Gå til innhold
Hundesonen.no

En liten Basenjilusk :D


ipadda

Recommended Posts

Skrevet

Annika var her med "Roxy" , jeg er mildt sagt forelsket! Dæven døtte for en trygg, koselig og vanvittig sosial liten ting!

Jeg benyttet anledningen til å teste blitsen jeg kjøpte i sist uke, resultate ble slik:

IMG_9402.JPG

IMG_9422.JPG

IMG_9504.JPG

IMG_9524.JPG

IMG_9548.JPG

IMG_9599.JPG

Skrevet

Synes det er grådig urettferdig at det omtrent florerer av sånne stygge, vemmelige basenji valper på sonen... man blir jo IKKE valpesjuk da.... :D Helledussen... Basenjier er bare så utrolig vakre :D Litt basenj valpe syk ja :D

Skrevet

*Litt stolt*

Roxy er bare til å spise opp! Hun har ett av de vakreste hodene jeg noensinne har sett. Mulig jeg er innhabil, altså :D

Så flotte bilder du har tatt, Tatjana!

Likte særlig dette:

IMG_9422.JPG

Her får hun fram sine vakre små mandelformede øyner, flotte rynker/uttrykk og vakkert skårede hode med flotte paralelle linjer og god stopp, samt de utrolig søte, passe store, hetteformede ørene sine som er plassert akkuratt der de skal. Forelsket, jeg :D

Skrevet

En kjempebillig "dritt" blits

:D

kult! hvor hva hvem? Jeg vil også ha billig drittblits som er så bra

:D)

Det skulle ikke vært lov til å være så søt, jeg tror faktisk basenji (fra kingwanas såklart) har sneket seg grundig inn på "hvis jeg skal ha liten hund noen gang"-listen... :D

Skrevet

*Litt stolt*

Roxy er bare til å spise opp! Hun har ett av de vakreste hodene jeg noensinne har sett. Mulig jeg er innhabil, altså :D

Så flotte bilder du har tatt, Tatjana!

Likte særlig dette:

Her får hun fram sine vakre små mandelformede øyner, flotte rynker/uttrykk og vakkert skårede hode med flotte paralelle linjer og god stopp, samt de utrolig søte, passe store, hetteformede ørene sine som er plassert akkuratt der de skal. Forelsket, jeg :D

Hun er nydelig. Jeg er også forelsket! :D:D Det kommer sikkert flere bilder med tiden :D

kult! hvor hva hvem? Jeg vil også ha billig drittblits som er så bra

:D)

Det skulle ikke vært lov til å være så søt, jeg tror faktisk basenji (fra kingwanas såklart) har sneket seg grundig inn på "hvis jeg skal ha liten hund noen gang"-listen... :D

Skal sende deg en PM litt siden. Orker ikke finne frem tingene nuh

:D

Skrevet

Skal sende deg en PM litt siden. Orker ikke finne frem tingene nuh

:D

Du kan få lov til å sende meg link i samme slengen :D

Skrevet

Siden det tydeligvis var flere interesserte her så fant jeg frem tingen (les: Esken) :

Blitsen heter : Mecablitz 36AF-4 Digital og er av merket METZ.

Den kostet 1499,- på japanphoto, og jeg er kjempefornøyd :D Sammen med en litt lyssterk linse er den helt magisk! Bildene over her er tatt med 50mm + blitz, og jeg må ærlig innrømme at jeg er fornøyd med resultatene det ga :D

Så... LØP OG KJØP :D

Skrevet

Nå er det utrolig lenge siden jeg har vært og sagt noe her.......men når det kommer så flotte bilder av min lille "basselusk" her, må jeg jo!!

Takk, Tatijana for de flotte bildene, og hyggelig dag!

Roxy er bare helt utrolig på alle måter, ikke redd for noe, og supersosial!

På toppen har hun ett ganske så fint eksteriør, ja.... :D

Må jo innrømme at jeg gleder meg til å vise henne fram!

Og må jo, igjen, takke Liv for at Roxy er hos meg!

Hun skled flott inn sammen med Tasha og Willy, og de tre koser seg sammen!

Skrevet

Wow, fantastisk flotte bilder! Blits blir klart mitt neste kamera tilbehør kjøp :) !

Jeg har egentlig ikke likt blits noe fordi bakgrunnen alltid blir så mørk, men her ser det jo ut til å funke helt bra! Og jeg som allerede har lyssterk objektiv :D

Om man bare kunne få seg en kombi pakke med en søt liten rød basenji tispe og en blits :D

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Det var jo en himla krangel her om "etikette" for noen (mange) år siden. Mange sluttet å bruke forumet etter det, antageligvis fordi de "tapte". Ironisk nok forsvant de som vant også, så den diskusjonen var jo mye vits i 😛  Ellers er det vel som flere sier, andre arenaer og livssituasjoner har tatt over. Jeg kikker innom av og til. Blir forhåpentligvis valp i september   
    • Jeg har hunder som jeg napper hår i ørene på.  Bruker earpowder, det gjør det lettere å få tak i hårene og de slipper lettere.  Noen ganger når hårene sitter langt inne, bruker jeg veneklemme (arterieklemme) for å få de ut.  Dette får du i dyrebutikk. Håper dette kan hjelpe deg.  Hvis hunden stritter imot, må det bare trenes på, så går det fint.
    • En hundefrisør kan antageligvis hjelpe deg bedre enn en dyrlege, både med den faktiske jobben og opplæring om hvordan du gjør det selv. Har du ikke fått noe veiledning av oppdretter om tilvenning og trening på pelsstell? Hvis det er en rasehund så er det også mulig at raseklubben har klippekurs eller noen som kan hjelpe.
    • Har en ikke røykefri hund som jeg sliter med å nappe ørene på. Har sett at det er en slags saks man kan nappe det lettere på. Eller finnes det noe annet enn fingrene? Hunden jeg har stritter sånn i mot og jeg sliter virkelig siden hun er ekstremt hårsår. Jeg får ikke tak i pelsen der fordi hun vrir seg unna med kroppen og med hodet og alt. Og jeg kan ikke dra til dyrlegen hver eneste gang heller.
    • Det kommer jo an på om du ønsker å åpne og lukke port hver gang du skal kjøre inn og ut. Jeg ville nok hatt bil og kjøring utenfor gjerdet, for å unngå fare for påkjørsel av hunder.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...