Gå til innhold
Hundesonen.no

Å treffe en sonis


Djervekvinnen

Recommended Posts

Vi som bor i nord blir jo litt sånn "uttafor". Men når jeg tenker meg om har jeg truffet noen av dere. Mitt første "møte" med Djervekvinnen var at jeg ga bort et dekken. Enten her inne eller på Canis. Men jeg traff jo ikke henne da, Det bare putta jeg i postkassen hennes. Senere har vi møttes et par ganger. Synd at hun nå bor litt langt unna.

Machte tok vel kanskje kontakt med meg hun. Hun er forresten en skapboxerjente. Hun tør bare ikke ta det siste steget til å eie en;) Hun er fast inventar på våre ukentlige boxertreff. Der har hun med seg springeren sin som egentlig tror den er boxer. Machte er den hyggeligste jenta ever!

Og når jeg tenker meg om har jeg truffet et par av dere på NKK Kristiansand. Nowisclee blant annet og Tøfflus blant annet.

Og så er det noen av dere jeg ikke har møtt men som jeg føler jeg kjenner fordi jeg har vist av de i hundre år. Jaktlykke er en av dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 144
  • Created
  • Siste svar

Hmm skal vi e om jeg husker alle da og hvordan jeg møtte de:

Lill: Møtte jeg Januar 2011 på sonetreff her i Solbergelva,men jeg turte nesten ikke prate med henne.Soppen og Caroline møtte jeg også da..

SiriE: Møtte jeg for første gang på mitt første sonetreff i Drammen høsten 2010 der traff jeg også Marianne&Java,Tine..

Kaja: Husker jeg faktisk ikke hvordan jeg blei kjent med :icon_redface:

Sandeyecandy: Traff jeg vel på et sonetreff en gang og husker at jeg synes hun var kjempe skummel dame.

Benedikte: Traff jeg på utstilling på Drammen Travbane i sept i år,men alt jeg fikk trøkt ut av meg var: er det Ikke?

MegaMarie: Traff jeg på Bjerke i år og alt jeg fikk trøkt ut av meg der var er det Blondie? Der traff jeg også Ida og Ia sammen med Tinka så de skravlet jeg litt med faktisk.

Rak,Argyros og Tulip: traff jeg i sommer da det var grill treff på Rena og Kaja skulle hente Tesh.

SFX: Har jeg sett mange ganger på utstillinger,men første gangen jeg turte og snakke med henne var på Leto nå i okt.Der traff jeg Yodel og bananen også.

AnetteH: Traff jeg vel også på et sonetreff i Oslo for første gang.

Marie: Traff jeg på handlerkurs med Caroline i fjor.

Vimsan: Traff jeg på Bø i fjor sammen med SiriE.

Siri: Stakkar så jeg på Bø i fjor og alt jeg fikk trøkt ut av meg er det Willy? Også tok jeg masse bilder av Willy(trudde jeg) og la ut i en bildetråd her og sa det til å med til Siri,men så viste det seg og være pappan til Willy jeg hadde tatt bilder av :icon_redface:

Da trur jeg ikke jeg har glemt noen og visst jeg har så beklager :icon_redface: Ofte jeg kjenner igjen folk eller hunder,men jeg er så sjenert av meg at jeg er ikke den som buser frem og begynner å prate..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har til nå bare møtt KristinR, Lill, Betty, Tore, Toya. Og snakket i telf med Lotta. Troooor ikke det er flere.. (ihvertfall ikke fler som er aktiv på formuet) Men som Krisin sier, så føler jeg at jeg kjenner mange flere her pga at jeg har vært her i så mange år. Særlig de som har vært her like lenge. Jeg hadde nok glidd lett inn møter med mange av dere. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*klipp*

Hey, meg har du jo møtt flere ganger! :aww:

