Gå til innhold
Hundesonen.no

Utstillingsplaner for 2010.


Symra&Pippin

Recommended Posts

Sikre:

07.03.10 - Nordhordland Hundeklubb på Manger - Første gang vi stiller junior med valpen:)

18.04.10 - NKK i Bergen

26.09.20 - Bergen Selskaps- og Brukshundklubb

Usikre:

14.02.10 - Ølen-Etne-Vindafjord Hundeklubb - Håper jeg får med meg sambo dit, orker ikke dra så langt alene. Men tviler vel egentlig på at det blir til at vi drar.

25.04.10 - Førde Brukshundklubb - Igjen avhengig av at sambo blir med

25.07.10 - Norsk Eurasierklubb på Våler - Vet ikke om vi får dratt dit, men hadde vært veldig kjekt. Er jo i ferien. Hvis ikke vi får dratt dit kunne jeg tenkt meg Karmøy Hundeklubb den dagen i stedet for.

14.11.10 - Fitjar-Stord Hundeklubb - Ja, hvis sambo blir med altså.. :aww:

Håper på å få dratt på i hvert fall et par av de usikre, regner med det går i orden :hyper:

Skal også antageligvis en tur innom oppdretter i Sverige i sommer, hadde vært utrolig kjekt om det klaffet med en utstilling i Sverige da.. Om det er noe poeng å stille en på 15-16 mndr i Sverige?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 65
  • Created
  • Siste svar
Jeg forventer også besøk i april! hallo NKK hordaland! Hææææællå!

Jammen jammen der får jo ikke Lundii stilt ut uansett. Så eventuelt blir det bare Kee som kan stilles, og da er det dyrt for å bare stille en hund, også er det helgen før Stangehallen.. Så spørs om jeg har råd, gitt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er de jeg vurderer, men det kommer an på sykdom, valping, økonomi, dommere osv.

16. januar: Letohallen

17. januar: Letohallen

30. januar: Hellerudsletta

31. januar: Hellerudsletta

13-14. februar: Letohallen

20-21. februar: NKK Bø

24. april: Sunndalsøra

25. april: Sunndalsøra

22-23. mai: Frya Leir, bernerspesial

29-30. mai: Ålesund

19-21. juni: Enten dobbel på Oppdal eller trippel i Sverige

24-27. juni: World Dog Show i Danmark

3. juli: NKK Trondheim

4. juli: Skjetlein, bernerspesial

31. juli: Nesbyen

1. august: Nesbyen

7. august: Moelv, bernerspesial

14. august: NKK Oslo

15. august: NKK Oslo

28. august: Trondheim hundefestival

29. august: Trondheim hundefestival

4. september: Steinkjer

9-10. oktober: NKK Oslo(?)

6. november: Letohallen

13-14. november: Orklahallen

27-28. november: NKK Lillestrøm

29-30. november: Letohallen

:innocent:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil veldig gjerne på WDS spørs på valp, ikke valp rundt da. Men jeg har flere overnattingssteder så det er null problem, og jeg kjører eller tar toget. Her er det bare å melde seg på innenfor tidsfristen :whistle:

btw jeg trenger handler om noen vil :innocent:

også er det vel ingen andre. Blir etter tutta er 15 mnd neste gang vi skal på utstilling da :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Manger i mars og antageligvis rasespesialen er vel de eneste som er noenlunde spikret. Ellers tar vi det litt som det kommer.

Så kjekt at dere kommer på Manger :whistle: Er litt kjekkere når man stiller mot noen andre enn bare seg selv :innocent:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Jeg har også en plan for utstillinger i 2010: Ingen-zipp-zero-nada.. :innocent: Gleden ved å ha hunder av ikke utstillingsraser er ganske stor avogtil, men jeg blir litt misunnelig på alle planene deres... Men jeg hååper vi skal på en gjeterprøve eller to og mulig det blir debut i LP på senhøsten. Håpefullt skal vi på to MH i løpet av 2010, en på våren med bc og en på høsten med sch.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal på følgende:

-NKK Harstad i mars

-Mo hundeklubb Mo i rana 29 mai

-Salten brukshund klubb Bodø 19 juni

-Norsk belgisk fårehundklubb Bodø 20 Juni

-NKK Trondheim 3 juli

-Norsk myndeklubb Trondheim 4 Juli

-Vågan og vestvågøy hundeklub i svolvær 7-8 august (litt usikker på denne...)

-Rana trekk og brukshund klubb Mo i rana 21 august

-Vefsn hundeklubb Mo i rana 22 august

-Narvik trekk og brukshundklubb Narvik 4 sept.

-Tromsø hundeklubb 16 okt

-NKK Tromsø 17 oktober

Alle disse er hovedsaklig for Nitro, og avhenger litt på jobbsituasjonen ol. Men ihvertfall disse jeg skal gå etter :ahappy: Håper jeg treffe non soniser! :drool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt at dere kommer på Manger :lol: Er litt kjekkere når man stiller mot noen andre enn bare seg selv :drool:

Ja, vi får se hvordan det går, blir jo debuten vår i utstillingsringen, så regner nesten med KIP :ahappy: Blir antagelig en til eurasier som skal ut der, er ei som skal hente valp i romjulen, men vet ikkje enda om ho skal stille. Håper det kommer noen flere også da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Vågan og vestvågøy hundeklub i svolvær 7-8 august (litt usikker på denne...)

