Gå til innhold
Hundesonen.no

Klikkerfilosofien slår best an!


Djervekvinnen

Recommended Posts

de fleste på landslaget sier de trener klikk, men jeg kjenner folk som har sett dem trene med straff hver gang. Det de sier selv har en jeg kjenner hørt : Vi trener folk til å bruke klikker, men selv trener vi med korrigering.

Det har jeg både sett og hørt.. :D Men gud hjelpe oss om vi sier det høyt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 107
  • Created
  • Siste svar

*lol* henges ut ?? hihi....-ikke fra min side hvertfall. Jeg tenkte nok det litt mere konkurranse orientert..

Lykke til.

:D

At jeg bare kan konkurrere i jakt (fordi overalt ellers bruker de klikker)? Hva mener du? Og hva ønsker du meg lykke til med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de fleste på landslaget sier de trener klikk, men jeg kjenner folk som har sett dem trene med straff hver gang. Det de sier selv har en jeg kjenner hørt : Vi trener folk til å bruke klikker, men selv trener vi med korrigering

Nå påstår du faktisk at folk lyver....!På et et åpent forum...

Kan du ikke bare sende en mail til landslagets hjemmeside å høre?

Eller så trener jeg på onsdagene i samme kubb som Emilie Prytz og Kristin Gudem og jeg har aldri sett noe som ligner Nordenstam der i gården .(Kristin klikker rent nå,emilie er jærverud)

Du burde kanskje sette deg ned og vurdere litt hvem som kan komme til å lese skribleriene dine?

Herregud så tom du er for saklige argumenter jente...

Og Charlotte :NEI,leo er ikke 100% klikkertrent.Øystein brukte påvirkning under innlæring av fremmadsendig (balll i ruta) og han brukte godbit påvirkning fordi Leo var for treig i dekk etc så der har du helt rett :wink: .Men han bruker aldri PS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og Charlotte :NEI,leo er ikke 100% klikkertrent.Øystein brukte påvirkning under innlæring av fremmadsendig (balll i ruta) og han brukte godbit påvirkning fordi Leo var for treig i dekk etc så der har du helt rett :wink: .Men han bruker aldri PS.

Det var det jeg trodde..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var det jeg trodde..

Jepp :) Øystein måtte nemlig prøve å lese seg til hvordan han skulle klikkertrene inn lydighetsøvelser så derfor brukte han ball i stedet for musematte på den øvelsen.At han brukte godbit på innlæringen av sitt og dekk var fordi han var utålmodig og crossovertrener.Loke hadde også treg dekk den første tiden,men jeg har klikkertrent hund før og visste at farta kom.Jeg tror de fleste crossover trenere "synder"litt i begynnelsen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp :) Øystein måtte nemlig prøve å lese seg til hvordan han skulle klikkertrene inn lydighetsøvelser så derfor brukte han ball i stedet for musematte på den øvelsen.At han brukte godbit på innlæringen av sitt og dekk var fordi han var utålmodig og crossovertrener.Loke hadde også treg dekk den første tiden,men jeg har klikkertrent hund før og visste at farta kom.Jeg tror de fleste crossover trenere "synder"litt i begynnelsen :D

Det må være lov å være litt forvirret i begynnelsen.. Reglene blir ganske drastisk forandret :D

Så på bonus materiellet på Venner for Livet med Leo. De skulle få han til å stå på to ben med forlabbene på ryggen til en gutt, for liksom å velte gutten overende. Da tok han fram en papirlapp som target :D Og i løpet av kort tid stod Leo på to og velta gutten overende - det sier litt om hvordan positiv forsterkning funker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg sier bare det jeg har hørt jeg

Vel,jeg har hørt mye rart om navngitte Nordenstammere men jeg går ikke rundt å kaller dem for løgnere på åpent forum av den grunn.Jeg har hatt en omplasseringshund som ble trent Nordenstam i skien og vet mer enn jeg liker å vite.

Har det ikke falt deg inn at sånne type utsagn bare får Nordenstammere generellt til å fremstå som bittre ankelbitere?Og hvorfor i alle dager skulle folk på landslaget lyve om sånt?

Herregud så latterlig lavmål...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel,jeg har hørt mye rart om navngitte Nordenstammere men jeg går ikke rundt å kaller dem for løgnere på åpent forum av den grunn.Jeg har hatt en omplasseringshund som ble trent Nordenstam i skien og vet mer enn jeg liker å vite.

Har det ikke falt deg inn at sånne type utsagn bare får Nordenstammere generellt til å fremstå som bittre ankelbitere?Og hvorfor i alle dager skulle folk på landslaget lyve om sånt?

Herregud så latterlig lavmål...

nei, de fleste skjønner jo at klikker trening er tull... også er det jo penger å tjene på å si at man klikker. Men ikke vet jeg. Jeg sier bare det jeg har hørt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må være lov å være litt forvirret i begynnelsen.. Reglene blir ganske drastisk forandret :)

Så på bonus materiellet på Venner for Livet med Leo. De skulle få han til å stå på to ben med forlabbene på ryggen til en gutt, for liksom å velte gutten overende. Da tok han fram en papirlapp som target :D Og i løpet av kort tid stod Leo på to og velta gutten overende - det sier litt om hvordan positiv forsterkning funker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg skjønner ikke hvorfor de ikke spurte etter Lisa i stedet altså!? hehehe..

