Gå til innhold
Hundesonen.no

Gåte tråd


Akita

Recommended Posts

  • Svar 327
  • Created
  • Siste svar

Nå må det vel være åpent for andre å legge ut en ny gåte? Har tross alt gått tre dager nå, og gåten var vel forøvrig ingen gåte engang.

Ja, vi sier det :)

Ola Nordmann kjørte hjemover i sin raske sportsbil. I setet ved siden av ham, satt Lille Ola, sønnen hans.

Nordmann mister kontrollen over kjøretøyet og i stor fart kolliderer han med fjellveggen. Nordmann blir drept på stedet, men hans sønn, Lille Ola, overlever, men er hardt skadet.

I full fart blir gutten fløyet til sykehuset med luftambulansen, og på sykehuset er operasjons-teamet klart til en vanskelig oppgave. Legen, som er på vakt, kikker på Lille Ola, gir fra seg et gisp, og sier:

“Jeg beklager veldig, men her må noen andre overta. Det er min sønn som skal opereres.”

Hvordan henger dette sammen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må det vel være åpent for andre å legge ut en ny gåte? Har tross alt gått tre dager nå, og gåten var vel forøvrig ingen gåte engang.

Ja, vi sier det :)

Ola Nordmann kjørte hjemover i sin raske sportsbil. I setet ved siden av ham, satt Lille Ola, sønnen hans.

Nordmann mister kontrollen over kjøretøyet og i stor fart kolliderer han med fjellveggen. Nordmann blir drept på stedet, men hans sønn, Lille Ola, overlever, men er hardt skadet.

I full fart blir gutten fløyet til sykehuset med luftambulansen, og på sykehuset er operasjons-teamet klart til en vanskelig oppgave. Legen, som er på vakt, kikker på Lille Ola, gir fra seg et gisp, og sier:

“Jeg beklager veldig, men her må noen andre overta. Det er min sønn som skal opereres.”

Hvordan henger dette sammen?

Han e homs vel! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gawd, jeg suger på gåter, så Google fikk hjelpe meg litt. :)

"There was once a college that offered a class on probability applied to the real world.

The class was relatively easy, but there was a catch. There were no homework assignments or tests, but there was a final exam that would have only one question on it.

When everyone received the test it was a blank sheet of paper with a solitary question on it: "What is risk?"

Most students were able to pass, but only one student received 100% for the class! Even stranger was that he only wrote down one word!

What did he write?"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lost jeg... må enten ha litt hjelp eller så må jeg jukse (og det er jo ikke gøy!)...

Er det et sånn "aaaaah, selvfølgelig" svar eller er det et "seriøst" svar?

Begge deler? :blink: Men kanskje mer det første - det er i og for seg ikke en tilstand, eller et substantiv, eller en aktivitet, eller noe slikt. Også er det et veldig kort ord, som er mye brukt i det engelske språket!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gawd, jeg suger på gåter, så Google fikk hjelpe meg litt. :blink:

"There was once a college that offered a class on probability applied to the real world.

The class was relatively easy, but there was a catch. There were no homework assignments or tests, but there was a final exam that would have only one question on it.

When everyone received the test it was a blank sheet of paper with a solitary question on it: "What is risk?"

Most students were able to pass, but only one student received 100% for the class! Even stranger was that he only wrote down one word!

What did he write?"

"This", eller "dette"?

:D

Liksom, er risikofylt å bare skrive et ord og levere inn på eksamen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...