Gå til innhold
Hundesonen.no

Mål 2010


Benedicte

Recommended Posts

Overskriften sier vel det meste.

Klarte du dine mål i fjor? Her er tråden for mål i 2009.

Mine mål var:

Cita:

Bestå ferdselsprøven - Fullført

Gå en siste gang i kl 3 - Joda. Starte i eliten..snart

Tia:

NUCH - Fullført

Starte klasse 1 - Fullført

Opprykk klasse 2 - Fullført. Hun har gått 5 ganger i LP1 med 5 x1.premier

Meg:

Holde kurs - Fullført. Det har ikke blitt så mange, men noen

Gå flere kurs (evt figurantkurs) - Fikk gått en del kurs første halvåret. Figurantkurset er tatt

TA LAPPEN og kjøpe bil! (det kommer ikke til å skje før i 2010 regner jeg med) - Ikke helt enda nei... :) Men er i gang hvertfall

Gjøre det bra på skolen - Jepp! Jeg har forbedret meg veldig hvertfall

Målene våre for 2010 blir

Cita:

Starte i eliten. Tør jeg å håpe på en 1.premie også?

Gå MH

Starte i D-spor

Gå blodsporkurs

Tia:

Starte i LP2

Opprykk LP3

Starte i D-spor

Gå MH

Kanskje et CACIB om jeg gidder å stille henne

Bestå utholdenhetsprøve

Meg:

Fortsette å spise sunt

Snørekjøre mer med hundene

Ta lappen

Kjøpe bil

Figurere mer

Gå flere kurs

Komme inn på veterinærhøgskolen i Oslo?? (det er lov å håpe)

Også krysser jeg fingrene for at det blir valp dette året, selv om det ikke er noe mål

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 67
  • Created
  • Siste svar

Jeg skrev visst ingen mål i fjor, og det er kanskje like greit.

Jeg liker ikke å sette meg for høye mål, så mine mål for 2010 blir:

- Bronsemerkeprøven med Chilli og Bocca

- Jobbe mye med Bocca (få henne tryggere/sikrere i lp-sammenheng, og få henne til å ligge/sitte på vått underlag :) )

- Debutere i LP1 og oppnå opprykk med Chilli(mulig jeg setter høye mål her nå :) )

- Stille ut Chilli et par ganger (jeg har ingen forventinger, så det spiller ingen rolle på resultatene)

- Mentalteste Chilli

- HD/AA-røntge Chilli (time er bestilt)

- Gå noen spor med Begge bikkjene

- Få lappen (har begynt)

Kommer ikke på noe mer i farta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Målene for 2009 var:

- slutte å stjele mat fra hendene til folk

- prøve å stjele mindre av den maten som ligger framme

- atter en gang - muligens debutere i lp1, eller i alle fall få alle lp1-øvelsene fine igjen

- lære seg en del nye triks (og sette kommando på minst halvparten av dem )

- gå mer spor enn vi har gjort i år (skal ikke så mye til)

- bli flinkere til å komme oss på fellestreninger (veldig avhengig av om jeg får lappen)

Vel! Hun stjeler ikke mindre mat nå enn for ett år siden, dessverre. Lydighet har vi helt kuttet ut, men hun har lært seg et par nye triks, og vi har faktisk fått gått litt spor. :) Fellestreninger har det blitt lite av, men det er vel mye fordi etter at jeg tok lappen, har jeg jobbet på kveldstid og derfor ikke hatt mulighet til å dra på fellestreninger.

I 2010 flytter jeg ut, og lar hunden være igjen her... Til sammen vil jeg vel bare få et par-tre måneder sammen med Tinka neste år. Målene jeg setter for 2010 vil derfor være noe jeg setter opp rett og slett for at mamma og pappa skal ha noe å forholde seg til:

- holde seg like slank og i god form nå, for å forebygge at spondylosen blir verre

- få brukt hodet i form av trikstrening, godbitsøk og spor flere dager i uka

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uffe, sånne her ting er litt skumle. Men har jo allerede lagt det ut på hjemmesiden så det gjør vel ikke noe fra eller til. :)

Med Cane ønsker jeg å oppnå følgende i 2009:

Øyenlyse fritt (nå må vi snart knø oss til å få det gjort..) - dette har vi gjort, fri var han og

Bestått funksjonsanalyse - denne kom kloss oppi MHen så vi meldte av og tar det i 2010 i stedet

Gjennomført MH med godkjent skudd - det fikk vi til

Opprykk til A-rundering - rakk vi ikke da vi pga personlige "utfordringer" kun konkurrerte første halvdel av året. Var to ganger veldig nære, bare 2 og 3 poeng unna i lydigheten.

