Gå til innhold
Hundesonen.no

Slo ihjel hund med øks


Tonje

Recommended Posts

Det der er det verste jeg har hørt! Tenk å ta en annen persons hund ut av bilen og slå den i hjel! I tilegg var det flere menn som banket opp jaktlederen først, utrolig feigt. Jeg håper de får en skikkelig straff, godt de ble utestengt fra jakten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og tenk at disse menneskene har våpen i huset og tilgang (og lov til å bruke) til det hele tiden.... De burde vært fratatt våpen, lisens og alt som er.

Og det er det også mulgihet for ( at de blir fratatt våpen altså). Slossing og heftige krangler i forbindelse med jakt er farlige greier og kan lett komme frem i en slik sak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat "Videre vil det bli opp til en politijurist å avgjøre om straffbart forhold er begått. "... OM straffbare forhold er begått? Det burde vel være soleklart??

En annen ting (jeg vet at jeg lar meg provosere av måten historien blir fortalt på av journalisten og at det ikke er sikkert at vedkommende med øksen faktisk har uttalt seg slik det fremgår)... men hvem i huleste ville ha reagert så ekstremt over at en hund utagerer voldsomt etter at dens eier har blitt skambankt??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat "Videre vil det bli opp til en politijurist å avgjøre om straffbart forhold er begått. "... OM straffbare forhold er begått? Det burde vel være soleklart??

En annen ting (jeg vet at jeg lar meg provosere av måten historien blir fortalt på av journalisten og at det ikke er sikkert at vedkommende med øksen faktisk har uttalt seg slik det fremgår)... men hvem i huleste ville ha reagert så ekstremt over at en hund utagerer voldsomt etter at dens eier har blitt skambankt??

en person med alkohol innabords?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eiern som fikk juling har sikkert klart å egge på seg det selv, men at de andre folkene lar det gå utover hunden er bare skremmende. Uansett om de var med eller uten alkohol innabords burde ikke folk med tillatelse til å inneha og bruke drapsvåpen være så ustabile at en uenighet fører til slike tiltak.

Det er helt klart en del som bør miste jaktlisensen sin i år. Og våpentillatelsen. Så får de ta seg ett par år i tenkeboksen, og om de kommer til konklusjonen om at de kan bruke hodet sitt kan de gjennomgå karaktertest og ett jegerprøvekurs. Noen mangler tydeligvis vetttet per i dag til å være inneforstått med alvoret i jaktsituasjonen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste om dette et annet sted også, men nå finner jeg det selvsagt ikke igjen! Men der stod det i alle fall at det var alkohol med i bildet. Jaktlederen var forøvrig ny for sesongen, mens resten av jaktlaget hadde jaktet lenge sammen tidligere. Og det var denne nye jaktlederen hunden hadde reagert på og gjort utfall mot.

Det høres ut som et skikkelig møl av en situasjon!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste om dette et annet sted også, men nå finner jeg det selvsagt ikke igjen! Men der stod det i alle fall at det var alkohol med i bildet. Jaktlederen var forøvrig ny for sesongen, mens resten av jaktlaget hadde jaktet lenge sammen tidligere. Og det var denne nye jaktlederen hunden hadde reagert på og gjort utfall mot.

Det høres ut som et skikkelig møl av en situasjon!

Så vidt jeg har lest så var vel denne hunden den nye jaktlederen sin, og det var de andre den hadde gjort utfall mot?

Her er forresten litt mer om saken:

http://www.t-a.no/nyheter/article94226.ece

http://www.t-a.no/nyheter/article94477.ece

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en person med alkohol innabords?

Joa, men forkastelig okke som. Fordi dersom alkoholen skal tillegges betydning gir en i samme sekund en slags: "jaja, dette hadde kanskje ikke skjedd hvis edru" - altså en unnskyldnig. Og det blir feil. En person som gjør sånt i fylla gjerne har et tvilsomt utgangspunkt i edru tilstand også. - men ja, det er kun mitt syn her jeg sitter på min høye hest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

Jeg blir redd av å tenke på at disse menneskene fortsatt er i besittelse av drapsvåpen. Hvis de er i stand til å utføre slike ugjerninger mot et forsvarsløst dyr, hvem vet da hva de kan få seg til å gjøre mot sine medmennesker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og tenk at disse menneskene har våpen i huset og tilgang (og lov til å bruke) til det hele tiden.... De burde vært fratatt våpen, lisens og alt som er.

Jeg tenker akkurat det samme :ahappy:

Helt seriøst, hadde noen gjort det med en av mine, så hadde jeg vært farlig med våpen også :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt seriøst, hadde noen gjort det med en av mine, så hadde jeg vært farlig med våpen også :ahappy:

Farlig MED våpen? Hehe. Det er få ting som får meg til å se rødt på denne måten altså, men...Hadde dette vært min hund, så sverger jeg at jeg ikke bare hadde vært farlig med våpen :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Er det ingen i nærheten som har en hund du kan låne? En oppdretter med flere hunder, eller noe? Nå var jo det for min og Odins del, men når jeg ikke orket å konkurrere med ham mer så gikk jo Lisa her på forumet konkurranser med ham. Men ja, livet som hundeeier er jo veldig i faser. Fra valpestadiet og få dem til velfungerende hunder i hverdagen, til å kunne ha dem med på aktiviteter og konkurranser, og så når de ikke er med på alt lengre igjen, og trenger mer oppfølging  helsemessig.
    • Akkurat nå har jeg lyst på en hund som kan henge med på lange fjellturer og som jeg kan konkurrere med, men som kan bo et annet sted så lenge senioren min fortsatt lever. Må jo bare innse at hun er en gammel hund som ikke lengre kan være med på alt jeg har lyst til, men vil jo også gi henne en god alderdom. Så ny hund i huset er uaktuelt så lenge hun er her. Hvorfor må det være så vanskelig...
    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...