Gå til innhold
Hundesonen.no

Biabed eller Teddy seng ?


MonicaT

Recommended Posts

Hei.

Trenger litt hjelp her.

Har prøvd litt ulike senger og har tenkt til å kjøpe en ny seng som skal stå i stua som passer til begge hundene.

Har hatt en del teddy senger som jeg er veldig fornøyd ( bikkja også )

Ser sånn ut: jan1.gif

Og slappeav5.gif

Hjemme hos moren min har jeg en biabed ( til en hund ) som Amigo elsker.

Toya har hatt denne før og vært okey. Virker som hun liker teddy best fordi hun kan krølle seg oppi denne, samt at hun har noe å ha hodet på/høy kant.

Så blir spørsmålet, skal jeg kjøpe en bia seng eller teddy seng ?

Leste her inne at man kan "piffe" opp bia beden med saueskin, teddy tepper etc

Hva skal jeg velge ? Og er Biabed billigere i Sverige ? ( harry tur til helga )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har mye forskjellig til hundene min. Har ikke en sånn rund teddy-seng, men har lånt det på besøk o.l. og Amira DIGGER de. Allikevel har jeg biabed stående her på rommet. Det er fordi at jeg synes andre senger bli så møkkete! Derfor har jeg heller lagt 1-2 teddytepper oppi biabed-en, da det er mye enklere å vaske. Dessuten kan jeg ta ut teppene når det er varmt om sommeren, for da fortrekker hun å ligge et sted uten teddy :whistle: også synes jeg biabed er en del penere og "ryddigere" å se på en hårete og raskt litt skittende pute/teddy-senger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min voffse har to Biabeder, en original som står der uten trekk (kjøpte feil størrelse) og en litt større fra Hooks for å ha en som passet trekket jeg kjøpte.

Hun bruker begge og stortrives i de.. men sengene er jo ganske like.. men hvis hunden din foretrekker Teddy-sengene ville jeg heller gått for det.. eller begge! :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er teddy et merke, eller et begrep om slike type senger? og hvor får man tak i dem? Tror Casper hadde elsket en slik.

Du kan jo ha en av hver? Jeg synes biabeden virker litt hard og vondt jeg da, men den er tydeligvis populær.

Er ikke noe merke, nei. Man får kjøpt denne typen senger i de på de fleste dyrebutikker :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm

Det er ikke så lett nei

Jeg synes også at Biabed ser penest ut og sånnsett passer best i stua.

Og vet at Amigo digger denne type seng. Toya tror jeg foretrekker teddy, men det kan hende at biabed med teddy trekk kan være like bra ...så litt vanskelig. Har ikke plass til begge to i stua, så derfor jeg tenkte å velge en av dem som begge hundene kan ligge i /bruke. Elle melle ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil tro de teddy sengene er best i hundens øyne, fordi de er mykere og varmere. Men jeg ønsker Bia bed ol. fordi det er mye lettere å holde rent, og lett å vaske over. Har selv dyner med trekk på, på gulvet og jeg syns det er et styr å skal vaske dette, for alt som har stoff overflate, blir å lukte etterhvert.

Meeeen, så er jo biabeden dyyyr. sukk.. Og fant noe lignende på høøks tror jeg, men de sendte ikke den største størrelsen. typisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skal jeg velge ? Og er Biabed billigere i Sverige ? ( harry tur til helga )

Åååå, de teddysakene så gode ut! vil ha sånn selv jeg :yawn: Men kan ikke ha sånn til bikkjene, pga husstøvallergi på Bridie. hmmm

Men altså, uansett.. Ja, Biabedd er billigere i Sverige. Men kan hende du må bestille!

Vi handlet vår seng på MaxiMat på Nordbysenteret. Betalte 470 svenske for en "aussiestørrelse". :yes: Husker ikke mål jeg, men 60 x noe tror jeg. Tror de kun har denne størrelsen og GRÅ inne. Andre må bestilles. Men de er veldig hjelpsomme med sånn.

Vi bestilte en der til Ero i mars, som vi desverre aldri fikk hentet før Ero ble avlivet. Desverre hadde de solgt den i sommer, ellers hadde vi kjøpt den til Gry nå. Men ja, altså.. :)

Bestille er fint, men spørs om du rekker det til helgen da...

tror forresten de har "fake Bia" på den marknaden ved grensa... Men usikker på pris.

Ellers har de dem vel på den dyrebutikken på Nordby også. Men da noe dyrere enn Maxi tror jeg. Men uansett billigere enn her i landet.

Puh, takk for meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden du ikke har plass til begge sengene er det kanskje best med en Biabed med sauskinn eller teddy fôr i ? Da får du på en måte alt i en seng og har mulighet til å variere om sengen skal være myk eller vanlig biabed osv :yawn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å,de teddy sengene så veldig behagelig ut!Ikke rart hun liker de nei!Som flere her har jeg Bia bed fordi den er enkel holde ren.Forrige hunden min elsket den og likte godt det er kant til hodet.Har tepper i den på vinteren og bruker ta de ut på sommeren.Frøkena jeg har nå liker den også men,er en sofa hund så der er hun mest.

Jo de er dyre men,makan til kvalitet om hunden ikke ødelgger da!første mi hadde jeg i 11 år og så ikke noe slitt ut.var ikke nå galt med den men,kjøpet ny da jeg tenkte den sikkert ikke var så myk lengere.Da hadde jo frøken Engelsk Setter jeg hadde "bodd" i den i 11 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juhuu! Samboer kom hjem med den første Bia beden ikveld! :yes: Den ser kjempebra ut! Har nr 6. (nest største) Nitro gikk rett bort å la seg i den. Prøvde å skulle grave litt, men gav fort opp hehe.

Ser bra ut også. Samme skinn som stolene og sofaen. :yawn:

Skulle hatt en til, men det får bli senere. De koster jo litt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...