Gå til innhold
Hundesonen.no

Tullas første kull


Huldra

Recommended Posts

  • Svar 1k
  • Created
  • Siste svar

Fineste Tulla-valpene det der :whistle: Og jeg ser jo på bildene hvordan de har lagt på seg, kjempeflinke Tullamor det :wub:

Jepp, hun er en flink mor som vet akkurat hva som trengs når. Enn det - uten å ha lest en eneste bok om verken valping, stell eller noen ting! :)

De har blitt mye større! Finingene :banana:

De vokser som ugress! Jeg kan knapt tro hvor store de blir, faktisk bare over natten! :banana:

De har vokst ja :banana: Gleder meg til de begynner å løpe rundt å gjøre deg gal :wub:

Haha, jeg vet ikke helt jeg..! :D

Blitt mer hunder nå! :lol: Og fiiiiine babyene altså! :banana: Godt man ikke har lyst på valp eller noe.... :wub:

Fra å være små marsvin, er de nå store marsvin. Snart blir de kanskje en slags ilder før de går over til å være hund, tiden vil vise..

Veldig fint for deg at du ikke har lyst på valp; da kan du jo bare se på bildene så mye du bare orker.. :D

I dag har jeg forresten klippet 180 klør..! :) Det var ganske lett, de lå jo tross alt rimelig stille, men fy som jeg gruer meg til 7-8ukers klippingen!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har jo vokst mye! Så gøy å se :whistle: Jeg er valpesjuk, så denne og kennel XO sin tråd er ikke helt sunn *ler* Men det fine er at det øker motivasjonen for å få hund snart igjen, da, så takk for det :banana:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var sikker på jeg hadde skrevet noe i denne tråden tidligere, men det har jeg visst ikke. Uansett, gratulerer med et flott kull. Tulla ser jo så fornøyd ut... *S*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har jo vokst mye! Så gøy å se :fish: Jeg er valpesjuk, så denne og kennel XO sin tråd er ikke helt sunn *ler* Men det fine er at det øker motivasjonen for å få hund snart igjen, da, så takk for det :wub:

Huldra, vi trenger valpebilder her!! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aaaaawwww :o:wub:

Jeg vet! :lol:

Masse masse gratulasjoner og så fiiiiiiiine.. jeg er valpsjuk nok! :o

Takk! ;)

De har jo vokst mye! Så gøy å se :fish: Jeg er valpesjuk, så denne og kennel XO sin tråd er ikke helt sunn *ler* Men det fine er at det øker motivasjonen for å få hund snart igjen, da, så takk for det :lol:

Hihi, godt å kunne være til hjelp med noe! :)

Var sikker på jeg hadde skrevet noe i denne tråden tidligere, men det har jeg visst ikke. Uansett, gratulerer med et flott kull. Tulla ser jo så fornøyd ut... *S*

Veldig fornøyd ja, men sikkert litt sjokkartet å bli 8-barns-mor sånn over natten.. :wub: Glad det ikke er meg! :P

Huldra, vi trenger valpebilder her! :o

Haha, dere er jammen kravstore! :o Jeg er lat, og kopierer fra valpebloggen (som ble oppdatert tidligere i dag) ;)

Det kjennes ut som om tiden går sakte, selv om jeg ser at valpene for hver dag utvikler seg litt mer. Utålmodig - jeg?!

Tulla har fått en liten klipp; pelsen under magen har blitt stusset, og det ser ut som om valpene setter pris på mindre hår i maten. ;o) I går klippet jeg klørne til valpene - hele 180 klør klippet jeg! Det gikk veldig bra, tok de mens de lå og halvsov. Og av 180 klør, var det bare èn klo jeg dessverre klippet litt for langt inn, men det er jo en god statistikk da.. Men jeg må innrømme jeg ikke heeelt ser frem til kloklippen når de er 7-8 uker gamle; når de er våkne og spreller og heller vil finne på alt mulig annet enn å få klørne klippet, haha!

Noen bilder fra i går:

Dag8%20008%20copy.jpg

Dag8%20005%20copy.jpg

Kan spise i de merkeligste stillinger..

