Gå til innhold
Hundesonen.no

Hundevenner i akershus?

wenche89

Recommended Posts

• Svar 258
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Da har vi gått tur og utforsket et sted som passer bra for grilling og masse hunder:) Hvis dere kjører til "fredheim Skole" en gammel nedlagt skolebyggning med stor parkeringsplass så går vi derfra:) Adr dit er Losbyveien 141, 1475 Finstadjordet:) Vi møtes der kl 14.00:) Ble det bål eller engansgrill?

ååå det hørtes skikkelig koselig ut :icon_redface: hm... Har egentlig ikke bensin på bilen, men kanskje jeg skal bli med i morra. hm..:innocent: hehe er det mange folk der rundt? Tenker på at min gjerne vil hilse på alle med 4 bein :getlost: hehe

Skrevet

Gleder meg masse til å hilse på dere alle! :icon_redface: Skal prøve å huske kameraet...:getlost:

Blir bare meg og Aimee denne gangen... Mulig Sindre og Ailo blir med neste gang...:innocent:

Skrevet

Gleder meg masse:D det er en plass det ikke kommer folk, eneste kan være en hest som kanskje skal ri forbi, eller en skiløper, men det er ikke mange innom der:) En stor rund plass med høye brøyekanter de firbente kan klatre i:) Ja, vi må ta med kamera:)!

Skrevet

Gleder meg masse:D det er en plass det ikke kommer folk, eneste kan være en hest som kanskje skal ri forbi, eller en skiløper, men det er ikke mange innom der:) En stor rund plass med høye brøyekanter de firbente kan klatre i:) Ja, vi må ta med kamera:)!

Ok høres jo kjempe bra ut:) Da tror jeg sannelig jeg blir med jeg :innocent: Må bare låne GPS til søs :icon_redface: Hvem andre er det som skal da?

Skrevet

Er mulig det kommer ei til. Men til alle som kommer, nr mitt er 94138270:) Så kan dere sende en meld om det er noe:) Men er veldig greit å vite hvem som kommer så vi vet hvvem vi skal vente på osv:)

Skrevet

Vi får ikke kommet i morgen.. mannen til venninnen min må jobbe og vi sitter her med en febersyk 2 åring, så kommer oss ikke ut :icon_redface: Får bli med en annen gang.. Kos dere :innocent:

Skrevet

Vi får ikke kommet i morgen.. mannen til venninnen min må jobbe og vi sitter her med en febersyk 2 åring, så kommer oss ikke ut :icon_redface: Får bli med en annen gang.. Kos dere :innocent:

Uff, det var synd.. Ja, du får bli med neste gang:) Ha en fin helg:)

Skrevet

Sooooorrryyyy får ikke bli med i morgen jeg heller, har rett og slett ikke bensin nok:( og lite med penger akkurat nå! Må ha bensin til å komme meg på jobben er litt viktigere akkurat nå...:innocent: men jeg kommer sterkere tilbake :icon_redface:

Skrevet

vi (jeg og søstersen, TonjeRA) kommer :innocent: vi gleder oss masse :icon_redface: skal prøve å huske å kjøpe fyrstykker :getlost::blink:

Vi har masse fyrstikker:) Gleder meg:)

Skrevet

Så fine bilder, tror Kita fikk en beundrer ;):whistle: Hadde det kjempekoselig :aww: gleder meg til neste gang alt :wub: Milo var jo bare kjempesøt da :hmm: lille knøttet :icon_confused:

Gleder meg til neste gang alt :hmm:

Skrevet

Kjempe fine bilder! Takker masse for et hyggelig treff! Gleder oss allerede til neste gang! :whistle:

Lager en egen tråd under "bildeforum" til turbildene jeg... Så kan andre se de også... :hmm: De kommer straks i alle fall! :icon_confused:

Skrevet

Det blir nytt teff Søndag 28 Februar. Vi treffes uten for besøksgården ved Losby Gods i enden av Losbyveien i Lørenskog så går vi derfra kl 14.00:) Ta med grillmat, hunder, godt humør og kamera! Jeg håper så mange som mulig blir med:)

PS: Si fra dersom du kommer, slik at vi vet hvor mange vi skal vente på :lol:

Skrevet

Jeg troor kanskje jeg blir med. Men er det noen som reiser fra Lillestrøm som jeg evt kunne sittet på med en av veiene hvertfall?

Hvis ingen skal kjøre forbi så kan jeg sikkert kjøre og hente:)

Skrevet

Det ser ut som dere hadde det kjempehyggelig på treff! Og Kajsa og jeg vil også være med neste gang.. Jeg kjører også, og har plass til å ha med meg noen!

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
    • Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...