Gå til innhold
Hundesonen.no

Julemat til hunden

Victoria

Recommended Posts

Nei det er vel lite av julematen som egner seg for hundene. For salt og for fett, kan lett bli diare av det. Jeg ser for meg at rester av potet og grønnsaker går an, kanskje er stekt eple hvis noen foretrekker det :)

Her i gården får hundene ikke restemat uansett høytid. Men man kan gi dem noe ekstra godt på julaften feks. griseører, tørrfisk eller margbein. Tror nok de blir like glad for det, som alt annet :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye av julematen kan vel gi eierne litt ekstra juletrim om ikke hundemagene er vant til det fra før. :lol:

Men jeg har tidligere hatt elghunder i familien som har tålt å gnage på restene fra pinnekjøttet i dagevis. Men dette har vært "restemathunder" som har vært vant med mye rart i kosten.

Ang salt og fett i kjøttet, så er jo ikke pinnekjøtt så veldig fett, men det kan være ganske salt. Hvis en kjøper ei hel side, vil ofte stykkene nederst på kjøttet være veldig salt, mens midten på ribba vil være såpass tynn at en god del av saltet blir vannet ut. Så fett og brusk fra midten de tynneste stykkene kan vel gå som hundemat. Kan det forresten være en ide å la restene fra julematen ligge å vannes ut ei stund..? Ikke det at jeg har gjort dette selv, det var bare en tanke som slo meg nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må nok innrømme at mine også spiser bedre i jula' enn ellers.. De får jo ofte litt middagsrester på fôret sitt, men vi vet jo at det alltids er litt ekstra mat akkurat denne høytiden, da :wub:

Dessverre har "damen" min, Milla, bestemt seg for å få løpetid nå - så hun flytter inn til foreldra' i dag eller i morgen, antar jeg. Og jeg sier dessverre for at det er flere der inne som virkelig ikke innser at hun har både 2 og 3 kilo for mye på kroppen, og siden hun jo aaaaaallltid er sulten, så må hun jo få både frokost, middag, brunch og lunch - troligvis også litt nattmat...

Men, men... Hun HAR det jo fint der inne, da!

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min er så ømfintlig i magen at julemat tør jeg ikke gi henne, dvs av typen pinnekjøtt, ribbe osv.

Nå spiser vi torsk til jul, og litt av det kan hun fint få, fisk tåler hun godt.

Hun får som regel et skikkelig bein å kose seg med mens vi spiser julemiddagen :wub: Kjøper kraftbein eller lignende og gir henne. Det blir hun overlykkelig for.

Det vanker også gjerne et griseøre eller noe annet snacks rundt juletreet.

Hun lider ingen nød for å si det sånn, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei. Ble så glad da jeg fant denne siden. Jeg er over gjennomsnittet interessert i hunder, og liker å lese om alle raser.  Har hatt flere hunder selv, men er nå delvis pensjonist, og ønsker ikke heltidsansvar for en hund. Samtidig kan jeg ikke tenke meg et liv uten hund, så store perioder av året har vi hund boende hos oss. Det finnes dessverre mange useriøse hundepassere der ute, så jeg oppfordrer hundeiere til å sjekke nøyde, be om referanser og avtale prøvepass, dersom ukjente skal passe hunden.    Ønsker alle på to- og fire ben en hyggelig og fredelig jul, og alt godt for det nye året. ❤️
    • Ja, hvorfor ikke? Bare å møte rasen og se om du liker egenskapene deres ☺️ Det ble plutselig ikke like moro å ta oppstillingsbilde hver måned når han ikke gikk igjennom slike store forandringer 😂 Så det falt litt fra.    Vi har fullført agilitykurset og Tempo var så flink ☺️ Vi gleder oss til å fortsette treningen på nyåret da vi skal på agility handling kurs. Ellers trener vi litt rally lydighet, og der har han også vært flink, gått baner hvor jeg har hatt han løs også med andre hunder på banen. Så flink ☺️  Nå har vi tatt juleferie og ønsker alle en god jul 🎅🎄  
    • Koselig oppdatering og så mange fine bilder 😍
    • Vår er vant til å være alene. I år er vi hjemme.  Blir nok noe med oss, og noe i buret sitt i underetasjen.
    • Noen som har tips til hundefører jakker med lomme bak til barn/junior, eventuelt noen som selger i mindre størrelser enn xs, eller har en kort modell, eller kan skreddersys? Vet Canelana sine jakker kan bestilles på mål, men noen andre? Pinewood sine er fine, men de har selger ingen hundeførerjakker til barn, og deres xs er veldig stor/lang. Trenger ikke være butikker i Norge, hvis noen vet om noen utenlands å, gjerne kommenter lenke😊    
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...