Gå til innhold
Hundesonen.no

2012


Ia

  

46 stemmer

  1. 1.

    • Jeg tror det er noe tull, rett og slett!
    • Jeg vet ikke helt... Med global oppvarming og alle krigene i verden, kan vel jordas befolkning gå under når som helst?
    • Antageligvis kommer jorda til å gå under en gang, men jeg tror ikke et på grunn av en kalender.
    • Jeg tror på det, men jeg freaker ikke ut for det! Jeg nyter livet så godt jeg kan nå, jeg har antageligvis bare noen få år igjen!
    • PANIKK!


Recommended Posts

Antageligvis kommer jorda til å gå under en gang, men jeg tror ikke et på grunn av en kalender

Ja en gang, og antagelivis ikke i min generasjon. Alle planeter og stjerner dør jo tilslutt. Og om solen feks ryker så ryker jorden med.

Men jeg tror egentlig ikke jeg kommer til å bekymre seg så mye, eller egentlig tenker så mye over det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det kommer til å skje noe, men vet ikke hva.. dette er jo heftig diskutert på paranormal.no i flere år nå, så føler liksom jeg ikke har så mye mer å si. :D

Uansett er det nok ikke verdens undergang, men NOE kommer til å skje. Kanskje vi kommer til neste vibrasjonsnivå eller noe slikt (husker ikke de forskjellige teoriene om dette i farten)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mistenker at absolutt ingenting skjer den datoen, jeg... Er jo mange teorier rundt hva som kan finne på å skje, aliens/meteor/krig/menneskets økte bevissthet/regjeringene har gravd store huler under bakken/etc, og fokus er jo på at mayakalenderen slutter den datoen. Nå har jeg lest litt om dette litt sånn dann og vann og mayafolket mente ikke at menneskeheten skal gå fra a til å og så er det stopp (lineær), men at alt går i "sirkel" og at når en fase slutter så begynner en annen. Så i 2012 begynner da bare en ny fase, hva nå det skal bety... Nå sies det av mange at "noe" har forandret seg i oss mennesker de siste årene da, vi har begynt å bli mer åpne for at det finnes noe mer. Dette er tydelig med programmer som Den sjette sansen, Ghost whisperer, På den andre siden, Åndenes makt osv, og også fordi personer som Lisa Williams, Colin Fry og alle "de andre" har blitt mer akseptert. "Åndelighet" har blitt normalt og de som ikke tror på sånne ting har vel blitt færre...? Uansett så tviler jeg på at det skjer noe voldsomt dramatisk den 21. desember 2012, men hvem vet...? Blir spennende å se iallefall! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at det kommer en haug med sjeler fra en annen planet som invaderer kroppene våre for å redde oss fra å utslette oss selv, men så er det noen av oss som gjemmer oss i noen huler i Arizona og... , nei det er visst en bok jeg har lest :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PANIKK!! :D

Ingen få julegaver fra meg i 2012. Snakk om bortkasta penger når jorda går under FØR julaften. :D

Godt poeng! Skal iallefall vente med å handle til den 22.! Skulle vi, mot all formodning, fremdeles leve da så får jeg heller dra på sistelitenshopping! Eller kanskje kjøpe gassmasker, våpen og nødproviant til alle og gi dem noen dager før, sånn for å være grei...? Da får de iallefall noe de får brukt for liksom...? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha! Det er vel ikke akkurat bortkasta penger hvis vi uansett dør vel?! :D trenger jo ikke de pengene når vi er døde uansett (tror jeg ihvertfall...)! Men bortkasta TID derimot :D

Sant!

Fra nå av skal jeg bruke alt jeg har av penger og leve hver dag som den siste.

One Tree Hill på dvd og sjokolade for alle penga! For hver bryr seg vel om man er feit i himmelen? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis noen prøver å få meg ned i en bunker skal jeg love at jeg kommer til å nekte. Om jeg så blir en av de få som velger å ikke tro!

Syntes det hele er litt spennende å høre om.. men må si at jeg ikke tror en døyt på det.

Så for de som vil ha gavene sine tilsendt i bunkerne, må de bare si ifra på forhånd så jeg får gitt beskjed til Julenissen om hvor gavene skal leveres :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk

Selvfølgelig kommer jorda til å gå under! Når sola først utvider seg til en rød kjempe og sluker jorda.

Om ca 7 millioner år.Før den etterhvert krymper til en hvit dverg, og deretter slukner helt og blir en svart dverg. Akkurat som alle andre stjerner *føler seg kjedelig*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er grenser for hvor langt frem i tid det er hensiktsmessig å lage kalender, når man ikke har teknologi som vi har i dag. På et eller annet tidspunkt måtte jo Maya-kalenderen stoppe.

