Gå til innhold
Hundesonen.no

Gåte tråd


Akita

Recommended Posts

Wohooooo! :icon_cry:

Oki... Roger og lillesøster Torunn er stadig i tottene på hverandre og nå har mamma Rita blitt lei av å skille dem hele tiden. Hun bestemmer seg derfor for å gi begge to time-out og plasserer dem begge på samme avispapir, men de kan ikke berøre hverandre. Hvordan fikk hun til dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 327
  • Created
  • Siste svar

Wohooooo! :icon_cry:

Oki... Roger og lillesøster Torunn er stadig i tottene på hverandre og nå har mamma Rita blitt lei av å skille dem hele tiden. Hun bestemmer seg derfor for å gi begge to time-out og plasserer dem begge på samme avispapir, men de kan ikke berøre hverandre. Hvordan fikk hun til dette?

Det er en dør mellom dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne må vel være litt vanskelig vel...

Grunnen til at disse ordene er skrevet her, er at de har noe til felles. Klarer du å finne ut hva som er fellesnevneren for dem?

Ordene er:

STUDENT - DEFINITIV - FØRST - SNOP - AFGHANISTAN.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I alle ordene er det tre bokstaver, som står etterhverandre - disse er i alfabetisk rekkefølge. Riktig ?

(crappy forklaring, I know.. :whistle: Får skylde på klokka :icon_cry: )

STUDENT (stu) - DEFINITIV (def) - FØRST (rst) - SNOP (nop) - AFGHANISTAN (fgh) :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I alle ordene er det tre bokstaver, som står etterhverandre - disse er i alfabetisk rekkefølge. Riktig ?

(crappy forklaring, I know.. :whistle: Får skylde på klokka :blink: )

STUDENT (stu) - DEFINITIV (def) - FØRST (rst) - SNOP (nop) - AFGHANISTAN (fgh) :icon_cry:

Riktig :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yes! hihi :icon_cry:

Umm.. her kommer en annen en :whistle::

Etter et mislykket forsøk på lommetyveri ble tre mistenkte anholdt og fremstilt i forhørsretten. Etter noen forsøk på å kaste skylden på hverandre uttalte de tre anholdte seg i rask rekkefølge på følgende måte:

A: "B lyver!"

B: "C lyver!"

C: "Både A og B lyver!"

Hvem snakket sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelp det var vanskelig.. Jeg tror B og A snakker sant, siden C skylder på begge to. Ikke noe logisk med det da ;) Nei huff jeg aner ikke.

c siden han sa at både a og b lyver.

Nope, ingen riktige svar ennå!

Kan fortelle dere at det bare er en som snakker sant, da! ;)

Det er eeeegentlig ganske logisk, hvis man bare tenker litt utenfor boksen :)

Legger den ut en gang til siden det ble en nye side nå ;)

---

Etter et mislykket forsøk på lommetyveri ble tre mistenkte anholdt og fremstilt i forhørsretten. Etter noen forsøk på å kaste skylden på hverandre uttalte de tre anholdte seg i rask rekkefølge på følgende måte:

A: "B lyver!"

B: "C lyver!"

C: "Både A og B lyver!"

Hvem snakket sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nope, ingen riktige svar ennå!

Kan fortelle dere at det bare er en som snakker sant, da! ;)

Det er eeeegentlig ganske logisk, hvis man bare tenker litt utenfor boksen :)

Legger den ut en gang til siden det ble en nye side nå ;)

---

Etter et mislykket forsøk på lommetyveri ble tre mistenkte anholdt og fremstilt i forhørsretten. Etter noen forsøk på å kaste skylden på hverandre uttalte de tre anholdte seg i rask rekkefølge på følgende måte:

A: "B lyver!"

B: "C lyver!"

C: "Både A og B lyver!"

Hvem snakket sant?

Hvis A er den som snakker sant vi det si at det B sier er usant. B sier at C lyver når han sier at både A og B lyver, mao kan A være den som snakker sant. B kan ikke si at C lyver uten å samtidig si at h*n selv lyver... C sier at både A og B lyver og det vil mao si at B snakker sant når han sier at C lyver og da blir det også feil. Så jeg sier at A snakker sant! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. ;)

Hvis det bare er en som snakker sant må jo det være A? For hvis C lyver, da må jo A og B snakke sant, men det går ikke siden bare en snakker sant. Derfor lyver B, for det har A sagt, ikke sant? :)

Edit: For treig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wrooong.. :);)

ergo skjønner dere jo hvem det er som snakker sant... Men setter spoiler på likevel ;)

B snakker sant

1. Lyver C, snakker B sant, og A lyver.

2. Snakker C sant, lyver både A og B (ifølge Cs utsagn), men da vil A snakke sant. Det fører til en motsigelse, og C kan ikke snakke sant.

førstemann til å legge inn ny gåte! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

førstemann til å legge inn ny gåte! ;)

Da slenger jeg inn en...