Dag8%20012%20copy.jpg

Alltid like gøy å skulle gjette på hvem som er hvem, men jeg tror jeg klarte det denne gangen også. :( *vurdere å merke de før jeg tar bilde neste gang, haha* Vi har jo forskjellige kjennetegn i tegningene til valpene, men hvis kjennetegnet ligger ned mot underlaget, er det neimen enkelt å si!

Dag8%20014%20copy.jpg

Begynner å bli veldig trangt i melkebaren, og noe sier meg det ikke blir mindre trangt med det første.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er så søte :P Jeg liker spesielt godt den med masse prikker på ryggen. Jeg har vist bildene til både venner, samboer og studievenner, så her er det mange involverte :fish: Tror mange synes vi hundefolk er litt rare, som blir så engasjerte, men men det får de bare synes :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er så søte :P Jeg liker spesielt godt den med masse prikker på ryggen. Jeg har vist bildene til både venner, samboer og studievenner, så her er det mange involverte :lol: Tror mange synes vi hundefolk er litt rare, som blir så engasjerte, men men det får de bare synes :fish:

Hahaha! :wub: Snart vet hele hunde-Norge at Tulla har valper! :)

Må forresten få si at jeg er mektig imponert over Belgerguri; tror hun kjenner igjen valpene bedre enn jeg gjør..!! :wub::lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra å være små marsvin, er de nå store marsvin. Snart blir de kanskje en slags ilder før de går over til å være hund, tiden vil vise..

Veldig fint for deg at du ikke har lyst på valp; da kan du jo bare se på bildene så mye du bare orker.. :P

Jeg håper jo det viser seg at de blir hunder til slutt...? Jeg visste egentlig ikke at det var andre alternativer en gang, jeg! :wub: Man lærer så lenge man lever asså! :fish:

Og ja, jeg ser og jeg ser... :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper jo det viser seg at de blir hunder til slutt...? Jeg visste egentlig ikke at det var andre alternativer en gang, jeg! :o Man lærer så lenge man lever asså! :fish:

Og ja, jeg ser og jeg ser... :o

Tja.. vi var jo litt spent på om noen ble født med en kråkebolle i øret, og det kan jo se slik ut for et par av de da.. :wub: Ellers har jeg hørt de kan utvikle seg til å bli både gnager, piraja og kenguru, i tillegg til ilder da, men det er vel mer et mellomstadie.. :lol: Ifølge Dratini er også sjansen stor for at de blir Pit-Tullaer! :lol:

Men apropos tan (eller noe sånt), så hørte jeg nettopp om en oppdretter som fant ut at en av valpene var tan - først da den var mange måneder gammel - lenge etter levering! :P Men da er jo tan'et så lite at det nok knapt kan synes - og hva er vitsen da? :wub: Men ja, de kan være ganske gamle før man ser tan. Vanligvis er det ikke mer enn 4-5 uker i forskjell fra valp til valp i et kull, for når tan'et dukker opp. Dvs at hvis man ser tan ved 3 ukers alder på en valp, vil man kunne se evt tan hos kullsøsken ved 7-8ukers alder, og det er sjelden man finner noe senere, eller at det kommer senere. Hos noen kull kan man se det allerede ved fødsel. Jeg har da studert og studert, men det er neimen ikke lett å se! :( Det er visstnok enklest å se det under halen, og jeg luuuuuuurer på om kanskje det er en valp eller to som har tan, bla "Spesiell" (tispe8).. :) (Stakkars Belgerguri..! :D ) Men jeg er ikke ufeilbarlig, og kan selvsagt ta feil - og sjansen er jo som sagt veldig, veldig liten også. :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja.. vi var jo litt spent på om noen ble født med en kråkebolle i øret, og det kan jo se slik ut for et par av de da.. :P Ellers har jeg hørt de kan utvikle seg til å bli både gnager, piraja og kenguru, i tillegg til ilder da, men det er vel mer et mellomstadie.. :wub: Ifølge Dratini er også sjansen stor for at de blir Pit-Tullaer! :fish:

Akkurat! Interessant! :wub: Noen burde skrive ei bok om dette, forskjellige ting man kan forvente når man tror man skal få valper! Om noen hadde blitt født med kråkebolle i øret så hadde jeg vært den første på lista over potensielle valpekjøpere! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må forresten få si at jeg er mektig imponert over Belgerguri; tror hun kjenner igjen valpene bedre enn jeg gjør..! :):lol:

Who me? Hvordan det? :D

*klippe*

Det er visstnok enklest å se det under halen, og jeg luuuuuuurer på om kanskje det er en valp eller to som har tan, bla "Spesiell" (tispe8).. :P (Stakkars Belgerguri..! :wub: ) Men jeg er ikke ufeilbarlig, og kan selvsagt ta feil - og sjansen er jo som sagt veldig, veldig liten også. :wub:

Der burde du ta feil, det sier jeg bare! :fish::lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat! Interessant! ;) Noen burde skrive ei bok om dette, forskjellige ting man kan forvente når man tror man skal få valper! Om noen hadde blitt født med kråkebolle i øret så hadde jeg vært den første på lista over potensielle valpekjøpere! :lol:

Jepp - det er sånt man ikke får lese om i "Genetikk, Avl og Oppdrett" eller "Obstetrikk for Hund og Katt".. :) Jeg har ikke lest noen advarsel om dette på raseklubbens hjemmesider heller; virker som om de garvete oppdretterne og raseklubbene rundt om prøver å holde dette skjult.. :)

Who me? Hvordan det? :D

Fordi du skrev noe på hjemmesiden min om en nusselig valp som spiste på en snurr, og det var jo "Spesiell" - jeg tenkte da at du hadde kjent henne igjen, men det er kanskje ikke sikkert? Jeg måtte faktisk se på bildeserien jeg tok, for å se tegningene på ryggen før hun snudde seg rundt for å se at det faktisk var henne! Så enten visste du det ikke og syntes bare generelt den var søt, eller så var det godt gjettet, eller så kjenner du de bedre enn jeg gjør - og det forundrer meg nesten ikke om det er sistnevnte..!! ;):D

Der burde du ta feil, det sier jeg bare! :wub::lol:

:lol: Jeg tror jeg gjør det, men det hadde jo vært veldig morsomt da! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi du skrev noe på hjemmesiden min om en nusselig valp som spiste på en snurr, og det var jo "Spesiell" - jeg tenkte da at du hadde kjent henne igjen, men det er kanskje ikke sikkert? Jeg måtte faktisk se på bildeserien jeg tok, for å se tegningene på ryggen før hun snudde seg rundt for å se at det faktisk var henne! Så enten visste du det ikke og syntes bare generelt den var søt, eller så var det godt gjettet, eller så kjenner du de bedre enn jeg gjør - og det forundrer meg nesten ikke om det er sistnevnte..! :lol::)

Haha, jeg visste ikke at det var henne altså. :) Men jeg har en tendens til å dras mot enkelte valper i noen kull, og ofte er det samme valpen selv om det er forskjellige bilder og jeg egentlig ikke kjenner de igjen. Om du skjønner. ;) I Cane sitt kull ble jeg liksom trukket mot enkelte bilder oppdretteren sendte hver uke, og da jeg hadde valgt min Cane, viste det seg at alle de bildene hadde vært av Cane. :lol:

(Urk, nå følte jeg meg skikkelig dårlig å forklare).

:lol: Jeg tror jeg gjør det, men det hadde jo vært veldig morsomt da! :D

Nei, det hadde ikke vært noe morsomt i det hele tatt! :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, jeg visste ikke at det var henne altså. :) Men jeg har en tendens til å dras mot enkelte valper i noen kull, og ofte er det samme valpen selv om det er forskjellige bilder og jeg egentlig ikke kjenner de igjen. Om du skjønner. ;) I Cane sitt kull ble jeg liksom trukket mot enkelte bilder oppdretteren sendte hver uke, og da jeg hadde valgt min Cane, viste det seg at alle de bildene hadde vært av Cane. :lol:

(Urk, nå følte jeg meg skikkelig dårlig å forklare).

