasjon, ja. Selvfølgelig går det an å vri og vende på vært ord og hver setning som blir skrevet, men når alt kommer til alt, så handler det (for min del) om å holde litt orden (i TITLENE) og jeg vet det koster så lite :wub:

Eh javel? Da er tydeligvis enten Pippin&Symra eller jeg dyslektikere, for det er ikke sånn jeg forsto dette innlegget:

Jeg er altså en av dem som irriterer meg over skriveslurv. Jeg synes det er rart at folk ikke gidder å anstrenge seg bittelitt for å framstå som ryddige og seriøse mennesker. For meg blir det omtrent det samme som å slenge fra seg sjokoladepapir på gata, ikke gidde å tørke opp etter seg når man søler etc etc. Helt unødvendig og irriterende rot, kort og godt.

Men klart, hun mente sikkert ryddige og seriøse moddiser?

Men nå har jo moderatorene talt, og sier at noe sånt ville krevd ufattelige ressurser å gjennomføre, og dessuten høres det jo ut som om folk er så hårsåre at en slik rettelse ville ført til mental undergang eller noe slikt.. Javel greit - det er ikke en SÅ big deal for min del, at jeg gidder bruke mer energi på å høre om moderatorene orker å gjøre noe med det - da får det heller bare være. :P

Espen skreiv tidligere i tråden her:

Hei

Som nevnt tidligere er det umulig for moderatorene å ha tid til dette.

Er det noen som brenner sterkt for dette kan de sende meg en PM så skal jeg vurdere å gi tilgang til denne personen slik at h*n kan redigere emnetitler. :fish:

Det er mulig at du har påtatt deg denne lille oppgaven som helt sikkert ikke krever noe større av dine ressurser, men da er vel i såfall problemet løst?

Det er ikke snakk om grove feil, det er snakk om små feil og slurvefeil. Som for eksempel orddelingsfeil. Det er ikke veldig mange av dem heller. Så det er bare snakk om å rette noen få overskrifter i ny og ne, for å få litt orden. De som har dysleksi har dysleksi, det blir noe annet. Men SLURVEfeil er irriterende!

Slurvefeil som denne, f.eks:

Overhodet ikke hissi.

Eller hadde det bare vært irriterende om den slurvefeilen sto i Emnetittelen? :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke snakk om grove feil, det er snakk om små feil og slurvefeil. Som for eksempel orddelingsfeil. Det er ikke veldig mange av dem heller. Så det er bare snakk om å rette noen få overskrifter i ny og ne, for å få litt orden. De som har dysleksi har dysleksi, det blir noe annet. Men SLURVEfeil er irriterende!

Vet du hva, det er faktisk ikke alle som har toppkarakter i norsk rettskrivning. Og når man skriver på pc, er det lett å slurve. Jeg er en av de personene som sliter med norsk rettskrivning, det har jeg gjort hele livet mitt, men jeg har ikke dysleksi, så det du sier er fornærmende.. og jeg klarer faktisk ikke se feilene mine alltid heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe - Jeg gir blanke f... i hvorfor du ikke er og aldri kommer til å bli moderator jeg, men som jeg også skriver til Huldra lenger ned her - det har også vært snakk om å åpne for at noen kan få tilgang til å rette sånt, men så vidt jeg kan se så er ikke køen av frivillige kjempelang.

Ja, og det Espen har skrevet har jeg sett. Jeg har faktisk mine grunner til å ikke kaste meg over den "jobben" (kanskje fordi jeg har tilbudt meg dette før, og fått blankt nei, hvem vet?), men det er for øvrig noen av de grunnene du gir blanke f... i, så da legger jeg den diskusjonen død :D

Jeg har forøvrig ikke kalt deg hverken ekkel eller usympatisk, jeg skreiv at jeg syns du var litt nedlatende når du klager over jobben moderatorene ikke vil gjøre, når du helt tydelig ikke har lyst til å ta på deg den rettejobben selv :wub:

Men du må gjerne kalle meg det :) Heller det enn giddalaus, i forhold til å ta på seg en rettejobb.

Eh javel? Da er tydeligvis enten Pippin&Symra eller jeg dyslektikere, for det er ikke sånn jeg forsto dette innlegget:

Hmm, jeg kan jo ikke snakke for andre enn meg selv, kan jeg vel? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi søker jo med jevne mellomrom etter nye moderatorer, men det er jo SVÆRT sjelden noen melder seg frivillig til å ta en moderatorjobb. Teamet fungerer godt idag heldigvis, men når det har vært trengt har det ikke akkurat vært en flom av kandidater.

Moderator IW

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du hva, det er faktisk ikke alle som har toppkarakter i norsk rettskrivning. Og når man skriver på pc, er det lett å slurve. Jeg er en av de personene som sliter med norsk rettskrivning, det har jeg gjort hele livet mitt, men jeg har ikke dysleksi, så det du sier er fornærmende.. og jeg klarer faktisk ikke se feilene mine alltid heller.

:wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du må gjerne kalle meg det ;) Heller det enn giddalaus, i forhold til å ta på seg en rettejobb.

