Gå til innhold
Hundesonen.no

There's Dog Hair In Everything I Do


Lemen

Recommended Posts

  • Svar 52
  • Created
  • Siste svar

Jeg finner stadig vekk labradorhår blant tingene mine, selv om det er ca. 2700 kilometer mellom meg og hunden min, og selv om det er tre uker siden jeg så henne sist, og selv om alle klærne mine var nyvaskede da jeg la dem i kofferten min...

Da vi var på bryllupsreise, ble Casper passet av mine foreldre. Det var tre uker siden jeg hadde sett han, og vi var uendelig langt unne. Likevel, på NYKJØPTE klær (kjøpt der vi var), fant jeg hundehår! :whistle: Og jeg fant hundehår etter han flere år etter at han ble avlivet.. :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vi var på bryllupsreise, ble Casper passet av mine foreldre. Det var tre uker siden jeg hadde sett han, og vi var uendelig langt unne. Likevel, på NYKJØPTE klær (kjøpt der vi var), fant jeg hundehår! :ahappy: Og jeg fant hundehår etter han flere år etter at han ble avlivet.. :lol:

Her om dagen satt jeg i konversasjonstimen på språkskolen og fortalte om hunden min (vi skulle fortelle om våre hobbyer). Jeg kikket tilfeldigvis ned på bordet, og TADA - der lå det et labradorhår! :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vi var på bryllupsreise, ble Casper passet av mine foreldre. Det var tre uker siden jeg hadde sett han, og vi var uendelig langt unne. Likevel, på NYKJØPTE klær (kjøpt der vi var), fant jeg hundehår! :whistle: Og jeg fant hundehår etter han flere år etter at han ble avlivet.. :lol:

Finner fremdeles cavalier og colliepels jeg og. Helt utrolig at det går an. Er henholdsvis 3 og 2,5 år siden de døde - og jeg har flyttet to ganger. :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De siste ukene har jeg massert en del hunder, som en del av utdannelsen, og jeg kan bare konkludere med en ting: Jeg fatter ikke hvordan folk kan leve med røytehunder i huset! Jeg får helt fnatt av alt håret! De fleste hundene har jeg massert hjemme hos hundene, altså ikke her, og klærne går rett i vaskemaskinen når jeg kommer hjem, men likevel er det hår overalt :whistle: To rottiser og en fransk bulldog er massert her hjemme, og det er svarte dotter og gule stkkehår absolutt overalt..

Dette har fått meg til å forgude puddelpelsen på en helt ny måte :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant belgerhår i kopimaskinen på jobb, inni maskinen, selv om hunden ikke hadde vært i nærheten av kontoret, og jeg ikke hadde åpnet kopimaskinen før :ahappy:

Og for tiden finner jeg hvite hundehår overalt, selv om min hund er veldig svart. Mistenker at en amerikansk bc har sendt noen gaver med meg til Norge :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjefen min fant fortsatt svarte rottweilerhår i smøret 4 år etter at rottweileren hans døde.. :whistle:

Jeg har fortsatt Roya-hår på klær, håndkler, sengetøy, i skuffer, kroker, hyller, overalt, og hun flyttet for nesten et år siden..

Pelsen til Kee og Lundii merker jeg veldig lite til, men den er nok her! Den er bare så lite synlig. Kattehår derimot, er overalt..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes jeg hører om hardkokte egg som kommer ferdig med hår idem før de åpnes jeg! :whistle:

Ser nå at det ligger et pent langt hår oppå tastaturet faktisk, det sitter flere fast i stilongsen min.. og den ene hodeputen (litt rart stoff) er mørkeblå med masse hvite striper (ja! av hår!)

Og jeg syntes ikke min røyter ille i det hele tatt! Wooow.. tenke litt over neste rasevalg!

Edit: så nå at det ligger opptil flere spredt over skjermen! Hvor kommer de fra? Tja, deet vet jeg jo, men hvordan!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lille valpis røyter ikke ennå. Men vi har jo 4 langhårskatter som gjør det. Og det er hår OVERALT!! Kanskje litt for personlig det jeg sier nå, men altså, det er ikke koselig å finne kattehår i trusa altså(som er brukt) :whistle:

Og lager vi mat til noen, så er kattehår bare litt ekstra "touch", det bare følger med uansett hva vi gjør. Kattehår er såpass lett vettu, så flyr overalt.

*gleder seg til svarte belgerhår i den værste røyteperioden*.... :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det verste er, synes jeg, at hundehår ikke er det minste ekkelt lenger. I dag plukket jeg to svarte BChår ut av pølsegratengen vi hadde til middag, og fortsatte å forsyne meg :whistle: Jeg har masse hundehår under skjermen på mobilen, enda det er årevis siden mobilen var åpnet. Det er hundehår ooover alt- og det har blitt helt normalt! Jeez!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Så herlig at ferien din har begynt, og at du og hunden din skal nyte den sammen! Det høres ut som dere kommer til å få masse kvalitetstid sammen, noe som er så viktig. Når det gjelder naboene og hundevennen din, det er jo flott at de har så mye tillit til deg, men jeg skjønner godt at du ikke vil overta flere hunder! Det er jo en stor forpliktelse, og det er viktig å kjenne sine egne grenser. Håper dere får en fantastisk ferie sammen, du og hunden din! ❤️
    • Odin var også dement mot slutten, og det var tøft. Han hadde ikke samme uroen, han var bare forvirret, og ville være inntil oss hele tiden (nok en kombinasjon av døvhet/blindhet også). Vi fikk Eldepryl hos Renate Nydal, det hjalp litt en stund på uroen, men ikke store forandringer. Kan være verdt forsøket.
    • Du kan ta pulsen ved å kjenne på blodåren som går ned på innsiden av låret.
    • Frøkna her begynner å bli dement, og det er utrolig vanskelig å forholde seg til. Så snart det er "dødtid" hjemme begynner hun enten å vandre frem og tilbake, eller å gå i ring. Hvis jeg avbryter henne og tar henne med ut på tur eller trening "våkner" hun og er seg selv igjen, men hun må altså ha mental input hele tiden for å ikke gå inn i disse tvangshandlingene. Jeg antar at det i stor grad skyldes kjedsomhet og uro, men ettersom hun har en ødelagt skulder er det ikke mulig å gå lange turer med henne heller. Lite fysisk aktivitet bidrar helt sikkert til problemet. Hun går på Karsivan, men synes ikke det hjelper så veldig. Det er ikke noe særlig til livskvalitet sånn som hun har det nå, men jeg kan jo ikke underholde henne konstant. Er det noen som har hatt dement hund som har noen tips til hva jeg kan gjøre for henne? Andre typer medisiner som hjelper?
    • Jeg vet ikke hvordan det skilles mellom de ulike dachsrasene, men avlsrådet i raseklubben vil kunne hjelpe deg med dette. Jeg ser ingen grunn til at det skulle bli komplikasjoner hvis begge er friske, men det er mange andre hensyn å ta før man velger å avle, så ta kontakt med avlsrådet og be om hjelp der.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...