Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvor mange sonenhunder ville du kjent igjen?

Symra&Pippin

Recommended Posts

Jeg trekker tilbake at jeg ville kjent igjen Mona sin Albin, jeg syntes liksom at jeg kjente ansiktet hans, men de andre bernerne har jo sånt ansikt de også ... :icon_confused:

Vi burde prøve dette en gang, på en utstilling f.eks. kanskje det er vanskeligere enn vi tror?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 110
  • Created
  • Siste svar

Skulle nok klart å plukke ut de fleste tollerne her inne, men utover det er det ikke mange. Kenya til Martine er nada problem - ingen annen jaktgolden er så liten og så dirrende som den hunden. :icon_confused: Kokos er det litt verre med dersom kullsøstra også er der. Jorids Mocca er en selvfølge. hmm..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den som skiller seg ut som en "konge"? I midten..?

Ikke drep meg om jeg tar feil og kaller feil hund for konge,men den så veldig staselig ut :icon_confused:

Fnis, hun vet å stå seg ut i mengden, den der - som ei keiserinne, siden dronningtittelen er forbeholdt Dina (for å få fram på en subtil måte at hun er tispe, altså... :wub: )

Jeg skal ærlig innrømme at jeg ikke behøver å ramse opp så veldig mange, da jeg ikke er flink til å huske hunder på den måten.

Jeg kan fint stå ved en utstillingsring og "bedømme" hundene, se forskjell på dem, men jeg klarer sjelden å kjenne de igjen i mengden som den ene konkrete.

Jeg kan også ta feil i bernerringen, jeg.

Det hjelper heller ikke at eier sier "jammen, det er jo den eneste med de fargene/tegningene/størrelsen" - det vet jo ikke jeg, og jeg har for liten hjernekapasitet til slike huskeregler...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tinka er jo lett å kjenne igjen - det er jo bare å løfte på leppa for å finne verdens største overbitt... :icon_confused:

De hundene jeg tror jeg hadde kjent igjen blant en gruppe med hunder av samme rase? Det er stort sett hunder med spesielle særtrekk, eller hunder jeg kjenner såpass godt at jeg ser hvem de er uansett. Altså:

Kira til SD

Tia og Cita til Benedicte

Albin til Mona

Tibra til Caroline

Taika til Kjersti

Milo og Vegas til Christine

Pippin til Heidi

Ask til Marie

Hmm... Jeg lurer faktisk på om det er det. Altså, selvfølgelig, hadde Kokos stått sammen med en gjeng utstillingsgolden eller Lisa sammen med en gjeng svarte labradorer, hadde jeg jo sett hvem som er hvem... Men om det hadde stått sammen med hunder av samme farge/type, er nok ikke det så sikkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarer du alle dem UTEN eiere og sammen med mange av samme rase er jeg meget imponert ;)

Er da ikke så mange, det? Men hvis ikke hele yodel-familien hadde kommet sammen hadde jeg nok ikke vært så bråkjekk på akkurat dem.. Men resten av de jeg har ramset opp er no problem :P

:wub: Når var dette? Jeg har hatt mange forskjellige hårfrisyrer, men nå er den ganske kjedelig :P

Hihi, jeg mener det var i letohallen for litt over ett år siden.. :P Vi sneiet forbi dere i all hast - jeg var nemlig bittelitt sent ute :D Jeg husker ikke om det første jeg så var håret ditt, eller om det var Tia, ( :P ) Men jeg ble jo stående å kikke etter Tia(Vakreste :P) når dere gikk bortover - tok meg liksom i å stå med hele hodet vendt mot dere, og resten av kroppen var bestemt på å forte seg fremover :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I en flokk med flere hunder av samme rase er jeg faktisk ikke spesielt god på å skille de ulike hundene fra hverandre. Springere klarer jeg, men andre raser blir fort vanskelig, med mindre jeg kjenner individene godt, eller de har "spesielle" særtrekk. Kan jo nevne de jeg trooor jeg kunne klart å skille ut:

X'en

Josie

Tekla

Tia

Bridie

Kanskje flere også, men det står litt stille i hodet mitt i kveld...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjette vilt:

Tulla

(jeg er ikke så god på belgere og bartedyr... :blink: )