En hund er festet med en 1,5 m lang kjetting til en bolt som er fastslått i jorden. Den sitter bom fast. Så kommer eieren ut og kaster et stykke kjøtt 2,9 m ifra hunden, men hunden klarer fint å ta det. Hvordan?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da slenger jeg inn en...

En hund er festet med en 1,5 m lang kjetting til en bolt som er fastslått i jorden. Den sitter bom fast. Så kommer eieren ut og kaster et stykke kjøtt 2,9 m ifra hunden, men hunden klarer fint å ta det. Hvordan?

Hunden står på motsatt side av bolten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er riktig og hunden har da 3meter å gå på ;)

;)

Siden jeg ikke kan noen gåter så ble det en jeg fant på nett. Rimelig sikker den ikke har vært i tråden tidligere.

Jeg er noe som ikke er noe, men alikevell har jeg et navn.

Noen ganger er jeg høy og noen ganger er jeg liten.

Jeg deltar i dine samtaler, og jeg deltar når du bedriver sport,

og jeg spiller hver eneste kamp.

Hva er jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

;)

Siden jeg ikke kan noen gåter så ble det en jeg fant på nett. Rimelig sikker den ikke har vært i tråden tidligere.

Jeg er noe som ikke er noe, men alikevell har jeg et navn.

Noen ganger er jeg høy og noen ganger er jeg liten.

Jeg deltar i dine samtaler, og jeg deltar når du bedriver sport,

og jeg spiller hver eneste kamp.

Hva er jeg?

aktivitet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wrooong.. :):)

ergo skjønner dere jo hvem det er som snakker sant... Men setter spoiler på likevel :)

B snakker sant

1. Lyver C, snakker B sant, og A lyver.

2. Snakker C sant, lyver både A og B (ifølge Cs utsagn), men da vil A snakke sant. Det fører til en motsigelse, og C kan ikke snakke sant.

førstemann til å legge inn ny gåte! :)

Skjønte det aldeles ikke! *fortomle seg selv ut av tråden*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg skjønner. Jeg synes på en måte ikke at 3/6 med C (uten forkalkninger) er så ille, men jeg har sett på fryktelig mye hunder i det siste. Mulig jeg har sett meg blind og at jeg må stikke fingeren i jorda
    • Jeg tenker at hvis du må velge mellom de ulempene, og heller få en mindre risiko for de senere, så ville jeg ventet. Ja, tidsmessig er det optimalt, men det er snakk om litt tilrettelegging bare. Jeg vet ihvertfall at om jeg hadde stått der med en 4 år gammel hund enten skuddredd eller med HD, og hadde hatt disse valgene, så ville jeg angret på å ikke bare ha ventet noen måneder. Noen garanti er det såklart aldri. Om du kan leve med en skuddredd hund som ikke kan brukes til det den er tenkt til, så ville jeg gått for det. HD går utover helsa og hverdagen til hunden i mye større grad.
    • For å være ærlig: Jeg ville stått over begge kullene. Det er ganske kjipt å sitte med hund om to/tre år som viser tegn på sjukdom som du kunne vært uten om du ikke hadde hatt dårlig tid.  Både skuddreddhet og leddsjukdom kan korte ned/stoppe både konkurranse og redningsplaner. Vent til det kommer et kull hvor du heller blir misfornøyd med noe som ikke kan være fysisk/psykisk begrensende. For eksempel farge og kjønn. 
    • Du kan sikkert litt om massasje og sånt allerede? Vi hadde regelmessig fysioterapeut på våre, en gang i mnd. Lakseolje, og etterhvert Cartrophen (lite effekt) og Librela (heller ikke mye effekt, men startet antageligvis for sent). Greia med disse smertebehandlingene for artroser er visst at man skal begynne å bruke dem før det har fått utviklet seg noe særlig. Pass på at hunden er varm såklart, back on track kan hjelpe (tantes gamle hunder har hatt det over natten, med opptrening). 6 tenner! Au!
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...