Alle disse er hovedsaklig for Nitro, og avhenger litt på jobbsituasjonen ol. Men ihvertfall disse jeg skal gå etter :drool: Håper jeg treffe non soniser! :lol:

Syns du skal på denne jeg. :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikre:

07.03.10 - Nordhordland Hundeklubb på Manger - Første gang vi stiller junior med valpen:)

18.04.10 - NKK i Bergen

26.09.20 - Bergen Selskaps- og Brukshundklubb

Usikre:

14.02.10 - Ølen-Etne-Vindafjord Hundeklubb - Håper jeg får med meg sambo dit, orker ikke dra så langt alene. Men tviler vel egentlig på at det blir til at vi drar.

25.04.10 - Førde Brukshundklubb - Igjen avhengig av at sambo blir med

25.07.10 - Norsk Eurasierklubb på Våler - Vet ikke om vi får dratt dit, men hadde vært veldig kjekt. Er jo i ferien. Hvis ikke vi får dratt dit kunne jeg tenkt meg Karmøy Hundeklubb den dagen i stedet for.

14.11.10 - Fitjar-Stord Hundeklubb - Ja, hvis sambo blir med altså.. :lol:

Håper på å få dratt på i hvert fall et par av de usikre, regner med det går i orden :drool:

Skal også antageligvis en tur innom oppdretter i Sverige i sommer, hadde vært utrolig kjekt om det klaffet med en utstilling i Sverige da.. Om det er noe poeng å stille en på 15-16 mndr i Sverige?

Samme som eurasier :) De sikre er temmelig sikre og de usikre er temmelig usikre :ahappy: Tror ikke vi blir å kjøre så langt som til ølen, førde også videre. Den mest sannsynlige er i så fall stord. Våler skal vi ikke til :D

Ellers har jeg lyst å besøke oppdretter i Finland i forbindelse med en eller annen utstilling, men tviler på det blir i 2010.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi får se hvordan det går, blir jo debuten vår i utstillingsringen, så regner nesten med KIP :blink: Blir antagelig en til eurasier som skal ut der, er ei som skal hente valp i romjulen, men vet ikkje enda om ho skal stille. Håper det kommer noen flere også da :P

Hvis dere har trent litt på tannvisning, løpe pent osv, så kommer det til å gå helt fint :) Vet det kommer en del voksne hunder, men dette blir første gang vi stiller mot en annen hann i samme klasse :P:P Har stilt en gang som eneste valp, og en gang mot en tispevalp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norsk Basenji Klubb, Letohallen.

13.02 & 14.02

Harstad, NKK

20.03 & 21.03

Hammarfest Og Omegn & Vest Finnmark.

01.05 & 02.05

Norsk Basenjiklubb

22.05 & 23.05

Tromsø hundeklubb & Norsk Dalmatinerklubb

29.05 & 30.05

WW 2010,

24.06-27.06, Herning.

Gällevare,

11.07

(Göran Bodegård! Han gav Bono stor certet!)

06.08-08.08, Koupio

Rallar utsillinga

04.09 & 05.09

Bjerkvik hundeklubb

18.09 & 19.09

NKK Tromsø, og Tromsø hundeklubb.

16.10 & 17.10

Vi er ganske så sikre på disse her, men Bjerkvik er kanskje litt usikker, det er nemlig litt vel nært jakta.. Vi får se! :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er mine foreløpige planer:

24 og 25 april: Stangehallen

08 og 09 mai: NKK Kristiansand

05 juni: NKK Drammen

06 juni: Beardisspesial i Drammen

19 juni: Trippelutstilling i Jönköping

20 juni: ---- " ------

21 juni: ---- " ------

23 juni: Circuit for beardis, Herning

24 juni: WDS

03 juli: NKK Trondheim

31 juli og 01 august: Nesbyen

14 og 15 august: NKK Oslo

28 og 29 august: Hundefestivalen, Trondheim

04 september: Steinkjer

09 og 10 oktober: NKK Østlandet

03 november: Orkanger

2uge4p4.gif

Har lagt til tripprelutstilling i Jönköping a040.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20/21 - 02: NKK Bø (?)

20/21 - 03: NKK Harstad

17/18 - 04: NKK Hordaland (?)

01 - 05: Hammerfest Og Omegn Hundeklubb

02 - 05: Vest-Finnmark Fuglehundklubb

19 - 06: Kirkenes Og Omegn Hundeklubb

03/04 - 07: NKK Trondheim

07 - 08: Australian Shepherd Klubb Norge (?)

16 - 10: Tromsø Hundeklubb

16/17 - 10: NKK Tromsø

Det er våres forelpige plan, men tror nok det blir en del endringer her..

