Gå til innhold
Hundesonen.no

You dawg!

Mari

Recommended Posts

• Svar 122
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Soppen da,Baghera som stygg??? :o Han er fineste styggingen han :lol:

Weeeell, jeg snakka om det på festen i går, at jeg tror ikke jeg trenger å sende inn bilder av noen av mine til "Norges fineste hund"-konken til VG, akkurat. :wub:

Skrevet

Weeeell, jeg snakka om det på festen i går, at jeg tror ikke jeg trenger å sende inn bilder av noen av mine til "Norges fineste hund"-konken til VG, akkurat. :wub:

Tøys og tull og tøv og alt det der.Send inn fortell litt om hvordan de er og seieren er deres :D

Skrevet

Guu, så artige bilder! :wub:

Dette er ikke av min hund, men det er så konge at det må få være med alikevel. :D

4318285559_9d8cdec55f_o.jpg

Skrevet

Dette er ikke av min hund, men det er så konge at det må få være med alikevel. :D

Jeg kreperer av latter! :D:D Genialt!

Skrevet

haha, fantastiske bilder :wub: Har et par "blinkskudd" jeg også av mine "vakre" hunder:

IMG_0570.jpg

rar-1.jpg

DSCF2800.jpg

rar.jpg

rar1.jpg

rar2.jpg

Er han blanda med bulledyr i tillegg?? :D

rar3.jpg

Og "søte" Bali har mange fine løpebilder:

minsket0000.jpg

minsket16-4.jpg

minsket00-1.jpg

Skrevet

Hahaha! Utrolig mange bra bilder :D

og endelig en kategori hvor 'Grisen' (også tidvis kalt Priscilla, antatt art canis lupus familiaris) kan briljere :D men når jeg prøver å legge ut bilder blir de bare kjempestore (uansett størrelse på fila, de blir like store med dårligere oppløsning hvis jeg komprimerer de) og så blir de fordreid så de blir smalere?? :wub:

Skrevet

Takk :D Men det spørs om ikke du skifter mening etter å ha sett disse. :D:wub:

powerpuff2.jpg

Nå fant jeg ikke helt det ideelle bildet, menne.... han ligner jo noget på denne karen løpende :D

ice-age-dawn-of-dinosaurs-iphone-game-review-150x150.jpg

Skrevet

Obligatoriske løpe-mot-kamerabilder:

PB291105.jpg

sita_spring-1.jpg

sita_spring2-1.jpg

Her vet jeg ikke helt hva som skjedde, men vakkert ble det ikke :D

IMG_0184.jpg

Sita er skikkelig lite fotogen, og attpåtil hater hun å bli tatt bilde av. Noe blant andre LolaP og ToneS her inne har erfart.. :wub: Det spørs om det ikke har en direkte sammenheng med fotoivrige eiere som ikke har kutta ut når hun har blitt sur. Ergo: picturetime=gjøre seg rar i trynet-time.

Det er veldig sjeldent vi får et bilde slik hun er og ser ut, fordi hun alltid skaper seg sånn og blir rar i ansiktet. Som regel er det noe i denne duren, med rare lepper:

IMG_0182.jpg

Det er godt hun har en sjarmerende personlighet, for det er nok ikke så mange andre enn vi som er glade i henne som kan synes at hun er søt.. :D (Men en sjelden gang er vi heldige da, så jeg tar meg den frihet å vise snuppa mi som normal også. Bittelitt søt vel? :D )

PA170729JPG.jpg

Skrevet

trudde ikke jeg hadde stygge bilder av Hiro, men måtte lete nå og da ploppet det opp veeeeeeldig mange. Han er kanskje ikke direkte stygg, men han ser fryktelig dum ut.

vinter052.jpg

vinter125-1.jpg

snartjul094-1.jpg

snartjul093.jpg

snartjul092-1.jpg

snartjul091.jpg

snartjul096-1.jpg

snartjul097.jpg

snartjul113.jpg

snartjul117.jpg

snartjul127.jpg

jul2008055.jpg

jul2008059.jpg

Skrevet

Det obligatoriske:

0024.jpg

Som Hannibal:

0020.jpg

Generelt Pitbull-Tulla:

0028.jpg

(And the list goes on and on and on and... - alle disse bildene er fra samme tur, så jeg tror jeg lar de tale for seg selv..)