Opprykk til A-spor - det klarte vi på første forsøk, vi fikk i tillegg godkjent A-spor på debuten

Lære meg litt utstillingsteknikk og være med på et par utstillinger.

Målet er en rød sløyfe, men blå går også bra. :) - vel, har lært bittelitt og vi har fått hele TO røde sløyfer ;)

Debutere i lydighet klasse 1? Man skal jo ha tid til alt også. - dette gjorde vi og fikk opprykk til klasse 2

Mål for 2010 er satt opp på hjemmesiden og ser ut som nedenfor. Hvis jeg ikke finner den perfekte forvert til Zofia, vil jeg jobbe med målene for henne. Om det dukker opp en god forvert, blir det opp til denne hva målene hennes blir selvsagt.

Cane:

Funksjonsanalyse

3 x certpoeng i bruks (520 poeng)

Få på plass bruksfremadsendingen

Trene brukslydighet så vi kan bli gode i A

Opprykk til klasse III i lydighet

Zofia:

MH-test

Ferdselsprøve

Opprykk til klasse II lydighet

Debut i D-spor?

Dra på utstillinger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skrev ingen mål for dette året jeg,så kjedelig da! Hadde vært moro å sett hva jeg hadde skrevet.

Men for neste år har jeg disse målene for Felix:

- Få det siste Certet så han blir Nuch.

- Delta på LC-prøve til våren.

- Gå et ag-kurs og trene det jevnlig.

- Trene mer på innkalling så den sitter i de fleste situasjoner.

Meg selv:

-Bli like sunn og slank som jeg var i fjor høst,minst!

-Finne meg en kjæreste :)

-Fullføre det første året av bacheloren min med gode resultater

-Vinne i lotto ;)

Hihi,dette blir moro å lese til neste år :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm pleier vel ikke å sette meg noen mål jeg, men mulig jeg burde begynne :)

Kanskje ikke bare mål dette her, men litt ting jeg kunne tenke meg å gjøre iallefall, uten at det er skrevet i sten. Uansett litt gøy å ha skrevet noe å se tilbake på neste år.

Casper

HD-røntge

Stille ut mer, få ck. Og kanskje et cert eller to? Men det avhengiger litt av det under og..

Bli en bedre handler, og lære å stille ham opp pent.

gjennomføre MH? bare tenkt litt løst på det de siste dagene, så får se om det blir noe av.

Delta på utstilling i danmark

Kjøpe kløv og bruke den

Klikke inn noen nye triks

Gjøre mer tulleagility

Hadde vært utrolig gøy å prøve LC engang

Gå minst et spor... treige meg har ikke fått begynt med det enda.

Meg

Bli superfit ;)

Ta lappen, iallefall begynne for alvor.

Tja var jo beskjedne greier dette her da, kanskje jeg får inspirasjon av andre etterhvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mål i fjor:

Turbo:

- trene fast agility i klubb - Den droppa vi ganske tidelig

- trene fast lydighet med Benedicte og de. - Var jo flink i en liten periode..

- starte i lydighet før sommeren - Jada, vi prøvde på det, funka dårlig ;)

- få opprykk til klasse 2 før sommeren - Droppa den

- om vi klarer de to øvre, starte klasse 2 - Droppa naturligvis den

- starte agility og hopp før sommeren - Gikk ganske dårlig med det også!

Meg:

- Starte og forhåpentligvis fullføre lappen - Har starta, ikke fullført.

- bli flinkere til å trene konsekvent - Første halvår ja, sista halvår nei.

- spare iallefall 10000 til fremtidig valp - Spart og brukt på ny valp :)

- bli MYE flinkere til å gå tur i skog og mark! - Det har jeg iallefall blitt!

I år:

Turbo:

- Han skal egentlig bare få lov til å være familiehund, han skal få lov til å gå mye tur da :)

Bajaz:

- Gå iallefall 1 lp kurs

- Få ck på utstilling

- Stille minst en gang utenlands.

