Gå til innhold
Hundesonen.no

Frida, min mopseskjønnhet!

Synnikken

Recommended Posts

Her kommer det da, fåtallet av dere blir vel sjokkert. :)

Natt til 12 oktober kom det to små jenter inn i verden, jeg var aktiv fødselshjelp under denne fødselen. Jeg har klippet navlestrengen selv og fikk henne "ut av sekken" En STOR opplevelse som viste seg å skulle bli ennå større.

Jeg hadde og har en drøm om Basenji. Men slik gikk det ikke denne gangen.

Fra den dagen, tidlig om morgenen Frida lå på brystet mitt ut til vetrinærkontoret for å prøve å redde broremann var jeg fortapt. :)

Nå er det bestemt, Frida skal bli min.. Eller delvis. Torunn (min søster) og meg skal eie henne sammen.

Frida er en langvarig drøm for meg. Hun er etter Bundesiger-2009 EUW-09 EUjW-08 NORDjW-08 CR jCH IR LUX N S Dk NORD CH

Tangetoppen`s Obelix og Soldronningens Vigdis.

Frida er da Niese av Boris, for å si det slik. Jeg har store håp for jenta i utstilllingsringen, og ellers skal hun bare være sengevarmer og koseklump :lol:

guttaboystePetraogjentenetilvigd-1.jpg

guttaboystePetraogjentenetilvigd-2.jpg

kopiavValpene26okt014.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å herlige lille klumpen :lol:

Så moro at det ble en mops til da!

Også Frida da, kjempe fint navn.

Gleder meg til å følge hun fremmover :o

Takk! ;)

Aha, det var ikke så enkelt å holde seg. :P

Gratulerer med ny liten mopsebebis! :) Litt ekstra kult at du har vært med helt siden fødselen og sånt. ;)

Takk!

Hehe, jaa.. Dere altså! Neste gang skal jeg prøve å holde meg til valpen er i hus! hahaha! :) Yes, er litt spesielt det. Alt nå, tre og en halv uke gamle logrer og boffer de som gale :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer :ahappy: Det er helt klart en spesiell følelse med valper man har tatt imot selv. Saeta er sånn for meg, for hun var den aller første valpen jeg tok i mot, og har derfor en helt spesiell plass i hjertet :flowers:

:D Jaa, håper på samme kontakt her i gården ;)

Gratulerer :whistle:

Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun ser herlig ut, Synnøve! Er noe helt spesielt med å være med fra fødselen av!

Hvem vet kanskje framtiden byr på en Basenji allikevel. I nuet får du nyte dene mopse-prinsessa :)

Ja :) Jeg får satse på ett kee-barn :)

Takk for det Liv-Irene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Men sist så ville ikke vetrinæren ta biopsi fordi de da kan stikke akkurat på det området som det ikke er ondartet. Og motsatt. Måtte operere den bort også vet man om den er godarta eller ondartet.
    • Hei og hopp. jeg skal bytte for til min 10 mnd gamle finske lapphund. Hun er ekstremt sensitiv i magen, får lett diare. Ønsker et skånsomt og selvfølgelig næringstett for. Har per nå Purizon, og har vært fornøyd med det. Men tenker å prøve noe annet og se om magen blir mer stabil da. Vurderer enten Markus Muhle eller Købers. Har noen noen erfaringer med disse formerkene til sensitive hunder? setter pris på alle svar!:)
    • Nå tviler jeg på at det er spesielt farlig, hvis det var vanlige, små muffinspapir. Bare følg med på allmentilstanden. MEN, når det gjelder slike medisinske spørsmål om ting som kan være farlige så bør du alltid kontakte veterinær heller enn et tilfeldig nettforum, facebook, eller tilfeldige folk. Ta en telefon og spør, det kan redde livet til hunden din.
    • Hunden min klarte å spise tre muffinspapir i går når jeg var på toalettet.. papiret var soggy og mykt, men jeg blir jo bekymret. Hun har ikke kastet opp og bæsjet to fine bæsjer i dag . Formen hennes er også helt normal. Men hun hikket både i går og i dag, og jeg har aldri lagt merke til at hun har hikket før. Noen her som har erfaring med hund som har spist muffins/bakepapir😅 er det noe som pleier å komme ut av seg selv? Eller løses lett opp i magen? kan legge til at hun er bare 3.7 kg så ikke den største hunden.
    • Mitt inntrykk med working cocker er at de er slitsomme arbeidsjern med lite ro i kroppen. De vibrerer av energi. Kjøp deg en vanlig cocker og klipp den ned/ikke barber. Men vil ikke du ha en pelshund er det ganske safe å ikke kjøpe pelshund..  Vil ikke du ha jakthund... ikke kjøp en jakthund.  Ganske enkel matte    
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...