Gå til innhold
Hundesonen.no

New Moon


jeanette-k

Recommended Posts

Jeg så filmen for noen dager siden, og ble veldig positivt overasket :D Lo godt og gråt om hverandre :P (lett bevegelig?) Synes alle spilte bedre i denne, og spesielt positivt overrasket over Taylor. Noe som ikke er bra, jeg heier jo på Edward, ikke Jacob. Måtte nesten sitte å minne meg selv på det gjennom filmen.. MEN, hva skjedde med slutten?? Den er jo helt feil :D Irriterer meg veldig over den, så forklaring please?

vet ikke helt hva du mener med helt feil jeg? Men den er vel ganske grei, det samme skjer jo i boken. Filmen er vel bare kuttet og endret litt på for filmingens del?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 88
  • Created
  • Siste svar

Jeg har sett filmen, og er skuffet. Og hva det bare meg som la merkelig til de ekle lysebrune øynene? Men uansett, jeg var også på "team Edward" men etter og sett den siste filmen driver jeg og arbeider meg over på "team Jacob". Synes ikke filmen fikk med hvor deppa Bella egentlig var når Edward ikke var der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet ikke helt hva du mener med helt feil jeg? Men den er vel ganske grei, det samme skjer jo i boken. Filmen er vel bare kuttet og endret litt på for filmingens del?

Skjer det samme i boken? Jeg som var sikker på at det ikke skjedde før i slutten av treern? Kanskje jeg bare husker helt feil, men satt å leste gjennom slutten av New Moon når jeg kom hjem fra kinoen og da fant jeg det ingen steder..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjer det samme i boken? Jeg som var sikker på at det ikke skjedde før i slutten av treern? Kanskje jeg bare husker helt feil, men satt å leste gjennom slutten av New Moon når jeg kom hjem fra kinoen og da fant jeg det ingen steder..

Hva er det ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det ?

For å ikke ødelegge for de som ikke har sett filmen..

:At Edward frir til Bella. Jeg var helt sikker på at det ikke kom før i slutten av treern? I toeren er jo bare Bella overlykkelig over å ha ham tilbake, det er vell ingen frierier der? Eller er det jeg som surrer igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å ikke ødelegge for de som ikke har sett filmen..

:At Edward frir til Bella. Jeg var helt sikker på at det ikke kom før i slutten av treern? I toeren er jo bare Bella overlykkelig over å ha ham tilbake, det er vell ingen frierier der? Eller er det jeg som surrer igjen?

Jeg kan ikke huske å bli overrasket over dette når jeg så filmen, så regner med det står i boken også (jeg har ikke lest Eclipse enda).

Hukommelse er en fin ting :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å ikke ødelegge for de som ikke har sett filmen..

:At Edward frir til Bella. Jeg var helt sikker på at det ikke kom før i slutten av treern? I toeren er jo bare Bella overlykkelig over å ha ham tilbake, det er vell ingen frierier der? Eller er det jeg som surrer igjen?

Det skjedde ikke på samme "location", men det står helt til slutt i boka :D men jeg synes godt at akkurat slutten kunne vært litt forbedret, og at dn tiden hun var med J kunne blitt forlenget. Over 1/2 boka er jo tross alt om dems tid sammen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er i slutten av New Moon han frir ja. Etter at de var hjemme hos Cullens for å stemme over hvem som ville at hun skulle bli vampyr og ikke, så spør han henne hvor viktig det er for henne at det er han som forandrer henne, og hva hun vil bytte mot at han er den som forandrer henne. Hun vil ikke bli eldre enn en tenåring, så han sier at om han skal forandre henne, så må hun gifte seg med han.. Står på side 588 i den norske pocketboka (jeg måtte låne den av pikebarnet for å sjekke :D )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke huske å bli overrasket over dette når jeg så filmen, så regner med det står i boken også (jeg har ikke lest Eclipse enda).

Hukommelse er en fin ting :D

Det skjedde ikke på samme "location", men det står helt til slutt i boka :P men jeg synes godt at akkurat slutten kunne vært litt forbedret, og at dn tiden hun var med J kunne blitt forlenget. Over 1/2 boka er jo tross alt om dems tid sammen..