Kalenderen du har på veggen gjelder bare for et år av gangen, jorda går ikke under 1. januar neste år likevel.

Folk er rare. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er grenser for hvor langt frem i tid det er hensiktsmessig å lage kalender, når man ikke har teknologi som vi har i dag. På et eller annet tidspunkt måtte jo Maya-kalenderen stoppe.

Kalenderen du har på veggen gjelder bare for et år av gangen, jorda går ikke under 1. januar neste år likevel.

Folk er rare. :D

Haha! Veldig bra sagt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt poeng! Skal iallefall vente med å handle til den 22.! Skulle vi, mot all formodning, fremdeles leve da så får jeg heller dra på sistelitenshopping! Eller kanskje kjøpe gassmasker, våpen og nødproviant til alle og gi dem noen dager før, sånn for å være grei...? Da får de iallefall noe de får brukt for liksom...? :D

Kanskje det kan komme "jordagårunder salg" i desember da? Men en positiv ting med at jorda går under da, og ikke i år er at jeg jobber julaften i 2012. Så da slipper jeg det...

Haha! Det er vel ikke akkurat bortkasta penger hvis vi uansett dør vel?! :D trenger jo ikke de pengene når vi er døde uansett (tror jeg ihvertfall...)! Men bortkasta TID derimot :D

Man kan bruke pengene på seg selv FØR jorda går under da. Ha en heidundranes fest eller noe. :D

Det er grenser for hvor langt frem i tid det er hensiktsmessig å lage kalender, når man ikke har teknologi som vi har i dag. På et eller annet tidspunkt måtte jo Maya-kalenderen stoppe.

Kalenderen du har på veggen gjelder bare for et år av gangen, jorda går ikke under 1. januar neste år likevel.

Folk er rare. :D

Altså. Ikke ødelegg panikken med fornuftige ting!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan bruke pengene på seg selv FØR jorda går under da. Ha en heidundranes fest eller noe. :D

Jepp, så om folk ikke får gave av meg det året, er det kun fordi jorden ikke gikk under (ikke skyld på meg liksom). Pengene måtte jo nytes for egen del :D

Edit: Måtte rette på noe :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ikke snakk om at jorda går under i 2012 heller, men siden maya- kalenderen slutter da fryktes det at menneskeheten vil få en dramatisk endring (skummel trommevirvel).

Jeg tror ikke verden vår forsvinner om 2 år, men med tanke på at det stadig blir flere og større naturkatastrofer (det være seg klimaendringer eller tilfeldigheter) forundrer det meg ikke om vi kan oppleve store humanitære kriser i tiden fremover. og kanskje kommer en topp på disse i 2012? Jorden er overarbeidet med så mange mennesker, så om den tar en aldri så liten hevn forundrer meg ikke. Men jeg håper jo selvfølgelig at vi slipper unna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ikke snakk om at jorda går under i 2012 heller, men siden maya- kalenderen slutter da fryktes det at menneskeheten vil få en dramatisk endring (skummel trommevirvel).

Jeg tror ikke verden vår forsvinner om 2 år, men med tanke på at det stadig blir flere og større naturkatastrofer (det være seg klimaendringer eller tilfeldigheter) forundrer det meg ikke om vi kan oppleve store humanitære kriser i tiden fremover. og kanskje kommer en topp på disse i 2012? Jorden er overarbeidet med så mange mennesker, så om den tar en aldri så liten hevn forundrer meg ikke. Men jeg håper jo selvfølgelig at vi slipper unna.

Mayane har da tenkt såpass at de lar nordmennene bli, et av verdens rikeste land kan da ikke forsvinne!

Man får heller sende de som ikke har det noe bra her til en annen planet med masse "friskt gress" :)

Så blir det litt mindre mennesker på denne kloden, så jorden får reparert seg litt.. uff lurer virkelig på hvordan jorden hadde reagert om halvparten av dens befolkning bare forsvant!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om ca 7 millioner år.Før den etterhvert krymper til en hvit dverg, og deretter slukner helt og blir en svart dverg. Akkurat som alle andre stjerner *føler seg kjedelig*

WOW, fy flate. Måtte du komme med den spoileren?? Nå kommer ikke jeg til å få sove inatt iaf :)

Seriøst, nei- jeg går ikke rundt med dødsangst fordi Mayaenes kalender slutter 21. des 2012. Man har da så mye annet å bekymre seg over før den tid :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Hvorfor er det ikke snakk om 21. desember 02? I så fall skulle vi jo alle vært døde (kanskje vi ER det, men hjernen vår kødder med oss)?! :):D

Edit: Eh, LESE før man holder kjeft? :D

Hehe.. Ammetåke?

Jeg er enig med Argyros jeg.. men kanskje vi dør litt hvert år?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...