Altså, man er jo dømt til å glemme noen, men de får bare skrike ut. Av en eller annen grunn husker jeg ikke hvor og når jeg møtte flesteparten.. Benedicte møtte jeg på NKKUs sommerleir et år, da hun var instruktør og jeg deltaker. Jeg husker at hun blant annet skulle lære meg å lese MHer sånn utenom undervisninger, fordi jeg brukte henne som oppslagsverk når jeg lette etter ny hund. :P Nirm ble jeg også kjent med gjennom sommerleiren, han var instruktør året før. Samme med Mailin. Og Karine. Ingvild husker jeg ikke hvordan jeg ble kjent med, med det var sikkert gjennom Benedicte eller en hundetrening. Det må det jo ha vært! Marie aner jeg heller ikke når jeg møtte første gang, men det føles som en evighet siden.. MegaMarie møtte jeg i hvert fall i Hemsedal i sommer, og da møtte jeg også *mokken*. SandyEyeCandy møtte jeg..eh..usikker? Vi gikk i hvert fall på tur i sentrum sammen, når Ella skulle lære å oppføre seg. *Marvin* møtte jeg kanskje på Sølen. Der møtte jeg også SFX, Siri, Jeanette, -Therese- (jeg møtte i hvert fall deg, om det gikk andre veien vet jeg ikke :P ) og Caroline. Bambi møtte jeg en gang -Vilde- skulle kjøpe et dekken på Ekeberg. Tøfflus møtte jeg siden hun drev og gikk tur i skogen MIN, og da måtte vi jo nesten gå tur sammen. Maria møtte jeg når jeg var på fest i Ås. Borderen på trening med NKKU. Papillon tror jeg at jeg møtte på kurs med NKKU første gangen. På diverse treninger og utstillinger har jeg også møtt Siri Eveline, 2ne, Marthe, limaha, Doffenguttenmin, Line, AnetteH, Lill, Toya, Ida, Ia, Argyos, Toril, Belgerpia, Monab88, Hundeheidi, Kaja-T&C, Simira, TonjeM, MarianneogJava, Fanny, Kelpiejenta og Soppen. Og jeg har sett RTL.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk

Hey, meg har du jo møtt flere ganger! :aww:

Altså, man er jo dømt til å glemme noen, men de får bare skrike ut. Av en eller annen grunn husker jeg ikke hvor og når jeg møtte flesteparten.. Benedicte møtte jeg på NKKUs sommerleir et år, da hun var instruktør og jeg deltaker. Jeg husker at hun blant annet skulle lære meg å lese MHer sånn utenom undervisninger, fordi jeg brukte henne som oppslagsverk når jeg lette etter ny hund. :P Nirm ble jeg også kjent med gjennom sommerleiren, han var instruktør året før. Samme med Mailin. Og Karine. Ingvild husker jeg ikke hvordan jeg ble kjent med, med det var sikkert gjennom Benedicte eller en hundetrening. Det må det jo ha vært! Marie aner jeg heller ikke når jeg møtte første gang, men det føles som en evighet siden.. MegaMarie møtte jeg i hvert fall i Hemsedal i sommer, og da møtte jeg også *mokken*. SandyEyeCandy møtte jeg..eh..usikker? Vi gikk i hvert fall på tur i sentrum sammen, når Ella skulle lære å oppføre seg. *Marvin* møtte jeg kanskje på Sølen. Der møtte jeg også SFX, Siri, Jeanette, -Therese- (jeg møtte i hvert fall deg, om det gikk andre veien vet jeg ikke :P ) og Caroline. Bambi møtte jeg en gang -Vilde- skulle kjøpe et dekken på Ekeberg. Tøfflus møtte jeg siden hun drev og gikk tur i skogen MIN, og da måtte vi jo nesten gå tur sammen. Maria møtte jeg når jeg var på fest i Ås. Borderen på trening med NKKU. Papillon tror jeg at jeg møtte på kurs med NKKU første gangen. På diverse treninger og utstillinger har jeg også møtt Siri Eveline, 2ne, Marthe, limaha, Doffenguttenmin, Line, AnetteH, Lill, Toya, Ida, Ia, Argyos, Toril, Belgerpia, Monab88, Hundeheidi, Kaja-T&C, Simira, TonjeM, MarianneogJava, Fanny, Kelpiejenta og Soppen. Og jeg har sett RTL.

Haha joda :) Prøver du å si at jeg er utilgjengelig :P ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg har truffet en del soniser, jeg har bare ikke tenkt over det, på en måte. :lol: De fleste møtte jeg vel samlet da det var utstilling i Letohallen tredje helgen i oktober - reine sonenutstillingen, jo!

