Gå til innhold
Hundesonen.no

There's Dog Hair In Everything I Do

Lemen

Recommended Posts

• Svar 52
  • Created
  • Siste svar

Jeg finner stadig vekk labradorhår blant tingene mine, selv om det er ca. 2700 kilometer mellom meg og hunden min, og selv om det er tre uker siden jeg så henne sist, og selv om alle klærne mine var nyvaskede da jeg la dem i kofferten min...

Da vi var på bryllupsreise, ble Casper passet av mine foreldre. Det var tre uker siden jeg hadde sett han, og vi var uendelig langt unne. Likevel, på NYKJØPTE klær (kjøpt der vi var), fant jeg hundehår! :whistle: Og jeg fant hundehår etter han flere år etter at han ble avlivet.. :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vi var på bryllupsreise, ble Casper passet av mine foreldre. Det var tre uker siden jeg hadde sett han, og vi var uendelig langt unne. Likevel, på NYKJØPTE klær (kjøpt der vi var), fant jeg hundehår! :ahappy: Og jeg fant hundehår etter han flere år etter at han ble avlivet.. :lol:

Her om dagen satt jeg i konversasjonstimen på språkskolen og fortalte om hunden min (vi skulle fortelle om våre hobbyer). Jeg kikket tilfeldigvis ned på bordet, og TADA - der lå det et labradorhår! :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vi var på bryllupsreise, ble Casper passet av mine foreldre. Det var tre uker siden jeg hadde sett han, og vi var uendelig langt unne. Likevel, på NYKJØPTE klær (kjøpt der vi var), fant jeg hundehår! :whistle: Og jeg fant hundehår etter han flere år etter at han ble avlivet.. :lol:

Finner fremdeles cavalier og colliepels jeg og. Helt utrolig at det går an. Er henholdsvis 3 og 2,5 år siden de døde - og jeg har flyttet to ganger. :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De siste ukene har jeg massert en del hunder, som en del av utdannelsen, og jeg kan bare konkludere med en ting: Jeg fatter ikke hvordan folk kan leve med røytehunder i huset! Jeg får helt fnatt av alt håret! De fleste hundene har jeg massert hjemme hos hundene, altså ikke her, og klærne går rett i vaskemaskinen når jeg kommer hjem, men likevel er det hår overalt :whistle: To rottiser og en fransk bulldog er massert her hjemme, og det er svarte dotter og gule stkkehår absolutt overalt..

Dette har fått meg til å forgude puddelpelsen på en helt ny måte :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant belgerhår i kopimaskinen på jobb, inni maskinen, selv om hunden ikke hadde vært i nærheten av kontoret, og jeg ikke hadde åpnet kopimaskinen før :ahappy:

Og for tiden finner jeg hvite hundehår overalt, selv om min hund er veldig svart. Mistenker at en amerikansk bc har sendt noen gaver med meg til Norge :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjefen min fant fortsatt svarte rottweilerhår i smøret 4 år etter at rottweileren hans døde.. :whistle:

Jeg har fortsatt Roya-hår på klær, håndkler, sengetøy, i skuffer, kroker, hyller, overalt, og hun flyttet for nesten et år siden..

Pelsen til Kee og Lundii merker jeg veldig lite til, men den er nok her! Den er bare så lite synlig. Kattehår derimot, er overalt..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes jeg hører om hardkokte egg som kommer ferdig med hår idem før de åpnes jeg! :whistle:

Ser nå at det ligger et pent langt hår oppå tastaturet faktisk, det sitter flere fast i stilongsen min.. og den ene hodeputen (litt rart stoff) er mørkeblå med masse hvite striper (ja! av hår!)

Og jeg syntes ikke min røyter ille i det hele tatt! Wooow.. tenke litt over neste rasevalg!

Edit: så nå at det ligger opptil flere spredt over skjermen! Hvor kommer de fra? Tja, deet vet jeg jo, men hvordan!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lille valpis røyter ikke ennå. Men vi har jo 4 langhårskatter som gjør det. Og det er hår OVERALT!! Kanskje litt for personlig det jeg sier nå, men altså, det er ikke koselig å finne kattehår i trusa altså(som er brukt) :whistle:

Og lager vi mat til noen, så er kattehår bare litt ekstra "touch", det bare følger med uansett hva vi gjør. Kattehår er såpass lett vettu, så flyr overalt.