Nei, det hadde ikke vært noe morsomt i det hele tatt! :lol:

OI - så stilig! :D Skjønte hva du mente med bildene, det var jo bare kjempetøft! Siden du endte opp med Cane, betyr det at du kjøper Spesiell også, haha?! :wub: Men om du ikke kjøper henne, tror du kanskje du har noen synske evner til å finne valper med potensiale eller noe slikt? Kan jeg ta det som et tegn på noe? :lol: Hadde jo vært kjekt å vite hvilke valper som vil gjøre det best innen bruks, og det hadde vært veldig morsomt om du kan plukke ut en jaktkompis også, eller bare en aktiv familiehund! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OI - så stilig! ;) Skjønte hva du mente med bildene, det var jo bare kjempetøft! Siden du endte opp med Cane, betyr det at du kjøper Spesiell også, haha?! :wub: Men om du ikke kjøper henne, tror du kanskje du har noen synske evner til å finne valper med potensiale eller noe slikt? Kan jeg ta det som et tegn på noe? :) Hadde jo vært kjekt å vite hvilke valper som vil gjøre det best innen bruks, og det hadde vært veldig morsomt om du kan plukke ut en jaktkompis også, eller bare en aktiv familiehund! :)

Haha, dessverre skal jeg ikke ha springer nå, skjer for mye spennende på belgerfronten. :D Men hvis du lager en ny Spesiell den gangen i fremtiden jeg skal ha en til rase, så kan vi heller snakke om det. :D Blir sikkert aldri noen annen rase på meg, jeg klarer jo ikke å bestemme meg for hvilken det skulle vært. :lol:

Jeg tør dessverre ikke love at jeg klarer å plukke ut noen potensielle stjerner ut i fra bilder. :lol: Har bare vært med og valgt ut tre valper, og det er gode hunder alle tre, men hadde litt mer enn bilder å gå på. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, dessverre skal jeg ikke ha springer nå, skjer for mye spennende på belgerfronten. :D Men hvis du lager en ny Spesiell den gangen i fremtiden jeg skal ha en til rase, så kan vi heller snakke om det. :wub: Blir sikkert aldri noen annen rase på meg, jeg klarer jo ikke å bestemme meg for hvilken det skulle vært. :lol:

Jeg tør dessverre ikke love at jeg klarer å plukke ut noen potensielle stjerner ut i fra bilder. :D Har bare vært med og valgt ut tre valper, og det er gode hunder alle tre, men hadde litt mer enn bilder å gå på. ;)

Trenger du film for å velge ut stjerner? :lol: Jeg kan filme jeg - men har på følelsen av at det kanskje er litt mer spennende senere.. :lol: Men tenk så kult det ville vært da; du har jo Spesiell "på følelsen" allerede nå - hadde vært stilig om hun vokste opp og ble en skikkelig bra brukandes hund! :)

Trodde forresten du skulle ha cairn hvis du skulle ha en rase til, sånn maskot liksom? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger du film for å velge ut stjerner? :D Jeg kan filme jeg - men har på følelsen av at det kanskje er litt mer spennende senere.. ;) Men tenk så kult det ville vært da; du har jo Spesiell "på følelsen" allerede nå - hadde vært stilig om hun vokste opp og ble en skikkelig bra brukandes hund! :lol:

Det hadde vært morsomt ja. :lol: Og selv om jeg ikke klarer å plukke ut neste stjerna, så kan du godt få lov til å filme litt når de blir større. :)

Trodde forresten du skulle ha cairn hvis du skulle ha en rase til, sånn maskot liksom? :)

Akkurat nå har det plutselig blitt så mange raser jeg har lyst til å prøve. :wub: Var så mye enklere før, da var det belger eller dobermann, ferdig med det. I det siste har det sneket seg inn cairn, spaniels (ESS, eng. cock. og welsh) og til med golden. Jeg som aldri har syntes retrievere var det helt store. Saluki, greyhound. I tillegg er kelpie tilbake i vurderingen bare fordi jeg har fått trene med JeanetteH og jentene hennes, og de var dødskule under trening. Ups, ble mye OT nå, tenker mye på dette ser du. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp - det er sånt man ikke får lese om i "Genetikk, Avl og Oppdrett" eller "Obstetrikk for Hund og Katt".. :D Jeg har ikke lest noen advarsel om dette på raseklubbens hjemmesider heller; virker som om de garvete oppdretterne og raseklubbene rundt om prøver å holde dette skjult.. ;)