Et par andre har jeg kjent fra før utenom sonen, bare via et annet forum. *vinke*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yodel har jeg møtt på et par utstillinger (men hu har sikkert ikke visst at det har vært meg :lol: )

Synnøve har jeg møtt på Nesbyen, under noen uheldige omstendigheter. Og jeg bedyrer fortsatt min uskyld, jeg hadde ikke noe med det å gjøre! Men jeg tror ikke Synnøve kobler at det var meg før nå :lol:

Nowisclee (sånn det skrives? Astrid ihvertfall) traff jeg mye før, helt til de uheldige hendelsene på Nesbyen som hun trodde var min skyld :lol: Fortsatt hadde jeg absolutt ikke noe med det å gjøre!

Pan har jeg møtt nok ganger :lol: Tesere like så, og Linda som akkurat har blitt medlem her, husker ikke bukernavnet hennes :lol:

Og Trym har faktisk vært på hyttetur med Cosmo, uten meg.

NinaogAisha Møtte jeg i Lillestrøm :)

Red: Bambi kjenner jeg jo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men istedenfor å satse på å treffe sonis-folk tilfeldig i undertøyet - ville det da vært enklere hvis det hadde vært laget en badge eller pin med logoen på, da. En liten pin med bullterrieren + voff-voff på hadde jo vært stilig, da!

Susanne

Ja, sånne pins må vi få. Plis?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Soelvd traff jeg ganske tilfeldig på Stord fordi jeg kjente igjen Munti :wub:

Lola møtte jeg på en utstilling i fjor (stangehallen eller letohallen). Sto og snakket sammen og Era lå og bæsjet ... :hmm:

Charpi traff jeg på utstilling på Bønes første gang tror jeg ...

MegaMarie traff jeg før jeg kom inn her igjen uten helt å vite at det var henne først ...

Benedicte har jeg vist hvem er i mange år for vi har trent i samme klubb.

LinePip kjenner jeg fra agilityen og treningsbanen og *mokken* er bestevenninen min og har vært det i sånn eeeehhh, mange år!

Her begynte jeg å lure på om jeg ikke hadde gjort nok inntrykk :aww:

Men:D :

Glemte jo Marthe! Hun traff jeg på c-kurs i Etne i mai! Hahaha! Det var litt sånn, er du hun og ja og haha og sånn :P Men fytti for en bra helg det var!

Tingen var at *mokken* (for å snakke sonenavn) hadde sakt at du skulle komme. Derfor skulle jeg konsentrere meg om å huske deg. Deg uten dalmis var ikke lett, så da ble det litt "eh, hmm, ja, du ja! " etterpå :lol:

Bra du husket meg *flir* . Det er bare å gjøre seg klar for ny Etnesamling ;)

Jeg kjenner at jeg kanskje har vært litt for lenge på sonen for å klare å skrive en slik liste? Glemmer garantert mange :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, dette var litt gøy. Prøver å huske hvem jeg har truffet og hvor.

Spinoza: Han og Hermes har jeg truffet flere ganger :) Men jeg husker faktisk ikke hvor jeg traff han først...

MegaMarie: emmm... husker så godt første gang jeg traff henne. Jeg så henne på ag trening på stend og kjente henne igjen pga hun kastet den rosa votten til pappillonen sin.... jeg hadde lest om det på sonen samme dag :D. Gangen etterpå traff jeg henne på tur med Charliotte og Spinoza, jeg trodde egentlig Marie var kjempeskummel og turde nesten ikke snakke med henne. Nå er vi kollegaer og reiste nettopp tur/retur i samme bil til D4A!!

Charliotte: Vi kom i prat på sonen pga hun fikk terriervalp samtidig som meg, vi måtte nesten treffes. Siden har vi vært tur-buddies, jeg prøver å lokke henne med ut på byn i ny og ne, men hun er alt for fornuftig til sånt, hihihi.

Cattn: Vokste jeg så og si opp med. Vi har vært naboer og gått på skole sammen i mine yngre dager :)

Synnøve: Så jeg på utstilling, siden hun var med Cattn og hadde to små mopsevalper på armene kjente jeg henne lett igjen. Tenkte faktisk jeg skulle manne meg opp til å gå bort å prate, tror jeg til og med prøvde å si noen ord, men hun var aaaaalt for opptatt :P hehe. Forrige utsitlling jeg traff henne på fikk jeg stammet fram noe heldigvis.