Meg:

- Bli flinkere til å trene!

- Spise sunnere!

- Spare minst 10000!

- Gå ut av vgs med greie resultater ;)

- Ta lappen og kjøpe ny bil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irma

- Debutere i LP1 (tør jeg håpe på opprykk?)

- Gå mere spor

- Lære apport

- Lære å oppføre seg ok mot alt og alle

- Se hvordan vi ender opp, og se om det fungerer

Eier

- Løpe 2-3 ganger i uka

- Bli mer vegetarisk

- Rydde opp i livet mitt og tankene mine

- Kjøpe ny hund (tviler)

- Få over 4,5 i snitt på sommerterminen

(postet i den andre tråden også)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Jeg har ett todelt mål for 2009:

1.premie i Elite: Dette er noe jeg "kan" gjøre noe med for å oppnå.

Valp i februar. Dette er jeg prisgitt en oppdretter for å oppnå.

Når det gjelder meg selv så har jeg som mål ha bestå Trinn2 utdannelsen til NKK.

Dette var skikkelig lite vellykkede mål...

1. premie i Elite- Avlyst pga spondylose

Valp i feb 09- tispa gikk tom, men fikk ny valp født i juli fra annen oppdretter, i tillegg til eget valpekull født i mars.

Trinn 2 utdannelsen for meg utgikk med spondylosen...

For 2010 har jeg ikke satt meg noen mål utover at jeg håper Gråtassen holder seg "frisk" pensjonist dette året. Det tror jeg er nok foreløbig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er jo årets siste dag, så da er det kanskje på tide med en oppsummering...

Utstilling

Flere CK

Hunden er god, og skal stille i unghund fram til 15. august, og vi bør på veien kunne plukke med oss flere CK.

Og det klarte vi fin-fint, både som lovende unghund og blant alle de voksne i åpen klasse.

Cert

Trenger vel neppe noen begrunnelse eller forklaring...

Jupp, to cert fikk vi oss i år - det ene på rasespesial (men lite cert), og begge tatt for gode og strenge dommere som kan rasen.

Komme på toppp 20 på mestvinnendelista for tisper til NBSK (raseklubben)

For å komme på den lista, må en hund plasseres i BTK. Det pleier å være seksti-sytti tisper på den lista, og jeg synes X'en skal være såpass høyt oppe. I 2008 ble hun nummer 16 (uoffisielt) med fire tellende - seks tellende er maks. Det er mange bra championer som besetter de få BTK-plassene som gir poeng, men jeg håper X'en kan få en spennende unghundstid og gode resultat i ringen.

Hun endte som nummer 17 i 2008, etter at fintellingen var over.

Lista for i år er ikke hundre prosent ferdig enda, men hun ligger foreløpig på en 16.-plass, så det blir topp 20 i år også - med nærmere 80 tisper på lista. Med seks av seks mulige tellende.

Lydighet

Bestått bronsemerke

Kurset er gjennomført, men selve slutteksamen utsatt til 2009. Litt intensiv trening fram til prøva, så håper jeg vi kan klare den, men dør ikke om vi stryker.

Jeg fikk aldri tilbud om å ta bronsemerkeprøven der vi gikk kurs og hadde kjent treningsplass (lang historie...), men vi fant en annen prøve på egenhånd, og besto med glans i mars - juhu!

Debutere i klasse 1

Debutdato er satt...

Jupp, debutere gjorde vi, det er i og for seg ikke så vanskelig - en melder på, møter opp og går over ringtauet.

Gjennomføre klasse 1 en gang uten null

Som jeg skriver i tråden om 2008, så er jeg av de som starter sikkert før jeg burde, fordi konkurranse gir motivasjon og inspirasjon til å trene - og å konkurrere og å trene er også to ulike ting. Så jeg regner med mye smultring på debuten, men vi gjør dette først og fremst for moro, så får en bli flink etter hvert...

Nope, det klarte vi ikke - vi deltok på seks offisielle stevner (og noen uoffisielle), og brukte omtrent hele skalaen... Beste resultat ble 146,5 poeng og én null. Jeg er fornøyd med det stevnet, men jeg er ikke så fornøyd med at jeg har utviklet konkurransenerver, prestasjonsangst og annet tull som ødelegger for oss. :)

Annet

Bli bedre på passering av andre hunder

Fint om dyret skjønner at ikke alle hunder finnes til for hennes forlystelse, og at vi kan passere hunder uten å hilse og leke...