Eller nei, her er ett par til jeg fant mens jeg lette etter bilder av Aynï:

_MG_2837.JPG

Og hun gjentar, denne gangen med tungen krøllet andre vei:

_MG_1162.JPG

Aynï:

image-upload-182-724385.jpg

Kopi+av+_MG_1587.JPG

_MG_1539.JPG

Skrevet

Boris er som oftest ganske kul når jeg finner frem kamera.. Han stiller seg opp og gjør seg så mandig som han bare kan :wub: finingen :D

Meeeeeeen.. man kan ikke alltid være like heldig:

Romjulsbilder001.jpg

bori.jpg

KopiavValpermedmer3aug121.jpg

Kopiavuke10063.jpg

KopiavBorismidtfeb037.jpg

KopiavBoris3012-07026.jpg

Borisblogg013.jpg

Skrevet

Tror jeg har sett det trynet der i Predator filmene :D Get in da choppa!

Skrevet

Takk :D Men det spørs om ikke du skifter mening etter å ha sett disse. :D:wub:

powerpuff2.jpg

powerpuff1.jpg

IMG_7631a.jpg

:D

Nope, skifter ikke mening. Han er fremdeles en aldeles bedårende hund. De to øverste kan med litt godvilje være sammenlignbare med en del bilder jeg har av min røde nemlig :D

Og det nederste bildet kan han jo ikke noe for, der er det jo "tidligere" eier som har fiklet med påkledningen *lol*

Gjett om jeg gleder meg om noen dager, da kommer det eierskiftepapirer til meg i posten og jeg blir den lykkelige eier av en IS jeg kan bruke i par-klasse med "Den Røde Baron" *flir*

Skrevet

4316733360_81301ccd7e.jpg

4293795446_1e8d2501e0.jpg

3865547176_78fe48171b.jpg

3665901798_cf6a9da524.jpg

"vart du skræmt no?"

3665900962_7d823a1d06.jpg

My prøver å snuble dvergpinscher med tunga under fart

3575078844_f9c1fbe965.jpg

"Æ vil ikkje ligg i ro, æ vil ta bailln som trilla der jooooo.."

2517449972_ae43d7a55f.jpg

Baby-My <3

3488387015_8fc5b9cdc9.jpg

.. Baby-My litt over et år senere :wub:

3253501429_cc9253ff0e.jpg

Frisbee-travløp er den nye sporten!

3301267654_b22f42d1c1.jpg

Samme med aussie-gliding igjennom lufta.

3317376104_c7b3171f9e.jpg

Fiiine saken

3274982258_178364000b.jpg

Emma er ikke helt sikker på hva snø er godt for

3398846017_2ab76416d4.jpg

kanonkula

3559455817_f414152ef7_o.jpg

Ehm...

3560271020_6dfe4d7d87.jpg

Skrevet

Nå fant jeg ikke helt det ideelle bildet, menne.... han ligner jo noget på denne karen løpende :devilbanana:

ice-age-dawn-of-dinosaurs-iphone-game-review-150x150.jpg

*Host* *Kremt*

Joda, den sammenligningen har jeg sett før... :icon_redface:

:D:lol:

*Fornærmet*

Nope, skifter ikke mening. Han er fremdeles en aldeles bedårende hund. De to øverste kan med litt godvilje være sammenlignbare med en del bilder jeg har av min røde nemlig :lol:

Og det nederste bildet kan han jo ikke noe for, der er det jo "tidligere" eier som har fiklet med påkledningen *lol*

Gjett om jeg gleder meg om noen dager, da kommer det eierskiftepapirer til meg i posten og jeg blir den lykkelige eier av en IS jeg kan bruke i par-klasse med "Den Røde Baron" *flir*

Hum, hum. *Holde godt fast på rødtoppen sin*

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...