Gå til innhold
Hundesonen.no

Grand Danoisen Aimee


TonjeRA

Recommended Posts

  • Svar 143
  • Created
  • Siste svar

Aimee er ei dame som vet å sette pris på de viktige tingene her i verden; MAT!!

IMG_7989.jpg

Kunne vel kanskje ikke sett mer stusselig ut? :wub:

IMG_7988.jpg

Også her prøver hun å herme etter Kita! Det gjør hun faktisk rett som det er, de er utrolig søte sammen! :D

IMG_8017.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er jo bare så søte sammen "jentene på tur" liksom :D ser tydelig en herming her ja :D slik man lærer se, bare håpe ho ikke får bordmanerene til kita :wub:

Haha...Der ser vi vel en ganske tydelig herming, gjør vi ikke? Vi har ikke fått oss GD, men en ny rase! Nemlig Bordsnok! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Nye ståbilder av Aimee... I følge oppdretteren er hun ikke på sitt peneste nå, og hun har vokst ut vinklene sine bak, men jeg må ærlig innrømme at jeg synes hun er nydelig uansett! :blink: og vinklene bak er da ikke sååå ille, er det det? :)

IMG_3053.jpg

IMG_3056.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

se der ja, begynner å likne en GD :) gleder meg til 6. mars :D det blir spennende :)

Hehe... Ja, hun ligner mer og mer nå...:D Vokser jo som et uvær! :D Ho er jo søt da!

Skal bli utrolig spennende å se kritikken hennes den 6. mars, ja... :) Er utrolig spent!!

Vakker liten skapning altså :)

Hihi... Aimee takker og bukker! :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aimee er nå blitt 15 uker, og veier 22kg og er 55.5cm høy... Vokser som bare det, og er bare det sjarmtrollet!! I går var vi på ringtrening med Julian Bakke fra GD-klubben. Kjempe moro, og vi lærer masse! Sammen med oss var Capo (harlequin broren til Aimee) og Kita + eiere...

Her kommer noen bilder:

Tina prøver å følge alle tipsene fra Julian når hun skal stille opp Kita, men det er ikke bare, bare... :P :P

IMG_8296.jpg

Julian har stilt opp Capo! Han er jo rett og slett vakker! :P

IMG_8301.jpg

Julian stiller opp Aimee, men hun synes ikke det var helt greit... :P

IMG_8305.jpg

Litt understilt, men ikke rart hun kryper sammen når det er 23 kalde ute... :D

IMG_8309.jpg

Øver på å ha båndet opp bak ørene... Skikkelig søt da! :P

IMG_8307.jpg

Nydelige Capo sjarmerer :P

IMG_8312.jpg

Dumbo er ute og flyr litt... :D:)

IMG_8318.jpg

Kita, søt og god, som vanlig! :D

IMG_8319.jpg

Herregud, kan vi ikke bare bli ferdig med detta maset??? :P

IMG_8332.jpg

Ja, også var det detta kamera som skulle følge meg uansett hva jeg gjør da.... :P

IMG_8335.jpg

Tina og Kita varmer hverandre i kulda... :P

IMG_8334.jpg

Storsjarmør den karen her altså! Sjekk det blikket da! :P

IMG_8345.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nhåå ble noen hakk sjarmert nå! :) Hele gjengen var det! Det blikket til flekkusen smelter alle! :D Sukk, vil ha GD!

Ja, de vet å sjarmere disse dyra! :D Capo er kjempe herlig! Ordenltlig godgutt! :D

Hun ser så herlig ut :P

Ja, ikke sant? Håper vi får blitt med neste gang det blir treff i Moss eller andre steder i nærheten... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er jo såååå hærlige de småtrolla :) og som de vokser så er de snart "storetrolla" :D men alltid lille valpis i eierens øyne uansett :D

Valpene er blitt utrolig flinke bare på to treninger :D

Å gjøre alt Julian ber om er ikke lett nei. Løft hue, husk overlinja, ikke strekk så mye, nei nei ikke slipp ned hode nå :P puuh hehe men det kommer seg vel etterhvert :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • At man ikke bør skaffe seg valp når man er student er en påstand helt uten hold, etter min mening. Det kommer helt an på hvert enkelt tilfelle. Det virker på meg som at dere har tatt alle de viktige faktorene i betraktning, og håper dere velger å gå for det, uavhengig av hva andre skulle ha og si om den saken!
    • Hei! Litt bakgrunnsinfo om oss: jeg og min kjæreste diskuterer når vi bør skaffe oss valp. Vi er begge i 20-årene og bor i ett hus på landet med gode utemuligheter og turmuligheter i skog og mark. Vi begge studerer over nett, og begge vil ha en fremtid med hjemmekontor da vi studerer programering og UX/UI developer. Vi har generelt stabil økonomi, og partneren min jobber ved siden av studiene i tillegg. Jeg får tileggsstipend fra lånekassen. Jeg mistet min far for nesten ett år siden og har vært i en tung periode veldig lenge, nå er jeg bedre og føler meg mye bedre da jeg kommer meg ut mer osv. Jeg har erfaring med hund fra før, men dette er første egne hund. Hos mine foreldre har jeg vokst opp med sibirsk husky, jeg har også hatt mange sommerjobber som hundepasser der "klientene" mine har vært hos meg flere uker om gangen. Vi har bestemt oss for at vi ønsker oss en svart engelsk labrador, og har satt oss inn i hva det vil så å eie en slik rase. Jeg ønsker også å bruke hunden som hobby-hund og tenker å trene lydighet, og drive med dummy-trening. Jrg har godkjent jegerprøve og hadde vært utrolig gøy å utforske jakt videre også! Men når er det rett tidspunkt? Jeg personlig føler meg klar. Jeg er ikke glad i å reise, og trives best ute på sommeren i telt eller hengekøye. Studiene tillater meg å være hjemme med valpen, og å komme meg ut mer etterhvert som han / hun blir eldre. Vi har råd til forsikring, uforutsette veterinær utgifter osv. Jeg føler meg så, sæ klar, men har fått kritikk av andre (hovedsakelig familie) om at det ville vært dumt å skaffe seg valp nå da jeg er student...
    • Synes dere de er fine?
    • Det kan ikke være en brist i en tå eller noe sånt da? Små sår har jeg også oppdaget at de blir fryktelig utilpass av, selv om de nærmest er mikroskopiske. Min hund ble tilnærmet invalid når hun hadde et bittelite gnagsår mellom to tær, ville ikke legge vekt på den foten i det hele tatt 🙈
    • Jeg forstår hva du mener, og jeg kan sette meg inn i situasjonen din. Om det hadde vært en hunderase som ikke var tallrik; der foreldredyr og linjer bakover utmerket seg, f.eks ved å ha god mentalitet og fantastiske brukshundsegenskaper ville jeg kanskje kunne ha firet noe på krava. Men om det er en tallrik rase (som schæfer, rottweiler, belgisk fårehund, golden eller labrador) ville det måtte en god del overtalelse til for at jeg hadde takket meg til en hund med potensielle leddsjukdommer eller mentale brister.  Hunder er levende vesener og vi er selvfølgelig ikke garantert at de holder seg friske. Og det kan jo hende at du uansett ender opp med en hund med både HD og svak mentalitet for det jeg vet. Men hvorfor ta sjansen? Om det så skjer, kan du i minste trøste deg med at du gjorde det du kunne for å få en frisk hund, og at bare har hatt uflaks. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...