Tja, det slår meg ikke som et generelt problem i hverdagen lenger, så da har det vel blitt bedre? Vanskelig å måle, hehehe.

Gå penere i bånd

Henger vel litt sammen med den over...

Men godt å se at det ikke bare er vi som kan bli flinkere der.

Jeg mener hun var flink(ere) da det var båndtvang, men nå har vi begynt repetisjonskurs igjen, gitt.

Bli mer lydhør for sambo

X'en er veldig min, selv om jeg vil at hun skal være vår. Hun hører mer på mine kommandoer, hun velger meg framfor sambo, og utfordrer sambo mer. Og egentlig kan vel ikke jeg gjøre noe med dette punktet, annet enn å pushe og mase litt på sambo. Og håpe at det blir bedre også med alderen?`

Igjen vanskelig målbar effekt, men jeg synes nok det har blitt bedre - selv om hun hører betydelig mer på meg og prøver seg mer overfor samboeren.

MH-beskrivelse eller tilsvarende

Titter over grensen i håp om at raseklubben der skal arrangere. Veldig få norske bernere beskrives, så det er intet nyttig verktøy for oss - men jeg har lyst til å gjøre det for å se om jeg leser hunden min likt som beskriveren, også er jeg litt trysexual på hundefronten. Må teste ting! Må forsøke nye ting!

Raseklubben i Sverige fikk aldri ut MH-fingeren, men vi fikset saken selv. I september besto hun karaktertest, og i oktober gikk hun MH. Veldig spennende å være med på, og jeg både lærte mer om hunden og fikk bekreftet mye av det jeg mente å vite om hunden.

Sporkurs/blodsporkurs

Vil lære mer!

Vi var en uke på NBFs kurs på Sølen, og kom hjem dødslitne og stappmette av inntrykk og lærdom. I tillegg har jeg ved et par tilfeller fått henge med i sporet til folk som kan dette, det er også nyttig.

Runderingskurs

Vil lære mer!

Siden det forutsetter at hunden kan apportering, er ikke det noe som har blitt vurdert/husket på i år. Vi leker gjemsel i skogen, hunden er fornøyd med det - og da er eieren fornøyd med det.

Lydighetskurs rettet mot konkurranse

Greit med påfyll og ekstern pirk.

Vi har vært på tre lydighetskurs i år, om jeg ikke husker helt feil, alle sammen intensive helgekurs hvor jeg har fått mye feedback og innspill å ta med videre i treningen.

Eieren

Bli mer konsekvent i hverdagen

Jeg er konsekvent, i hvert fall til og fra, nå og da...

Trene mer kontinuerlig

Vi trener nok mer kontinuerlig, men likevel med lavere frekvens enn antatt - det ser ut til å gi best effekt om vi ikke trener for ofte, det er morsommere og mer spennende for dyret om treningen hviler innimellom. Dog øker treningen før stevner, men det skal jeg forsøke å tone ned i 2010, for å se om det kan gjøre noe med nervene - ikke trene manisk, ikke stresse, ikke bli nervøs, ta ting som det kommer, blablabla.

Lage treningsplan/planlegge trening

Jeg har ingen skriftlig treningsplan, men jeg har i hvert fall mål for hver treningsøkt, har tenkt gjennom hva vi skal trene på og hvordan.

Føre treningsdagbok jevnt og trutt

Jeg har begynt på opptil flere treningsdagbøker, men det sklir ut, gitt... Dog blogger jeg om mange av treningene, og går tilbake i tidligere innlegg.

Finne flere leker som trigger X'en for belønning

X'en trigges best av mat, så jeg har lagt mye lek på hylla - hvorfor ikke bruke det som fungerer best?

Bli flinkere til å gå tur i dårlig vær

Jo, synes jeg har blitt flinkere til det.

Even

Leve en dag til, og så enda en dag til...

Han levde hele 2009, han - kan ikke gjøres bedre! :) Dog er han pensjonert som utstillingshund, men han har gitt oss så mange fine opplevelser i ringen, og han fortjener å få avslutte før han blir for gammel og stiv i ringen. Årets høydepunkt er nok BIS4 veteran, blant en haug miniatyrhunder og andre sprekinger.

