Gå til innhold
Hundesonen.no

Grand Danoisen Aimee


TonjeRA

Recommended Posts

Skrevet

Og du er ikke litt partisk da :wub: Jeg som til tider synes hunden min virker stor, og hun er bare ca 60 cm. Men vakre er de GDene, det er det ingen ting å si på.. :o

  • Svar 143
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Aimee er ei dame som vet å sette pris på de viktige tingene her i verden; MAT!!

IMG_7989.jpg

Kunne vel kanskje ikke sett mer stusselig ut? :wub:

IMG_7988.jpg

Også her prøver hun å herme etter Kita! Det gjør hun faktisk rett som det er, de er utrolig søte sammen! :D

IMG_8017.jpg

Skrevet

*klippe bort bildene som tydeligvis ble lagt inn to ganger*

De er jo bare så søte sammen "jentene på tur" liksom :D ser tydelig en herming her ja :D slik man lærer se, bare håpe ho ikke får bordmanerene til kita :wub:

Skrevet

De er jo bare så søte sammen "jentene på tur" liksom :D ser tydelig en herming her ja :D slik man lærer se, bare håpe ho ikke får bordmanerene til kita :wub:

Haha...Der ser vi vel en ganske tydelig herming, gjør vi ikke? Vi har ikke fått oss GD, men en ny rase! Nemlig Bordsnok! :D

Skrevet

Haha...Der ser vi vel en ganske tydelig herming, gjør vi ikke? Vi har ikke fått oss GD, men en ny rase! Nemlig Bordsnok! :wub:

hehe ja :D men Kita har ihvertfall aldri stått med labbene på bordet *bank i bordet*

  • 2 weeks later...
Skrevet

Nye ståbilder av Aimee... I følge oppdretteren er hun ikke på sitt peneste nå, og hun har vokst ut vinklene sine bak, men jeg må ærlig innrømme at jeg synes hun er nydelig uansett! :blink: og vinklene bak er da ikke sååå ille, er det det? :)

IMG_3053.jpg

IMG_3056.jpg

Skrevet

se der ja, begynner å likne en GD :) gleder meg til 6. mars :D det blir spennende :)

Hehe... Ja, hun ligner mer og mer nå...:D Vokser jo som et uvær! :D Ho er jo søt da!

Skal bli utrolig spennende å se kritikken hennes den 6. mars, ja... :) Er utrolig spent!!

Vakker liten skapning altså :)

Hihi... Aimee takker og bukker! :blink:

Skrevet

Aimee er nå blitt 15 uker, og veier 22kg og er 55.5cm høy... Vokser som bare det, og er bare det sjarmtrollet!! I går var vi på ringtrening med Julian Bakke fra GD-klubben. Kjempe moro, og vi lærer masse! Sammen med oss var Capo (harlequin broren til Aimee) og Kita + eiere...

Her kommer noen bilder:

Tina prøver å følge alle tipsene fra Julian når hun skal stille opp Kita, men det er ikke bare, bare... :P :P

IMG_8296.jpg

Julian har stilt opp Capo! Han er jo rett og slett vakker! :P

IMG_8301.jpg

Julian stiller opp Aimee, men hun synes ikke det var helt greit... :P

IMG_8305.jpg

Litt understilt, men ikke rart hun kryper sammen når det er 23 kalde ute... :D

IMG_8309.jpg

Øver på å ha båndet opp bak ørene... Skikkelig søt da! :P

IMG_8307.jpg

Nydelige Capo sjarmerer :P

IMG_8312.jpg

Dumbo er ute og flyr litt... :D:)

IMG_8318.jpg

Kita, søt og god, som vanlig! :D

IMG_8319.jpg

Herregud, kan vi ikke bare bli ferdig med detta maset??? :P

IMG_8332.jpg

Ja, også var det detta kamera som skulle følge meg uansett hva jeg gjør da.... :P

IMG_8335.jpg

Tina og Kita varmer hverandre i kulda... :P

IMG_8334.jpg

Storsjarmør den karen her altså! Sjekk det blikket da! :P

IMG_8345.jpg

Skrevet

Nhåå ble noen hakk sjarmert nå! :) Hele gjengen var det! Det blikket til flekkusen smelter alle! :D Sukk, vil ha GD!

Ja, de vet å sjarmere disse dyra! :D Capo er kjempe herlig! Ordenltlig godgutt! :D

Hun ser så herlig ut :P

Ja, ikke sant? Håper vi får blitt med neste gang det blir treff i Moss eller andre steder i nærheten... :P

Skrevet

De er jo såååå hærlige de småtrolla :) og som de vokser så er de snart "storetrolla" :D men alltid lille valpis i eierens øyne uansett :D

Valpene er blitt utrolig flinke bare på to treninger :D

Å gjøre alt Julian ber om er ikke lett nei. Løft hue, husk overlinja, ikke strekk så mye, nei nei ikke slipp ned hode nå :P puuh hehe men det kommer seg vel etterhvert :P

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Det er vel nyttig uansett hva slags pels hunden har vil jeg tro. Du skrev i startinnlegget at du har en "ikke røytefri hund"? Mente du omvendt? Det er jo stor variasjon i pelstype på hunder som ikke røyter også, men uansett må jo ørene nappes.
    • Er det nødvendig? Altså om det er lurt å ha og å bruke på pels som ikke røyter? Om det funker bra?
    • Det var jo en himla krangel her om "etikette" for noen (mange) år siden. Mange sluttet å bruke forumet etter det, antageligvis fordi de "tapte". Ironisk nok forsvant de som vant også, så den diskusjonen var jo mye vits i 😛  Ellers er det vel som flere sier, andre arenaer og livssituasjoner har tatt over. Jeg kikker innom av og til. Blir forhåpentligvis valp i september   
    • Jeg har hunder som jeg napper hår i ørene på.  Bruker earpowder, det gjør det lettere å få tak i hårene og de slipper lettere.  Noen ganger når hårene sitter langt inne, bruker jeg veneklemme (arterieklemme) for å få de ut.  Dette får du i dyrebutikk. Håper dette kan hjelpe deg.  Hvis hunden stritter imot, må det bare trenes på, så går det fint.
    • En hundefrisør kan antageligvis hjelpe deg bedre enn en dyrlege, både med den faktiske jobben og opplæring om hvordan du gjør det selv. Har du ikke fått noe veiledning av oppdretter om tilvenning og trening på pelsstell? Hvis det er en rasehund så er det også mulig at raseklubben har klippekurs eller noen som kan hjelpe.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...