Gå til innhold
Hundesonen.no

Kamphund - når kan man føle seg trygg?

Rilla

Recommended Posts

Kamphund? Næææh, Hunden min er vel ingen kamphund, bullegulle, passer bedre til hverdags! Skjønt det hender jeg synes hun er bullshit, men det er heldigvis sjelden...

Husker for mange år siden når vi hadde amstaff dagen jeg, noen kan jo undre seg over hvordan vi alle overlevde denne dagen, med så mange gærne bikjer samlet på en liten plass! Men det hadde egentlig vært ett fint sted for å bli kjent med rasen på en positiv måte, er jo som kjent mindre og mindre amstaffer nå, men staffer blir det jo stadig flere av (lukter jeg en invasjon?) og det må da være mulig for disse som er så redde å stikke snuta innom miljøet, så dere kan bli kvitt frykten deres! Det er jo ikke noe særlig å gå rundt å være redd...

Ellers er jeg værken narkoman, kriminell eller noe annet fryktelig rart no, og føler det er ganske urettferdig å bli satt i disse kategoriene fordi jeg har en bullehund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...
  • Svar 259
  • Created
  • Siste svar

dogo argentino er en jakthund bare så det er sagt.

og definisjonen på en kamphund er "en hund som har blitt trent opp til kamper mot andre hunder eller dyr". altså en hund som et individ, ikke en hel rase.

man er alltid skeptisk til ting man ikke kjenner til. og media er flinke til å bygge opp under fordommene til folk..

når en "kamphund" gjør utfall mot en annen hund så er ******* løs. men når en hvilken som helst annen rase gjør utfall er det ingen som bryr seg :whistle: merkelig det der..

det er nok eierne det til syvende og sist ligger på, ikke rasen. menneskene ødelegger rasene.. Ingen hund velger å bli en "kamphund". Hunden blir som eieren former den til, stort sett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og definisjonen på en kamphund er "en hund som har blitt trent opp til kamper mot andre hunder eller dyr". altså en hund som et individ, ikke en hel rase.

Og pr samme definisjon er ikke en drever eller gordon setter en jakthund heller, hvis den bor i Holmenkollåsen og bare tusler små båndturer med den pelskledde mamsen sin.

det er nok eierne det til syvende og sist ligger på, ikke rasen. menneskene ødelegger rasene.. Ingen hund velger å bli en "kamphund". Hunden blir som eieren former den til, stort sett...

Selvsagt, og oppdretterne har ingenting de skulle ha sagt heller. Det er derfor alle raser ser helt like ut, dachser er like grand danoiser, elghunder er like mopser, og alle vet at en bulldog er til forveksling lik en italiensk mynde. At de har de eksakt samme mentale egenskapene er følgelig helt naturlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hahaha, saklig :icon_confused:

Lotta er kjent for å trolle rundt uten at moderatorer bryr seg noe særlig, så ikke tenk for mye på det. :wub:

- - - - -

Inviterer samtlige skeptikere til å ta turen ned til Kennelen våres på Notodden for å se disse fryktlige kamphundene, om de er så ille som det sies her i tråden! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...

Hater virkelig ordet kamphund. En kamphund er et INDIVID som blir trent til å sloss. Kamphund har ikke noe med rase å gjøre. Det er fælt at folkt tenker slik. Grunnen til at f. eks pitpull er blirr så fryktet er fordi de ser skumle ut, unge gutter som vil la hunder sloss velger av og til disse fordi de er skumle. Samme med rotweileren. Mange Rottiser som er skumle, aggressive og lite trente som har en ung gutt til eier. Men det er da enda flere snille, rolige og lydige rottiser forde de fleste som kjøper rottiser vet hva de går til. Pitpullen er forresten den mest brukte familiehunden i USA, veldig hegiven og god med barn.

Lurer på om du setter mennesker i bås slik. Er alle muslimer voldteksmenn? Alle øst europeeretyver? OSV

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så mye jeg har lyst å skrive.. men jeg gidder ikke for jeg er drittlei av å forklare.

Men en ting, kampund? en rase kan ikke betegne som kampund.. En golden kan også trenes som kamphund :D

Derimot forsto jeg jo hvilke raser du mente. Jeg digger de rasene, og amstaff skal jeg ha i fremtiden igjen, det passet seg bare ikke nå. Jeg har hatt engelsk også, og koseligere hunder skal du lete lenge etter!

Min søster hadde også pittbull, og fy **** så blodtørstig og slem hun var!

bare se :D

IMG_3462.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

amstaff skal jeg ha i fremtiden igjen, det passet seg bare ikke nå.

