Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store skrekkfilmtråden!


Tonje

Recommended Posts

White noise. Den er så skummel at jeg tør ikke se den. :rolleyes2: Jeg er ikke den tøffeste når det kommer til skumle filmer - men den der tok kaka.

Oh ja den er skikkelig creepy!

Jeg tror ikke jeg har en absolutt favoritt,men liker veldig godt "28 dager senere" og "28 måneder senere". Virusfilmer generelt egentlig. Jeg blir skremt av tanken på om dette hadde blitt virkelig,hva hadde jeg gjort liksom. Får frysninger bare av å tenke på det faktisk :getlost:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opps, får kopiere det jeg skrev i akkurat nå:

Forøvrig er det mye tulleskrekk ute og går også, jeg klarer liksom ikke bli redd av øksemordere som på magisk vis dukker opp overalt og aldri dør.. The Shining var grusomt skummel når jeg var.. 12? Den er bra, men ikke skummel lenger. Overnaturlige skumlinger er noe helt annet, de har liksom "lov" å være irrasjonelle, de. The Ring/Ringu (har sett begge) satte en god støkk i meg, må jeg innrømme. Det er noe med sånne ekle "stakkato"-bevegelser..

Alltid på utkikk etter gode, men ikke overdrevent skumle skrekkfilmer. Japanerne er litt for gode, de skremmer meg. 1408 er vel noe av det bedre jeg har sett i det siste, mens titler som Fear House, Death Tunnel, The Happening, The Descent, Mulberry Street, Nightmare Man (Ugh! Kom ikke forbi de første ti minuttene) og Crazy Eights (ikke her heller) bør man ligge unna.. Det går visst an å dømme bøker etter omslaget likevel, eller filmer etter beskrivelse og tittel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shining (Ondskapens hotell) gikk på i alle fall to kanaler i går... Og det kanskje med rette, da den har blit kåret til den beste skrekkfilmen noensinne ved flere kåringer.

Men ja, når man har sett den noen ganger er jo "skrekken" ikke allverden lengre, men det er så absolutt en bra film.

Jeg liker sånne skikkelig overdrevne "splatter"filmer jeg, da. Sånne som er skikkelig ekle - men så over the top at man ikke sliter med mareritt etterpå. De riktig "BRA" skrekkfilmene henger igjen så lenge at det jo bare blir slitsomt.

Så gi meg Jason X (gikk også på TV i går), f.eks. andre Halloween-filmer eller et par skikkelige zombi-filmer - så kan man le og bli litt skremt samtidig. Kjekk kombo!

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Værste jeg har sett husker jeg ikke helt navnet på faktisk. Men det var noe med "The A... Horror". Grusomt skummel! Handlet om en liten jente som hjemsøkte et hus, og selve huset "besatt" mannen i familien som flyttet inn. Så han ble gal osv. Eller noe i den duren :rolleyes2: Jeg er ikke spesielt tøff når det kommer til skrekkfilmer, og denne tok kaka. En annen jeg ikke klarer å glemme er enda en jeg ikke husker hva heter (med god grunn, vil helst slippe å se dem igjen..), og den handlet om et par i et hus langt inni skogen. Noen begynner å jage dem, og løper rundt med sånne leker man får på tivoli som lager lyd. *grøss* På slutten får man vite at gjerningsmennene er en gjeng ungdommer fra 12-18 år eller noe. OG filmen er basert på en sann historie :S (forklaringen deres var "De ville ikke være med å leke")

Lenke til kommentar
Del på andre sider

White noise. Den er så skummel at jeg tør ikke se den. :rolleyes2: Jeg er ikke den tøffeste når det kommer til skumle filmer - men den der tok kaka.

Den har jeg på DVD :) Ekke så skummel da, myye verre med The Grudge filmene :getlost:

Så en film som het Mirrors for ikke så lenge sia. Den var ganske ekkel. Jeg blir som oftest ikke redd når det er sånne "demoner" eller hva jeg skal kalle det, men jeg blir pissredd når folk blir besatt av demoner :) Ikke spørr hvorfor..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Værste jeg har sett husker jeg ikke helt navnet på faktisk. Men det var noe med "The A... Horror". Grusomt skummel!

The Amityville Horror, kanskje...?

Jeg har sett veldig mange skrekkfilmer, helt fra jeg var en neve stor. Vokste opp med to storebrødre og deres kompiser som lurte meg til å se alt mulig scary! :) Men jeg lar meg fremdeles skremme jeg! Som regel fører det ikke til mareritt da heldigvis! :) I de senere år har jeg blitt mest skremt av The Blairwitch project, The Ring (1'ern! Var så glad da nr 2 kom for da slapp skrekken fra den første... Jeg var og så på et hus for et par år siden. Huset hadde potensiale og hadde fin beliggenhet og stor tomt. På tomten var det en brønn, veeeldig lik den i The Ring. Vurderte ikke engang å legge inn bud på huset... :rolleyes2: ) og The Grudge. Jeg lar meg ikke skremme av filmer som Saw, the Hostel etc selv om jeg synes de kan være underholdende nok. Men favoritter da...? Har veldig sansen for The Exorcism of Emily Rose da. Skrekk som er basert på en sann historie er liksom litt ekstra skummelt! :getlost:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen jeg ikke klarer å glemme er enda en jeg ikke husker hva heter (med god grunn, vil helst slippe å se dem igjen..), og den handlet om et par i et hus langt inni skogen. Noen begynner å jage dem, og løper rundt med sånne leker man får på tivoli som lager lyd. *grøss* På slutten får man vite at gjerningsmennene er en gjeng ungdommer fra 12-18 år eller noe. OG filmen er basert på en sann historie :S (forklaringen deres var "De ville ikke være med å leke")

DEN HAR JEG OG SETT! Gikk på en av +'ene sant??

