Gå til innhold
Hundesonen.no

Hundevenner i akershus?

wenche89

Recommended Posts

• Svar 258
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Altså, rask forklaring av veien dit :aww: ?!

Klokka 1 ikke sant? Det er ikke langt å gå dit eller?

Har dere lappen og bil forresten`? man er avhengig av bil der;) er ikke veldig langt å gå. er 1,5 km fra parkeringsplassen. Men er grusvei der hundene kan løpe løse for det meste:)

Man kjører inn losbyveien i lørenskog (forbi finstad) så er det parkeringen til Fredheim Skole. Er en stor gammel og hvis nedlagt skolebyggning;)

Skrevet

Blir det skullerudstua da? Der er adressen Losbyveien 141, 1475 finstadjordet:)

Skal vi ha med bål og grilling:)?

Ja gjerne grilling :lol: Har ikke noe ved da men... Da skriver jeg det inn på GPS'en :D Gleder meg :aww:

Skrevet

Åj, her var det planlegging jeg har gått glipp av :lol:

Jeg vil gjerne være med til skullerudstua. Men jeg tenker jeg går dit, så hvis noen er med på det er det bare å si i fra. Jeg går fra Solbergliveien på Oppsal og inn i skaugen derfra :D Så videre forbi ulsrudvannet, nøklevannet, haraløkka, rustadsaga. Må se ann hvor mye folk det er på skullerudstua i morgen om jeg slipper hugo løs for han er supersosial :aww:

Og lek i bånd er i utgangspunktet helt meningsløst og bare stress for en hundeeier. Men vi kommer og hilser på hvertfall da:) Tur blir det uansett!

Skrevet

Da trur jeg at jeg vet hvor det er. Jeg jobbet på gården til Cecilie Kilde(Norde hauger gård), så jeg har jo ridd forbi skullerud stuen x antall ganger :aww:

Satser på at 1.5 km går greit å gå med frøkna, i værste fall får vi bære hu hjem!Tar med langlinen jeg også, er ikke akuratt så innkallingen sitter 100% med så mye forstyrrelser gitt!

Skrevet

Gleder meg skikkelig nå jeg;) Det gjør Tassen også:D hehe men ringer hvis jeg ikke finner frem;) Også tar jeg med kamera, men det er skikkelig dritt kamera så ikke forvent noe skikkelig fine bilder som mange andre har her inne :aww: hehe

Kl 13.00 passer for meg iallefall :lol:

Skrevet

Åj, her var det planlegging jeg har gått glipp av :aww:

Jeg vil gjerne være med til skullerudstua. Men jeg tenker jeg går dit, så hvis noen er med på det er det bare å si i fra. Jeg går fra Solbergliveien på Oppsal og inn i skaugen derfra :lol: Så videre forbi ulsrudvannet, nøklevannet, haraløkka, rustadsaga. Må se ann hvor mye folk det er på skullerudstua i morgen om jeg slipper hugo løs for han er supersosial :D

Og lek i bånd er i utgangspunktet helt meningsløst og bare stress for en hundeeier. Men vi kommer og hilser på hvertfall da:) Tur blir det uansett!

Så bra:) Du vet at det ikke er skullerud i oslo vi snakker om:)? Jeg vet det er noe som heter det der også:lol: Er innover der vi kjørte sist, bare ikke helt inn til skytebanen:) Hvis du vil kan jeg hente deg på bussen:)

Kl 13.00 på Fredheim skole passer bra:) Ta med grillmat og kamera! :lol:

Skrevet

Så bra:) Du vet at det ikke er skullerud i oslo vi snakker om:)? Jeg vet det er noe som heter det der også:lol: Er innover der vi kjørte sist, bare ikke helt inn til skytebanen:) Hvis du vil kan jeg hente deg på bussen:)

Kl 13.00 på Fredheim skole passer bra:) Ta med grillmat og kamera! :lol:

Ånei det visste jeg ikke :D Her kunne det lett blitt misforståelser skjønner jeg hihii! hmm... Men hvis det fort gjort kommer hest eller andre ting forbi der, er det nok ikke helt aktuelt for min lille rakker. Så da må vi nok stå over :lol: Vil ikke få noen sure lørdags-tur-folk på meg akkurat. Så får det heller bli en skitur for Hugo og meg. Men håper på å bli med neste gang :aww: Kose dere masse i det fine været da! :lol:

Skrevet

Vi skal iallefall utruste oss med varme klær, pølse til niste, varmt sitteunderlag og sjarmerende valpis, og langline for sikkerhet skyld.

*Håpe på hester som rir forbi, da valpis må vennes til det* :aww:

Skrevet

Vi skal iallefall utruste oss med varme klær, pølse til niste, varmt sitteunderlag og sjarmerende valpis, og langline for sikkerhet skyld.

*Håpe på hester som rir forbi, da valpis må vennes til det* :aww:

Vi kommer til å gå forbi hester i hvertfall:) Gleder meg masse til å hilse på dere:)

Skrevet

*Håpe på hester som rir forbi, da valpis må vennes til det* :lol:

Hm... sitteunderlag ja... hm :/ Det har jeg ikke :lol: hehe Jaja på med varmedressen :D

Gleder meg til å møte en sjarmerende valpis :aww:

Skrevet

Er vel 2 valper som kommer i morgen trur jeg. Saphire sin og min på 4 mnd:) Fint å han noen på ca samme åalder å leke med:)

• 2 weeks later...
Skrevet

Jeg får ikke blitt med på treffet på søndag. Vi skal på skiskyting i holmenkollen denne helgen:) Ha en strålende helg:)

Skrevet

Hei hei :innocent:

Hvor har dere disse hundemøtene? Jeg har en Welsh Corgi på 9 måneder som elsker alle hunder :lol: Men han trenger sårt noen å leke med :) Jeg bor i Oslo (Lambertseter) så det er bare en togtur til lillestrøm/Lørenskog ^^

Håper på flere treff

Skrevet

Hei hei :)

Hvor har dere disse hundemøtene? Jeg har en Welsh Corgi på 9 måneder som elsker alle hunder :D Men han trenger sårt noen å leke med :) Jeg bor i Oslo (Lambertseter) så det er bare en togtur til lillestrøm/Lørenskog ^^

Håper på flere treff

Så gøy at det er flere corgier her da. Vi har en corgigutt på 11 måneder og bor i Rælingen, og satser også på å få vært med på treff nå som både to- og firbente er friske og raske igjen etter forkjølelse og kennelhoste :)

Skrevet

Har blitt veldig stille i denne posten i det siste. Noen som har lyst å møtes i løpet av påska? Så lenge bilen er samarbeidsvillig så komemr vi gjerne rundt i Akershus eller til Oslo for å leke med andre hunder. Chuck elsker alle uansett kjønn, størrelse og alder :whistle:

Skrevet

Vi driver å¨flytter i påsken, så jeg vet ikke helt hvor mye vi er på nett her og hvor mye tid jeg får. Men om det blir avtalt et tidspungt her så skal jeg se om vi får kommet en tur:)

• 2 weeks later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
    • Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...