Det passer seg vel ikke før du har flyttet ut av Norge egentlig.. Med tanke på at amstaffen er forbudt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette minner meg om noe jeg fant på nett en gang

"If you are an owner of a dog that belongs to a 'dangerous breed' category and you also have a child or a visiting small child please take this as a warning.

Don't leave your dog with a small child unattended under any circumstances!

Only one little moment was enough for the following to happen. See the photo below ...."

9931_145808771894_576266894_3124879_2157928_n.jpg

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hater virkelig ordet kamphund. En kamphund er et INDIVID som blir trent til å sloss. Kamphund har ikke noe med rase å gjøre. Det er fælt at folkt tenker slik. Grunnen til at f. eks pitpull er blirr så fryktet er fordi de ser skumle ut, unge gutter som vil la hunder sloss velger av og til disse fordi de er skumle. Samme med rotweileren. Mange Rottiser som er skumle, aggressive og lite trente som har en ung gutt til eier. Men det er da enda flere snille, rolige og lydige rottiser forde de fleste som kjøper rottiser vet hva de går til. Pitpullen er forresten den mest brukte familiehunden i USA, veldig hegiven og god med barn.

Lurer på om du setter mennesker i bås slik. Er alle muslimer voldteksmenn? Alle øst europeeretyver? OSV

veldig enig med deg i det :D

Herlig bilde, hahaha..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gud hvor lei jeg er av å høre dette maset om barnevennlige pitbuller!

:D du er ikke alene! De fleste vet da att disse dyra er sosiale dyr?! De MÅ jo være det, ellers hadde de jo ikke vært håndterbare med en dash hundeaggressivitet. Nei, er det noen jeg tør slippe ungene bortil er den type hund, uten tvil. Bikkjene derimot er jeg mer forsiktig med. Det pga bitter erfaring, flere ganger. Men er som flere sier, det er pga eier som ikke helt er moden for en slik type hund, for man kan ikke stikke under en stol at denne type hund har mer av dette i seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gud hvor lei jeg er av å høre dette maset om barnevennlige pitbuller!

Gud hvor jeg er lei av å høre dette maset om blodtørstige pit buller!

...ok. Hvem av oss vant? :rolleyes2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noe med rykter altså. Jeg fikk høre rykter om en (eks)narkoman som bor i området og har en rottweiler som visst nok er enten oppdratt helt feil, eller hundeaggressiv.

Jeg har sjeldent møtt ham, evt. isåfall på avstand. Men igår kom han gående imot meg, på et smalt fortau. Jeg tenkte at jeg skulle gi både hund og eier en sjanse før jeg trodde på det jeg hadde hørt, og gikk "confident" (glemt norsk ord) videre bortover. Og det eneste hunden hans gjorde var å logre litt ekstra, uten engang å trekke i båndet (den fortsatte altså en helt fin fvf).

Det jeg tenker etter denne episoden er at jeg er glad jeg så på denne ekvipasjen som jeg ville alle andre. For jeg tror kanskje resultatet hadde vært litt annerledes om jeg hadde blitt kjempenervøs, dratt Tinka til meg, evt. løftet henne opp. Nei, man må se på hver eneste hund og eier som de individuelle individene de er :rolleyes2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er veldi skuffet og lei meg for meg og alle andre med "kamp" hunder. klart noen raser blei avlet til kamp, men det er jo avlet vekk nå i år 2010.

Min er kjempesnille me familien og barn.

Men det er nå bare min meining

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er veldi skuffet og lei meg for meg og alle andre med "kamp" hunder. klart noen raser blei avlet til kamp, men det er jo avlet vekk nå i år 2010.

Min er kjempesnille me familien og barn.

Men det er nå bare min meining

Pass på hvordan du formulerer deg, for i hovedsak så er jo en kamphund en hund som kjemper mot andre hunder, ikke mennesker (da ville det vært en politihund el.lig.). Så det er bedre om du legger vekt på hvor snill den er med andre hunder, eller er den ikke det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*jada kommer, må få frisk hest først så blir det fart i sakene* Altså hva slags manerer er det på demses.. snakke sånn til kondisjonerte godseiere på høifiellet.. Hrmpf. Forøvrig må du tenke på at mange raser som daks, scheafer og chiuaua som har onde og slemme eiere som kan tenkes å trene de opp til kamp særlig mot mennesker..

Beklager jeg klarer ikke ta denne tråden eller mange av innleggende her seriøst.. Jeg flirer så mye at jeg er overbevist om at det må være trollstreker.