Vimsan: Har jeg snakket med på msn i ett år ca, avtalte til slutt at jeg skulle bo hos henne nå under D4A og det gikk knirkefritt :) Hun var akkurat som førsteinntrykket mitt sa, koselig gjestfri hærlig jente <3

Enits: Vi avtaltes å treffes nyttårsaften å gå tur i 2010 via sonen :)

Lene89: Har jeg visst om litt fra før siden hun er datteren til kusinen til Cattn. Vi hadde visst meldt oss på samme valpekurs og i høst gikk vi samme agilitykurs :) Vi spiller Little Big Planet online på PS3 sammen, det er gøy :D hehehehehe.

Bananen (husker ikke om det var rett nick): Traff jeg på hundetreff på fantoft, jeg turde ikke å si noe, siden det var den første sonisen jeg traff (hadde ikke hund på den tiden heller).

SandyEyeCandy: Hun tok faktisk kontakt med meg på D4A når jeg sto rundt kelpieringen. Jeg ble så overrasket, på en positiv måte. For en trivelig dame :D

AnetteH: traff jeg på en parkeringsplass, jeg tror jeg sa "hei" og det var det :P

Også har jeg jo sett så og si hele Deepeyes-kelpie-gjengen. + Caroline på D4A, men tør ikke gå bort til folk jeg ikke har snakket med på forhånd jeg.... hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde egentlig ikke at jeg hadde møtt noen, men kom på at jeg har vært på ringtrening med noen trøndere i høst! Men er ikke så god på nick fordi jeg ikke har vært så aktiv på sonen før.. Tulip var vel der, og malamuten tror jeg det var? Lola Pagola tror jeg også var der i alle fall. Også var det et par til, men aner ikke nickene :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde egentlig ikke at jeg hadde møtt noen, men kom på at jeg har vært på ringtrening med noen trøndere i høst! Men er ikke så god på nick fordi jeg ikke har vært så aktiv på sonen før.. Tulip var vel der, og malamuten tror jeg det var? Lola Pagola tror jeg også var der i alle fall. Også var det et par til, men aner ikke nickene :/

Meg! Og Line :) Visste ikke nicket ditt før nå jeg da.

Åååh, så kult! Jeg tok sonenhinnen på noen! :lol:

:lol:

Tjaaa, jeg har møtt: Line, tulip, -Therese-, kristiin, Fannhvit, Nansen/Vims/husker ikke dagens nick, Krelise, AnitaK, Gullulven, Tonje, Kristin (er det nicket? Kristin med Micko iallefall), Zera, malamuten, Aslan, LolaP, TeamTwo (men da visste jeg ikke at det var henne, hihi)... Har jeg glemt noen? Så har jeg sett Synniken, Pippin&Symra og SaraS sånn på avstand på utstilling :)

Og jeg har tilgode å møte en utrivelig sonis :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synnøve har jeg møtt på Nesbyen, under noen uheldige omstendigheter. Og jeg bedyrer fortsatt min uskyld, jeg hadde ikke noe med det å gjøre! Men jeg tror ikke Synnøve kobler at det var meg før nå :lol:

:lol:

Joda! jeg har visst det var deg hele veien :lol: Jeg husker bare jeg stakk hodet i sanden og ikke ville innblandes :whistle: rømte til oppdretteren min og meg og han fikk på fyllatur mellom alle campingbilene til langt på natt :lol: Astrid aner jeg ikke hvor var! hahahahahhaha

Synnøve: Så jeg på utstilling, siden hun var med Cattn og hadde to små mopsevalper på armene kjente jeg henne lett igjen. Tenkte faktisk jeg skulle manne meg opp til å gå bort å prate, tror jeg til og med prøvde å si noen ord, men hun var aaaaalt for opptatt :P hehe. Forrige utsitlling jeg traff henne på fikk jeg stammet fram noe heldigvis.

:lol: Jeg biter ikke selvom jeg er litt opptatt. Jeg kan fint finne på å si feks "gi meg to minutter så er jeg der med deg" :lol: Men tror da jeg hilser på deg hver gang jeg suser forbi deg? :P *ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meg! Og Line :) Visste ikke nicket ditt før nå jeg da.

