Anette Skrevet 15. Desember 2010 Rapporter Skrevet 15. Desember 2010 Aussieglis: herregud og fine da Det er bare å hyle om du føler for corgier altså, synes borderen var helt herlig. Siter
Guest Michellus Skrevet 15. Desember 2010 Rapporter Skrevet 15. Desember 2010 Hyyyl så fine de er hittil Kjenner det kribler inni magen etter å få tegnebrett Siter
Mirai Skrevet 15. Desember 2010 Forfatter Rapporter Skrevet 15. Desember 2010 Kjempeflotte, Aussieglis! Endte med å digge kua jeg da Prøver å tegne noe annerledes for en gangs skyld. Blir vel ikke noe ferdig ut av det, men. Siter
SoppenCamilla Skrevet 15. Desember 2010 Rapporter Skrevet 15. Desember 2010 Kjempeflotte, Aussieglis! Endte med å digge kua jeg da Prøver å tegne noe annerledes for en gangs skyld. Blir vel ikke noe ferdig ut av det, men. *bilde* Er det sonenhytta? Siter
Quintinus Skrevet 15. Desember 2010 Rapporter Skrevet 15. Desember 2010 Herregud så flinke dere er da! Siter
ipadda Skrevet 15. Desember 2010 Rapporter Skrevet 15. Desember 2010 Misstenker at jeg denne gang også pirket for mye i starten Det kommer seg nok! Den som gir seg er en dritt osv Siter
Mirai Skrevet 15. Desember 2010 Forfatter Rapporter Skrevet 15. Desember 2010 Camilla: Hahaha! Ja kanskje Siter
Guest Michellus Skrevet 17. Desember 2010 Rapporter Skrevet 17. Desember 2010 ENDELIG fått en tablet, så da er det bare å komme seg hjem til Oslo og øve meg på farging og blending Siter
pippin Skrevet 17. Desember 2010 Rapporter Skrevet 17. Desember 2010 Kjempefine Aussieglis! De blir nok flotte til slutt! Du har også kommet et stykke RTL Veldig bra Jeg har fortsatt ikke giddet å tegne mer enda.. Har plutselig fått en liten stopp i viljen her.. Siter
Mirai Skrevet 18. Desember 2010 Forfatter Rapporter Skrevet 18. Desember 2010 Kjenner disse trærne tar litt knekken på meg, men den som gir seg er en dritt Siter
pippin Skrevet 18. Desember 2010 Rapporter Skrevet 18. Desember 2010 Kule trær IW. Liker måten det ser ut på med de strøkene og penselen du bruker Jeg gadd å fortsette litt igår på Tila, etter å ha kikket litt på denne tråden Bra motivasjon til å tegne selv Ikke helt ferdig enda.. Mangler litt på pelsen, øyet, snuten, værhår osv.. Siter
Guest Michellus Skrevet 20. Desember 2010 Rapporter Skrevet 20. Desember 2010 Du må gjerne laste opp flere tutorials, pippin Driver på en akita.. Merker jeg ikke har gjort dette før for å si det sånn Siter
Minadachs Skrevet 20. Desember 2010 Rapporter Skrevet 20. Desember 2010 Tegnebrettet mitt vil ikke tegne i photoshop. men det fungerer i Illustrator. Problemet er at jeg ikke får dratt pennen bortover. Det stopper og blir en prikk. noen som vet hva jeg må gjøre? ps. jeg siter på mac. og tegnebrettet heter aiptek slim tablet 600u Siter
Aussieglis Skrevet 20. Desember 2010 Rapporter Skrevet 20. Desember 2010 Tegnebrettet mitt vil ikke tegne i photoshop. men det fungerer i Illustrator. Problemet er at jeg ikke får dratt pennen bortover. Det stopper og blir en prikk. noen som vet hva jeg må gjøre? ps. jeg siter på mac. og tegnebrettet heter aiptek slim tablet 600u Google er din venn. Søk etter navnet på tegnebrettet + photoshop. Uten å ha søkt selv, tror jeg kanskje det KAN være at photoshop ikke støtter brettet ditt av seg selv. Siter
Minadachs Skrevet 20. Desember 2010 Rapporter Skrevet 20. Desember 2010 Google er din venn. Søk etter navnet på tegnebrettet + photoshop. Uten å ha søkt selv, tror jeg kanskje det KAN være at photoshop ikke støtter brettet ditt av seg selv. Jeg har brukt tegnebrettet mitt i photoshop før, men nå vil det absolutt bare bli prikker. Har brukt google, men det vil jo liksom ikke gi meg noe svar hehe. Men Tegnebrettet mitt fungerer fint i Illustrator cs5 og flash cs5. Men men.. Jeg har så lyst til å få det til å fungere, jeg nekter å sitte med mus å gjøre det xD haha Siter