Mål for 2010

Utstilling

CK

Så beskjedne er neste års mål i utstillingsringen - i håp om at det meste av utstillingsåret forsvinner til fordel for valpekull. Hun skal stilles fram til parring, men jeg vet ikke om det blir parring på årets første eller andre løpetid. Så i målsettingen antar jeg at det blir kun få utstillinger, og legger lista deretter.

Lydighet

Få tilbake gleden ved å konkurrere

Få kontroll på konkurransenervene

Før dette er på plass er vi ikke i stand til å prestere, så jeg har ingen ambisjoner eller håp eller mål om konkrete poengsummer, gjennomføringer og resultat for 2010. Konkurransevirksomheten vil jo også kunne bli forkortet av valpekull.

Annet

Gå mer spor

Få inn bruksøvelsene i D som ikke inngår i klasse 1, for å utvide treningsreportoaret

Bygge enda mer muskler og få opp kondisjonen ytterligere på X'en (og eieren)

Få en bedre gå i bånd

Få en bedre innkalling

Jeg har langsiktige drømmer om annen konkurranse enn LP1, men jeg ser ikke hensikten i å rette blikket mot det før jeg har fått temmet nervene. Så får vi se om det blir i 2010 eller 2020.

Jeg har heller ingen store kursplaner/-ønsker, da tid og budsjett prioriteres annerledes i 2010.

For - hovedmål i 2010 er flytting og Latrudas F-kull.

Og Even får samme mål som i fjor - leve en dag til, og enda en dag, så lenge han har livslyst og verdighet. Vi håper på mange rampestreker og sjarmoffensiver fra gubben!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yippie

- opprykk til LP elite

- CERT på utstilling

- HD/AA (målet er fri selvsagt )

- mentalteste (skudd kan bli en utfordring etter en episode der hun hektet seg fast i strømgjerdet som er langs et beite ved skytter-banen... så burde nok trene på skuddfasthet for å kunne vise til hvordan hunden min egentlig reagerer på skudd!)

- ... og om alt går etter planen - parring mot slutten av året

Amira

- Int. Lch

- og som vanlig... gjeterhundprøve...!

Har ikke oppnåd NOEN av målene mine...!

YIPPIE: - har ikke startet i kl 3, kun gått 2 utstillinger (derav med HP/CK), fått AA med c-resultat, ikke mentaltestet da jeg vet hun vil styke på skudd. På grunn av AA + at Yippie generelt er litt mer pysete enn jeg foretrekker, blir det ingen parring.

-- Nytt mål: opprykk til elite :)

AMIRA - Har ikke fått caciob, men har vært nærme...! Amira har heller ikke fått se en eneste sau i år.

-- Nytt mål: Bli tatt ut på VM-landslaget

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk hund i månedsskifte mars/april 09, så vi satt ingen mål for 2009.

Mål for 2010 blir:

Øyenlyse fri

Hd røntge fri

Gjennomføre mh

Få bedre innkalling

Lære hunden av med å hoppe på alle for å hilse

Gå på lydighetskurs og lydighetstreninger

Bestå apellprøven

Bestå bronsemerket, kanskje starte lp 1

Lære inn apport

Lære inn rundering, bringkobbel, spor og feltsøk, muligens prøve på b-prøver med nrh

Stille i offisiell klasse på utstilling med gode resultater

Meg:

Lære meg å løpe/jogge i stedet for å bare gå på tur. Komme i bedre form.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarte ingen av målene mine for 2008 så vi kapitulerer og gir opp

Regner med at det blir ny hund i løpet av året og da får vi se hva vi får til der ....

Selv om vi gir opp i konkurranse sammenheng skal vi trene/jakte likevel. Så vi tar ting som de kommer i 2009

Veldig positiv i fjor med andre ord ..he he he

Vi har jaktet og kost oss, men ikke gjort noe mer.

Har blitt ny hund og målene for 2010 er:

Amigo

- 1 UK på jaktprøve i løpet av vinteren og starte i Artic Cup ( krav om 1 UK for å delta der ).

- Apport beviset

- Starte på apport prøve før han blir 2 år i juli og over i AK.