*gleder seg til svarte belgerhår i den værste røyteperioden*.... :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det verste er, synes jeg, at hundehår ikke er det minste ekkelt lenger. I dag plukket jeg to svarte BChår ut av pølsegratengen vi hadde til middag, og fortsatte å forsyne meg :whistle: Jeg har masse hundehår under skjermen på mobilen, enda det er årevis siden mobilen var åpnet. Det er hundehår ooover alt- og det har blitt helt normalt! Jeez!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei, altså dette er egentlig ikke noe problem bare et visst familiemedlem holder ham inne om morgenen. Ellers har han program han, masse trim - får han mer så hadde han kunnet risikere belastningsskader så jeg har kuttet litt ned på det, bilturer, lek osv, her er det full rulle nesten til leggetid og utenom en tid på dagen jeg ofte trener. Han har luke og kan gå ut i hundegården som han vil når døra ut er låst (han åpner dører selv), men det er mest for å ligge der og glane eller tisse. Om han ikke har 50-100 meter å løpe på så er det nesten ingen vits med gjerde for den typen hund, en hundegård er bare en startgrop for ham. Men på det nye stedet vi flytter vil han få det sånn, med 1.5 meter høyt gjerde. Og det har vi bestemt uavhengig av dere akuratt pga denne uvanen hans med å stikke av (flytte skulle vi uansett). Før har det gått hunder fritt her i alle år, de har åpnet dørne på huset selv og gått inn og ut som de ville, og det har aldri vært noe problem, men nå har det blitt det.
    • Ikke ta ting personlig. Opplysning om gjeldende lovverk er ikke et angrep på deg. Det er mange gæmliser her som har hatt hund før det var lover mot å la hundene løpe løse. Jeg (vi) kan relatere og forstår deg. Tror ikke du er et dårlig menneske. De lovene er forholdsvis nye, de er i konflikt med tradisjonelt hundehold på bygda og de står ikke på forsiden av avisene hver dag, en må søke etter dem eller få informasjon fra andre. Det er langt mellom lovverket og gjengs oppfatning av hva som er ok blant folk flest, utenfor typiske hundemiljøer. Folk flest bare har hund og gjør som alle andre rundt som også bare har hund. Slipper dem løse overalt fordi de synes de trenger å få løpe fra seg, helt uvitende om at det ikke er lov. ..men det er altså forbudt ved lov og kan medføre bøter ved overtredelse, selv om hunden ikke lager problemer for noen. Får dere til å sette opp en god løpestreng med retractable line som reduserer faren for at hunden vikler seg inn? Om det er folk hjemme som kan høre om hunden bjeffer, i tilfelle noe skjer, så kunne en sånn kanskje vært en løsning på morgenen, om ingen har tid til å lufte hunden godt nok. (Tror jeg. Den er ikke under FULL kontroll for den KAN vikle seg ut av selen eller noe kan løsne, men.. 🤷🏼‍♀️ Bedre enn å bare slippe den løs da) Så lenge opplegget holder hunden er den under kontroll.   
    • Nå har han hundegård da, men det er litt for lite for ham, så han får gå løs når vi har oversikt. Dit vi flytter om et år er det 4 mål tomt som vi planlegger å gjerde inn, det blir noe annet. Men dette synes jeg begynner blir tåpelig. Skal jeg fortelle hele livshistorien min mens vi holder på eller skrive en roman om livet og hunden min? Høres ut som mange her ville kjøpt den boken.
    • "Det gjelder ikke min hund" er dessverre en alt for vanlig unnskyldning. Helt til den dagen det gjør det. Gjerde inn tomta, problemet løst. Selv kunne jeg aldri tenkt meg å bo uten trygg inngjerding for hund rundt boligen.
    • Dette vet jeg og hadde det vært tilfelle så hadde det vært noe helt annet, men for å repetere: det som er greia her er at et familiemedlem som ikke altid er helt enkelt å forholde seg til slipper ut bikkja om morgenen - uten tilsyn - mens jeg og et annet familiemedlem har sagt ifra om akuratt dette her flere ganger, men det går inn ene øret og ut det andre.  Og bikkja jager ikke vilt, han går og snuser i veikanten fordi andre hunder har gått der, dette begynte han med seint i vinter, det var ikke noe problem før da.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...