Gå til innhold
Hundesonen.no

Litz

Litz

Recommended Posts

Skrevet
Hei og velkommen! Håper du vil trives! Morsomt at du har hatt ulvehundblanding :)

Har ikke hatt ulvehundblanding. :wink:

Hadde renraset ulvehund, også hadde jeg en blanding av NGE og Østsibirsk Laika.

• 4 years later...
Skrevet

Jadda... kom jo over dette forumet igjen da... har ikke vært her inne på mange år ser jeg, flere årsaker til det, men mangel på hund var nok den mest opplagte.

Tror kanskje en ny presentasjon er på sin plass.

Jeg jobber ikke som klinikkassistent lenger... en gal klinikkeier gjorde at jeg mista lysten og skifta beite. (i tillegg til at jeg utvikla sterk allergi mot ildere)

Infoen i parentes er da årsaken til at jeg ikke lenger har ildere. :lol:

Men etter å ha flyttet fra en liten blokkleilighet og til ett relativt stort rekkehus med hage så har det kommet hund i hus. :lol:

Alaska Huskyen Shadow flyttet inn for 3 uker siden. En vakker hannhund på 9 mnd. Det er mye SH i ham, men også 25% Alaskan Malamute og ukjent andel Pointer og Greyhound. (so much for avgjørelsen om å skaffe Dansk Svensk Gårdshund)

En meget aktiv kar, men rolig innendørs. (med unntak av noen få raptusser innimellom som jeg skriver på "valpekontoen")

Driver med miljøtrening, sosialisering og hjemme-alene-trening for tiden og begynner på dressurkurs/hverdagslydighet i oktober.

Framover så er planen sportrening, også får vi vel teste både agility og lydighet. Han er ekstremt lærevillig og smart, men sliter litt med å holde fokus over lengre tid. :D

Skrevet

Hehe... ja, nicket er vel lett gjenkjennelig for en del vil jeg tro. :icon_confused:

Men du forvirret meg med ditt nick, Banshee... men skjønte det kjapt da jeg så hvilke raser du har. :whistle:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Men hvis hun spiser opp maten er det vel bare å enten gi henne mer, eller mer energirik mat? Høyenergifôr for jakthunder er for eksempel et godt alternativ.
    • Maten blir som oftest spist opp med en gang. Jeg har sett at hun spiser både tørr for og vom men hun spiser ikke nok siden hun fortsatt er undervektig. Skal bestille en time hos vetrinæren.
    • Mat fremme hele tiden er generelt en dårlig metode for småspiste hunder. Noen få, små måltider om dagen er bedre.  Antar du har testet med vårfôr og råfôr også.  Jeg ville nå uansett tatt en tur til dyrlegen og utelukket at det er noe galt, og få en profesjonell vurdering på om hunden er undervektig eller bare naturlig tynn.
    • De får mat til forskjellig tidspunkt. Hunden virker helt frisk og rask. Ellers hadde jeg tatt hun med til veterinæren alt. Når jeg gir henne godbiter vil hun alltid ha.  Hun er også lavere enn rasestandarden i mankehøyde og er ellers liten på alle områder.
    • Parasitter er det ikke da hun også lever med andre hunder og de er normalvektige. Ellers hadde de også blitt smitta. Hun får lik mat som de andre. Noen ganger er det mat fremme hele dagen mens andre dager blir det spist opp. Har ikke merka noen forskjell men gjør dette for at det skal være en forandring. Har prøvd flere for. Burde jeg da dra til dyrlegen for å sjekke stoffskifte?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...