- Utstilling - konkurrere om cert. Blir vel 1-3 utstillinger regner jeg med. Han må først få jaktprøve premie før det vits for oss å stille på utstilling ( cert gis kun til brukshund klassen ).

- Høsten: Da er lillegutt blitt 2 år og er over i AK. Har ikke tenkt så langt, vi tar vinteren først.

Toya

- Om hun viser gode takter i vinter så stille på en jaktprøve. Hadde ( fortsatt ) vært gøy om vi fikk det til og ble en jaktpremie. Samme med apportprøver.

Føler meg i grunn ganske rolig og avslappet. Tar ting litt som de kommer.

Hoved målet er at Amigo skal bli en knall god hund, avlsgodkjent og vi skal kjempe i toppen. Men det blir ikke i 2010 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mål for 2010

Hera: må slankes litt, skal jobbe mot bronsemerke

Cesis: skal også jobbe mot bronsemerke og skal stilles litt ut

King: Skal stilles ut, og jobbe mot bronsemerke

Meg: skal jobbe med figuren og kondisen, prøve å legge vekk (host) røken. Jobbe aktivt med 3 hunder. realisere meg selv utenfor ekteskapet:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Målene for 2009 var:

Jaily:

- HD-røntge når hun har blitt 1 år Gjort! A både forran og bak.

- MH-test på sensommer/høst Gjennomført i september.

- Trene mer spor, felt og rundering Det har vi så absolutt gjort!

- Debutere i D-spor før året er omme Debuterte og fikk opprykk til C-spor!

Meg:

- Bli mer strukturert i treninga Syns jeg har vært bedre til det i år enn i 2008.

- Jobbe med nerver og prestasjonsangst Har ikke hatt så innmari mye av det så har ikke vært så mye å jobbe med.

Regner med at vi får gjennomført alt her. Er ikke akkurat noen enorme mål i år. :)

Mål for 2010 er:

Jaily:

- Oppnå opprykk til B-spor.

- Bestå ferdselsprøve.

- Bestå UHP. (Denne er avhengig av at knærne mine blir sterke nok og er derfor på kanskje-liste.)

Meg:

- Gå flere kurs.

- Jogge litt mer enn en gang i uka.

- Trene styrke for å få sterkere knær.

Det vi jobber hardest mot er opprykket til B-spor. Resten er nærmest fyllmasse for å ha mer å jobbe målrettet mot. Alle målene jeg har med Jaily er forøvrig delt opp i delmål, som er listet opp på hjemmesiden vår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine mål med Luna 2009: - Trene mer på innkalling - Trene mer lydighet - Bli bedre til å føre på agilitybanen - Få mer kontroll over Luna på agilitybanen - Bli bedre i slalomen - Greie vippen - Bli bedre i agility generelt - Kanskje prøve å konkurere i agility (hundetreneren mener at vi bør prøve oss)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mål for 2009 var nok å få valp og kose oss mest mulig og det har vi greid :)

Mål for 2010:

Få henne røntget

Gå en MH

Starte klasse 1 i lydighet

Komme videre med spor og annet 'bruksarbeid'

Stille ut

Gå et nybegynner kurs i agility

Spor eller nesearbeidskurs

Lp kurs (allerede påmeldt et jeg gleder meg veldig til!)

Få bedret hjemmealene problemet betraktelig.

Holde henne frisk og sunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våre mål for 2009:

Chili:

- Opprykk til LP3 - Dette klarte vi i siste liten.

- Trene inn klasse 3 øvelser, og kanskje starte LP3 før hun får valper - Det ble ikke valper likevel og ikke klarte vi opprykket før hun ble paret heller. Noen klasse 3 øvelser har vi fått trent litt på.

- Trene enda mer rundering(få inn meldingen) og spor, kanskje starte i D spor eller rundering - Vi har ikke gått noen spor, men et runderingskurs hvor vi fikk trent litt melding. Ellers har vi ikke prioritet bruks dette året.

- Gå blodsporkurs, og trene mer blodspor - Vi gikk ikke kurs likevel.

- Gå agilitykurs? -Vi tar det til våren

- Funksjonsanalyse/korning -Hun bestod funksjonsanalyse i april.