Det er i slutten av New Moon han frir ja. Etter at de var hjemme hos Cullens for å stemme over hvem som ville at hun skulle bli vampyr og ikke, så spør han henne hvor viktig det er for henne at det er han som forandrer henne, og hva hun vil bytte mot at han er den som forandrer henne. Hun vil ikke bli eldre enn en tenåring, så han sier at om han skal forandre henne, så må hun gifte seg med han.. Står på side 588 i den norske pocketboka (jeg måtte låne den av pikebarnet for å sjekke :D )

Ah, daså. Jeg begynte skikkelig å lure. :D Tusen takk til oppklarende soniser! (Hva skulle man gjort uten?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg såg filmen igjen i går og likte den faktisk bedre denne gangen. Gleder meg helt vilt til den kommer på DVD :)

LIkte filmen jeg. Kort og godt. Og ler fortsatt over oversettelsen av "Cougar".... Kuvøsemums liksom! :)

Hehe, helt enig. Jeg lo mye da Jake kaller Mike for "Marsmallow" når de er på kinoen og det ble oversatt med persilleblad :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, helt enig. Jeg lo mye da Jake kaller Mike for "Marsmallow" når de er på kinoen og det ble oversatt med persilleblad :)

:) DEN fikk ikke jeg med meg! Ser at jeg må få kjøpt filmen så fort den kommer, og se den kun med artige oversettelser som hovedmål :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå var ikke jeg heeeelt i humør, Holdt på å få migrene og var i feil selskap når jeg så filmen så mulig det gjorde at jeg fikk feil intrykk, men jeg ville gitt New Moon en 3 eller 4, kaaaaanskje 5 i terningkast.

Ganske på lik linje med Twilight med andre ord. Noe var mye bedre andre ting var dårligere. (kan ikke si så mye spesifikt atm, er bare den følelsen jeg har) Musikken, øynene til Cullen familien, Kjemien mellom Bella og Edward og i noen scener fargene på selve filmen like jeg bedre i Twilight. New moon var bedre på farger i de fleste scenene, animasjonen er jeg fornøyd med (utenom bevegelsene til ulvene). Vampyr springe scenene ser faktisk ut som springing i new moon og det syntes jeg er skikkelig bra! Og at vampyrene faktisk ser ut som vampyrer og er skikkelig bleike i forhold til menneskene.

Så da er det bare å vente til juni og få sett Twilight og New Moon på DVD og så reise på kino med rett selskap for å se Eclipse :D (Har lovt meg selv å ikke se filmene utenom på kino, eventuelt før jeg skal se en oppfølger og ikke lese bøkene før September 2010 :D )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var ikke så veldig imonert over New Moon, jeg... :D (Jeg ha forøvrig ikke lest bøkene bare for å ha nevnt det.) Den var alt for lang og det ble for mye fjortiss-klissing for min smak. Twilight var bedre i mine øyne, den hadde en bedre balanse mellom dramadrama og litt action. Denne ble for flat i handlingen. Gir den ikke mer enn en 3-4 i terningkast. Det var en grei film å bruke noen timer på en lørdagskveld i godt selskap, men jeg kommer nok ikke til å se den veldig mange ganger.