Jeg har lett meg ihel etter navnet på nettopp denne filmen, men kan ikke finne det noen som helst sted... Trodde egentlig den var fransk, men skeptisk nå. Det blir sagt ytterst få ord, men disse mener jeg var på et-eller-annet-gokk-språk. Det viser seg at det er noen unger i skogen, som i påvente av noe bedre å gjøre, "leker" med dem, for så å ta livet av dem. Filmen begynner med en gruppe unger som går av en buss ved skogskanten, og slutter med at de går på samme bussen.

Har noen NOEN som helst idè? Jeg er så nysgjerrig at jeg blir gaaal her jeg sitter! HJELP!

Ellers elsker jeg Ghost Ship jeg da. Synes den er skikkelig creepy...

EDIT: Min favorittfilm innen grøss er jo selvfølgelig Skeleton Key... Den filmen er bare råbra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke akkurat at det er mange skrekkfilmer som når igjennom til meg. De fleste er bare heslig, rett og slett. Men jeg må si at The Texas Chainsaw Massacre slo igjennom til meg! (nå vell, så jeg den når jeg var 13, så jeg vet ikke helt om jeg synes den er like skummel noe mer.)

The Descent var vell ikke så vært til og være skrekkfilm. Saw var også ganske nervepirende film.

Men skal du se en skrekkfilm, så må du rote fram en god gammel skrekkfilm! Som f.eks Nosferatu fra 1922. DET er skrekk det, du får en enda bedre effekt når det er svart-hvit og litt halvdårlig filmet.

Edit: en ting, en god skrekkfilm, se den en gang. Se den to ganger og den er ikke halvparten så skummel lengre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den skrekkfilmen som har satt størst spor hos meg er Exorsisten. Ble grusomt skremt av den når jeg var rundt 11-12 år.

Har sett den i voksen alder på kino og da var den ikke skremmende i det hele tatt.

April Fools day er vel den beste filmen jeg har sett. Med en overraskende slutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Her anbefalte også veterinæren Hill's i/d, helst boksmat men den er så dyr så jeg gikk for tørrfor. Min ble fin i magen etter to dager på i/d, i tillegg til Zoolac og Canikur. Går du for tørrfor er det viktig å bløte det opp først.
    • Høres ut som dere har det meste på stell! Kjør på tenker jeg 😁
    • Hill’s ID boksemat har vært redningen de gangene jeg har hatt erfaring med skikkelig mage-/tarminfeksjon hos hund, ikke vet jeg hvorfor denne maten er så effektiv sammenlignet med vanlig skånekost, men det er det. Burde brukes etpar dager lenger enn man tror er nødvendig, og gjerne også DiaTab eller medisinsk kull som tilskudd.
    • Vil gjerne høre deres erfaringer om hund og diare, om hvor langvarig en mage-/tarminfeksjon kan være:  Tispen min er snart 9 år gammel. For halvannen uke siden fikk hun løs mage/diare. Etter noen dager ga jeg henne probiotika, uten at det så ut til å hjelpe.  Tok kontakt med veterinærklinikken, der klinikksekretæren mente at det ikke var noen grunn til konsultasjon så lenge hun var pigg og hadde matlyst. Hun foreslo å bruke Webiotic.  Tispen fikk Webiotic i tre dager, og avføringen ble normal. Nå, tre dager etter avsluttet kur, har diareproblemet kommet tilbake (oppe to ganger i natt...). Jeg har gitt henne probiotika. Det er nå helg, og problemet er jo ikke akkurat akutt. Men har tenkt å ta kontakt med veterinæren igjen på mandag.  Jeg vet jo ikke om klinikken vil mene om tispen "kvalifiserer" til konsultasjon, siden dette ikke ser ut til å gi seg. Bør jeg insistere? I bakhodet lurer jo tanken på tarmkreft. Men altså, hunden virker pigg og spiser. Hadde blod i avføringen tidlig i sykdomsperioden, men ikke nå.  Noen som har noen erfaringer å komme med?  
    • Så denne tråden nå og vil bare skyte inn noe; Det er altfor tidlig å forvente noen som helst grad av renslighet for en valp på den alderen. Den har ikke rukket å utvikle blærekontroll nok til å engang vite i forkant når den må på do. Den vet det ikke før den plutselig tisser seg ut. Nå er det en stund siden du skrev innlegget, og jeg antar at du har begynt å se forbedringer på denne fronten den siste tiden?    
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...