Hah... jeg aner en konspirasjon her! :)

Og forresten så falt jeg også for tispe 8 med en gang da... uten at jeg på noen som helst måte har peiling på springer! :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde vært morsomt ja. :P Og selv om jeg ikke klarer å plukke ut neste stjerna, så kan du godt få lov til å filme litt når de blir større. :lol:

Akkurat nå har det plutselig blitt så mange raser jeg har lyst til å prøve. :lol: Var så mye enklere før, da var det belger eller dobermann, ferdig med det. I det siste har det sneket seg inn cairn, spaniels (ESS, eng. cock. og welsh) og til med golden. Jeg som aldri har syntes retrievere var det helt store. Saluki, greyhound. I tillegg er kelpie tilbake i vurderingen bare fordi jeg har fått trene med JeanetteH og jentene hennes, og de var dødskule under trening. Ups, ble mye OT nå, tenker mye på dette ser du. :lol:

Hehe - jeg skjønner litt hvordan du har det. Jeg var like i villrede selv for et par år siden, men nå har jeg bestemt meg for å ha springer en stund (tydeligvis liksom..), så får vi se om jeg ikke prøver noe nytt og spennende en gang, eller om jeg blir helt inngrodd etterhvert.. :)

Hah... jeg aner en konspirasjon her! :)

Og forresten så falt jeg også for tispe 8 med en gang da... uten at jeg på noen som helst måte har peiling på springer! :D

Jeg skal spørre når jeg skal på Oppdretterskolen til helgen - hva har det seg at man kan få marsvin og pirajaer når man parrer to helt normale hunder lizzåm?! :D

Interessant at så mange liker Spesiell - er det kun pga navnet eller hva er det som trekker folk? :lol:

Atte, var det "Spesiell" som ble født ute?

Jeppsi pepsi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Så herlig at ferien din har begynt, og at du og hunden din skal nyte den sammen! Det høres ut som dere kommer til å få masse kvalitetstid sammen, noe som er så viktig. Når det gjelder naboene og hundevennen din, det er jo flott at de har så mye tillit til deg, men jeg skjønner godt at du ikke vil overta flere hunder! Det er jo en stor forpliktelse, og det er viktig å kjenne sine egne grenser. Håper dere får en fantastisk ferie sammen, du og hunden din! ❤️
    • Odin var også dement mot slutten, og det var tøft. Han hadde ikke samme uroen, han var bare forvirret, og ville være inntil oss hele tiden (nok en kombinasjon av døvhet/blindhet også). Vi fikk Eldepryl hos Renate Nydal, det hjalp litt en stund på uroen, men ikke store forandringer. Kan være verdt forsøket.
    • Du kan ta pulsen ved å kjenne på blodåren som går ned på innsiden av låret.
    • Frøkna her begynner å bli dement, og det er utrolig vanskelig å forholde seg til. Så snart det er "dødtid" hjemme begynner hun enten å vandre frem og tilbake, eller å gå i ring. Hvis jeg avbryter henne og tar henne med ut på tur eller trening "våkner" hun og er seg selv igjen, men hun må altså ha mental input hele tiden for å ikke gå inn i disse tvangshandlingene. Jeg antar at det i stor grad skyldes kjedsomhet og uro, men ettersom hun har en ødelagt skulder er det ikke mulig å gå lange turer med henne heller. Lite fysisk aktivitet bidrar helt sikkert til problemet. Hun går på Karsivan, men synes ikke det hjelper så veldig. Det er ikke noe særlig til livskvalitet sånn som hun har det nå, men jeg kan jo ikke underholde henne konstant. Er det noen som har hatt dement hund som har noen tips til hva jeg kan gjøre for henne? Andre typer medisiner som hjelper?
    • Jeg vet ikke hvordan det skilles mellom de ulike dachsrasene, men avlsrådet i raseklubben vil kunne hjelpe deg med dette. Jeg ser ingen grunn til at det skulle bli komplikasjoner hvis begge er friske, men det er mange andre hensyn å ta før man velger å avle, så ta kontakt med avlsrådet og be om hjelp der.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...