- NUCH - Hun er bare blitt stilt ut et par ganger med flat rød og en blå slufse som resultat

Mål for 2010:

- Få inn hele klasse 3-programmet(og de fleste eliteøvelsene) og kanskje starte en gang i klasse 3.

- Gå blodsporkurs

- Gå agilitykurs

- Gå flere lydighetskurs

- CK på utstilling

- Få bedre kontroll på jaktinstinktet hennes, slik at hun kan være løs på tur oftere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm pleier vel ikke å sette meg noen mål jeg, men mulig jeg burde begynne :)

Joda du satte deg mål du, og klarte det også såvidt jeg vet :)

Hentet fra den gamle tråden:

Casper:

Stille minst en gang

Meg: Tørre å stille Casper ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg hadde ingen bestemte mål i 2009 bortsett fra at jeg håpet på CK på han og det fikk jeg 4 av + et CERT, CACIB og BIR av en finsk spesialdommer som jeg jo er enormt fornøyd med. På samtlige CK'er har han blitt plassert i beste hannhundklassen også :)

Mål 2010:

- Bli NUCH

- Gå flere kurs

- Stille i utlandet

- Bli bedre på innkalling og generellt enda mer lydig!

Ja, det er sikkert mer som dukker opp på veien men jeg liker å se ting litt an :) Kanskje blir det en funksjonsanalyse også med tiden vi får se ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg veit ikke om jeg tør dette, det gikk jo ikke så bra i fjor.. hehe

Det gikk ikke så bra i år heller, gitt :)

Dina:

- starte i LP kl. 1

- starte i bruks kl. D

- muligens stille ut mer?

- bedre fysisk form, hun bærer preg av å være båndhund på asfaltturer, dessverre..

Vi starta i LP, med 3.dje premie som resultat. Vi har ikke starta i bruks, Dina har rett og slett ikke vært prioritert som konkurransehund. Stille ut mer var ikke så vanskelig, vi har faktisk dobla antall utstillinger fra 2008 til 2009. Hun er stilt hele to ganger i år, er hun.. hehe

Nå har hun ikke vært helt i form i år, så hun er ikke i bedre fysisk form, selv om vi har trimmet mer. Pga pelsen som ble ullen, ble hun ikke stilt ut mer heller.

Nora:

- starte i LP kl. 1

- starte i bruks kl. D

- godkjent MH

- starte i LP kl. 2 og bruks kl. C (man kan jo håpe? hehe)

Vel, her har vi oppnådd halvparten av målene (det er viktig å se positivt på ting?). Debuten i LP var ikke imponerende (3.dje-premie der og), og hun har godkjent MH, selv med 5 på skuddet ;) Vi har ikke starta i bruks, mest fordi jeg fortsatt ikke har lært tervefrøkna forangående i line eller budføring :)

Meg:

- jeg må stadig bli flinkere til å trene med planmessig og effektivt.. hehe

- røntge Norris

- bli flinkere til å trimme både bikkjer og meg selv *kremt*

Jeg har røntget Norris med A på både hofter og albuer. Jeg har blitt flinkere til å trimme både bikkjer og meg selv, uten at det bærer noe synlig preg på meg ihvertfall.. hehe - Jeg kan selvsagt skryte på meg at jeg har blitt flinkere til å trene mer planmessig og effektivt også, men det er jeg jo bare fordi at jeg har fått beskjed om å gjøre det sånn *ler*

Målene for 2010.. Vi har jo mål, man er jo ikke noen pingle?

Nora:

- Opprykk til kl. 3 i LP

- Opprykk til B-spor i bruks

- Få henne trygg nok til å ligge på fellesdekk med skudd sånn at vi kan starte i B-spor

Dina:

- Bli frisk fra hva det nå enn er som feiler henne..

- Stilles ut mer (det burde ikke være så vanskelig med to utstillinger i 2009.. hehe)

Meg:

- Antageligvis så ryker jeg her, men jeg skal spise mindre godteri og drikke mindre brus *flir*

- Gå flere kurs (og derfor trene mer planmessig.. hehe)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saeta:

- stille litt i utlandet, bla. Finland og håpe på et cert for Nord Uch - fullført, men certet tok hun i Sverige og det ble ingen Finlandstur pga. valper

- Int Uch (lov å drømme :) ) er jo halvveis da, men likevel.. - så nære, så nære, mange ganger. Hun tok et cacib i Sverige 2 uker for tidlig og etter det har hun fått res. Cacib flere ganger.. Akk ja, neste år tar vi det ;)

- opprykk til kl. II (vi prøver igjen vi) og konkurrere i kl. II - fullført, endelig!