Helt klart noen trollstreker! Måtte bare ha en unnskyldning til å gjenta det uttrykket...kan jeg låne det av deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Helt klart noen trollstreker! Måtte bare ha en unnskyldning til å gjenta det uttrykket...kan jeg låne det av deg?

Stæl i vei :rolleyes2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Jeg skal la hundene tale for seg jeg. Har mange flere om ønskelig.

Bøyer meg i støvet. NYDELIG raser er de!

Jeg er faktisk mer redd chihuahua enn staff... Overavla chihuahua skal du IKKE spøke med :whistle:

Aldri selv opplevd negativt med "kamphund" rasen. Har hørt om en hund som var litt smågal, men det er oppdretters intense avl sin skyld.

Skal selv få meg en "kamphund"... Shar Pei :icon_cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror problemet til H.I er at hun er redd de rasene, derfor hun ikke vil ha de løs. :whistle:

For og kalle de kamphunder fordi noen tullinger i USA bruker de til det, ja i Norge å vet det :whistle:

Men i teorien kan du faktisk avle en hvilken som helst rase til og drepe. Det er jo bare og trene på akkurat det. :wave:

Men når det er sagt er det ingenting jeg misliker mer enn små uoppdragne gneldre bikkjer. :icon_cry: Virker som mange, ikke alle, hundeiere av små raser, tror de ikke kan oppdra bikkja bare fordi de er liten :wave:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 year later...

Jeg skal la hundene tale for seg jeg. Har mange flere om ønskelig.

Fire kamphionn, alle tisper, et bagasjerom, åtte timers kjøring, null problem.

4308402631_cd13d6a483.jpg

Kamphoinnmedisin for funksjonshemmet baby.

4309141758_f97c54e3fd.jpg

Kamphoinn large vs Kamphoinn small

4309141820_51b5f8948f.jpg

Kamphoinnpotet

291303408_019971a95e.jpg

Kamphoinnunderkstelse

148915070_629564012f_o.jpg

Kamphoinn på trening

19361049_c805129988_o.jpg

Kamphoinn vs. XL Sheltie

163257969_e991c6a0b5_o.jpg

Them poodles loves them some kamphoinn

4308402797_6c2c7619e1.jpg

To kamphoinn old style

4309141932_ba4cf313b6.jpg

To kamphoinn-tisper, full fart

4308402917_58ac4a836b.jpg

Appetittvekker for the kamphoinn

4308402977_ce0128362f.jpg

Tre kamphoinntisper, full fart

4309142104_88925d6258_o.jpg

The kamphoinn tango

4308403163_2d4667c247.jpg

Kamphoinner med språk.

4308403221_cef2f04312.jpg

The kamphoinn salsa

4309142374_77e66599fc.jpg

To kamphoinn et bein

4309142432_55e834aa18.jpg

Tre kamphoinn vs. Golden. (bilde Anebanana)

4308403379_a6956dfcb4.jpg

Fem kamphoinn, en leke

4308415197_2a24ded0b2_o.jpg

Kamphoinnkasse

4308415361_320bca7190.jpg

Kamphoinn vs. rev

4309154394_797104ec57.jpg

Kamphoinn som bestevenn

4309154584_84f48c11e5.jpg

Kamphoinn som kamphoinnvalp-oppdrager

4309154858_b0995d253e.jpg

Kamphoinn-idioti

4308416279_c67e181fb7.jpg

Kamphoinn vs. kamphoinn

4309155392_04315ae691.jpg

See! We can get along, so why can't you?

4309142168_dc002d24da.jpg

Ingen dyr eller mennesker ble skadet under opptak av disse bildene.

Guuu så herlige bilder =) Nydelige hunder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
    • Jeg har jo vært inne på tanken, særlig nå i perioden jeg ikke fikk lekt med han. Men i utgangspunktet bør det være mer enn nok. I tillegg til korte lufteturer er han en time i skogen ila formiddagen, og får en økt eller to med spor/lydighet/felt/rundering ila ettermiddagen/kvelden. Jeg har sluttet med all trening inne fordi det tydelig bygger stress, men han bør ikke være understimulert totalt sett. Mellom øktene får han også mye ro og søvn
    • Du har en ganske aktiv hunderase, hvor mye aktivitet får han i løpet av en dag? Selv om han ikke har kunnet leke har han vel fått både tur og aktivitet, håper jeg? Hodearbeid, søk, triksetrening? Jeg ville lagt mer arbeid i ro og trygghet rundt måltider, og ro- og hodetrening etter trening og hundemøter og andre stressede situasjoner.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...