Nå er det nesten helt sikkert at vi også skal til NKK Bø og NKK Hordaland :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen store planer for 2010, men jeg har lyst til å stille henne ut litt mer enn jeg har gjort i år(dvs. to ganger). Foreløpig har jeg planer om å melde henne på til en av utstillingene som skal være i januar og NKK Bø. Hvis hun har pels, har jeg lyst til å dra til belgerspesialen i Hemsedal i pinsen. Hun har to små cert og mangler bare det store, så jeg kommer nok til å melde på til alle NKK utstillingene vi har mulighet til å delta på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dere har trent litt på tannvisning, løpe pent osv, så kommer det til å gå helt fint :icon_redface: Vet det kommer en del voksne hunder, men dette blir første gang vi stiller mot en annen hann i samme klasse :icon_redface::whistle: Har stilt en gang som eneste valp, og en gang mot en tispevalp.

Ligger i hardtrening :rolleyes2: Enda godt det er en stund til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14.02.10 - Ølen-Etne-Vindafjord Hundeklubb - Håper jeg får med meg sambo dit, orker ikke dra så langt alene. Men tviler vel egentlig på at det blir til at vi drar.

Det er jo ikke så langt i fra Bergen :icon_redface: Bare så du vet det, så går det an å ta båt til Ølen "sentrum" i fra Bergen. Da har du gå avstand til både utstillingsplassen og overnatting :icon_redface:

Jeg har også en plan for utstillinger i 2010: Ingen-zipp-zero-nada.. :rolleyes2: Gleden ved å ha hunder av ikke utstillingsraser er ganske stor avogtil, men jeg blir litt misunnelig på alle planene deres... Men jeg hååper vi skal på en gjeterprøve eller to og mulig det blir debut i LP på senhøsten. Håpefullt skal vi på to MH i løpet av 2010, en på våren med bc og en på høsten med sch.

Jeg er også glad jeg slipper :whistle: Jeg skal eneste stille et par hunder for noen venner, der jeg skal gå LP. Men det skal jeg overleve :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Ikke lett å få til disse oppstillingsbildene av valp 😂 Men tenker jeg skal forsøke å få til 1 bilde i måneden.    Tempo 4 måneder gammel.  12 kg og 42 cm høy. 
    • Jeg ønsker at prisene på valpene sank betraktelig. Både på blandinger og rasehunder. Grunnen til det er at når man nå tjener så utrolig godt på hvert valpekull, så er jeg redd det bli mer rovdrift på tispene. Og mer useriøs oppdrett. Jeg vet om flere som sper på pensjonen ved å avle kull etter kull, år etter år (på flere tisper, men likevel). Han ene får opp til ca 50 valper pr. år, og sånn har han holdt på i mange mange år. Blir penger av det gitt... 
    • Han får typisk siste måltid i 20-tiden, og da er det oppbløtet, så han får i seg mye væske da. Har tenkt at dette kanskje er litt for seint og at han da får full blære en gang midt på natten. Vi legger oss ca. 22:30 og står opp klokken 07, så det er jo over 8 timer. Men som sagt har han jo klart dette fra han var 2 måneder gammel, så jeg syns det er rart at nå som han er større, så skal han plutselig ikke klare å holde seg lenger. Ja, jeg er streng på at det er kun ut for å tisse og bæsje. Han får ikke begynne å leke med pinner osv. Han sovner fort igjen etter å ha vært på do, så det er bra! 
    • Litt av problemet er at om man avler renrasede hunder så får man konsekvenser i det at man ikke får registrert valpene, mens med blandingshunder så er det litt mer "fritt frem". Dessverre. Og det er lite man kan gjøre så lenge hundene har tilgang til mat, vann og ly, og får det tilsynet de har behov for helsemessig.
    • Hei.. Jeg blir så frustrert.. Noen jeg så hadde valper liggende ute på finn i starten av året (valpene født i Desember), har nå parret tispa igjen på første løpetid etter forrige kull, dette skjer så ofte og jeg blir kvalm! Er det virkelig ingen lov som skjermer de stakkars tipsene for sånt? De blir jo brukt som pengemaskiner. "Oppdretter" får søte små valper og itillegg så tjener de GODT på det, vinn vinn tenker de..  Ikke bare skal de ha nytt kull, men rett etter å solgt valpene fra forrige kull så ble både mor og far (de eier begge selv) lagt ut for omplassering på finn, dette ett eller annet vås om at de skulle bruke tid på Gud og hadde blitt frelst og blabla. Jeg blir helt paff.. Men viser seg jo at hundene aldri ble omplassert allikevel for nå har de lagt ut ny annonse om at de venter valper i August, fra samme tispe og hannhund... Har forresten screenshot fra annonsen til forrige kull. Er det lov å holde på sånn? Rådrift på tispa for at de har funnet ut at de tjener gode penger på det?!  Gjelder forresten Malamute/husky blanding, hvite hunder, du finner de på finn 🤪
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...