:P Aynï ble såret og vonbråten nå! :D

De jeg tror jeg kunne ha kjent igjen er (utenom mine egne):

Fenris og Spot til Fannhvit (men Coda, Frost og Shira hadde jeg fått kjempeproblemer med :P )

Bertil til Silje

Tulla til Huldra (Aynï tror jeg ikke jeg hadde kjent igjen :) )

Agyr til Agyros

Callaway (og kanskje Freya) til LinKr

Felix til Tonje (jeg plukket han ut på begge bildene, men fikk ikke til å multiquote igjen :hmm: )

Tror faktisk det var alle, kanskje hoffen til -Mia (husker ikke navnet på den akkurat nå :P )

Ikke engang jeg hadde sett forskjell på Coda, Frost og Shira! :) Og det gjør ikke hundene mine heller - første gangen vi skulle gå tur med alle tre (etter at Shira kom i hus), la ikke mine hunder merke til at det var en ekstra hvit pelsdott der før vi hadde gått en stund, haha! Jeg må virkelig se både to og tre ganger før jeg ser forskjell på de, og i alle fall når det er mørkt og jeg ser de bare bakfra.. :P Men disse hunden ville jeg kjent igjen:

Fenris til Fannhvit

Tinka til Ingvild

Mine egne

Og det er omtrent det..! :) (I alle fall hvis vi snakker uten eier - som om jeg liksom vet hvordan folka ser ut..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snodig nok få som tror de kjenner igjen Kahlo. *fnis* Skjønner ikke at det kan være vanskelig å skille en sort hund fra en gjeng sorte hunder?

Husker jeg var skrekkelig bekymra for å ikke seg hvem som var min av henne og søstra da hun hadde vært en uke hos oppdretter - men Kahlo stakk seg frem, gitt. :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I en flokk med flere hunder av samme rase er jeg faktisk ikke spesielt god på å skille de ulike hundene fra hverandre. Springere klarer jeg, men andre raser blir fort vanskelig, med mindre jeg kjenner individene godt, eller de har "spesielle" særtrekk. Kan jo nevne de jeg trooor jeg kunne klart å skille ut:

X'en

Josie

Tekla

Tia

Bridie

Kanskje flere også, men det står litt stille i hodet mitt i kveld...

Tror muligens jeg skulle klart å kjenne igjen Norma og Orry også, kommer litt an på hvem de andre springerne i gruppa var :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mange som hadde kjent igjen Tia, for meg er det jo den største selvfølgen at folk klarer å skille aussiene fra hverandre, men kanskje ikke allikevel :blink: Jeg hadde nok skilt alle sonens aussier fra hverandre, og en god del andre sonishunder.

Det er noe med det der.. Merkelig igrunn!? Men aussier er kanskje litt spesielle sånn sett, det er jo faktisk veldig vanskelig å finne to merle aussier som er likedan liksom. Solid-fargede aussier blir kanskje litt værre, men selv de syns jeg alltid har særpreg, og er enkle å kjenne igjen. Ser ofte hunder jeg syns minner meg om andre hunder, men det er liksom aldri noen som er HELT like..

Mens ser jeg en gjeng berner-tisper f.eks, så ser det ut som en og samme hunden for meg - bare i flertall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supra er klett å kjenne igjen, hun er garantert den minste i flokken :)

Jeg hadde kjent henne igjen fordi hun er så nydelig! :P

Tulla til Huldra [/b

.. har jeg jo helt glemt :hmm: Jeg så jo dere på en agility konkurranse og tenkte det kanskje var dere. Etter jeg hørte en som ropte "Tulla!" i banen var jeg sikker på at det var dere :)

Nope, det er datteren Silma. :)

Saeta sitter i midten! Med mammaen Jóga til venstre.