Mirai Skrevet 21. Desember 2010 Forfatter Rapporter Skrevet 21. Desember 2010 Fant en tutorial jeg likte godt, det er samme fremgangsmåte som jeg bruker men 10000 ganger flinkere http://fc06.deviantart.net/fs37/f/2008/253/1/c/Fur_Painting_Tutorial_by_Novawuff.jpg Denne kan også være nyttig: http://skywise.critter.net/images/which%20brushes.jpg Hun har også et helt råstilig galleri: http://novawuff.deviantart.com/gallery/ Siter
ipadda Skrevet 22. Desember 2010 Rapporter Skrevet 22. Desember 2010 Begynnt på ny tegning uten egentlig å være ferdig med noen av de andre. Men i alle fall: Håper den skal komme seg etterhvert, og ja, jeg vet jeg gjør det i feil rekkefølge Siter
GunnhildG Skrevet 23. Desember 2010 Rapporter Skrevet 23. Desember 2010 Herregud så flinke dere er! Tegnebrett er ført opp på ønskelista.. litt i sisteliten kanskje? :rolleyes2: Jeg får se om jeg ikke kjøper et etter jul Siter
Havana Skrevet 23. Desember 2010 Rapporter Skrevet 23. Desember 2010 Mye fint, men uferdig her nå. Håper vi får se oppdateringer på det etterhvert :rolleyes2: Legger ut en uferdig en, jeg også. Har fortsatt ikke tegnebrett, men krysser fingre og tær for at det ligger under juletreet i morgen. Har selvfølgelig mye annet jeg egentlig skulle ha gjort akkurat nå, men av en eller annen grunn opphører liksom tiden når man sitter og tegner. 1 Siter
Mirai Skrevet 23. Desember 2010 Forfatter Rapporter Skrevet 23. Desember 2010 Den var jo helt eventyrlig Havana! Hva slags fremgangsmåte bruker du? Pelsen ser fantastisk ut, og detaljene i øyet også. Siter
Havana Skrevet 23. Desember 2010 Rapporter Skrevet 23. Desember 2010 Den var jo helt eventyrlig Havana! Hva slags fremgangsmåte bruker du? Pelsen ser fantastisk ut, og detaljene i øyet også. Tusen takk, IW :rolleyes2: Jeg bruker photoshop og touchpad og fremgangsmåten er vel ganske vanlig. Jeg startet med å tegne en skisse over bildet og så legge på de grunnleggende fargefeltene. Så tegner jeg opp pelsen røft. Henter farger fra det opprinnelige bildet med eyedropper tool. Overdriver fargene litt for å gi mer liv til bildet. Bruker ulike pensler med ulik tykkelse, hardhet og opasitet (siden jeg ikke har tegnebrett har jeg ikke trykkfølsom strek). Så bruker jeg smudge og gnir alt utover med pelsretningen. Tegner på et nytt lag med pels med mer detaljer, og gnir utover med smudge igjen. Varierer forresten pensler og opasitet på smudge også. Tegner hele tiden på det samme layeret, stadig mer detaljert. (Øyet fikk sitt eget layer.) Bruker dodge highlights og burn midtones på enkelte områder for å fremheve strukturer, former og dybde. Bruker også litt forsiktig blur for å trekke ting bakover i bildet og sharpen for å fremheve detaljer. Det er med på å skape en illusjon av dybde. Katten på det opprinnelige bildet har en striere pels, men siden jeg ikke har tegnebrett var det omtrent umulig å gjengi den - i hvertfall hvis jeg ikke skulle bli sittende til langt utpå vårparten. Men målet var heller ikke å lage nøyaktig samme katten som på bildet. La heller vekt på å gjøre den så levende som mulig. Siter
GunnhildG Skrevet 23. Desember 2010 Rapporter Skrevet 23. Desember 2010 Wow, Havana! Jeg skjønner ikke at du kan få til noe så utrolig bra ved bruk av touchpad! Syns du fortjener en applaus for det! :rolleyes2: Siter
Margrete Skrevet 24. Desember 2010 Rapporter Skrevet 24. Desember 2010 Havana; den var vakker!! Siter
Mirai Skrevet 24. Desember 2010 Forfatter Rapporter Skrevet 24. Desember 2010 Har kommet et halvt skritt videre hvertfall. Anbefaler alle som savner å rive seg i håret å tegne snø på trær Hehe. Har en slags halvveis plan videre for denne, men jeg må se om jeg får det til først! Siter
Recommended Posts