Gå til innhold
Hundesonen.no

Billige og greie potesokker

Recommended Posts

• Svar 94
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Tok du og small?

Nei, Ace sine er XS. Et par i 330 cordura og et i 1000 cordura. De i 330cordura ser du på bildet under. Var på herje- og aketur i skogen i dag, og de satt godt på hele turen.

aceapportrompebrett.jpg

Skrevet

Kan godt hende det hjelper med kortere sokker ja! Når jeg tenker meg om, så sitter de nye, kortere sokkene bedre enn de gamle, lengre. De nye er av fleece, og de jeg har på bakfotene har jeg vrengt (de virker mindre da, og bakpotene er mindre enn frampotene). De går opp til ulvekloen omtrent; dvs hvis jeg vrenger de på framfotene går de rett på/rett under kloen, hvis de ikke er vrengt går de akkurat passe over. Så teiper jeg over selve borrelåsfestet (og prøver å få teipen til å slutte frampå foten), og så teiper jeg mellom ulvekloen og poten; innbiller meg at de sitter bedre på da (har ikke snurret i alle fall). Hvis jeg fester for slakt, snurrer du rundt og sklir ned. Har overhodet ikke noe lignende problem med Aynï, så det er sikkert rasen sin skyld..! :thumbs:

Takk for tips, dette kan vi teste ut :blink:

Skrevet

Jeg har også fått mine, i str S

Ikke prøvd de på enda, men de er like med noen andre jeg har, så de vil rekke over ulvekloa.

Kunne kanskje hatt XS, men det skal nok gå fint likevel. 14 doller i frakt.

Skrevet

Da har jeg bestillt i str xxs til mine jenter. Spent på om de blir for små egentlig. Men jeg fulgte målene.

Det ble 4 limegrønne, 4 orange og 4 rosa. De sokkene skal syns om de faller av :blink:

Skrevet

Når jeg ser på de potesokkene dere legger ut bilde av, så slår det meg at de må jo være superenkle og veldig mye rimeligere å sy selv? Da kan man sy de akkurat i den størrelsen og fasongen man vil ha de.

Skrevet

Ja de er skikkelig hjemmelagde altså, skeive sømmer på de festetingene ogsånn :blink: Men ser ut til å være brukbar kvalitet.

De blir sydd for hånd minnes jeg å huske i alle fall.

Og ja, det er enkelt å sy billige potesokker selv, om en har symaskin. For hånd orker jeg ikke sy noe sånt.

Skrevet

Jeg kjøpte str S ( 2 par, et rosa og et lilla )men de ble litt store. Så om noen vil kjøpe de så ....

Har vært brukt på en liten tur i dag.

Ellers er jeg veldig fornøyd med dem.

Skrevet

Nå er dogbooties (fleece) prøvd på fjelltur, jeg er råfornøyd. De falt ikke av en eneste gang! Utrolig god festemekanisme på dem.

På tur ned igjen; kun litt nedsegg på sokken :wub:

4319237802_d778cbf876.jpg

Skrevet

Fikk mine potesokker fra Dog Booties for en stund siden. Bestilte 4 i xxs i fleece og 4 xxs i 330 Cordura. De i Cordura passet perfekt, mens de i fleece ble for små. Litt rart ettersom man skulle tro størrelsen var den samme i begge stoffene. Men ellers er jeg veldig fornøyd med de da, sitter bra på foten og fungere veldig bra. :wub:

Har annonse på de 4 røde fleece potesokkene her på sonen hvis noen skulle være interessert.

Skrevet

Da har jeg bestillt i str xxs til mine jenter. Spent på om de blir for små egentlig. Men jeg fulgte målene.

Det ble 4 limegrønne, 4 orange og 4 rosa. De sokkene skal syns om de faller av :icon_redface:

Kan du si fra om de passer til dine når du får dem? Litt usikker på hva slags størrelse Felixen må ha,men ser for meg xxs her og..?

Skrevet

Kan du si fra om de passer til dine når du får dem? Litt usikker på hva slags størrelse Felixen må ha,men ser for meg xxs her og..?

De var helt passelig :)

Bestillte orange, rosa og grønne i xxs. Jeg trodde de grønne skulle være limegrønne, men de var sånn "finner aldri igjen i skogen" grønn.

Det er to orange her, den nærmeste er "feil" farge på bildet pga blitsen.

DSCF3405.jpg

DSCF3399.jpg

Skrevet

De var helt passelig :)

Bestillte orange, rosa og grønne i xxs. Jeg trodde de grønne skulle være limegrønne, men de var sånn "finner aldri igjen i skogen" grønn.

Det er to orange her, den nærmeste er "feil" farge på bildet pga blitsen.

Se der ja. Tror nok den størrelsen skal passe Felixens tynne og små labber. :lol:

Skrevet

Har bestilt 4 stk. cordura 500 jeg nå. :) Strl. Xs. Håper det passer, for her er det virkelig behov for potesokker om dagen!

Skrevet

Nå synes jeg hunden min har fryktelig store poter...? Hun måtte ha Medium :)

Gubban, da måtte jeg sikkert ha hatt Large! :lol: Retrievere har jo ganske kraftig beinbygning i forhold til disse mer spe rasene som kelpie, settere og mynder da. Og springere har jo kraftigere beinbygning enn labrador (syns jeg i alle fall), og Tulla har kraftig beinbygning til springer å være..

Skrevet

Sett poten hennes på et målebånd, og finn ut hvor bred poten er på det bredeste. Så får du svar om du trenger Large oder nicht. Ble litt nysgjerrig på om springeren faktisk har bredere poter :ahappy:

Skrevet

Sett poten hennes på et målebånd, og finn ut hvor bred poten er på det bredeste. Så får du svar om du trenger Large oder nicht. Ble litt nysgjerrig på om springeren faktisk har bredere poter :ahappy:

7 cm, hvor bred er Luna sine poter da?

Skrevet

Da er de even! 7 cm her også ( 7 cm er ca 2,76 inces, som på dogbootiessiden skrives som 2 3/4 :ahappy: )

Skrevet

Da er de even! 7 cm her også ( 7 cm er ca 2,76 inces, som på dogbootiessiden skrives som 2 3/4 :lol: )

Jøss! Så ikke for meg at Luna var så kraftig.. På den andre siden synes jeg at potene til Tulla så merkelig små ut da jeg målte de.. :ahappy: Men jeg mener jeg fikk henne til å presse godt ned mot underlaget, rare greier..

Skrevet

Tja, lunlun kan jo være et unntak.. Har alltid hatt veldig svære poter ifht. kroppen :ahappy:

Skrevet

Skal de vanlige potesokkene, gå over eller under ulvekloa?

Mine ligger akkurat på den, og det ser ut som at hunden syns det er ubehagelig.. Men de kunne ikke vært noe større, for de er store rundt selve poten.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...