(Litt flaut om jeg tar feil her nå da :blink: )

Hihi, jeg hadde tenkt å tippe på de navnene, men jeg har tatt feil en gang og turte ikke prøve å ta feil igjen :P Men jeg hadde vist rett jeg og! Jeg tror nok jeg hadde kjent igjen Yogà overalt. Hun er jo så utrolig søt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Forhåpentligvis mine egne.. Den grå finnes det ikke maken til og Alva-saken, tja hun er jo bare Alva-saken som avogtil er veldig lik mamman sin Pyh, som kan særdeles lett kjennes igjen på sine tynne bein og konglekropp. Men dere andre sine pelser i selskap med typelike artsfrender- Neppe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skulle nok kjent igjen Ailo ja :) og Lundii, hvis eieren var med, og samme med Bagera til soppen :)

Vanskelig å kjenne igjen hunden uten eier :hmm: Bridie tror jeg at jeg har sett, uten å si det sikkert :blink:

Her er de alle 6 uker :) greier der plukke ut Kita??

allevalpisenesamlet6uker.jpg

Vil tippe den i midten bak, ligner på ansiktet hennes iallefall. Håper ikke jeg er helt på vidda nå. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skulle nok kjent igjen Ailo ja :) og Lundii, hvis eieren var med, og samme med Bagera til soppen :)

Vanskelig å kjenne igjen hunden uten eier :) Bridie tror jeg at jeg har sett, uten å si det sikkert :blink:

Her er de alle 6 uker :hmm: greier der plukke ut Kita??

allevalpisenesamlet6uker.jpg

Kita er bakerst i midten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var absolutt IKKE noe problem å kjenne igjen dine på Hamar da. Er ikke så ofte man ser en springer med kråkebolle i øret liksom :hmm::)

Haha! Når sant skal sies, så har jeg seriøse problemer selv med å kjenne henne igjen i en cairnflokk bestående av mørke cairn, spesielt når det er litt mørkt (hva er det med meg og dårlig mørkesyn?).. Og nå tror jeg faktisk jeg hadde hatt veldig store problemer med å skille henne og moren hennes, for de er omtrent prikk like snart! :blink: Så jeg har i grunnen full forståelse for at folk ikke kjenner henne igjen. Men som kråkebolle i øret på en springer - da er det ikke så veldig mange andre valg..! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei alle hundefolk! 😀 Jeg er på jakt etter en ny turkompis og følgesvenn. Jeg har tenkt på rase lenge og ønsker også innspill fra dere, så håper dere kan hjelpe meg. Jeg er tidligere vant med Alaska Husky da jeg har hatt 2 av den rasen, jeg elsker polarhunder og liker veldig personligheten og ærligheten til huskyene, så jeg var i utgangspunktet bestemt på en ny Alaska, men har senere sett mye på Siberian (SH grunnet at jeg liker at de er kraftigere) men så er det som trekker ned at jeg gjerne ønsker en som kan være litt løs i rundt meg når jeg holder på ute uten og stikke av, har også sauer beitende rundt eiendommen så det er jaktinstinktet som er litt vanskelig. Jeg bor på et stort småbruk med masse plass, går mye turer både i skog og på fjellet. Har også sett litt på rasen Lapsk vallhund, da de er litt like i utseende men den er en gjeterhund og har lite jaktlyst, gjeterhunder har jeg lite erfaring med og er redd det kan bli slitsomt mye lyd (helt greit med lyd når de er i aktivitet og lek) men vil ikke ha en som står å bjeffer hele dagen. Er også redd for at den skal begynne å gjete på alt. Jeg har gått litt tom for alternativer på eventuelt flere raser, og der håper jeg dere kan hjelpe. Er også interessert i å høre erfaringer fra folk som har Siberian eller Lapsk.
    • Vesle Yoshi er blitt over 2 år nå. Vi driver stort sett med blåbær løp da han er en smule overivrig på stevner og vil hilse på alle, så vi er avhengig av gjerder. Han har dog startet noen offesielle stevner. Han ble 3. beste agility hund i japaner klubben. Han er fremdeles minstemann i flokken og er kjempeglad for at båndtvangen er over, han elsker å løpe.
    • Han er helt nydelig😍  Blir veldig nysgjerrig på en sånn en dag😅
    • Tusen takk for det. Da er oppdretteren useriøs men jeg visste ikke om det før jeg kjøpte valpen. Ikke alt man kan lese om på dogweb eller Facebook.
    • Nei, seriøse oppdrettere lurer naturligvis ikke valpekjøpere. Useriøse oppdrettere gjør hva de vil.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...