Gå til innhold
Hundesonen.no

Aussiespam

PsychoLynx

Recommended Posts

Skrevet

Det er en liten stund siden jeg har lagt ut bilder her nå, så får vel spamme dere litt med aussiebilder osv igjen :)

Bridie med BOT-dekkenet sitt

031209_01.jpg

JuleGry

031209_02.jpg

031209_05.jpg

Hakinos Gode Goliat

031209_07.jpg

031209_08.jpg

Aiko

031209_09.jpg

Gamlemor My

031209_12.jpg

Aida

031209_13.jpg

Goliat

031209_15.jpg

Gry, Aida, Aiko, Goliat og My

031209_17.jpg

031209_21.jpg

031209_29.jpg

031209_32.jpg

Hakinos Aiko Akino

031209_35.jpg

Goliat og Aiko

031209_37.jpg

Gry

031209_49.jpg

NissePuma (schæfer)

031209_53.jpg

*dele opp*

Edit: byttet om på Gry og My oppi her... :blink:

Skrevet

Stygge stygge bikkjene! :blink:

Det bildet du har forstørret av Gry er virkelig fint! Nusselige jenta! :hmm:

Jeg skal gifte meg med Aiko når jeg blir stor! :)

Skrevet

JuleGry

031209_02.jpg

Gamlemor My

031209_12.jpg

My, Aida, Aiko, Goliat og Gry

031209_17.jpg

For meg ser det ut til at du har skrevet feil, eller er jeg bare teit nå? :blink:

Kjempefine bilder, har dere mye lys på vinteren sørpå eller? :)

Skrevet

Jeg elsker bildene dine, du er så utrolig flink med å finne riktig "utsnitt" eller hva det heter. :)

Takk! :blink:

Så herlige! Gry ser veldig liten og søt ut :P

Hu er bare så herlig den voffa. Men hu er ikke direkte lita. Ble vel målt til 52 cm sist tror jeg. ;) Men SØT er hu! Og hu vil alltid være valpen gry tror jeg

Kjempe fine bilder. Klare og fine

Du tar så sinnsykt gode bilder! Elsker de! :hmm::P:P

Takk! :)

Stygge stygge bikkjene! :)

Det bildet du har forstørret av Gry er virkelig fint! Nusselige jenta! :P

Jeg skal gifte meg med Aiko når jeg blir stor! :)

Ja, jeg er så fornøyd med det bildet. syns det ble kjempe søtt.

Jeg kommer i bryllupet jeg!

For meg ser det ut til at du har skrevet feil, eller er jeg bare teit nå? :D

Du har selvfølgelig helt rett. :P *fikse på* Takk for at noen er oppmerksomme! ;)

Kjempefine bilder, har dere mye lys på vinteren sørpå eller? :)

Mye og mye.. I forhold til hos dere er det vel mye vil jeg anta. Men alt er jo relativt :P

Det er lyst nok til å ta bilder fra 9 om morran til bortimot 14-15 kanskje... Om det er godvær. Ellers føler jeg aldri at det blir lyst nok lenger jeg :)

Skrevet

Utrolig flotte bilder, de er så lyse og klare i fargene. Kan jeg spørre hvilket kamera du har? Men så har du jo vakre "modeller" også da :blink: Liker spesielt de to brunfarga(aner ikke hva fargen heter).

Skrevet

Utrolig flotte bilder, de er så lyse og klare i fargene. Kan jeg spørre hvilket kamera du har? Men så har du jo vakre "modeller" også da :blink: Liker spesielt de to brunfarga(aner ikke hva fargen heter).

Takk for det :hmm:

Nå har jeg et Nikon D300s :) De "brunfarga" heter Red Merle :) Og ja, er jo samme farge på min Bridie så... :)

Skrevet

ble veldig fornøyd med dette, så det er forstørret opp og havner på veggen

261109_15.jpg

261109_17.jpg

151209_11.jpg

:blink::hmm:

INGEN kan si at Gry ikke er pen iallefall :) Helledussen. Hun minner meg om My også, det har sikkert litt med saken å gjøre *ler*

Skjønner godt at du ble fornøyd med det bildet av henne på steinen, det var veldig stemningsfullt og pent!

Skrevet

Stygge stygge bikkjene! :wub:

Det bildet du har forstørret av Gry er virkelig fint! Nusselige jenta! :D

Jeg skal gifte meg med Aiko når jeg blir stor! :P

Hahahaha :P Jeg vil være prest og be dere om å kysse!

Kjempe fine bilder! Jeg og vil på tur med en slik Aussie flokk! :getlost:

Skrevet

Hahahaha :wub: Jeg vil være prest og be dere om å kysse!

