Gå til innhold
Hundesonen.no

Grand Danoisen Aimee


TonjeRA

Recommended Posts

  • Svar 143
  • Created
  • Siste svar

Aimee er ei dame som vet å sette pris på de viktige tingene her i verden; MAT!!

IMG_7989.jpg

Kunne vel kanskje ikke sett mer stusselig ut? :wub:

IMG_7988.jpg

Også her prøver hun å herme etter Kita! Det gjør hun faktisk rett som det er, de er utrolig søte sammen! :D

IMG_8017.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er jo bare så søte sammen "jentene på tur" liksom :D ser tydelig en herming her ja :D slik man lærer se, bare håpe ho ikke får bordmanerene til kita :wub:

Haha...Der ser vi vel en ganske tydelig herming, gjør vi ikke? Vi har ikke fått oss GD, men en ny rase! Nemlig Bordsnok! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Nye ståbilder av Aimee... I følge oppdretteren er hun ikke på sitt peneste nå, og hun har vokst ut vinklene sine bak, men jeg må ærlig innrømme at jeg synes hun er nydelig uansett! :blink: og vinklene bak er da ikke sååå ille, er det det? :)

IMG_3053.jpg

IMG_3056.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

se der ja, begynner å likne en GD :) gleder meg til 6. mars :D det blir spennende :)

Hehe... Ja, hun ligner mer og mer nå...:D Vokser jo som et uvær! :D Ho er jo søt da!

Skal bli utrolig spennende å se kritikken hennes den 6. mars, ja... :) Er utrolig spent!!

Vakker liten skapning altså :)

Hihi... Aimee takker og bukker! :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aimee er nå blitt 15 uker, og veier 22kg og er 55.5cm høy... Vokser som bare det, og er bare det sjarmtrollet!! I går var vi på ringtrening med Julian Bakke fra GD-klubben. Kjempe moro, og vi lærer masse! Sammen med oss var Capo (harlequin broren til Aimee) og Kita + eiere...

Her kommer noen bilder:

Tina prøver å følge alle tipsene fra Julian når hun skal stille opp Kita, men det er ikke bare, bare... :P :P

IMG_8296.jpg

Julian har stilt opp Capo! Han er jo rett og slett vakker! :P

IMG_8301.jpg

Julian stiller opp Aimee, men hun synes ikke det var helt greit... :P

IMG_8305.jpg

Litt understilt, men ikke rart hun kryper sammen når det er 23 kalde ute... :D

IMG_8309.jpg

Øver på å ha båndet opp bak ørene... Skikkelig søt da! :P

IMG_8307.jpg

Nydelige Capo sjarmerer :P

IMG_8312.jpg

Dumbo er ute og flyr litt... :D:)

IMG_8318.jpg

Kita, søt og god, som vanlig! :D

IMG_8319.jpg

Herregud, kan vi ikke bare bli ferdig med detta maset??? :P

IMG_8332.jpg

Ja, også var det detta kamera som skulle følge meg uansett hva jeg gjør da.... :P

IMG_8335.jpg

Tina og Kita varmer hverandre i kulda... :P

IMG_8334.jpg

Storsjarmør den karen her altså! Sjekk det blikket da! :P

IMG_8345.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nhåå ble noen hakk sjarmert nå! :) Hele gjengen var det! Det blikket til flekkusen smelter alle! :D Sukk, vil ha GD!

Ja, de vet å sjarmere disse dyra! :D Capo er kjempe herlig! Ordenltlig godgutt! :D

Hun ser så herlig ut :P

Ja, ikke sant? Håper vi får blitt med neste gang det blir treff i Moss eller andre steder i nærheten... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er jo såååå hærlige de småtrolla :) og som de vokser så er de snart "storetrolla" :D men alltid lille valpis i eierens øyne uansett :D

Valpene er blitt utrolig flinke bare på to treninger :D

Å gjøre alt Julian ber om er ikke lett nei. Løft hue, husk overlinja, ikke strekk så mye, nei nei ikke slipp ned hode nå :P puuh hehe men det kommer seg vel etterhvert :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Det er det som er litt trist med valpetiden, de blir så raskt store😄 Her blir det kanskje litt størrelse også, ganske store poter😍 Treningstips for sommeren: start på skiltene i RL, ta ett og ett om gangen. Sånn, trenings-sommeren er i boks😄
    • Hei, har noen tips til brae kenneler til stor hund? Fra Trondheim ned til Oslo området/Kristiansand? 
    • Det er fullt mulig å lære hunden å leke og ta leke som belønning. Jeg hadde en hund lik din, og fikk ham like fokusert på lek. I hovedsak gjøres det ved å belønne fokus på lek med mat. Legg en leke på gulvet, vent til hunden ser på den, belønn. Vent videre til han tar borti den med snute eller pote, så til han plukker den opp, osv. Bruk mat med "lav" verdi. Bruk tørrfôr som belønning, og jobb mye med ro når mat er involvert. Jeg tenker at her spiller mange faktorer inn. Hvordan er det på stuegulvet, hjemme? I hagen, på kjente områder? Begynn i lette omgivelser uten distraksjoner for hunden. Start med lave kriterier, enkle øvelser han kan. Hvis du bor i nærheten av en god hundeskole, sjekk om de har kurs i belønningsutvikling eller kan hjelpe deg med dette kanskje med en privattime eller to?  
    • Jeg tror nok løsningen her er å være tålmodig, og gi ham tid til å forstå hva som er forventet av ham. Du har åpenbart en matmotivert hund, som i seg selv er en stor fordel i lydighetstrening Vær nøye med å ikke gi godbit før han viser ønsket atferd, og gjør nok repetisjoner slik at han forstår mønsteret.    Gi det litt tid, så forstår han at det ikke hjelper å hoppe etter godbiten for å få den, iallfall!
    • Jeg har en hund som er veldig glad i mat og alt med mat skaper stress. Lydighet er vanskelig fordi uten godbiter så vil han ikke gjøre noe og med godbiter så blir han så stressa og kun opptatt av godbit og da hører han ikke etter hva han skal gjøre. Hvordan kan jeg trene lydighet da? Han liker ikke leker så det utgår. Han er ikke stresset uten mat men med en gang mat er med i bildet så stresser han fullt. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...