Er nok mer tilhenger av True Blood vampyrene og handlingen, jeg. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Et oppstillingsbilde.  Tempo 3 måneder. 8,7 kg og 36 cm høy.   
    • Få hunder krever pelsstell mer enn 2-3 ganger i uken, spørsmålet er mengden klipping og børsting. Med kravene dere har ville jeg vurdert en voksen omplasseringshund, der dere vet litt mer hva dere får. En valp er mye jobb, både å lære inn renslighet, hverdagslydigheten og det å lære inn å være alene hjemme. Ingen hunder er født trent til å være alene, og det kan ta mye tid. Selv med en omplasseringshund må dere regne med å bruke noen uker på tilvenning til å være alene hjemme en hel arbeidsdag i nytt hjem. Med valp må dere regne med å være hjemme de første 4 ukene eller så, og videre ha mulighet for tilpasning, ha med valp på jobb, korte dager eller hjelp fra andre, for å gradvis tilvenne lange dager alene hjemme. Vår forrige hund kunne ikke være alene en arbeidsdag før han var 6 måneder. I tillegg til daglig tur må dere huske at hunden må også ut innimellom for å gjøre fra seg, morgen og kveld. Den skal fôres, stelles, oppdras, og selvfølgelig ha kos og kvalitetstid. Det går mye tid på å ha hund utenom de 1-2 timene med tur. De fleste hunder setter også pris på mental stimulering i form av søk, triksetrening eller lignende. Jeg tenker umiddelbart at en collie kunne passet dere, enten kort- eller langhår. De krever litt børsting, røyter en del, men er relativt enkle hunder som ikke krever veldig mye. Men jeg vil også forslå at dere låner/passer en hund en ukes tid eller to, for å se om dette er et liv dere kan tenke dere. Det er ofte koslig med tanken på å ha en hund til selskap, men få er klar over hvor mye tid og fokus det faktisk tar i hverdagen.    
    • Jeg og min samboer ønsker oss veldig en pelskledd venn i vårt selskap, vi har følt oss klare til å skaffe oss en hund det siste halvåret. Vi har noen ønskelige krav når det kommer til hundens personlighet og atferd, men vi syntes det er vanskelig å finne den mest perfekte rasen for oss. Blant de kravene vi har er: - lite bjeffing. Dette er en grunn ved at vi bor i leilighet og ikke vil være til sjenanse for de andre beboerene.  - ikke en alt for aktiv hund. Vi har ikke hatt vår egen hund før, og er bekymret for om vi får gitt nok fysisk stimuli for rasen. Vi vil rett og slett ha en hund vi ikke er bundet til å måtte gå mer enn 2 timer om dagen med, fordi vi er usikre på vårt eget energinivå i denne sammenhengen.  - ikke et krav om å være mye ute i hagen. Vi bor i borettslag uten egen hage, men vi har et fellesområde med hage som vi kan benytte.  - vi trenger en hund som kan være alene hjemme. Vi er begge i 100% stilling i jobb på dagtid og hunden må være hjemme i opptil 8 timer alene på hverdagene. (utenom jobb er vi stort sett alltid hjemme). Som personer er vi veldig avslappet og rolige og ser etter en selskapshund som kan bli vår venn i hverdagen. Vi er ikke spesielt aktive av oss nå, men vi håper vi kan bli det med en hund i hus. Vi tar gjerne hunden med oss hvis vi skal bort, for å være mest mulig med hunden. Vi er i en familiekjær familie som vi er mye sammen med og ønsker å ha med oss hunden på besøk. Vi har ikke barn nå men vi ønsker oss det i fremtiden.    vi bor i en leilighet på 70 kvadratmeter på et boligfelt utenfor sentrum, med muligheter for både bading og skogsturer med voffsen.  selvom utseende på hunden ikke skal bestemme hvilken rase man skal velge så har vi noen ønsker til utseende. Vi ønsker en hund med en god pels å kose med, men som ikke krever noe særlig mer en pelsstell mer enn 2-3 ganger i uken. Vi har mest lyst på en hund mellom 7-25 kilo +/- som kan trives i leilighet.   vi har lenge vært inne på tanken på en golden retriver, men er usikker med tanke på aktivitetsnivået og størrelsen.
    • Jeg har heller ikke lov å gjerde inne utenfor, så jeg har en hau kompostgrinder stående som jeg drar ut og bruker som gjerde når jeg vil. Funker gull og ikke noen som kan si noe på det. 😊 Dog er egen hage et must når jeg en gang flytter, firte på det kravet her fordi jeg fikk så mye annet jeg ville ha og jeg kan gjøre som jeg gjør nå med grindene. 
    • Foreslår som Simira, langline. Da jeg bodde i Trondheim hadde jeg heller inne inngjerdet hage. Den lydige hunden gikk løs, den ikke så lydige var i langline. Haha, nei, si det. Man blir vandt med det etterhvert. Men det er mange ganger hvor jeg teller etasjene for å motivere meg  I tillegg har jeg drømt om å på en eller annen måte kunne gå rett ut fra 4.etasje og ned på gress. Vi koser oss ekstra mye når vi er på hytten hvor vi kan ta to skritt fra soverommet, også er vi ute.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...