Det er ikke jeg som sier at moddisene er giddalause når de ikke gidder å leite sonen rundt etter skrivefeil som kan irritere en liten del av brukerene her, det er det du som gjør :)

Hmm, jeg kan jo ikke snakke for andre enn meg selv, kan jeg vel? :wub:

Det kan du neppe, men jeg kommenterte tråden i sin helhet der du trodde jeg snakket til deg, det var også presisert at jeg siterte en annen bruker enn deg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi søker jo med jevne mellomrom etter nye moderatorer, men det er jo SVÆRT sjelden noen melder seg frivillig til å ta en moderatorjobb. Teamet fungerer godt idag heldigvis, men når det har vært trengt har det ikke akkurat vært en flom av kandidater.

Moderator IW

Men hva forventer dere av en moderator da? Det virker som det er trangt å komme igjennom når dere søker i hvert fall. :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil ikke akkurat si det er så trangt å komme gjennom. Her er det som stod forrige gang:

Vi ønsker:

Hovedsaklig en person over 18 år

Noen som har tid og mulighet til og være på Hundesonen minst 1 time hver dag. (med unntak)

Følger reglene og er høflig og vennlig.

Helst har vært aktiv en stund på Hundesonen.no

Engasjement og positivitet

Vi ønsker at du sender en liten søknad på e-post. (ikke PM)

Hva bør søknaden inneholde:

Litt om deg selv

Hvorfor akkurat du bør være moderator

Hva du kan bidra med i forumet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Vi har nå diskutert dette (jeg og moderatorene) og kommet frem til at det ikke blir aktuelt å endre emnetitler.

1. Det er ikke store feil i emnetitlene her i forhold til andre forum.

2. Vi ønsker ikke å kontrollere i den grad. Hva blir det neste? Endre skrivefeil i selve posten?

3. Rapporter emner der emnetittelen er så uforståelig at den er sjenerende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slutte å hakke på folk som ikke er så flinke som deg selv må være en god leveregel, synes jeg.

Susanne

Henger meg på denne.

Snakk om overformynderi. DET irriterer meg mer enn noen skrivefeil noensinne vil. Er du flink til å formulere deg, skriver lite feil og så videre? Flott! For deg. De fleste gjør nok så godt de kan, og når det er så stor fare for å tråkke på noens tær, syns jeg det blir veldig autoritært om noen skulle gå inn og forandre andres tråder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må jeg innrømme at jeg ofte henger meg litt opp i skrivefeil og dårlig språk, men jeg irriterer meg faktisk ikke veldig ofte over titler her inne. Jada, jeg registrerer at deling av ord er en fin ting, men det er vel faktisk stort sett det eneste jeg reagerer på også. Stort sett synes jeg folk er flinke til å lage forståelige overskrifter som forteller hva tråden handler om (dette er vel fokus fra moderatorsiden også?). Jeg har et par ganger pssst'et til TS om feil i emnetittel, men det har skjedd pr pm og jeg både håper og tror det ikke har blitt tatt ille opp.

Jeg skjønner absolutt at ikke moderatorene føler de har tid og lyst til å ta på seg jobben med "sensur" av titler! Selv om det ikke tar så mye tid å redigere en tittel så kan det fort bli mye jobb om alt skal rettes opp! Skal store bokstaver fikses? Alle skrivefeil? Kommafeil? Ting som er klønete sagt? Hvor stopper det...?? Dessuten, hvordan skal vi kunne forlange at alle moderatorer skal ha perfekt språk da? Hva hvis noe i tittel er "feil" med vilje, for å få fram et poeng? Og så ser ikke mod det og forandrer tittel til noe annet enn den var ment...? Jeg synes det er vanskelig å forutse alt som kan skje, men er redd det kan bli en del problemer og spørsmål til mod'er om hvorfor ditt og datt... Alt i alt snakker vi om mye ekstraarbeid er jeg redd, temmelig unødvendig også. I mine øyne!

Jeg synes heller folk flest skal tenke seg om en ekstra gang før de poster, sjekke at iallefall tittelen er rimelig ok og uten store skrivefeil. Klart den betyr mer enn "brødteksten" (ble vel nevnt noe om redigering i tittel kontra post tidligere her) da det er tittelen man ser først og der man skaper førsteinntrykket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry, jeg tror jeg har uttrykt meg litt krassere i denne tråden enn jeg egentlig har ment. Jeg er helt enig med de som sier at det er viktigere at alle tør å skrive enn at forumet er fritt for feil. Det er bare så uforståelig for meg at noen tror at det heter valpe show, snø bilder og hunde halsbånd. Hvor kommer det fra? Alle sier da vitterlig valpeshow, snøbilder og hundehalsbånd!? 4fvgdaq_th.gif

Men ok, heretter skal jeg gråte i stillhet over orddelingsfeil. Eller rive meg i håret og kaste pc'en ut av vinduet. Helt stille og umerkelig.

Venner igjen? cancan.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare så uforståelig for meg at noen tror at det heter valpe show, snø bilder og hunde halsbånd. Hvor kommer det fra? Alle sier da vitterlig valpeshow, snøbilder og hundehalsbånd!? 4fvgdaq_th.gif

DET kommer av engelsk det. Der deler man sammensatte ord, compound words, like ofte som man IKKE deler dem på norsk (nuh vel...). School boy, bus ticket, dog collar... Man sier ikke school -pause- boy på engelsk heller. Om 50 år så deler vi nok ordene på norsk også... og alle sier schøttkake! Oi, sorry! schøtt kake! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...