Hun hadde klart å velte gutten uten post-it lapp eller? :wink:

(Det hadde nemlig Loke :wink: :oops: )

Du får trøste deg med at det var fordi hun var for ung når de holdt casting...

var hun i det hele tatt født?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun hadde klart å velte gutten uten post-it lapp eller? :wink:

(Det hadde nemlig Loke :wink: :oops: )

Du får trøste deg med at det var fordi hun var for ung når de holdt casting...

var hun i det hele tatt født?

Veit ikke når de begynte å filme jeg, men du har nok rett - hun var for ung til at dem ikke spurte meg. Lisa kan nemlig velte unger overende uten kommando hun :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg sier bare det jeg har hørt jeg

Kristin klikkertrener iallefall, for jeg har vært på klikkerkurs hos henne, og der var det iallefall IKKE noe NS i bildet.. Hun trente rent med klikker, men siden hun vist nok trener NS i smug, hvorfor har hun fakta om klikkertrening på sin side da? og hvorfor holder hun kurs i klikkertrening?

http://www.gudem.com :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

O_o, du mener altså at de på landslaget sier at de trener klikker, holder kurs i klikker, foredrag, skriver om klikker på hjemmesiden osv, men trener NS i smug?

Hadde jeg vært norgeskjent og på landslaget med hunden min, og noen på et åpent forum hadde sagt at jeg LØG, så hadde jeg blitt forbanna! :wink:

Øystein trener kanskje med litt mer påvirkning og hjelp enn en 100% klikkertrener ville ha gjort, men ingen som sier at han ikke trener 100% PF/NS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun trente rent med klikker, men siden hun vist nok trener NS i smug, hvorfor har hun fakta om klikkertrening på sin side da? og hvorfor holder hun kurs i klikkertrening?

Skjønner du ingenting heller! :? De onde folkene bak klikker filosofien som bare er ute etter å tjene penger og å ødlegge forholdet mellom hund og eier har gått sammen med Gilde og sponset hele landslaget med mange millioner kroner slik at de skal si at de trener klikker og PF/NS istedet for Nordenstam...

Slik kan de tjene mest mulig penger på pølse ,lever og klikkersalg.

Ja,også har de gått sammmen med de som lager tennisballer og...

Dette er det deverre bare Nordenstam instruktører som har fått greie på,men heldigvis er de såpass snille at de hvisker det i øret på elevene sine...Phuh...Det var heldig for oss gitt..

Så nå skal jeg ut å kaste klikkere ,tennisballer og godbiter.Og i mens jeg er der ute så skal jeg se om jeg klarer å fiske "fulll kontroll" opp igjenn av søpla slik at jeg kan lese litt mer om hvordan det virkelig skal gjøres... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, vettu hva. Klikkertrening fungerer virkelig. jeg trener 100 % klikker og har virkelig fått resultat. Bruker en draleke når jeg trener og godbiter på ag treninga. Men det gjør jo de fleste som trener ag da. Så Ag er også noe folk har satt igang for å selge godbiter eller? Selv om du ikke trener klikker trenger du ikke si at det bare er noe tull som ødelegger forholdet til hund og eier. Jeg og Elwira har faktisk fått mye bedre forhold etter vi begynte med klikker. Klikkertrening er en super måte å lære på. Det virker ikke som du vet helt hva det er. Sett deg ned å les om klikkertrening du, så skal jeg sette meg ned å lese NS. Men du trenger ikke slege ut sånne usande ting om klikkertrening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har helt rett Loke..Landslaget trenger jo ikke å bli sponset av Gilde for å lyve engang, de vil jo ikke risikere konkuranse, og ved å narre alle til å trene klikkertrening hindrer de dette effektivt..Antar at det er det samme med agilitylandslaget, de lærer at man skal belønne hunden for det som er riktig, men selv straffer de hardt hvis den tar feil hinder...For det er klart at ingen kommer til eliten med å ta ibruk læringsteoriene, nei som alle skikkelige hundefolk vet har bikkja sjel og moral, den VET når den har gjort noe galt..

mvh Karine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Er det ingen i nærheten som har en hund du kan låne? En oppdretter med flere hunder, eller noe? Nå var jo det for min og Odins del, men når jeg ikke orket å konkurrere med ham mer så gikk jo Lisa her på forumet konkurranser med ham. Men ja, livet som hundeeier er jo veldig i faser. Fra valpestadiet og få dem til velfungerende hunder i hverdagen, til å kunne ha dem med på aktiviteter og konkurranser, og så når de ikke er med på alt lengre igjen, og trenger mer oppfølging  helsemessig.
    • Akkurat nå har jeg lyst på en hund som kan henge med på lange fjellturer og som jeg kan konkurrere med, men som kan bo et annet sted så lenge senioren min fortsatt lever. Må jo bare innse at hun er en gammel hund som ikke lengre kan være med på alt jeg har lyst til, men vil jo også gi henne en god alderdom. Så ny hund i huset er uaktuelt så lenge hun er her. Hvorfor må det være så vanskelig...
    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...