- debutere i kl. I i agility - fullført, med to elegante disker, men moro var det.

- valpekull nr. 2 mot slutten av året- også fullført, 6 friske valper er født :)

Villa:

- får sitt første kull i januar håper vi, og kommer til å være stygg første halvdel av året, men da gjør vi f.eks: - fikk ikke noe kull, det ble utsatt til 2010.

- grunnkurs i agility - ikke fullført, da kurset gikk samtidig som utstillingen i Harstad.

- trene på partitreninger i agility og se hvor langt vi kommer - ikke fullført pga. manglende grunnkurs.

- når pelsen gror ut skal vi stille for harde livet (med mindre noe sjokkerende skjer i løpet av de siste mnd. som er igjen av året, hun er påmeldt 3 utstillinger framover) og håpe på minst et lite cert til, så blir det jakt på det store. - hun ble altså stilt på de NKK-utstillingene hun hadde pels, og har igjen vært plassen bak storcertet.

Silma:

- røntges i januar - fullført, med A som resultat

- skal røyte ca. i januar og blir stygg ;) så da finner vi på følgende:

- trene grunnleggende lydighet - delvis fullført, men avbrutt for min del da hun har flyttet til Røros

- lære inn litt triks/freestyle - se over

- hvis pelsen kommer i løpet av året (moren var treg etter første røyting) skal vi selvsagt stille en god del. Målet i eksteriørringen får bli den røde pris (4x1.pr. i løpet av et år). - hun er stilt noen få ganger i år og har sine rødsløyfer, en HP og 3 CK tror jeg det ble til slutt.

Så får vi se hva som kommer ut av disse jentene som skal ha valper.. En av Villa sine skal jeg muligens ha ut på fôr, og en annen skal vel mest sannsynlig til Silje/fôrvert i Rogaland.. Og etter Saeta tror jeg en må bli igjen, om det blir noe pent. Skal man først til Tyskland og pare så må man beholde ;)

Tja, når jeg oppsummerer så er jeg egentlig riktig så fornøyd! Mange mål er nådd, helt eller delvis. Villa skal få litt økt prioritering i det nye året, men hun er desverre i pels så kort tid av gangen at det er vanskelig å satse mye på utstilling med henne. Hun skal derimot få trene litt agility etterhvert nå som jeg har fått meldt meg inn i ny lokal hundeklubb ;)

Mål for 2010!

Saeta:

- debutere i LP kl.II (påmeldt i januar)

- få siste Cacib for Int Uch, nå har hun såpass mange at jeg mener hun bør være god nok for et aldri så lite til.

- trene agility igjen, og forhåpentligvis starte litt i det også etterhvert.

- ellers skal hun bare få bruke første halvår av 2010 på å gro pels og trene lydighet o.l. da hun kommer til å miste all pelsen etter valpekullet.

Villa:

- atter igjen gro pels og prøve på storcert de gangene vi har mulighet.

- få sitt første valpekull, bare jeg får bestemt meg for hannhund.

- få begynt på kurs/trening i agility så hun får brukt farten og smidigheten sin til noe fornuftig :P

Silma:

- må komme noen turer til meg når hun får igjen pelsen sin (hun bor hos mamma), så skal hun få debutere i åpen klasse (!) da hun straks fyller 2 år.

- mot slutten av året skal også hun få sitt første valpekull dersom det passer seg sånn.

Tíbrá:

- skal kose seg videre i utstillingsringen (selvfølgelig).

- trenes videre i grunnleggende lydighet og kanskje debutere i kl. I i løpet av året.

- gjennomføre MH på vårparten.

- røntges på høsten en gang.

- delta på sporkurs, helst flere, og gjerne få debutert i D-spor i løpet av året.

Ellers skal jeg beholde tispevalp etter Saeta som skal stilles i valpeklassen til hun blir junior i slutten av august, da skal hun debutere på Hundefestivalen sammen med sin bror (håper jeg) som jeg skal beholde i deleie :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...