Åh, det var det! Takk! Nei, jeg har vært svært lite sonenaktiv, kun snoker frem til nylig, men det virket trivelig her, så bestemte meg for å tørre litt! Har lyst til å rote meg på et par av treningene i Trondheim etterhvert, så da kan det hende jeg får møte flere og!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes vi skulle hatt en pin med et puteavtrykk, slik som på de gamle klærne. I rødt eller noe, så man så det lett. Også måtte alle gå med navneskilt, med både nick og virkelig navn :D

:teehe: Du sa puteavtrykk på sonen :teehe:

Kanskje du har møtt Pim, Vims, Nansen, for oss og for alltid Karius :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uhm, jeg er jo relativt ny her..

Har fått noen tilbakemeldinger fra folk som så oss på Stord - de fleste kjente vel igjen Monti. Men jeg husker ikke hvem alle var, bare Cecce (?) og fine dalmisen.. :) Ellers har jeg funnet et par stk her inne som jeg har kjent fra før av. Og når vi var og hilste på Dream stod plutselig Marthe der og sa hei og presenterte seg.. :D Men ellers trooor jeg ikke jeg har møtt noen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:teehe: Du sa puteavtrykk på sonen :teehe:

Og DER kopla eg kva ho eigentleg meinte. Eg lurte fælt på korleis eit puteavtrykk såg ut, og kva det hadde med hundesonen å gjere, men eg tenkte at eg har jo ikkje vore her SÅ lenge, så det var sikkert noko eg hadde gått glipp av :lol: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
    • Kan hende ja? Rocky rant liksom alltid litt på den siden som var tett såvidt jeg husker, på tross av nedsatt tåreproduksjon også. 🤔 Saltvannsdrypping og eventuelt falske tårer ble løsningen for oss. Var også snakk om en operasjon for å åpne inn mot munnen eller noe? For at spytt? Kunne fungere som tåreveske eller noe? Eller om det var for drenering pga den tette kanalen? Er så lenge siden at jeg husker ikke for å være helt ærlig. Ble ikke gjort i hans tilfelle uansett så kan ikke si noe om hvordan det hadde hjulpet heller. (Han hadde øyebetennelse ofte, så ble mye drypping)    Har du endra på fôr i det siste? Kan være en reaksjon på noe der eventuelt. 
    • Han er så fin @maysofie! 😍 Blir spennende å se hvordan han utvikler seg! 😍 
    • Gode hundemøter med hunder jeg kjenner først og fremst, ellers så kan de lære seg at ikke alle skal hilses på/være nøytrale. Jeg bor jo midt i et turområde for bydelen min, så smittepresset bare i «Hagen» er sånn sett høyt her, jeg liker jo ikke det akkurat, men så lenge det ikke går noe i området så begrenser jeg ikke der heller. Jeg føler meg absolutt tryggere når 12 ukers vaksinen er satt, men foreløpig så har valpene jeg har/har hatt fått 8 ukersen også før jeg hentet dem. (Tror de nye anbefalingene sier at den ikke er nødvendig lenger?)    Jeg avventer valpekurs til etter 12 uker, ikke pga vaksine, men fordi jeg vil at de skal ha mental stamina til å faktisk få noe særlig utav det. (Trening med distraksjoner etc) Kontaktlyd/innkalling/miljø har jeg liksom kunnskapen til å gjøre på egenhånd nå før den tid. Begrenset hvor mange valpekurs man kan gå som trener og få noe nytt utav dem, så valpene sosialisering og samarbeidet vårt er hovedfokuset mitt med ett valpekurs + eventuelt få en feeling for nye kursholdere i området etc jeg ikke har vært hos før. Førstegangs hundeeiere anbefaler jeg at går tidligere, fordi de som eiere/hundetrenere får noe utav det uten at valpen nødvendigvis trenger å klare hele øktene uten å få overtenning/bli overtrøtt. De trenger gjerne hjelp til å gjenkjenne sånt også, så sånn sett like greit at det skjer på kurset eventuelt. 
    • Tenker de er forskjellige og ting går i orden etterhvert. Om han bare vil på do og sovner fort etterpå så hadde jeg bare fortsatt med å gå ut. Men vært dritkjedelig sånn et det ikke er noe belønning i å våkne utover at han får gå på do. ❤️  Limit måtte jeg lufte ganske ofte, opptil ca halvt år gammel, men sovna fort igjen. Karma sover foreløpig 6-8 timer i strekk på natta, men er da VÅKEN når hun har vært på do. 😂(Turboturid den der) Så blir tidlige morgener og heller en hvil på sofaen ila morningen isteden. 😴
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...