Hehe, den er grei! Tror egentlig han har mer lyst på Buffy da, men... :getlost:

Skrevet

Hehe, den er grei! Tror egentlig han har mer lyst på Buffy da, men... :getlost:

Håpeløst dette... Noen tar mora, andre vil ha datra. Men du kan jo håpe at han blir lei datra og tar mora etterhvert da vettu :wub:

Skrevet

Aiko ser ut som en vaskeekte bamsebjørn altså :banana:

Ja han ER det. Og en kosebamse også! Han er jo utdannet terapihund nå, og tenk for en terapi å få kose med den pelsen da! :banana:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Første som slår meg er parasitter eller stoffskifte. Om ikke hun har synlige parasitter av kjent type i avføringen, som kan fikses med en reseptfri markkur fra apoteket -> veterinær.  Det er antakelig stoffskifte, om hun alltid har vært sånn. Ikke sikkert at mer energirikt for løser det, for det kan hende hun instinktivt vil spise mindre av det for å holde systemet sitt i balanse. Selv har jeg alltid vært så tynn at folk blir støtt av det og skinny shamer skamløst. Det er åpenbart hormoner. Sult og apetitt regulerer seg veldig annerledes enn hos de som sliter med motsatt problem. Det er vondt for meg å "overspise" ifht eget system, hva som er passende eller utilstrekkelig for andre   Da jeg var gravid la jeg på meg "normalt" (mye, selv til gravid å være), men med hornonene ute av kroppen rant den vekten av igjen i en rasende fart selv om jeg fortsatt spiste mer enn tilstrekkelig for å skulle holde den, så hormoner, hornoner, hormoner.  Om hunden ellers virker frisk og rask.. Hvilke(n) rase(r) er hun?   
    • En dyrlegesjekk er absolutt lurt. Hun kan ha helseproblemer som gjør at hun ikke tar opp næring riktig. Hva dyrlegen sjekker kommer helt an på vurderingen av hunden, rase, vekt, hva hun spiser osv. Jeg antar du har prøvd ulike fõr og fõrtyper? Har du prøvd å gi mat til ulike tidspunkter? Det som funket best for min småspiste hund var å gi lite nok til at han alltid spiste opp. Du kan jo bare tenke deg selv om du ikke har matlyst, og stadig får servert mer mat enn du orker. Jeg fôret også en kombinasjon av rått og tørt, og varierte mellom typer og merker. Å ha litt lakseolje over maten kan også hjelpe.
    • Jeg har en tynn hund på 2 år og hun er fullvoksen for lenge siden. Hun har alltid vært tynn og spinkel sånn at ribbeina og knoklene stikker ut. Har prøvd å få henne opp i vekt. Er det noe jeg kan gjøre? Bør hun da ha en dyrlegesjekk men hva gjør dyrlegen da? Er det noen som har erfaring med en småspist hund? Har prøvd flere for og hun er like tynn. 
    • Du har ingen som vil passe hundene litt? Om du har en hund hjemme (lederen, om en av dem tydelig er det) og de andre ute, så er det antakelig mye lettere å få til, over tid. Det hender folk tilbyr gratis hundepass på Finn, bare fordi de elsker hunder, men ikke har lyst til å forplikte seg på fulltid. Om du ikke finner en annonse, så lag en. Sjansen for napp fra dyrevenner som ikke kan ha dyr selv er høy.  Jeg anskaffet en hund nr 2 fordi den første ikke var interessert i sønnen min, og han var så såret av alle avvisningene, han måtte få sin "egen" i en alder av fire år. "Itte'no problem," tenkte jeg, som hadde sett andre med flere hunder. Eldste hundens umiddelbare respons på det nusselige lille nøstet av samme art var aggressiv knurring. Hadde heldigvis en god hundepasser som hunden kjente og trivdes hos, som tillot oss en smooth tilvenningsperiode med passende mengder samvær og alenetid, og innen noen uker hadde eldste adoptert den yngre som sin egen. Den fikk henge fra ørene og jage ham bort fra matskålen sin, og han hadde ikke hjerte til å nekte den noe. Han hadde en grenseløs kjærlighet til den nye lille vennen sin. ..etter en stund, men det startet altså med høy nakkebust, stiv hale og et virkelig aggressivt knurr, og kunne potensielt blitt stygt om vi ikke hadde kunnet pæmpre den eldste med masse one on one time, favorittaktivitene hans og koblet den lille med noe positivt. Jeg antar du har servert hundene det beste de vet som belønning for ethvert tilløp til ro og avslapning ifbm kattene? 
    • Det bør nok helst foregå i et annet rom, om ikke utenfor huset eller ihvertfall på god avstand. Om du gjør det rett foran de andre hundene i bur så er du like langt.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...